Stránka 2 z 3

Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období

Napsal: 19.07.2020 20:53
od jenikHK
C-max 1.8 s MTX75 do 2004, pak s ib5.
Šetříme...
Bohužel má ale ib5 o cosi kratší převody, mimo dálnice to neva, na dálnici je tech +-200 otáček navíc už znát proti Mondeu...

Konec off topic:
ta klapka zlobila dost. Studený starty jako takový dobrý, ale pokud jsem hned nevyjel, tak začal haprovat volnoběh, jak se motor začal ohřívat. Pomohlo ve správný moment přidat plyn. Po přidání plynu v nesprávný moment ale motor často úplně zdechnul.
Rozjet se v tomhle stavu normálně nedalo, nebo jak v autoškole. Rozjezdy, teda míněno reakce na plyn, za tepla taky bídný, ale to řeším vlastně u všech aut s elektronickým plynem, že s lankem je odezva lepší.
Po vyčištění a přesazení ozubeného kolečka je to jiný auto. Odezva na plyn jinde, haprovani při ohřívání prakticky zmizelo, váhavý teplý starty jsou ty tam.
Přitom klapka nevypadala ani nijak extra zanesená, ale i tenká vrstva může znamenat podstatnou změnu průtočného průřezu

Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období

Napsal: 27.07.2020 14:52
od patekradek
Tak i po vyčištění vstriků a váhy vzduchu to jednou udělalo, po zkouknuti ceny vstriků Bosch cca 1900 za kus. A váhy vzduchu taky kolem dvojky. To vše nechám vyměnit, už pro to že jsem se dočetl že načnutí mich starých pístu přesně odpovídalo ukapavajicim vstrikům a udělám i to pootoceni ozubeného kolečka. Po sléze zase napíšu :-)

Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období

Napsal: 30.07.2020 20:36
od patekradek
Prosím pěkně .... co je to zakroužkované ? příjde mi že v tom nějak moc cvaká :-) dekuji
co to.jpg

Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období

Napsal: 30.07.2020 20:44
od phofy
Vysokotlaké čerpadlo a je to normální že v tom cvaká :wink:

Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období

Napsal: 17.08.2020 21:59
od patekradek
Tak přístí týden do servisu teprve, ale dnes mi to nedalo a tak jsem vyčetl alespoň chyby přes FORSCAN

===PCM DTC P000B:77-68===
Kód: P000B - Pomalá odezva polohy vačkového hřídeleB (řada1)

Dodatečný příznak závady:
- Přikázané polohy nebylo dosaženo

Stav:
- Uložené DTC - v okamžiku požadavku se nevyskytují
- Pro tento DTC je kontrolka chyby motoru vypnutá
- Test nebyl dokončen

Jednotka: Řídící jednotka motoru

Snímek :
-LOAD: 32.94 % - Vypočítaná hodnota zatížení
-ECT: 96 °C - Teplota chladící kapaliny motoru
-RPM: 765 ot/min - Otá?ky motoru za minutu
-FUELSYS: Closed Loop - Stav palivového systému (Rozpojená/uzavřená smyčka)
-SHRTFT1: -19.53 % - Krátkodobé seřízení na kvalitu paliva 1
-LONGFT1: -19.53 % - Dlouhodobé seřízení na kvalitu paliva 1
-MAP: 49.0 kPa - Absolutní tlakové čidlo potrubí
-VSS: 0.0 km/h - Rychlost vozidla
-SPARKADV: 6.00 ° - Signál pro počátek zážehu
-IAT: 26 °C - Teplota nasávaného vzduchu
-MAF: 3.72 g/s - Průtokové množství vzduchu
-TP: 12.55 % - Poloha klapky
-RUNTM: 640 s - Čas od startu motoru
-FRP: 4160.0 kPa - Tlak palivové konzoly
-EVAP_PCT: 0.00 % - Přikázané odsátí výparů paliva
-FLI: 99.61 % - Hladina paliva
-BARO: 94.0 kPa - Atmosférický tlak
-VPWR: 13.69 V - Napětí řídicího modulu
-LOAD_ABS: 25.10 % - Absolutní hodnota zatížení
-EQRAT11_CMD: 14.640 :1 - Přikázaný ekvivalentní poměr (směs vzduchu s palivem), řada 1
-TP_REL: 1.96 % - Relativní poloha škrticí klapky
-AAT: 18 °C - Teplota vzduchu okolí
-TP_B: 12.55 % - Snímač polohy škrticí klapky 2
-APP_D: 8.24 % - Poloha pedálu akcelerátoru D
-APP_E: 7.84 % - Poloha pedálu akcelerátoru E
-TAC_PCT: 2.35 % - Řízení ovladače škrticí klapky
-FF_INF: 0.00 % - Byla přijata data o směšovacím poměru alternativního paliva vyjádřená procenty.
-LONGFT12: 0.00 % - Dlouhodobé seřízení přívodu paliva (řada 1, snímač 2)
-APP_REL: 0.00 % - Relativní poloha pedálu akcelerátoru
===END PCM DTC P000B:77-68===

===PCM DTC P000B:71-68===
Kód: P000B - Pomalá odezva polohy vačkového hřídeleB (řada1)

Dodatečný příznak závady:
- Ovladač vázne

Stav:
- Uložené DTC - v okamžiku požadavku se nevyskytují
- Pro tento DTC je kontrolka chyby motoru vypnutá
- Test nebyl dokončen

Jednotka: Řídící jednotka motoru

Snímek :
-LOAD: 29.02 % - Vypočítaná hodnota zatížení
-ECT: 96 °C - Teplota chladící kapaliny motoru
-RPM: 790 ot/min - Otá?ky motoru za minutu
-FUELSYS: Closed Loop - Stav palivového systému (Rozpojená/uzavřená smyčka)
-SHRTFT1: -25.00 % - Krátkodobé seřízení na kvalitu paliva 1
-LONGFT1: -20.31 % - Dlouhodobé seřízení na kvalitu paliva 1
-MAP: 48.0 kPa - Absolutní tlakové čidlo potrubí
-VSS: 0.0 km/h - Rychlost vozidla
-SPARKADV: 0.50 ° - Signál pro počátek zážehu
-IAT: 26 °C - Teplota nasávaného vzduchu
-MAF: 3.66 g/s - Průtokové množství vzduchu
-TP: 12.55 % - Poloha klapky
-RUNTM: 646 s - Čas od startu motoru
-FRP: 3760.0 kPa - Tlak palivové konzoly
-EVAP_PCT: 0.00 % - Přikázané odsátí výparů paliva
-FLI: 99.61 % - Hladina paliva
-BARO: 94.0 kPa - Atmosférický tlak
-VPWR: 13.88 V - Napětí řídicího modulu
-LOAD_ABS: 22.35 % - Absolutní hodnota zatížení
-EQRAT11_CMD: 14.640 :1 - Přikázaný ekvivalentní poměr (směs vzduchu s palivem), řada 1
-TP_REL: 1.57 % - Relativní poloha škrticí klapky
-AAT: 19 °C - Teplota vzduchu okolí
-TP_B: 12.16 % - Snímač polohy škrticí klapky 2
-APP_D: 8.24 % - Poloha pedálu akcelerátoru D
-APP_E: 7.84 % - Poloha pedálu akcelerátoru E
-TAC_PCT: 2.35 % - Řízení ovladače škrticí klapky
-FF_INF: 0.00 % - Byla přijata data o směšovacím poměru alternativního paliva vyjádřená procenty.
-LONGFT12: 0.00 % - Dlouhodobé seřízení přívodu paliva (řada 1, snímač 2)
-APP_REL: 0.00 % - Relativní poloha pedálu akcelerátoru
===END PCM DTC P000B:71-68===

===PCM DTC P000A:92-68===
Kód: P000A - Pomalá odezva polohy vačkového hřídeleA (řada1)

Dodatečný příznak závady:
- Výkon nebo nesprávná činnost

A DÁLE

===BCMii DTC B1095:14-28===
Kód: B1095 - Relé vypnutí/zapnutí stěrače

Dodatečný příznak závady:
- Přerušený obvod nebo zkrat na kostru

===BCMii DTC B1096:14-28===
Kód: B1096 - Relé rychlého/pomalého běhu stěračů

Dodatečný příznak závady:
- Přerušený obvod nebo zkrat na kostru


===BCMii DTC B1097:14-28===
Kód: B1097 - Relé vyhřívání čelního skla

Dodatečný příznak závady:
- Přerušený obvod nebo zkrat na kostru

===BCMii DTC B10AF:14-68===
Kód: B10AF - Relé ventilátoru

Dodatečný příznak závady:
- Přerušený obvod nebo zkrat na kostru

===BCMii DTC B10EA:13-2E===
Kód: B10EA - Topení s pozitivním koeficientem teploty

Dodatečný příznak závady:
- Přerušený obvod

===BCMii DTC B1A79:15-6C===
Kód: B1A79 - Zadní mlhové světlo

Dodatečný příznak závady:
- Přerušený obvod nebo zkrat na akumulátor

===BCMii DTC B1C55:13-28===
Kód: B1C55 - Relé houkačky

Dodatečný příznak závady:
- Přerušený obvod

Tak jsem tu vybral ty chybové hlášky a asi se z toho začíná stávat takový malý zlý sen :D i přesto že auto jezdí krom startu výborně
Nějak podezřele moc chzb v elektrice tam je ...... to nebejvalo... s ničím z toho nikdz nebzl problém

Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období

Napsal: 17.08.2020 23:20
od Ma.rt
Ona elektrika nejen v mondeu mk4, ale novějších autech obecne, stoji fakt za h...o. jen proto, aby usetrili par kg na dratech.

Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období

Napsal: 19.08.2020 22:06
od krenda
Chyby jsi smazal a znovu se objevily? Připadá mi to spíš na mrť chyb při rozpojené části instalace při hrabání se v motoru, autě.

Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období

Napsal: 20.08.2020 21:40
od patekradek
jj ty chyby v elektrice vznikly pri číštění konektorů.... přesně tyhle problemy mě třeba v počítačích nejvíc vysí.aj a musim nad něma pořád přemýšlet, mnohem radši mám problém zjevný i když je jeho naprava složitá či nákladná :D IDS u Laryho taky nic nového nenašla, takže postup bude následující, prvně dvě čidla vačet IN / OUT pak asi Olej origo ford a ne CASTROL (se spravnou specifikaxi pro ford, volvo, RangeRover, ale třeba ma ford v oleji něco speciálního.. kdo ví) pak solenoidy a lambdy .. a pak už jen vytipovat stejny auto a jít za tmi nakoupit motor :D bo kola časování tady u tohoto motoru v podstatě špatný být nemohou... to už bych vic věřil v nejakou deformaci těch dvou vačkových hřídelí v dusledku opotřebení...
Vstřiky jsme uplně vyřadili z hledáčku prozatím........... možná i napíšu knihu Ja a moje milované mondeo :D kdyby mi to auto nepřivozovalo jízdou czela infantylní smích tak už by asi šlo ... :D

Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období

Napsal: 22.08.2020 19:39
od krenda
Já bych ty vstřiky nezavrhoval- jen pro příklad: u aut přestavěných na LPG je celkem běžný problém se studenými starty na benzín právě z důvodu špatně rozprašujících vstřiků, které jsou znečištěné nepoužíváním při jízdě na LPG. Lambda na start nemá vliv, ta funguje až nějakou dobu po startu- než se dostatečně ohřeje. Olej bych taky ohledně startu neřešil. Do mechaniky časování ventilů "nevidím" a netuším, jak moc zasahují do startu.

Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období

Napsal: 22.08.2020 22:22
od patekradek
Možná na ně dojde to né že ne , ale je prazvláštní že by to v dusledků těch vstřiků bylo někdy dva týdny uplně OK a pak to týden blblo každé ráno.... Popřípadě už jsem psal zprávu Fokimu jestli by se ho ujal když to nevyřešíme ikdyž je to hodně daleko.. zatím bez odpovědi

Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období

Napsal: 11.09.2020 20:00
od patekradek
Tak po dlouhém bádání to vypadá že by to mohlo být OK , a po vyhazování zmatečných chyb a výměna čidla otáček... to doufejme byla spatná kostra někde u převodovky, týden je to OK a zítra odjíždím na dovolenou(naštěstí né nijak daleko) pak dám zase info jestli to vydrželo :-)

Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období

Napsal: 11.09.2020 20:06
od smoula
Držím pěsti, at se dovolená vyvede a nezkazí se kvůli autu. Stejně je to trapné, že u relativně nového auta sis musel projít tímto kolečkem, investicama a pod :palec_dolu:

Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období

Napsal: 11.09.2020 22:12
od patekradek
Dík. a ano tohle jsou fakt trapný poruchy. Je to asi ta cena za to, že za to auto člověk nedá milion, ale 180 po vic jak pěti letech. Ale nikde mě Fordi zatím nenechali vyset, takže dobrý :D A jedno bezporuchový auto už mám :D(FF2 s půl milionem kilometrů) tak druhy nemusí bejt dokonalý. A když vidím třeba osazenctvo těch výrobních linek , tak se vubec nedivím že hadice v autech jsou takovej shi..t , ale bejt u ty linky ja tak jsem taky nastvanej a sabotuju to ze všech stran. Věc druhá je že v konstrukci jsou schopni dát na d-24mm trubku 30tku radius na 90 stupnovej ohyb...a uplně zbytečně protože by se do svazku klidně vešla s dvojnasobnym radiusem

Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období

Napsal: 15.09.2020 15:23
od patekradek
Tak jsem to zakrikl :-D kousek od Fokiho na dovolený kontrolka motoru, ale nemá náhradní vozidlo teď, tak jen doufám že dojedu domu zítra aspoň. Never ending story :-) nechce někdo parádní mondeo? :-D

Re: 2.0ecoboost 149kW studený start v letním období

Napsal: 16.09.2020 13:56
od Ma.rt
Ty jsi zarny priklad toho, kdo se presvedcil, ze starsi a jednodušší je spolehlivější. Tech pul mega mas bez generálky motoru a olej to nezere?