Stránka 2 z 11

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Napsal: 17.03.2020 07:43
od ACEMajky
Tak se omlouvam, dnes sem sel otestovat a take u me nejde vyhrev celniho skla - byl sem presvedcen, kdyz sem jel a mlzilo se okno a zapl sem vyhrev celniho skla, ze vidim rozdil mezi mistem, kde jsou dratky a krajema kde nejsou - z toho jsem vychazel, ze vyhrev fachci + jsem zkousel na okno kdysi dychnout v miste s dratky a bez dratku a zapnout vyhrev a byl videt rozdil...

Dneska namrzle okno, nastartoval sem a cca po 3 min nic - zadni okno po 1,5 min roztate...

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Napsal: 17.03.2020 08:05
od Adow
Já mám teď na zkoušku BMS i S/S zapnuté.. Dneska namrzlo, udělal jsem pokus. Po pár minutách nic... Potom jsem lehce podržel plyn na cca 1500 otáčkách a okno hned rozmrzlo - takže funguje. Což je ale na pytel, protože kdyby to mělo rozmražovat jen když jedeš, tak to nepotřebuješ. Dnes přes den nabiju baterku a zítra jestli bude mrznout, udělám další pokus :wink:

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Napsal: 17.03.2020 08:42
od rob456
OK, a tvůj názor na problém?

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Napsal: 17.03.2020 08:46
od ACEMajky
Adow - ja mel na baterce na volnobeh 14,6V, to uz by mohlo davat, ale je fakt ze na mondeu...

BMS

Napsal: 17.03.2020 09:05
od Adow
Jinak moje baterka po připojení k nabíječce psala 12,1 V

Re: BMS + start/stop

Napsal: 17.03.2020 09:44
od ZaQik
resime zde 2 veci najednou:

1. deaktivace start/stop ... jeho korektni deaktivace znamena zmenu 3 parametru v aute (budiky, tlacitka, jednotka komfortu) ... navod z fora pro forscan neni spravny, protoze meni jen jeden parametr v jednotce komfortu, kterym se deaktivuje BMS (monitor baterie) a zatim to vypada tak, ze bez tohoto modulu auto nikdy nespusti vyhrev celniho skla

2. BMS ... monitor baterie, resp. rizeni inteligentniho dobijeni ... uklada si v sobe i informace o kapacite baterie a (podle meho pozorovani) pokud je tato hodnota nizka, nedovoli autu zapnout vyhrev celniho skla ... dokonce i po vymene baterie je nutne udelat reset BMS, protoze jinak v nem zustava naucena hodnota a vyhrev celniho skla nejde ... deaktivace BMS vede k tomu, ze vyhrev celniho skla nefunguje (i kdyz se kontrolka vyhrevu rozsviti, ze je vse v pohode)

Re: BMS + start/stop

Napsal: 17.03.2020 11:30
od fordkuga
2. BMS ... monitor baterie, resp. rizeni inteligentniho dobijeni ... uklada si v sobe i informace o kapacite baterie a (podle meho pozorovani) pokud je tato hodnota nizka, nedovoli autu zapnout vyhrev celniho skla ... dokonce i po vymene baterie je nutne udelat reset BMS, protoze jinak v nem zustava naucena hodnota a vyhrev celniho skla nejde ... deaktivace BMS vede k tomu, ze vyhrev celniho skla nefunguje (i kdyz se kontrolka vyhrevu rozsviti, ze je vse v pohode)

Dovolil bych si trochu oponovat.
BMS (zjednodušeně řečeno, to je ten oný bazmek na baterii, který předává informaci o teplotě a napětí baterie řídící jednotce, která pak řídí dobíjení) měří napětí baterie a teplotu.
Informace o kapacitě baterie je jako pevný parametr nastaven v řídící jednotce.
To, jestli je nutné po výměně baterie (pokud se nemění parametry nové baterie oproti staré baterii) resetovat BMS, nejsem zcela přesvědčen.

Re: BMS + start/stop

Napsal: 17.03.2020 11:41
od Adow
Já mám nastaveno (resp. měl jsem) následující, čerpal jsem z různých fór, ale abych se přiznal, tak to zrušení S/S v Asbuilt formátu nevím co přesně dělá...

BCM 726-48-02 x0xx xxxx xx (bylo 0100 0000 0179) - to je tuším z toho Forscan fóra
BCM Systém monitorování baterie: Žádný (bylo LIN)
IPC Auto Stop Start: Disabled (bylo Enabled)
FCIM Start-Stop button: Disabled (bylo Enabled)

Teď mám toto všechno na původních hodnotách. Dnes nabíjím baterii, nechám to do rána a zkusím to s plně nabitou baterií na volnoběh.. Třeba bude zase zabrzlo :D. Někde jsem ale četl, že když je slabší baterie, tak to taky nezapne. Alternátor mi od nastartování dává nějakých těch 14,5-14,6 V, jede úplně vše (na pokus zaplé přední sedačky, volant, přední i zadní sklo, větrák na max, puštěné rádio), dokonce i větrák na plné otáčky. Po cca minutě na volnoběh větrák zvolní a napětí jde dolů (měřeno Forscanem z BCM).

Pak je samozřejmě možnost odpojit sběrnici od BMS - to údajně hází chyby (což se dá čekat) a obávám se, že ten vedlejší efekt bude stejný jako když se BMS vypne Forscanem.

Re: BMS + start/stop

Napsal: 17.03.2020 12:47
od ZaQik
fordkuga píše:Dovolil bych si trochu oponovat.
BMS (zjednodušeně řečeno, to je ten oný bazmek na baterii, který předává informaci o teplotě a napětí baterie řídící jednotce, která pak řídí dobíjení) měří napětí baterie a teplotu.
Informace o kapacitě baterie je jako pevný parametr nastaven v řídící jednotce.
To, jestli je nutné po výměně baterie (pokud se nemění parametry nové baterie oproti staré baterii) resetovat BMS, nejsem zcela přesvědčen.
mylis se - jak muze BMS hlidat napeti baterie po rozebehnuti alternatoru? v siti je uz napeti z alternatoru
(domnivam se, ze kapacita baterie v konfiguraci auta se pouzivala driv kvuli zobrazovani informace o nutnosti nastartovat, kdyz jsi dlouho stal jen se zapnutym zapalovanim ... ted ma ten parametr ASI vliv na styl dobijeni, protoze obsahuje typ baterie)

a resetovat BMS se skutecne musi ... resil jsem nefunkcni vyhrivane celni sklo Smaxe (3 roky stary, BMS aktivni), ktery dostal novou baterii a vyhrev se zprovoznil az po resetu BMS :roll:

Re: BMS + start/stop

Napsal: 17.03.2020 18:58
od fordkuga

Re: Trvalá deaktivace Start stop systému

Napsal: 17.03.2020 19:13
od pecuch
Adow píše:Já mám teď na zkoušku BMS i S/S zapnuté.. Dneska namrzlo, udělal jsem pokus. Po pár minutách nic... Potom jsem lehce podržel plyn na cca 1500 otáčkách a okno hned rozmrzlo - takže funguje. Což je ale na pytel, protože kdyby to mělo rozmražovat jen když jedeš, tak to nepotřebuješ. Dnes přes den nabiju baterku a zítra jestli bude mrznout, udělám další pokus :wink:
Čau, dej pak vědět prosím, určitě bych chtěl mít výhřev okna funkční, ale trápit baterku se mě taky nechce..
R.

Re: BMS + start/stop

Napsal: 17.03.2020 19:56
od ZaQik
fordkuga píše:Systém regulace a řízení alternátoru není tak jednoduchá záležitost.
ja to tak slozite nevidim - BMS muze hlidat pretok, tj. jestli tece proud z baterie nebo do baterie a podle velikosti pretoku pak reguluje otacky alternatoru ... a k tomu jeste pouziva teplotu okoli (kvuli efektivite nabijeni) a diky napajeni z baterie i pri vypnutem motoru vi, za jak dlouho napeti baterie poklesne, tj. zna jeji kapacitu a stav
:wink:

samozrejme to muze byt jinak, nejsem na tohle odbornik :oops:

Re: BMS + start/stop

Napsal: 17.03.2020 20:37
od fordkuga
Máš pravdu, je to jinak.

Re: BMS + start/stop

Napsal: 17.03.2020 21:00
od ZaQik
jak? rad se to dozvim

Re: BMS + start/stop

Napsal: 17.03.2020 21:22
od fordkuga
ZaQik píše:jak? rad se to dozvim
Přečti si ty materiály v odkazu. Na internetu se dají najít i další materiály. Odpověď, jak je řízen alternátor, není na několik vět zde. Navíc systém inteligentního dobíjení (je uvedeno v jednom zmiňovaném odkazu) mají různé automobilky řešen odlišně. Někde jsem četl, že při funkci inteligentního dobíjení u Fordu řídící jednotka kontroluje 7 parametrů a podle daného algoritmu reguluje alternátor. Tento algoritmus asi není běžně veřejnosti dostupný.
Vyřazením systému BMS je alternátor regulován bez zásahu řídící jednotky.

Regulátory: na př.
https://www.google.cz/search?sxsrf=ALeK ... 93&bih=511

https://www.pietro-eshop.cz/katalog/cz/ ... wAEALw_wcB