Otáčky motora 1.5 EB
- kecup650
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 02.06.2014 22:00
- Bydliště: JC
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčky motora 1.5 EB
Mám úplně stejný problém. Problém se projevuje sporadicky a skoro bych řekl, že jen za určitých podmínek. 1. auto musí být zahřáté, 2. venkovní teplota okolo 5C a k tomu vysoká vlhkost vzduchu, mlha je jistota, 2. jízda s lehkou nohou na plynu, ideálně jízda v koloně. Pak otáčky při vyšlápnutí spojky (bez plynu) výletí klidně o 2 tisíce výš, místo aby padaly k volnoběhu. Zatím jsem nepřišel na to, kde je chyba. Diagnostika nic neříká. Autorizák stále neví? Díky
FORD Focus ST-Line, 2018, EB 1.5, Bluefin 151kW (love it!)
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Otáčky motora 1.5 EB
Dělá to potenciometr polohy pedálu plynu. Jako když se do stejnosměrného motoru pustí střídavý. Ztvrdne v daném poloze , to znamená při sundání nohy z plynu při řazení. Jak psáno výše, v určité konstalaci teploty a vlhkosti a lechtání plynu. Jak to přichází, tak to i přestane.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- kecup650
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 02.06.2014 22:00
- Bydliště: JC
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčky motora 1.5 EB
Díky za info. Zní to poměrně logicky, ale uzná to servis k výměně? Totiž v době, kdy to tam přivezu, s jistotou, zrovna vše bude fungovat ukázkově a v závadách nic uvedeno není. Chci se tedy zeptat, zda jde o doměnku, nebo o zkušenost a konkrétní nalezenou chybu? Děkuji.
FORD Focus ST-Line, 2018, EB 1.5, Bluefin 151kW (love it!)
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Otáčky motora 1.5 EB
Shodné příznaky, co mně osobně to udělalo na jiném autu. Pedál plynu jako by byl přivařený, špičkou nohy jsem se ho snažil pozdvihnout, nic, to samé ani sešlápnutí nešlo. Otáčky něco pod 3000 ot/min ze pět sekund se držely, pak najednou se vše uvolnilo a fungovalo jak mělo.
Zehřál jsem motor , pustil topení na maximum a dal ho jen na nohy. Trochu jsem káru protáhl po okrskách. Vedro jak v sauně, zastavil jsem , nechal vše běžet a otevřel dveře, aby horký vlhký vzduch šel ven. Od té doby byl klid.
Zehřál jsem motor , pustil topení na maximum a dal ho jen na nohy. Trochu jsem káru protáhl po okrskách. Vedro jak v sauně, zastavil jsem , nechal vše běžet a otevřel dveře, aby horký vlhký vzduch šel ven. Od té doby byl klid.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- kecup650
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 02.06.2014 22:00
- Bydliště: JC
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčky motora 1.5 EB
To zní zajímavě, ale tady bych řekl, že projev je jiný. Předně za jízdy se pedál chová zcela korektně, auto nijak nezrychluje a otáčky začnou stoupat až v okamřiku vyšlápnutí spojky, resp. při přechodu do volnoběžných otáček. Pokud se tak děje, stačí při řazení dříve pustit plyn a teprve pak šlapat spojku a řadit.
FORD Focus ST-Line, 2018, EB 1.5, Bluefin 151kW (love it!)
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Otáčky motora 1.5 EB
To znamená, že ŘJ vyhodnotí brždění motorem, a odstaví vstřikování. Vyšlápnutím spojky pak jde motor na volnoběžné otáčky ze spoda a ne se shora.
Jen jsem popsal , s čím jsem se setkal osobně já. Tobě to může dělat něco jiného.
Jen jsem popsal , s čím jsem se setkal osobně já. Tobě to může dělat něco jiného.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- kecup650
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 02.06.2014 22:00
- Bydliště: JC
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčky motora 1.5 EB
Jakmile jsem dal dotaz do Google, ukazalo se, že jde o zásadní a navíc známý problém popisovaný především majiteli ST/RS 2017-2018. Podle všeho má ST-Line tentýž pedál a opravdu se problém řeší výměnou celého pedálu tedy vč. sensoru. Doporučuji k přečtení zejména toto fórum (https://www.cargurus.com/Cars/Discussio ... 4_ds901319). Jednak je tam problém dobře popsán a navíc je z popisovaných příběhů zřejmé, že některá dealerství o problému vědí a peddle assembly mění v záruce, jiné tvrdí, že se problém neprojevil a není, co měnit. Problém se projevuje opravdu jen v určitých klimatických podmínkách a zpravidla již po prvních 10k km. Mám 12k.
Problém je natolik závažný, že některým se dokonce projevuje akcelerací při běžné jízdě, což může být dost nebezpečné. Pisatelé žádají Ford o svolávačku, kvůli tomuto. Zatím bez reakce. Na konci toho vlákna jsou pak uvedená jména dealerství, která problém znají. Nám tady to asi moc nepomůže. Už vidím, jak nějaký mechanik volá do UK, aby si problém ověřil... Žel to nečekám ani od linky Ford CZ, kam hodlám příští týden volat s žádostí o doporučení konkrétního servisu, ale moc si od toho neslibuji a spíš bych tady vaší pozornost nasměroval na "easy fix" tohoto problému za pomoci promazání pedálu, viz: https://www.youtube.com/watch?v=vKqRFXie6M4&feature=
Tak uvidíme... Každopádně díky za nasměrování.
Problém je natolik závažný, že některým se dokonce projevuje akcelerací při běžné jízdě, což může být dost nebezpečné. Pisatelé žádají Ford o svolávačku, kvůli tomuto. Zatím bez reakce. Na konci toho vlákna jsou pak uvedená jména dealerství, která problém znají. Nám tady to asi moc nepomůže. Už vidím, jak nějaký mechanik volá do UK, aby si problém ověřil... Žel to nečekám ani od linky Ford CZ, kam hodlám příští týden volat s žádostí o doporučení konkrétního servisu, ale moc si od toho neslibuji a spíš bych tady vaší pozornost nasměroval na "easy fix" tohoto problému za pomoci promazání pedálu, viz: https://www.youtube.com/watch?v=vKqRFXie6M4&feature=
Tak uvidíme... Každopádně díky za nasměrování.
FORD Focus ST-Line, 2018, EB 1.5, Bluefin 151kW (love it!)
- kecup650
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 02.06.2014 22:00
- Bydliště: JC
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčky motora 1.5 EB
Tak jen doplním, že po výměně pedálu (celé pedal-assambly) je po problému.
FORD Focus ST-Line, 2018, EB 1.5, Bluefin 151kW (love it!)
- bororo
- Nováček
- Příspěvky: 185
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Martin
Re: Otáčky motora 1.5 EB
Pred pol rokom vymeneny plynovy pedal v ramci zaruky a zda sa, ze to pomohlo. 

Je: Ford Focus kombi, 1,5 EcoBoost, ST Line
bol:Ford Mondeo HB, 2.0 Duratec,´07
fotogaleria: viewtopic.php?f=173&p=548637
bol:FF 1,6 16V Combi ´99
bol:Ford Mondeo HB, 2.0 Duratec,´07
fotogaleria: viewtopic.php?f=173&p=548637
bol:FF 1,6 16V Combi ´99
- kecup650
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 02.06.2014 22:00
- Bydliště: JC
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčky motora 1.5 EB
Potvrzuji. Je to už rok od výměny a problém se mi od té doby neprojevil. Kontrola původního pedálu a hall-sensoru po výměně neodhalila nic, co by bylo viditelně špatně, ale prostě to od té doby funguje...
FORD Focus ST-Line, 2018, EB 1.5, Bluefin 151kW (love it!)
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4028
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčky motora 1.5 EB
a jak moc rychle vam padaji otacky pri razeni nebo vyrazeni ??
- Johny181
- Junior
- Příspěvky: 418
- Registrován: 07.12.2013 22:13
- Bydliště: Klobouky u Brna
Re: Otáčky motora 1.5 EB
Při vyřazení ani nwm, za jízdý prakticky nidy nevyřazuji. Při řazení nahoru mám pocit že otáčky vždy spadnou tam kde jsou po zařazení dalšího převodového stupně. Nwm jestli to tady nějak řídí řídící jednotka jak to má třeba Mazda u některých modelů ale mám pocit že to taky tak funguje. Každopádně žádné držení otáček jako to mám u staré 1.6 MK1.
FOFO 1.5 110kw
134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact

FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold
-byl
9let sloužil bez zaváhání


FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold

9let sloužil bez zaváhání

- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9479
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčky motora 1.5 EB
Přesně takhle to funguje, že si auto samo podrží otáčky pro přeřazení, ale jenom když se řadí nahoru 

-
- Pokročilý
- Příspěvky: 931
- Registrován: 05.09.2009 17:33
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otáčky motora 1.5 EB
Tak se bohužel přidávám do klubu, posledních pár měsíců pozoruju přesně to co tu zmiňujete. Už to zřejmě v malé míře bylo i vloni, ale přes zimu to nedělalo. Teď jak se víc oteplilo se to výrazně zhoršuje a projevuje se to velmi často. Při cestě ráno, kdy neni horko je všechno v pořádku, odpoledne, kdy je auto vyhřáté od slunce, otáčky lítaj při řazení klidně o +500-1500 a klesají jen pomalu dolů.
edit: tak jsem měl teď auto dva dny ve Fordu ve Vestci. Technik na mě při vysvětlování problému koukal, jako kdybych se zbláznil, nicméně snažili se, ale nic neobjevili a zrovna i poslední dva dny nebylo moc horko, takže závada se neprojevila :/
Mám to sledovat dál a až se to zas projeví, tak natočit na telefon, případně hned přiject, aby to i oni viděli - což samotřejmě dává smysl.
edit: tak jsem měl teď auto dva dny ve Fordu ve Vestci. Technik na mě při vysvětlování problému koukal, jako kdybych se zbláznil, nicméně snažili se, ale nic neobjevili a zrovna i poslední dva dny nebylo moc horko, takže závada se neprojevila :/
Mám to sledovat dál a až se to zas projeví, tak natočit na telefon, případně hned přiject, aby to i oni viděli - což samotřejmě dává smysl.
Je: Ford Focus combi III Titanium 2018 1.5 16V 110kw, Caribou, po FL
Bylo: Ford Focus combi II Style 2008 1.6 16V 74kw, Vision Blue, po FL
Bylo: Ford Focus combi II Style 2008 1.6 16V 74kw, Vision Blue, po FL
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 31.12.2023 12:41
1.5 ecoboost cukání při lehkém plynu
Ahoj, nesetkal se někdo z vás s problémem cukání motoru při lehkém plynu a v nižších otáčkách cca 1000-1900. Volnoběh taky trochu hapruje a když držím na neutrál cca 1500 otáček, tak jde slyšet jak vynechává a má nepravidelný chod. Pokud ale sešlápnu plyn tak se auto chytne a jede v pohodě jen když zase jedu "na spotřebu". Nedávno jsem delal komplet motor, nové písty, repasovaný blok, nové těsnění atd... Najel jsem asi 1000km a začalo to žrát vodu konkrétně do 2. válce po rozebrání se na nic nepřišlo. Srovnala se tedy hlava, nové těsnění od elringu předtím victor reinz. Zase nové všechny těsnění, nové svíčky, indučky byli meněny origo cca 5000km z5. Po výměně těsnění pod hlavou zatím vše v pohodě, kromě toho cukání. Diagnostika nic nehlásí, zkoušel jsem jiné svíčky bez úspěchu. Svíčky dávám NGK. Zkoušel jsem překontrolovat rozvody také v pořádku. Při prvním smontování vyměněný i kalíšek na vysokotlaké čerpadlo. Zaměřený i tlaky a všechny okolo 9.5 baru. Jelikož diagnostika nic nehlásí nevím kde už hledat. Jediné co mě napadá vstřiky ikdyž předtím to jelo v pohodě a nebo jak se rovnala několikrát hlava zda není jinej kompresní poměr. Opravdu mě už nic nenapadá. Předem děkuji za rady 
Ford Focus mk3 2017 1.5 ecoboost 110kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host