Stránka 2 z 3
Re: jaký motor do SMAXe
Napsal: 15.06.2020 12:54
od fofok
Vzal bych ten novější dvoulitr TDCI 10 let plus není dobrá perspektiva už s pohledu stáří a v dobrým stavu nebude z čeho vybírat.
Re: jaký motor do SMAXe
Napsal: 15.06.2020 13:23
od Stanley_vy
Já jen poupravím Mufina01, že 1.8 TDCi má v S-Maxu/Galaxy 6-ti kvalt. Tudíž na dálnici točí při 130 příjemných cca 2500 otáček.
Osobně bych šel do tohoto auta raději do TDCi (a klidně novější/mladší 2.0) než do 2.0i.
Re: jaký motor do SMAXe
Napsal: 15.06.2020 22:10
od TomBaa
No uvidím jak to vše bude, ale asi bych se snažil sehnat co nejzachovalejší 1,8Tdci. Rozdíl v ceně je moc velký, za 80t můžu na dieselu dost opravit..
Pravda byl by to starší kus ale doteď používám 21 letý Focus s Tddi a nemůžu říct křivé slovo, stačí mě.
Pro můj menší nájezd je to myslím lepší než složitější 2,0 Tdci.
Jen otázka na závěr kolik si bere Ford servis za výměnu nebo repas DPF u motoru 2,0 Tdci (103-120kw).. má někdo zkušenost?
Re: jaký motor do SMAXe
Napsal: 16.06.2020 07:14
od Ma.rt
2.0i je dobrý motor, ale do S-Maxu nevím. Vůbec benzín (ať už atmošku nebo turbo) s těmito krabicemi udržet na rozumné spotřebě dá trochu práce. Asi bych spíš vzal naftu. Jinak S-Max má proti Mondeu u té 2.0i zkrácenou pětku, ono i u toho Mondea ta šestka by byla fajn.
Re: jaký motor do SMAXe
Napsal: 16.06.2020 08:06
od Mufin01
Ono nejvíc záleží, jaké trasy s tím člověk chce jezdit. Já jezdím hlavně město a v zimě jsem s tím 1,8 TDCi měl spotřebu klidně 7 litrů v menším a lehčím focusu. V s-maxu s benzinem ta spotřeba v zimě byla jen o 1-2 litry vyšší. A že jsem se v zimě v tom dýzlu na krátké trase zahřál jen díky přídavnému topení, o tom ani nebudu mluvit, ten motor se v mrazech ohřál klidně až po 15 km. Na dlouhých trasách asi není co řešit, tam je lepší diesel.
Re: jaký motor do SMAXe
Napsal: 16.06.2020 10:00
od Ma.rt
Do města a na krátké trasy bude ta 2.0i nejvhodnější, i když v hustém provozu to něco vezme, ale jak píšeš, to ani nafta za 6 nepojede. Ono i ty dálnice se dají, ale na 160 to zpřevodovaný není, i když to jede bez problémů i mnohem rychleji

Re: jaký motor do SMAXe
Napsal: 16.06.2020 10:30
od Mufin01
Ano jede rychleji, cestou z bazaru v Německu jsem s tím jel přes 220

Já od toho motoru moc nečekal, ale překvapilo mě, jak ve 140 při podřazení na 4. kvalt začal motor celkem rozumně zrychlovat. Když jsem to samé udělal na dálnici ve focusu s 1,8 TDCi, tak se nestalo vůbec nic

Re: jaký motor do SMAXe
Napsal: 16.06.2020 10:36
od TomFocus
"při podřazení na 4. kvalt začal motor celkem rozumně zrychlovat. Když jsem to samé udělal na dálnici ve focusu s 1,8 TDCi, tak se nestalo vůbec nic

" .....s dýzlem se musí podřadit o dva až tři kvalty

jeden je málo
Kluci tak se dohodnětě jednomu 1.8D ve ff2 nejela a druhej je s tím v MPV spokojenej po dynamické stránce

Re: jaký motor do SMAXe
Napsal: 16.06.2020 12:28
od Ma.rt
Tak ona ta 4ka pri 140 ma ve 2.0i cca tech 92kW, kde 1.8TDCi konci

Re: jaký motor do SMAXe
Napsal: 16.06.2020 13:55
od TomFocus
Jenže pružné zrychlení nedělají KW, ale Nm. Tudíž 200Nm (2.0i) vs 320Nm (1.8d).

Re: jaký motor do SMAXe
Napsal: 16.06.2020 14:02
od 321910336
Nm, ale na kolech, ne na výstupu z motoru.
Re: jaký motor do SMAXe
Napsal: 16.06.2020 14:03
od jenikHK
Sorry za offtopic, ale úplně se mi vybavila sluzebka s 1.6 TDi DSG. Režim sport při dálničních 130-140 km/h a potřebě zrychlení - předjetí, tj. plynu na podlahu znamenalo, že to dalo z 7° na 5°, začlo dělat kravál a jelo furt stejně

Re: jaký motor do SMAXe
Napsal: 16.06.2020 14:40
od TomFocus
Sorry jako možná - doopravdy... vzdávám se je vás víc.
Takže přepočítávám...320Nm na brzdě jen motor, na kolech mnohem mnohem míň to platí pro diesely. Pro 2.0i a 200Nm tohle neplatí.
A pružné zrychlení dělá výkon za doprovodu podražení... OK je to tu Vaše
Jen proč to na silnicích vypadá jinak

Re: jaký motor do SMAXe
Napsal: 16.06.2020 15:48
od jenikHK
Tome jde přece o průběh momentu. Který diesel má dá větší moment při 4000 otáčkách než při 2000? Já nevím o žádném.
Re: jaký motor do SMAXe
Napsal: 16.06.2020 16:03
od Ma.rt
jde o výkon. 400Nm při 2000 ot. je to samé jako 200Nm při 4000 ot. při stejné rychlosti. V ten moment mají motory stejný výkon a na kolech stejný moment. Můžeme se tu bavit o tom, že při vyšších otáčkách jsou vyšší mechanické ztráty, to je pravda. Ale diesel s 92kW pojede o něco hůř než 107kw v benzínu. Je to jiný průběh momentu/výkonu a každéme vyhovuje něco jiného.