Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 629
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW
2 Badun: U benzinových motorú 1,6 je čep nalisován na pevno v ojnici a kýve se v pístu a ted to divný:to co se vydře (o cca 0,1-0,3mm)je právě ten tvrdej ocelovej cementovanej čep (viz.foto) a hliníkovej píst to skoro vždy přežije(kdo mě vysvětlí proč má u mě pivo).
Nejspíš jsou kousky karbonu "zapíchlý" v pístu a funguje to jako šmirglpapír - na pístu drží bez pohybu, po čepu klouže a tím ho obrušuje.
Stejný princip je u zabrušování sedel na armaturách - brusná pasta, litinový "šmrdle" a ocelový těsnicí plochy sedla/ kuželky...
Nejspíš jsou kousky karbonu "zapíchlý" v pístu a funguje to jako šmirglpapír - na pístu drží bez pohybu, po čepu klouže a tím ho obrušuje.
Stejný princip je u zabrušování sedel na armaturách - brusná pasta, litinový "šmrdle" a ocelový těsnicí plochy sedla/ kuželky...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 02.06.2017 16:24
Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW
Tohle mě taky napadlo, ale to by na to někdo musel mrknout mikroskopicky (stěny otvorů v pístu). Je to ale jedno z nejlogičtějších vysvětlení, proč odejde tvrdší materiál v místě kontaktu s měkčím / houževnatějším. Pokud to tak je, tak výměna pístních čepů je jen dočasný řešení a půjdou znova, protože to "brusivo" zůstalo pravděpodobně pořád v pístu.
Nicméně já mám díky Badunovi vyměněny pístní čepy. Pravděpodobně ale již nezjistím, jak dlouho vydrží, auto bude mít relativně malý nájezd.
Nicméně já mám díky Badunovi vyměněny pístní čepy. Pravděpodobně ale již nezjistím, jak dlouho vydrží, auto bude mít relativně malý nájezd.
- Twisster
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 22.03.2008 15:19
- Bydliště: Myjava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW
Tak trochu to tu ozivim. Diki Badunovi uz aj ja mam nove capy a uz nic neklepe. Motor ide jak hodinky. Inak musim pochvalit pristup a rychlost. Je vidiet ze vie co robi a motorom fakt rozumie. Takze som maximalne spokojny a mozem len doporucit. 

Focus 1.6 16v 2008 hatchback Panter black


-
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 16.02.2011 13:49
Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW
Dík za pochvalu.hlavně at to valí.
-
- Nováček
- Příspěvky: 13
- Registrován: 28.03.2013 19:21
Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW
Ahoj, tak to vypadá že mám stejnou vadu na kráse. Cvakání, zmírní se za 1-2s po uvolnění plyn. pedálu. Vyměněný řemen, změřené podložky, propláchnutý motor. Tzn. asi mě čeká stejné řešení. Kolik si na to mám připravit? Dík předem
-
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 16.02.2011 13:49
Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW
Hoj Pisu to furt dokola pokud chces zavolej domluvime se.hlavne to musim slyset.
Naposledy upravil(a) badun dne 22.03.2019 19:10, celkem upraveno 1 x.
- trtilek
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 20.06.2015 16:41
Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW
taky by me zajimalo co stoji vymena tech cepu
Focus II kombi 2006 1,6 16v 74kw
-
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 16.02.2011 13:49
Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW
Takze je to spousta prace ale i materialu a to :Tesneni pod hlavu,srouby hlavy,cepy,tesneni pod svody a sani,srouby rozvodovych kol,rezijni mat, brus hlavy,+práce
Naposledy upravil(a) badun dne 22.03.2019 19:12, celkem upraveno 1 x.
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 16.07.2018 20:48
Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW
Ahoj, mám Ford Focus Combi 1,6 (benzin) r.v.2008 a mám stejný problém. Auto jsem koupil od kamaráda, najeto poctivých 90tkm a koupeno u nás, jsem druhý majitel. Bylo pravidelně servisováno v síti Ford, každoročně měněn olej atd. Nevím, zda tento zvuk vycházel z motoru už když jsem ho koupil nebo zda jsem si toho všiml až teď. Nicméně vozidlo je v perfektním stavu a přijde mi dost brzy, aby na sto tisících byly vyběhané pístní čepy nebo něco jiného. Zvuk je hlavně při studeném motoru dost nepříjemný a dělá to právě při ubrání plynu nebo brzdění motorem. Jak je motor pod plynem, zvuky zmizí. Olej motor nebere, již jsem najel za 9 měsíců asi 12tkm a nedávno jsem měnil olej, zvuky zůstaly
Předtím jsem měl naftového VW a s najetými 300000km byl motor bez problému. Nevím co s tím a jestli je tedy něco vyběháno, tak ať jde Ford do pr... s takovou konstrukcí, pardon 


- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 716
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW
Můj názor na příčinu je takový, že ford trochu přepalil ten 20tkm interval na výměnu oleje. Tim degradovanym olejem plným karbonu se zanese kanálek na mazání těch čepů. Nemazanim dojde k přidřeni onoho čepu a tím k jeho nadměrnému opotřebení a vznikne vůle.
Důvod, proč ubyde spíš ten tvrdý materiál bych řekl, že je tim, že ten měkčí material "uhne" a ten tvrdší prostě je ubroušen....
Důvod, proč ubyde spíš ten tvrdý materiál bych řekl, že je tim, že ten měkčí material "uhne" a ten tvrdší prostě je ubroušen....
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012

FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012

- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 716
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW
Takže pocitam 11tkc?badun píše:Takze k te cene,je to nejen spousta prace ale i materialu a to :Tesneni pod hlavu,srouby hlavy,cepy,tesneni pod svody a sani,srouby rozvodovych kol,rezijni mat, brus hlavy,+práce a Cena prace+mat je cca 10 tkc,+origo olej a filtr cca 900 kc+event rozvody dle vyrobce
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012

FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012

-
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 16.02.2011 13:49
Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW

Naposledy upravil(a) badun dne 22.03.2019 19:16, celkem upraveno 1 x.
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 14.05.2014 06:28
- Bydliště: Pardubice
Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW
Ahoj, přidávám se k dalším spokojeným majitelům "přečepovaných" 1,6 SHDA. Teď čerstvě po STK (+ME), bez problémů.


FoFo 2 FL 1.6 74kW combi
- P3Ci
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 14.04.2017 09:49
Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW
Zdravím, uměl by někdo okolo Prahy diagnostikovat / teda spíš provézt tuto opravu?
Ve fordu (Brandýs) mi tvrdí že je to hluk od vstřikování paliva, že je to normální projev motoru :S
ale nemyslím si...
Kvalitní video přiložím brzy, kdyby někdo chtěl odposlechnout po jůtubě.
Na druhé straně, když je vlhko, třeba prší tak to klapání je velice, ale opravdu velice tiché - téměř žádné.
(nebo si to vsugerovala moje hlava)
Ve fordu (Brandýs) mi tvrdí že je to hluk od vstřikování paliva, že je to normální projev motoru :S
ale nemyslím si...
Kvalitní video přiložím brzy, kdyby někdo chtěl odposlechnout po jůtubě.
Na druhé straně, když je vlhko, třeba prší tak to klapání je velice, ale opravdu velice tiché - téměř žádné.
(nebo si to vsugerovala moje hlava)
Focus 2008 HB -trend- 1,6 16V (SHDA)
-
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 16.02.2011 13:49
Re: Klepání při padání otáček 1.6 Zetec 74kW
Ahoj všem,přikládám pár fotek pro ilustraci jak vypadají písty po vytažení ,v prúběhu čištění v ultrazvuku, přečepování a těsně před zpětnou montáží.(Tohle byl trochu extrém,kýbl karbonu a čepy obroušený o 0,35mm,zřejmě provoz na uhlí.typ SYDA)Hlavně je hezky vidět ucpaný mazací kanál čepu.
[attachment=9]13.jpg[/attachme]nt
[attachment=9]13.jpg[/attachme]nt
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host