To by bylo skvělý. Protože teď to auto chci přenechat skoro jen výměnou za to, že nepůjde na vrakoviště. Ať si těsnění pod hlavou a navazující věci opraví další majitel za odvoz a příspěvek na pivo sám.
Přesto popíši situaci:
Světla v poloze 0 při všem o čem tu píšu.
Při běžném startu - klíčky do polohy II - problikávají světla i dost intenzivně. Auto nenastartuje (jiné vlákno).
Vyndal jsem relé R13 (spouští startér), otočil klíčky na polohu I. Propojil piny 3 a 5 v patici relé. Startét točí motorem (no, spíš se snaží) a světla se rozsvítí.
Pokud propojím piny 3 a 5, ale klíčky jsou v poloze 0, startét točí, ale světla nesvítí.
Pokud standardně startuji, ale znemožním spojení pinů 3 a 5 (nepustím proud do startéru), světla nesvítí.
Schémata mám a proto jsem dělal takové pokusy, abych našel, kde to je prošlehlý na světla.
Docela z logiky věci vychází, že to bude ta baterka (nějaká blbá logika ovládání světel). Sice se z drátů odněkud zakouřilo, ale prošlehlé to na přívodní kabely světel snad nebude, protože:
Část obvodu (zeleně) baterka - spínací skříňka (klíček) - relé R13 - PCM je pod napětím při otočení klíčku do polohy II, spojení 3,5 jsem znemožnil a tím silová část končí v relé na pinu 3 a "ovládací" v PCM = světla nesvítí.
Část (žlutě) plus baterie - relé startéru - vodivé spojeníní 3,5; klíček v poloze 0. Světla nesvítí. To je plus na vodiči od baterky až ke startéru a od baterky ke klíčku, startér se točí.
Takže se světla rozsvítí jen tehdy, když je klíček v poloze I a propojené piny 3 a 5 (startér točí). Což odpovídá skoro stavu standardního startu.
Takže jsem vytvořil všechny možnosti přivedění napětí na kabely, které mají co do činění se startováním až na jejich konec a vždy existovala situace, kdy světla nesvítila. Kdyby tam byl můstek, musel se projevit. Navíc, kde by to bylo prošlehlý tak, aby svítila obě světla? A ještě by se možná startovalo otočením zapnutí světel, což se neděje. Takže do rozsvěcení světel nějak "kecá" ŘJ. To by bylo fajn.
Moc díky.