Netěsnost na sacím potrubí

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5657
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od petulak » 10.09.2015 12:36

Snímač polohy spojky.jpg
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

lu2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 04.08.2015 08:15

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od lu2 » 10.09.2015 12:59

petulaku, díky. Dostanu se k němu v pohodě? Umístění je nad pedálem?
Lu2

Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 639
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od vladka1 » 10.09.2015 13:01

lu2 píše:Ad 2) ten pokles je určitě dříve než za 20 s.
Ad 3) nechápu, ale asi nevíš

Díky
3) myslim tim to, že ceny MK1 šly tak dolu že se jakákoliv větší oprava nevyplatí.
Klima - vařim z vody, ale přetěsnění asi jedině pokud neni vydřená hřídel.

4. Ax. vůle a třepání motoru - to by spíš chcípalo?

Čidlo spojky - neboj to najdeš ;) Když bude zapojený tak proměřit dráty... Nevim jestli čidlo při vyšlápnutí spíná nebo rozpíná.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

lu2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 04.08.2015 08:15

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od lu2 » 10.09.2015 20:23

Tak jsem testoval funkčnost snímače spojkového pedálu: při sešlápnutí spíná okruh, ale jestli je signál dostane až k řitící jednotce, to nevím jak zjistit.

přikládám snímek z diagnostiky.
Přílohy
Focus_pristroje.png
Lu2

Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5657
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od petulak » 11.09.2015 08:52

lu2 píše:petulaku, díky. Dostanu se k němu v pohodě? Umístění je nad pedálem?

sundáš jen spodní kryt, pod volantem. :D
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13466
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od stano. » 11.09.2015 09:39

Ked sa dobre poskladas pod volant, ani kryt nemusis demontovat :)

lu2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 04.08.2015 08:15

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od lu2 » 13.09.2015 20:31

Jak jsem psal. Snímač po sešlápnutí pedálu spíná obvod, ale jestli je vodivě spojen někde dál, to nepoznám...
Lu2

Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW

lu2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 04.08.2015 08:15

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od lu2 » 13.09.2015 20:35

Zajímavá mi přijde adaptační tabulka. Zejména pak korekce směsi na volnoběh při vyřazené rychlosti... Nápad? Moc vzduchu? Díky
Přílohy
Focus_KAM.png
Lu2

Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW

lu2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 04.08.2015 08:15

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od lu2 » 14.09.2015 08:23

Další indicie je následující: Při vyřazení rychlosti, pokud mám sešlápnutý brzdový pedál, jsou otáčky stabilní a motor klidný. Pokud uvolním brzdový pedál, motor se během cca 1s rozvibruje a otáčky vyskočí z 750 na 850. Dělává to i za jízdy pokud brzdím a řadím.

Díky
Lu2

Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW

Uživatelský avatar
bajeluk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 01.08.2013 18:23
Bydliště: Liberec, Praha

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od bajeluk » 14.09.2015 09:25

Vyměněním ventilku odvětrávání klikovky za nový se dost sníží množství vzduchu, které motor dostává "bokem" (tj. za MAF/MAP) na volnoběh. Těch červených cca 15 % adaptací (i 20...) na volnoběhu jsem měl se starým ventilkem taky -- ECU si přidává palivo, aby ten vzduch nasytila benzínem. Po výměně ventilku mám cca -5 %.

Nevím, kolik jsi po výměně ventilku najel/nastál na volnoběh, ale v tomhle případě smazat adaptace doporučuju, byť samy by se taky časem srovnaly. Odpojování baterky, aspoň pokud já vím, nic dalšího užitečnýho nezpůsobí (jen ti zablokuje rádio). Se změnou vzduchu na volnoběh může souviset i to delší startování (ECU dává víc paliva, než by mělo), ale to spíš bude něčím jiným.

Kontrolka spojkového pedálu ve ForDiag-u je vtipná věc :) Začne totiž ukazovat realitu až při jízdě -- trochu se rozjeď a koukni na ni potom, uvidíš, že začne fungovat (ale bacha, nekoukej na ten monitor moc :D ).

Mírné změny volnoběhu bych neřešil, buď rád, že ti neskáčou volnoběžné otáčky na 1500+, jako mnoha lidem zde.
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000

lu2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 04.08.2015 08:15

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od lu2 » 14.09.2015 10:43

Bajeluku, díky za reakci.

Tu masivní korekci na volnoběh tam mám právě po 200 km najetých po resetu KAM :(. Co se týče výkyvu otáček při povolení brzdového pedálu tě nic nenapadá?

Díky
Lu2

Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW

Uživatelský avatar
Johny181
Junior
Junior
Příspěvky: 418
Registrován: 07.12.2013 22:13
Bydliště: Klobouky u Brna

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od Johny181 » 14.09.2015 17:04

Jj odvětrání klikovky do sání za váhu vzduchu a klapku to je taky vynález.Nejlepší to vyvést do airboxu jako odvetrání víka a nikdy se nestane, že tam půjde nekontrolovaně vzduch o kterém by váha vzduchu nevěděla.Co se týče těch brzd mě napadá že posilovač brzdy bere podtlak ze sání a to opět pod klapkou takže by to mohlo ovlivňovat, nebo ne? :D
FOFO 1.5 110kw :arrow: 134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact
Obrázek
FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold :arrow: -byl
9let sloužil bez zaváhání
:palec_nahoru:

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13466
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od stano. » 14.09.2015 18:17

Faktom je, ze sa to da spravit/opravit bez bastlenia tak, aby to nerobilo. Ako to vyslo z fabriky - bez blbnutia volnobehu, bez vyskakovania otacok, cez zdochynania motoru. Len to chce vela skusania a peniaze na vymenu cidiel a cistenie.

Mal si dole sanie? Ak mas nanos mastneho bordelu na sacich ventiloch, ziadne laborovanie s hadickami ti nepomoze. Bud dat dole hlavu a vycistit to, alebo vyjazdit 5-10 nadrzi preliatych s VIFom. Ten z toho aspon vacsinu zmyje.

lu2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 71
Registrován: 04.08.2015 08:15

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od lu2 » 14.09.2015 18:29

to stano.: hlava je po srovnani, ventily a sedla po vybrusu, gufera na ventilech a tesneni pod hlavou samozrejme vymeneny. Kde dal mam hledat?
Lu2

Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5657
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: Netěsnost na sacím potrubí

Příspěvek od petulak » 14.09.2015 18:29

stano. píše:Faktom je, ze sa to da spravit/opravit bez bastlenia tak, aby to nerobilo. Ako to vyslo z fabriky - bez blbnutia volnobehu, bez vyskakovania otacok, cez zdochynania motoru. Len to chce vela skusania a peniaze na vymenu cidiel a cistenie.

Mal si dole sanie? Ak mas nanos mastneho bordelu na sacich ventiloch, ziadne laborovanie s hadickami ti nepomoze. Bud dat dole hlavu a vycistit to, alebo vyjazdit 5-10 nadrzi preliatych s VIFom. Ten z toho aspon vacsinu zmyje.
fokus 001.jpg
fokus 002.jpg
---Stano, PŘIBRZDI, moc, asi s tím skušeností nemáš.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host