Netěsnost na sacím potrubí
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
-
- Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: 04.08.2015 08:15
Re: Netěsnost na sacím potrubí
petulaku, díky. Dostanu se k němu v pohodě? Umístění je nad pedálem?
Lu2
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 639
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Netěsnost na sacím potrubí
3) myslim tim to, že ceny MK1 šly tak dolu že se jakákoliv větší oprava nevyplatí.lu2 píše:Ad 2) ten pokles je určitě dříve než za 20 s.
Ad 3) nechápu, ale asi nevíš
Díky
Klima - vařim z vody, ale přetěsnění asi jedině pokud neni vydřená hřídel.
4. Ax. vůle a třepání motoru - to by spíš chcípalo?
Čidlo spojky - neboj to najdeš

FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: 04.08.2015 08:15
Re: Netěsnost na sacím potrubí
Tak jsem testoval funkčnost snímače spojkového pedálu: při sešlápnutí spíná okruh, ale jestli je signál dostane až k řitící jednotce, to nevím jak zjistit.
přikládám snímek z diagnostiky.
přikládám snímek z diagnostiky.
Lu2
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Netěsnost na sacím potrubí
lu2 píše:petulaku, díky. Dostanu se k němu v pohodě? Umístění je nad pedálem?
sundáš jen spodní kryt, pod volantem.

FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13466
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Netěsnost na sacím potrubí
Ked sa dobre poskladas pod volant, ani kryt nemusis demontovat 

-
- Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: 04.08.2015 08:15
Re: Netěsnost na sacím potrubí
Jak jsem psal. Snímač po sešlápnutí pedálu spíná obvod, ale jestli je vodivě spojen někde dál, to nepoznám...
Lu2
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: 04.08.2015 08:15
Re: Netěsnost na sacím potrubí
Zajímavá mi přijde adaptační tabulka. Zejména pak korekce směsi na volnoběh při vyřazené rychlosti... Nápad? Moc vzduchu? Díky
Lu2
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: 04.08.2015 08:15
Re: Netěsnost na sacím potrubí
Další indicie je následující: Při vyřazení rychlosti, pokud mám sešlápnutý brzdový pedál, jsou otáčky stabilní a motor klidný. Pokud uvolním brzdový pedál, motor se během cca 1s rozvibruje a otáčky vyskočí z 750 na 850. Dělává to i za jízdy pokud brzdím a řadím.
Díky
Díky
Lu2
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
- bajeluk
- Nováček
- Příspěvky: 98
- Registrován: 01.08.2013 18:23
- Bydliště: Liberec, Praha
Re: Netěsnost na sacím potrubí
Vyměněním ventilku odvětrávání klikovky za nový se dost sníží množství vzduchu, které motor dostává "bokem" (tj. za MAF/MAP) na volnoběh. Těch červených cca 15 % adaptací (i 20...) na volnoběhu jsem měl se starým ventilkem taky -- ECU si přidává palivo, aby ten vzduch nasytila benzínem. Po výměně ventilku mám cca -5 %.
Nevím, kolik jsi po výměně ventilku najel/nastál na volnoběh, ale v tomhle případě smazat adaptace doporučuju, byť samy by se taky časem srovnaly. Odpojování baterky, aspoň pokud já vím, nic dalšího užitečnýho nezpůsobí (jen ti zablokuje rádio). Se změnou vzduchu na volnoběh může souviset i to delší startování (ECU dává víc paliva, než by mělo), ale to spíš bude něčím jiným.
Kontrolka spojkového pedálu ve ForDiag-u je vtipná věc
Začne totiž ukazovat realitu až při jízdě -- trochu se rozjeď a koukni na ni potom, uvidíš, že začne fungovat (ale bacha, nekoukej na ten monitor moc
).
Mírné změny volnoběhu bych neřešil, buď rád, že ti neskáčou volnoběžné otáčky na 1500+, jako mnoha lidem zde.
Nevím, kolik jsi po výměně ventilku najel/nastál na volnoběh, ale v tomhle případě smazat adaptace doporučuju, byť samy by se taky časem srovnaly. Odpojování baterky, aspoň pokud já vím, nic dalšího užitečnýho nezpůsobí (jen ti zablokuje rádio). Se změnou vzduchu na volnoběh může souviset i to delší startování (ECU dává víc paliva, než by mělo), ale to spíš bude něčím jiným.
Kontrolka spojkového pedálu ve ForDiag-u je vtipná věc


Mírné změny volnoběhu bych neřešil, buď rád, že ti neskáčou volnoběžné otáčky na 1500+, jako mnoha lidem zde.
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
-
- Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: 04.08.2015 08:15
Re: Netěsnost na sacím potrubí
Bajeluku, díky za reakci.
Tu masivní korekci na volnoběh tam mám právě po 200 km najetých po resetu KAM
. Co se týče výkyvu otáček při povolení brzdového pedálu tě nic nenapadá?
Díky
Tu masivní korekci na volnoběh tam mám právě po 200 km najetých po resetu KAM

Díky
Lu2
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
- Johny181
- Junior
- Příspěvky: 418
- Registrován: 07.12.2013 22:13
- Bydliště: Klobouky u Brna
Re: Netěsnost na sacím potrubí
Jj odvětrání klikovky do sání za váhu vzduchu a klapku to je taky vynález.Nejlepší to vyvést do airboxu jako odvetrání víka a nikdy se nestane, že tam půjde nekontrolovaně vzduch o kterém by váha vzduchu nevěděla.Co se týče těch brzd mě napadá že posilovač brzdy bere podtlak ze sání a to opět pod klapkou takže by to mohlo ovlivňovat, nebo ne? 

FOFO 1.5 110kw
134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact

FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold
-byl
9let sloužil bez zaváhání


FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold

9let sloužil bez zaváhání

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13466
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Netěsnost na sacím potrubí
Faktom je, ze sa to da spravit/opravit bez bastlenia tak, aby to nerobilo. Ako to vyslo z fabriky - bez blbnutia volnobehu, bez vyskakovania otacok, cez zdochynania motoru. Len to chce vela skusania a peniaze na vymenu cidiel a cistenie.
Mal si dole sanie? Ak mas nanos mastneho bordelu na sacich ventiloch, ziadne laborovanie s hadickami ti nepomoze. Bud dat dole hlavu a vycistit to, alebo vyjazdit 5-10 nadrzi preliatych s VIFom. Ten z toho aspon vacsinu zmyje.
Mal si dole sanie? Ak mas nanos mastneho bordelu na sacich ventiloch, ziadne laborovanie s hadickami ti nepomoze. Bud dat dole hlavu a vycistit to, alebo vyjazdit 5-10 nadrzi preliatych s VIFom. Ten z toho aspon vacsinu zmyje.
-
- Nováček
- Příspěvky: 71
- Registrován: 04.08.2015 08:15
Re: Netěsnost na sacím potrubí
to stano.: hlava je po srovnani, ventily a sedla po vybrusu, gufera na ventilech a tesneni pod hlavou samozrejme vymeneny. Kde dal mam hledat?
Lu2
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
Současnost: FORD S-Max mk1 (2007) 2.5T 162 kW
Současnost: FORD Mondeo mk3 (2004) 2.0i 107 kW + LPG (King + Tomasetto)
Minulost: 3x FORD Focus mk1 (1998, 2001, 2003) 1.6i 74 kW
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Netěsnost na sacím potrubí
---Stano, PŘIBRZDI, moc, asi s tím skušeností nemáš.stano. píše:Faktom je, ze sa to da spravit/opravit bez bastlenia tak, aby to nerobilo. Ako to vyslo z fabriky - bez blbnutia volnobehu, bez vyskakovania otacok, cez zdochynania motoru. Len to chce vela skusania a peniaze na vymenu cidiel a cistenie.
Mal si dole sanie? Ak mas nanos mastneho bordelu na sacich ventiloch, ziadne laborovanie s hadickami ti nepomoze. Bud dat dole hlavu a vycistit to, alebo vyjazdit 5-10 nadrzi preliatych s VIFom. Ten z toho aspon vacsinu zmyje.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host