Míchání různých pneu předek / zadek
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Míchání různých pneu předek / zadek
Tak udělej kompromis, dej vlevo dopředu a vpravo dozadu
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- hunger
- Pokročilý
- Příspěvky: 966
- Registrován: 02.03.2013 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Míchání různých pneu předek / zadek
Prosimvás a to vám nakecal kdo že predek se sjíždí dříve? Gumuju kde se dá a stejnak nejsem ani po 2 letech srovnat 1.6mm náskok zadku v ojeti gumy naopak ještě vrozstl na 1.8...
Logicky by se měl dříve ojíždět předek, ale praxe je jiná.. kdo jezdí často na kole ví o čem mluvím...
Logicky by se měl dříve ojíždět předek, ale praxe je jiná.. kdo jezdí často na kole ví o čem mluvím...
Focus mk2 1.6 Zetec-S
Ford Mondeo MK3 1.8
Ford Mondeo MK3 1.8
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Míchání různých pneu předek / zadek
hunger: To si děláš legraci nebo co? Že se přední sjížděj rychlejc, to jsou prostě zkušenosti. A srovnávat to s bicyklem, kde je zadní kolo víc zatížené, víc bržděné a poháněné?
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13289
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Míchání různých pneu předek / zadek
To co su za blbosti? Bicykel? Vazne?
Aj na korculiach deriem viacej zadne kolieska. Takze mas naisto pravdu...
Ked mas geometriu zadnej napravy uplne rozhodenu, moze ti drat gumy rovnako ako vpredu. Alebo ti nefunguju predne brzdy a deries iba zadok (ak nejazdis dlhe trasy) alebo mas v kufri stale 8 vriec cementu. Ci poznas iny dovod?
Aj na korculiach deriem viacej zadne kolieska. Takze mas naisto pravdu...
Ked mas geometriu zadnej napravy uplne rozhodenu, moze ti drat gumy rovnako ako vpredu. Alebo ti nefunguju predne brzdy a deries iba zadok (ak nejazdis dlhe trasy) alebo mas v kufri stale 8 vriec cementu. Ci poznas iny dovod?
- hunger
- Pokročilý
- Příspěvky: 966
- Registrován: 02.03.2013 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Míchání různých pneu předek / zadek
Nesrovnám to s kolem ale Mondeem 1.8 kombi... Geometrii mám naprosto v pořádku, gumy se mi sjíždějí rovnoměrně, jen prostě zadek při ježdění po Praze mizí o něco rychleji, všechny gumy jsou stejné.... Tak je to logický zadek nemá řízenou nápravu, takže při zatáčení prostě lehce dře...
Jinak pkadecko na kole zadní bzdu vůbec nepoužívám, takže veškerý mizení vrorku je jen ze zatáčení a šlapání...
Jinak pkadecko na kole zadní bzdu vůbec nepoužívám, takže veškerý mizení vrorku je jen ze zatáčení a šlapání...
Focus mk2 1.6 Zetec-S
Ford Mondeo MK3 1.8
Ford Mondeo MK3 1.8
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5655
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Míchání různých pneu předek / zadek
dám, vám, jen takovou maličkou radu, po 43letech, ježdění, skoro se vším,:::horší gumu, vždy na předek,: volantem ji při "defekt."-smyku-atd. vždy lépe udržíš manévrováním volantem, než na zadku.
ale,?--vše je každého věc, co si, kam dá.
ale,?--vše je každého věc, co si, kam dá.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13289
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Míchání různých pneu předek / zadek
Petulak: Suhlasim, ale nemusi to byt pravidlo. Co pises ty, by platilo hlavne pri zimnych pneu, kde velmi rozhoduje vek pneu, hlbka drazok a pri rozdielnych znackach aj "kvalita" dezenu.
Ale pri letnych je rozdiel viac-menej len na vode. Predpokladam, ze nebude velky kvalitativny rozdiel, vekovo nebudu 10 rokov medzi sebou a jeden par nebude ohoblovany az na kordy.
Takze: jeden par 5mm a druhy 8mm tak co? Das 5mm dopredu a o rok-dva budes mat 3mm vs. 7mm. A to uz je citit. Ked das 5mm dozadu, budes mat 6mm vs. 4mm, co je znesitelnejsie. A ak bude treba brzdit na vrstve vody, radsej nech predok drzi na ceste. A ked bude na ceste 4 centi vody, nebude predpokladam jazdit preteky. A v zakrutach vo vseobecnosti vrstvy vody nebyvaju. V zakrute mas aj tak mensiu rychlost ako na rovine, takze netreba vytlacit tolko vody spod dezenu. Co spravi na dialnici, na rovinke, ked jedna strana auta nabehne na vrstvu vody, myslim kazdy pozna.
Ale pri letnych je rozdiel viac-menej len na vode. Predpokladam, ze nebude velky kvalitativny rozdiel, vekovo nebudu 10 rokov medzi sebou a jeden par nebude ohoblovany az na kordy.
Takze: jeden par 5mm a druhy 8mm tak co? Das 5mm dopredu a o rok-dva budes mat 3mm vs. 7mm. A to uz je citit. Ked das 5mm dozadu, budes mat 6mm vs. 4mm, co je znesitelnejsie. A ak bude treba brzdit na vrstve vody, radsej nech predok drzi na ceste. A ked bude na ceste 4 centi vody, nebude predpokladam jazdit preteky. A v zakrutach vo vseobecnosti vrstvy vody nebyvaju. V zakrute mas aj tak mensiu rychlost ako na rovine, takze netreba vytlacit tolko vody spod dezenu. Co spravi na dialnici, na rovinke, ked jedna strana auta nabehne na vrstvu vody, myslim kazdy pozna.
- Andymaniac
- Junior
- Příspěvky: 480
- Registrován: 21.10.2011 10:42
- Bydliště: Praha 8
Re: Míchání různých pneu předek / zadek
Hunger me tady musim rict bavi "zadek neni rizeny a tak trochu dře" Tohle bych nevymyslel ani po deseti pivech
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
- hunger
- Pokročilý
- Příspěvky: 966
- Registrován: 02.03.2013 18:08
- Bydliště: Praha
Re: Míchání různých pneu předek / zadek
Andy je smutné že nechápeš základy zatéčení auta, aby nedochálo k žádnému tření při zatáčení musely by se zadní kola vytočit na opačnou stranu než přední, pak by si vystřihnul dokonalej kruh.... to se ale neděje, vzhledem k tomu že se ani nehnou tak ve světě dokonalé přilnavosti by si prostě nezatočil... Ono zatáčení auta není tak prostá věc jak by se zdálo, vnitřní kolo uráží mnohem kratší dráhu než vnější, takže bez diferenciálu bys měl kola ve smyku permanentně při zatáčení...
Focus mk2 1.6 Zetec-S
Ford Mondeo MK3 1.8
Ford Mondeo MK3 1.8
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13289
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Míchání různých pneu předek / zadek
1. ste OT
2. Aj na prednych pneu vznika rozdiel drahy medzi vnutornou a vonkajsou castou pneu, takze sa deru aj tie. Plus su vodiace, s motorom nad sebou, takze viac ich deformuje odstrediva sila do strany. Asi kazdemu s motorom vpredu a prednym pohonom sa deru viac predne pneu. Okrem teba. Takze pokym nemas nejake relevantne merania alebo vypocty, zbytocne to obhajujes, navyse toto je uz mimo temy.
2. Aj na prednych pneu vznika rozdiel drahy medzi vnutornou a vonkajsou castou pneu, takze sa deru aj tie. Plus su vodiace, s motorom nad sebou, takze viac ich deformuje odstrediva sila do strany. Asi kazdemu s motorom vpredu a prednym pohonom sa deru viac predne pneu. Okrem teba. Takze pokym nemas nejake relevantne merania alebo vypocty, zbytocne to obhajujes, navyse toto je uz mimo temy.
- Andymaniac
- Junior
- Příspěvky: 480
- Registrován: 21.10.2011 10:42
- Bydliště: Praha 8
Re: Míchání různých pneu předek / zadek
Ano, to je jedine s cim souhlasim, ze obvodova rychlost vuci polomeru otaceni vozidla je jina na vnitrni a vnejsi strane kola. Ovšem je to stejné na předních i zadních kolech. Howg.
Takze za mě lepší gumy dát vždy na předek, a tím si zajistíš, že je dojezdíš všechny 4 zhruba ve stejnou dobu.
Takze za mě lepší gumy dát vždy na předek, a tím si zajistíš, že je dojezdíš všechny 4 zhruba ve stejnou dobu.
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
- odjinud
- Junior
- Příspěvky: 203
- Registrován: 31.08.2009 13:21
- Bydliště: Praha
Re: Míchání různých pneu předek / zadek
Tak jsem zpět ze servisu. Nové jsem nechal dát na předek, servisáci s tím souhlasili (teda jako, ne že by nějak měli potestovat .-) ale že je to lepší).
odjinud / fromelsewhere
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
----------
Focus combi 2002 @ 1.6/16V 74kW @ Comfort plus
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13304
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Míchání různých pneu předek / zadek
Pokud mezi těmi gumami není nějaký brutální rozdíl a pokud jezdíš s hlavou na krku, tak to je celkem jedno, jak to dáš.
Z místních závodníků si těžkou hlavu nedělej.
Z místních závodníků si těžkou hlavu nedělej.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Míchání různých pneu předek / zadek
Tohle se mi stalo před týdnem při jízdě na dálnici, bylo to zadní kolo. Chceš říct, že kdyby to bylo přední kolo, bylo by to lepší?petulak píše:dám, vám, jen takovou maličkou radu, po 43letech, ježdění, skoro se vším,:::horší gumu, vždy na předek,: volantem ji při "defekt."-smyku-atd. vždy lépe udržíš manévrováním volantem, než na zadku.
ale,?--vše je každého věc, co si, kam dá.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- viduka55
- Zkušený
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 17.03.2013 13:38
- Bydliště: Plzeň
Re: Míchání různých pneu předek / zadek
Musim rict ze uz mi podobne bouchla guma jak na predku tak na zadku, takze pro me lepsi kdyz bouchne na zadku. Oboji bylo pri rychlosti kolem 100km/h
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů