Stránka 2 z 2
Re: jak nastavit motor?ČERPADLO,PROSÍM tddi
Napsal: 03.03.2013 13:29
od Jardak
Tak tím jsi si odpověděl na to co teď přejít. Zkontrolovat rozvody. Pokud po novým nastavení bude problém přetrvávat,změřit tlaky v motoru. Pokud budou dobrý,tak je ohlá ojnice.....
Re: jak nastavit motor?ČERPADLO,PROSÍM tddi
Napsal: 03.03.2013 13:41
od Antony
Když jsem neměl ty přípravky, dělal jsem rozborku snad pětkrát než to jakš takš jelo.Už je to dýl, ale někde tady jsem našel i návod na ten trn ke klice a soustružník mi ho vytočil.Do čerpadlo se v nouzi nechá strčit i vrták.
Re: jak nastavit motor?ČERPADLO,PROSÍM tddi
Napsal: 03.03.2013 16:46
od kut
A když to bylo blbě udělany,jelo to blbě furt?Mě ty problemy dělaji jen za studena,mam pocit jak kdyby to chvilu tahalo valec.
Re: jak nastavit motor?ČERPADLO,PROSÍM tddi
Napsal: 03.03.2013 19:21
od Jardak
Jenže příznaky jaký popisuješ ukazují na ohlou ojnici. A to se bez rozdělání motoru nedá potrvrdit,proto je třeba nejdřív vyloučit ostatní věci,který nevyžadujou takovej zásah do motoru.
Re: jak nastavit motor?ČERPADLO,PROSÍM tddi
Napsal: 05.03.2013 16:26
od kut
měl jsem to na diagnostice,byla tam chyba ohledně egr ventilu,tak uvidim,kuknu na něj.A kdyby byla ohla ojnice,tak auto přece po zahřati nepojede normalně,ne?
Re: jak nastavit motor?ČERPADLO,PROSÍM tddi
Napsal: 05.03.2013 20:13
od Jardak
Obávám se,že TDDi pozná polohu EGR jen podle snímacího potenciometru,takže chyba na diagnostice může znamenat závadu potenciometru. Zkus EGR ventil zaslepit a uvidíš.
Ohnutá,nebo lépe řečeno o kousek kratší ojnice se projevuje právě takhle - za studena to hapruje a po zahřátí jede normálně. V podstatě se na postiženým valci zmenší kompresní poměr. Podobně se projevuje když odejde ojniční pouzdro pístního čepu akorát se k tomu ještě přidá klepání.
Re: jak nastavit motor?ČERPADLO,PROSÍM tddi
Napsal: 05.03.2013 20:19
od Antony
Ono je to tak, že za tepla tomu motoru stačí menší tlaky a za studena potřebuje větší.Trošku ohnutá ojnice znamená zvětšení spalovacího prostoru a tím menší tlak.
Ještě mi napadlo:měřil jsi žhavení?Když mi nežhavily 3 žhavičky, motor za studena zakopával a celkem pokuřoval než se trošku ohřál.
Re: jak nastavit motor?ČERPADLO,PROSÍM tddi
Napsal: 06.03.2013 18:50
od kut
Ahoj kluci,tak egr jsem zaslepil a nic.Pak jsem to nastarotoval a od te doby auto ma malej vykon(((Tak jsem zaslepku oddělal a pořad stejny,dal jsem to do servisu tak uvidim.A ty žhaviče jsem zkoušel,ale kdyz jsem to koupilbyli spatny vsecky a auto nedymylo jen blbě chytalo už kolem prvnich mraziku
Re: jak nastavit motor?ČERPADLO,PROSÍM tddi
Napsal: 16.02.2018 15:47
od Chodovák
Ahoj Kluci .Povedlo se vyřešit? Mám stejný problém
Re: jak nastavit motor?ČERPADLO,PROSÍM tddi
Napsal: 18.05.2018 17:41
od Jarda1309
Zdravím chlapi,
Mohl bych poprosit o podrobnější popis aretace vstřikovacího čerpadla 1.8 TDCi 85kw že si nevím rady

Re: jak nastavit motor?ČERPADLO,PROSÍM tddi
Napsal: 19.05.2018 18:05
od Jardak
U TDCi na přesný aretaci čerpadla nezáleží, důležitá je synchronizace klika - vačka. Nicméně z montážních důvodů se i čerpadlo nastavuje na kolík, protože se pak jde přes díry v rozetě dostat dlouhým torxem na upevňovací šrouby čerpadla.
Takže postup: zaaretuješ kliku v HÚ - přípravek se šroubuje místo zátky pod alternátorem. Někde tu je její výkres. Šestkou kolíkem pak zaaretuješ čerpadlo - vybrání v unašeči je v horní poloze. Našponuješ řetěz a utáhneš 4 upevňovací šrouby rozety. Pak nalepíš řemenové kolo, tečka směřuje nahoru. Vačka se dá na pravítko a vačkové kolo je uvolněné na kuželu a přitažené tak, aby s ním šlo otáčet. Nasadí se rozv. řemen a našponuje se. Nakonec se utáhne kolo na vačce. Kolo musíš při utahování podržet pákou. Pak se odstraní aretační prvky, motorem se otočí o dvě otáčky a zkusí se znovu zaaretovat.
Re: jak nastavit motor?ČERPADLO,PROSÍM tddi
Napsal: 20.05.2018 16:22
od Jarda1309
Super já jsem si půjčil kolík zaaretoval spodek, vacku jsem dal taky na přípravek akorát furt jsem nevěděl jak čerpadlo. A pokud to dobře chápu tak přes aretační díru v kole řetězového rozvodu (čerpadlo) se musím trefit na šroub co drží čerpadlo. A když nasadim kolo k vačce tak tečka co tam je musí být naproti rysce
Re: jak nastavit motor?ČERPADLO,PROSÍM tddi
Napsal: 20.05.2018 18:52
od Jardak
Už si to nepamatuju přesně, je to už pár let co jsem to dělal naposledy, ale když je řetězový kolo zaaretovaný, tak když je venku to velký gufero, tak se jde skrz díry v rozetě dlouhým torxem dostat na upevňovací šrouby čerpadla. Je to kvůli tomu aby šlo čerpadlo demontovat bez demontáže toho řetězovýho převodu.
Re: jak nastavit motor?ČERPADLO,PROSÍM tddi
Napsal: 20.05.2018 20:00
od Jarda1309
Mockrát děkuji za radu vážím si toho jste prostě borci
