Stránka 2 z 3

Re: Rozdíl 1.6 TDci - 70kw vs 85kW

Napsal: 20.01.2013 20:20
od cr4sh3r87
kefka píše:Nechcem byť byť neslušný, ale stále som nevidel v čom je ten rozdiel. JPP mi už v mojom veku nič nehovorí. Mimochodom, ktosi písal že 66 nemal VGT čo samozrejme nie je pravda. Min. posledných 10 rokov sa pre osobné vozidlá iné ako VGT už ani nerobia. Tak stále sa rád nechám poučiť, ale konkrétnym faktom, resp. technickým detailom. Prajem veľa šťastných km.
To se právě pleteš.

66kw má wastgate
80kw má VGT

V těhle systémech řídící tlak turba je značný rozdíl.

To samý bude platit u nových 1,6TDCi.

TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Napsal: 27.02.2013 09:48
od Tomkan
Shodou okolností jsem teď o víkendu udělal "zatěžkávací zkoušku" kombíka s 85kW.
S pěti dospělýma, čtvero lyžema na střeše (na magnetech) a plném kufru bot, batohů a SNB se těch 85 kW chovalo subjektivně výborně. Kopce, serpentiny, vše v pohodě (nejezdím závody do vrchu).
Takže mohu zodpovědně prohlášit, že 85kW nafta na kombi dostačuje.

Pokud máte někdo zkušenost se 70kW TDCi, řekněte, třeba to někomu pomůže v rozhodování při nákupu.

Re: Rozdíl 1.6 TDci - 70kw vs 85kW

Napsal: 11.03.2013 10:20
od Tomkan
cr4sh3r87 píše: 66 (70) kw má wastgate
80 (85) kw má VGT
Potvrzuji, že takto je to u HDI Citroenu/Peugeotu (postnu sem dokumentaci) a tedy s největší pravděpodobností i u Fordu.

Jen si nejsem jist jak je to s dvouhmotovým setrvarčníkem. 70kW verze je o 6kg lehčí než 85kW, což by mohl být on, ale také třeba něco jiného (Start-Stop to není, tam je váha "s" a "bez" stejná).

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Napsal: 29.05.2013 19:41
od C4R3W
S 1.6 TDCi 70 kW jsem jel pouze s prazdnou predvadeckou a motor me svoji zivosti mile prekvapil (testoval jsem to na Vysocine, takze o kopce nebyla nouze). Subjektivne to jelo velmi dobre, ale netroufal bych si tenhle svuj nazor oznacit za smerodatny -> chtelo by to zkusit pri vyssim zatizeni, na dalnici atd. Bylo mi lito osireleho fora, tak jsem prispel alespon touhle bezvyznamnou troskou do mlyna;-)

Muj osobni odhad je, ze ani v kombiku se neztrati, dostaci na sviznejsi jizdu, ale v meznich situacich mu ten vykon bude citelne chybet.

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Napsal: 29.05.2013 19:42
od C4R3W
Jen bych dodal, ze predvadecka byla v kombiku, takze tu neplacam mimo tema;-)

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Napsal: 30.05.2013 08:10
od Mufin01
V zimě jsem taky dělal zatěžkávací zkoušku 1.8TDCi. 4 lidi, lyže a kufr plnej krámů. Jet se s tím dá, dokonce jsem v buchlovských kopcích předjížděl pomalejší auta, ale je to prostě jen o tom, že jedu. Kdybych potřeboval nějakou výkonovou rezervu pro krizovou situaci třeba při předjíždění, tak ji tam prostě nemám. Takže podle mého názoru je 85kW pro naložený kombík minimum. Menší výkon bych nechtěl.

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Napsal: 04.11.2013 23:09
od Epi
Tak ať sem někdo přispěje s opravdovými kilometry. S verzí 70kW jsem odjel 75000km, něco jsem popsal i v galerii a skutečnost je taková, že je ten motor z pohledu rodinného slabý. Osobně bych šel alespoň do verze 85kW.
Motor jako takový není vůbec špatný, když se rozjede, tak se dá považovat za ideální dálniční parník (při 150 si to tam na šestku žmoulá nějakých 2700 otáček a v kabině pouze hluk dle kvality asfaltu či rychlosti větru), dokonce i většinu kopců D1 dá na šestku, v potřebě zrychlit či bleskově předjet je ale potřeba sakra přemýšlet. Motor nemá smysl vytáčet nad hodnotu max. výkonu, který je v nějakých 3600 otáčkách, nad touto hodnotou je prostě mrtvo.

A závěrečná rada:
Nejsem-li závodník, vezu rodinu s plně naloženým kufrem a za tím kamionem si chvilku počkám, abych ho na delší rovince předjel OK, je to motor pro mě.
Pospíchám-li a chci ten kamion předjet, je už zkrátka potřeba více výkonu volím 85 či 103kW, nebo s ohledem na rozumný roční nájezd i varianty Ekobuřtů.

PS:
Asi ještě poměrně důležitý údaj - spotřeba v dlouhodobém rozmezí 5,3-5,7l. To jen kdyby si někdo myslel, že to umí jezdit za udávaných mimoměstských 4,2l. Toho jsem nedosáhl nikdy i při totální ekorun - nejnižší hodnota byla 4,68l s nájezdem nějakých 1030km.

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Napsal: 21.02.2014 21:13
od pbjun
No osobně mi 70kW verze stačí. Ti co mě znají osobně ví, že pomalu fakt nejezdím, auto jede i naložené do 180 bez problémů. Samozřejmě ve chvíli kdy se do auta nacpe 5 lidí a zapne se klima když je venku hyc tak 150 sice udrzi kopec nekopec, ALE kdyz jsem donucen zpomalit (treba blb kamionak) treba na 90 tak hezky mezi kamiony, auto v kopci nerozjedu ani blbou nahodou. Jinak jezdit se s tim za 4,2 asi da - dve nadrze jsem s tim jezdil za 4,3 a jeste jsem netlacil na pilu, dojezd na nadrz je pak pres 1200km :) Dlouhodobe jezdim za 5,2 - 5,6 dle procenta dalnic. Najeto aktualne temer 95 tis (mnou cca 20tis).

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Napsal: 09.06.2014 14:44
od cannobit
Jdu sem pro radu. Švagr má možnost koupit C-Maxe rv 2011 1.6 Tdci 70 KW. Bude to na to auto stačit - normální ježdění? Nájezd má 30tk za rok. Máte již zkušenosti s výdrží tohoto motoru? Jestli už Francouzi opravili chyby z minulých HDI? Pak má možnost ještě C_Maxe z roku 2009 s 1.8 Tdci. Prosím o názory, zkušenosti atd. Díky.

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Napsal: 09.06.2014 15:15
od Mufin01
Což o to, na normální ježdění výkon stačit bude, ale každý tě tu odradí od té 1,6ky. O té jsou tady popsány stránky hororových příběhů :-) To raději tu 1,8 ...když už teda dýzl.

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Napsal: 09.06.2014 15:19
od enjoy
Ale 2011 je MK2 ne?

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Napsal: 09.06.2014 15:20
od cannobit
Ty hororovky mám pročtený. Leč přece jen se tam udělaly nějaké změny. Tak jestli to za to stojí?

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Napsal: 09.06.2014 15:29
od Anduril
enjoy: 2011 70kW tezko bude MK2, je to MK3. 1.6TDCI v MK2 mel 66 nebo 80kW, nikoliv 70 nebo 85.
Moje MK3 je taky 2011 ;)

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Napsal: 10.06.2014 01:03
od tomason
Na normální ježdění to stačí ,ale dálnice pěkně v pravym ten motor na to nemá svaly měl jsem 21 dní 308 SW a ve třech měl co dělat v kopci s 1,8 která má 280nm se to nedá srovnávat.
Zase ve městě je ten motůrek přátelštější než 1,8.
A žralo to stejně možná více pa to má už DPF.

Re: TDCi 70 vs 85kW - výkon, dostatečnost pro kombi

Napsal: 10.06.2014 08:53
od enjoy
Anduril píše:enjoy: 2011 70kW tezko bude MK2, je to MK3. 1.6TDCI v MK2 mel 66 nebo 80kW, nikoliv 70 nebo 85.
Moje MK3 je taky 2011 ;)
Rozumime si. Ja beru mk2 jako facelift. Neco jako Mondeo mk4, ktere se tak taky oifcialne nejmenuje.