nuž veru, tak ako píše V12 doba trošku pokročila... ako v spracovaní, obrábaní a kvalite či nekvalite materiálov... ale tu točíme o jablkách a hruškách...
ukazovatel na budíku je ukazovatel teploty vody v krátkom okruhu alebo niekde v blízkosti (ak nie priamo) v termostate...
ukazovatel teploty motora, teploty oleja (známe to budíky u ST a RSkarov), teploty oleja v prevodovke a kade tade (ak by v aute boli nainštalované) by určite ukazovali iné hodnoty a zo začiatku určite nižšie ako je teplota vody... taký olej sa zohrieva tak po 10 minutach ale aj tu "veda" pokročila takže žiadne strachy...
využívať 50% otáčok motora môžeme kludne hned od štartu... čite do 3000... a ono aj tých 6500 kedy zasahuje obmedzovač je reálne možno 80 - 90 % z maxima motora čo znesie... takže žiadne že s motorom treba opatrne radím hned pri 2000 aby som to nevytáčal

to práveže motoru nerobí dobre lebo funguje v "nudzovom" studenom režime kedy je sýtejšia zmes a nízke otáčky to nejde dokopy... aj ked sa to na prvý pohlad možno nezdá...
v takýchto mrazoch by som po meste zo začiatku ked nie je motor zohriaty na 4ke ani nejazdil (okolo 1900 - 2000 ot) maximalne na nejakych dlhych usekoch, alebo ked je už motor zahriaty... radšej 3ka a vyššie otáčky 2500 motor sa skôr zohreje a aj sa menej netrápi...