Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Thom@s
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 29.01.2012 12:04

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Příspěvek od Thom@s » 30.01.2012 21:26

holt opa je opa :gott:

:D :D :D

Uživatelský avatar
Adow
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 6791
Registrován: 20.05.2011 09:52
Bydliště: Kousek od Brna

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Příspěvek od Adow » 30.01.2012 21:31

Thom@s: zítra před cestou před startováním zmáčkni SET (páčka ovládající PC) a drž pár sekund, pak otoč do druhé polohy a pořád drž. Na displeji se zobrazí Test. Pořád drž SET a nastartuj. Teď už můžeš SET pustit a jeho mačkáním se dostat na správnou položku. Schválně si tam hoď Engine Temp a můžeš porovnávat s rafičkou nahoře :D..

Thom@s
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 29.01.2012 12:04

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Příspěvek od Thom@s » 30.01.2012 21:37

Paráda, díky moc. Vyzkouším :perfect:

Uživatelský avatar
rapo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 113
Registrován: 10.10.2010 14:02
Bydliště: Praha

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Příspěvek od rapo » 31.01.2012 08:47

Tak to vypada ze cidla na mereni teploty vody mame minimalne 2 :nixw:
Přílohy
Po 8km jizde v -9st...
Po 8km jizde v -9st...
IMAG0147-1.jpg (33.46 KiB) Zobrazeno 2070 x
Mondeo Mk5 Titanium Combi 2017, 2.0 TDCi
Focus II Trend Plus Combi 2010, 1.6 74kW (prodáno)

MiloshCZ
Junior
Junior
Příspěvky: 279
Registrován: 24.11.2010 09:50
Bydliště: Praha

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Příspěvek od MiloshCZ » 31.01.2012 08:48

Co se týče ukazatele teploty tak se mi to chová úplně stejně. Nastartuju, ručička je na levém dorazu. Kousek popojedu (řekl bych že je to taky cca 500m) a ručička začne lézt nahoru a po několika sekundách je ručička uprostřed a tam je jako přilepená. Topit to začne až později a podle okamžité spotřeby to taky vypadá, že motor není zahřátý.
Takže bych to viděl na normální chování. BTW některá auta ukazatel teploty už nemají.
Obrázek
Focus II Trend Plus Combi, 1.6 74kW, rv2010
Obrázek

Uživatelský avatar
rapo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 113
Registrován: 10.10.2010 14:02
Bydliště: Praha

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Příspěvek od rapo » 31.01.2012 09:04

No ale kdyz tam ten budik jeste je tak by mohl ukazovat ten udaj co je na displeji pri TESTu. Ten vypada verohodneji. Motor opravdu ohraty nebyl, pri dojezdech se zarazenou rychlosti okamzita spotreba neklesla na 0.0
Mondeo Mk5 Titanium Combi 2017, 2.0 TDCi
Focus II Trend Plus Combi 2010, 1.6 74kW (prodáno)

Thom@s
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 29.01.2012 12:04

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Příspěvek od Thom@s » 31.01.2012 17:13

tak je to skutečně tak. Jiná teplota na ukazateli a jiná motoru (na počítači z testovacího módu). :irre: Blbý na tom je, že nevím kdy už tomu můžu pořádně naložit, tzn. kdy je motor skutečně ohřátej. :wallbash: :dih:

Tuším, že ani moderní technologie výroby spalovacího motoru (menší vůle, kvalitnější materiály) nezaručí menší opotřebování třecích částí motoru vlivem rozdílných roztažností materiálů. To je ovšem otázka. Možná je ohřívání motoru pouze přežitek z dob, kdy se motory ohřívaly hlavně kvůli dobré funkci karburátoru a ne kvůli rozdílné roztažnosti při velikých rozdílech teplot.

Ať je to jak chce, když to odpíchnu na semaforu stylem jedna plnej s teplotou na ukazateli 90°C a motorem o teplotě pár °C tak asi svýmu autu velikou službu neprokážu. :)

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Příspěvek od V12 » 01.02.2012 07:40

Na temu zohrievania motora som mal hodne dlhy rozhovor s mojim mechanikom (a pretekarom v jednej osobe), ktory hovoril, ze pokrok v materialoch a technologiach zabezpecil priblizne rovnaku tepelnu roztaznost jednotlivych pohyblivych dielov. Okrem toho sa urobil aj pokrok v konstrukcii bloku a hlavy motorov tak, aby tieto diely nemali zony s koncentraciou napati, co v maximalnej moznej miere eliminuje vznik vnutornych pnuti sposobenych tepelnou dilataciou. Aj maziva nam nejako skvalitneli, spalovacie procesy sa zoptimalizovali (takze uz nejde tolko tepla bez uzitku do bloku ci hlavy), preto je zohrievanie motora ciastocne prezitok. Prvorade a podstatne je kvalitne mazanie. Za predpokladu pouzitia spravneho oleja musi byt motor kompletne premazany aj pri -15 maximalne do 10 sekund a najneskor po minute sa s nim da jazdit v normalnom rezime. Tym samozrejme nechcem povedat, ze hned po natoceni plny plyn. Prave na toto sa hodi ukazovatel okamzitej spotreby - ked klesne na standardne hodnoty, motor bezi v optimalnom rezime a moze sa mu nalozit naplno.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Příspěvek od madbugie » 01.02.2012 10:07

nuž veru, tak ako píše V12 doba trošku pokročila... ako v spracovaní, obrábaní a kvalite či nekvalite materiálov... ale tu točíme o jablkách a hruškách...

ukazovatel na budíku je ukazovatel teploty vody v krátkom okruhu alebo niekde v blízkosti (ak nie priamo) v termostate...

ukazovatel teploty motora, teploty oleja (známe to budíky u ST a RSkarov), teploty oleja v prevodovke a kade tade (ak by v aute boli nainštalované) by určite ukazovali iné hodnoty a zo začiatku určite nižšie ako je teplota vody... taký olej sa zohrieva tak po 10 minutach ale aj tu "veda" pokročila takže žiadne strachy...

využívať 50% otáčok motora môžeme kludne hned od štartu... čite do 3000... a ono aj tých 6500 kedy zasahuje obmedzovač je reálne možno 80 - 90 % z maxima motora čo znesie... takže žiadne že s motorom treba opatrne radím hned pri 2000 aby som to nevytáčal :roll: :roll: :roll: to práveže motoru nerobí dobre lebo funguje v "nudzovom" studenom režime kedy je sýtejšia zmes a nízke otáčky to nejde dokopy... aj ked sa to na prvý pohlad možno nezdá...

v takýchto mrazoch by som po meste zo začiatku ked nie je motor zohriaty na 4ke ani nejazdil (okolo 1900 - 2000 ot) maximalne na nejakych dlhych usekoch, alebo ked je už motor zahriaty... radšej 3ka a vyššie otáčky 2500 motor sa skôr zohreje a aj sa menej netrápi...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Příspěvek od V12 » 01.02.2012 18:22

madbugie :
:perfect: :palec_nahoru:
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Thom@s
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 29.01.2012 12:04

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Příspěvek od Thom@s » 01.02.2012 20:38

Jenom si nejsem právě jistej tou schopností oleje mazat v teplotách pod nulou. Olej má totiž jinou viskozitu za tepla a jinou za studena. Musí totiž umožnit dvě protichůdné věci: a) točení motoru za mrazu (olej v mrazu zhoustne - ideální by byl řidký olej). Proto taky roste v zimě spotřeba paliva, ptže je potřeba vykonat práci na překonání viskozity maziva za mrazu. b) stejně tak musí mazivo dostatečně ulpívata a mazat za teplot okolo 100°C (ideální by byl naopak hustý olej, ptže s přibývající teplotou olej řídne).

To je ale jenom teorie, jak je to v praxi s všestranností a schopnostmi těch naši "moderních" olejů to bohužel nevím.

Btw. vlastně sry za OT :nazdravi:

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Příspěvek od V12 » 02.02.2012 07:28

Preto treba davat bacha na tzv. zimne cislo oleja - to je to prve pred W. Cim nizsie, tym lepsie maze olej aj v nizkych teplotach. Oleje 5W-XX do -20 postacuju uplne v pohode. Pre nizsie teploty treba 0W-XX, ten ludovo povedane "stuhne az po vas".
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

milan26
Junior
Junior
Příspěvky: 457
Registrován: 03.12.2011 15:34

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Příspěvek od milan26 » 02.02.2012 14:23

Dneska můj Fofík po prvním nasratování, podle zvuku říkal, že už ho ta noční zima pěkně s .... :D
Já už chci JARO :) Jina vše OK ...uuuf

MK2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4585
Registrován: 01.09.2008 20:30
Bydliště: Kolín, Nedašov

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Příspěvek od MK2 » 02.02.2012 17:18

Zřejmě ta ručička signalizuje, že už se dá motor normálně používat, i když ještě není teplota motoru na 90°C :nixw:

Na těch 82 stupňů to trvalo asi 12 km (pět ve mestě, zbytek mimo město) :idea:
Přílohy
020220121172.jpg
020220121174.jpg
020220121175.jpg
020220121177.jpg
020220121178.jpg
020220121180.jpg
2012 Mazda 3 2.0DISI 111kW

Thom@s
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 29.01.2012 12:04

Re: Rychlost ohřátí motoru - 1,6 benzin r.v.2011

Příspěvek od Thom@s » 02.02.2012 20:42

pěknej komiks :cooler: . Nejlíp by snad bylo kdyby tam ten ukazatel nedali vůbec když to ukazuje blbosti. O čem bysme si pak ale povídali? :mrgreen:

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů