Stránka 2 z 3

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Napsal: 11.12.2011 19:22
od Radekjo
Pojízná podložka 1000 x 1000 x 30mm. Svařený rám z vinklu bet. základ řekněme 10mm bet. síť stačí 6mm drát další vrstva 10mm betonu na to el. vytápění a zase 10mm betonu a je to hotovo.

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Napsal: 11.12.2011 19:27
od FUGAS
Tam co chodím na brigádu se olejový radiátor používá v odpočinkové místnosti, v zimě to běží nonstop, dokáže se to úplně rozžhavit a taky to během dne nikdo nehlídá. V noci u toho lidi i spí. Todle vnějšího vzhledu bude pořádně starý, což bude jeho plus, nebude to šunt vyrobený z pochybných materiálů v Číně...

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Napsal: 11.12.2011 19:33
od FUGAS
Radekjo: Nic z toho si neudělám sám a platit nikoho nechci, není to zas taková priorita, dokážu si představit lepší využití peněz :wink: Navíc podle toho co jsi psal se mi tím zvedne podlaha o 4cm, takže by tam vzniknul schod. Prostě to není řešení pro mě...

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Napsal: 11.12.2011 19:37
od Radekjo
Topná rohož 630kč cca dva pytle betonu 160kč rám cca 150kč kari síť nová 4 (2x3m,oka 10x10) ks 209,81 Kč a Kolečko nábytkové EMI 50 pogumované na plotně 42x42mm nosnost 45kg 4ks 150kč

Zaparkuješ. Zajedeš s podložkou pod auto a zapneš na spínací hodiny.
Tohle zvládneš :palec_nahoru:

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Napsal: 11.12.2011 19:42
od FUGAS
Ty jsi prodejce topných rohoží, či co? :mrgreen: Nic tam betonovat nebudu a už vůbec ne teď, když už mrzne :wink:

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Napsal: 11.12.2011 19:44
od Radekjo
Proto je to na kolečkách :mrgreen: a nejsem prodejce rohoží jen využívám Googlu

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Napsal: 11.12.2011 20:18
od FUGAS
Zůstaňme u původní myšlenky olejového radiátoru :wink:

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Napsal: 12.12.2011 09:30
od Quickie
FUGAS píše:Vím, že při zimním provozu auta je vytápěná garáž spíš na škodu
proč jako? :nixw:

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Napsal: 12.12.2011 10:07
od VH123
A co se nespoléhat na soudruhy z Číny a pořídit nějaký vintage kousek prověřený zubem času? Podobný kousek mi pendluje mezi garáží a dílnou, ale zbavovat se ho rozhodně nebudu. Není náhodou princip ten že topné těleso ohřívá přímo olej a ten potuje radiátorem samotíží? Nenapadá mě co by se na tom mohlo rozbít, olej bude stopro nehořlavý a žádná pohyblivá součástka tam snad není.
http://aukro.cz/radiator-olejovy-i1992285672.html

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Napsal: 12.12.2011 15:55
od ballu
Nechci tuto myšlenku nahlodávat, ale žádný přímotop v garáži krom ústředního topení by bez dozoru být něměl a jsou na to i normy. Proč pokoušet štěstěnu , stačí za 1200 Kč chytrou nabíječku / dobije a udržuje napětí/ ,která se zapojuje rychlokonektorem, který je součástí baterky. Baterku to udržuje v kondici pro start a pak je mě jedno, jestli je v garáži mínus deset, ale auto je v suchu, bez námrazy a sněhu, což je nejpodstatnější. Po jedné minutě, než otevřeš dveře garáže, tak již máš motor na té samé teplotě, kterou docílíš, když autu budeš 24 hod. deně vyhřívat cemr. :lol:

Je to jak píše VH123, ale pruserový je ten umělohmotný kastlík s ovladači, ten se rozteče jak máslo a začnou hořet přívody el proudu . Než jistič vypne tak již na zemi hoří roztečený bakelit a pojišťovna dává od toho ruce pryč. :(

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Napsal: 12.12.2011 17:01
od C-Maxis
Ja drive v garazi mel olejovy radiator. Ale asi to bylo neco jineho. Ten muj vazi asi tak 20 kg a ma tak 12 clanku cca 50 cm vysokych.
Kdyby doslo k nejake poruse topitka (prestane spinat termostat a zustane to trvale sepnute), tak to ma tepelnou pojistku. Neni to plastove = nic se neroztece. A bylo by vhodne mit novy jistic. A ne predimenzovany, at to radeji vypne pri problemu.

Ty teplovzdusne ventilatory se pri zastavenem foukani pekne roztecou.

Co se tyka podlahoveho topeni, tak se prodavaji i nedrahe topne rohoze. 1m2 by se snad dal poridit do 1000. Ale bezne to ma prikon tak 100-150W/m2 a to mam pocit ani nema smysl. Tam teda nebezpeci hrozi, jen kdyby to nebylo v podlaze, ale jen polozene nahore.

A nakonec, dlouhodobe topit v garazi ( ne jen pred nejakou praci) ma smysl jen pri velmi levne energii.

Ten muj radiator mel 1 a 2 kW. To je za hodinu az 10 kc.

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Napsal: 13.12.2011 08:38
od FUGAS
Quickie píše:
FUGAS píše:Vím, že při zimním provozu auta je vytápěná garáž spíš na škodu
proč jako? :nixw:
Protože jednak auto zažívá teplotní šoky, které mu zrovna moc neprospívají, ale hlavně si vem, když zajedeš do vytápěné garáže autem, které je celé obalené slanou kaší, která při teplotě třeba +10°C začne okamžitě tát a zatékat všude možně a sůl v tommhle teplém a vlhkém prostředí může mnohem více škodit, než v garáži kde je třeba -5°C...

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Napsal: 13.12.2011 08:44
od FUGAS
ballu píše: Je to jak píše VH123, ale pruserový je ten umělohmotný kastlík s ovladači, ten se rozteče jak máslo a začnou hořet přívody el proudu . Než jistič vypne tak již na zemi hoří roztečený bakelit a pojišťovna dává od toho ruce pryč. :(
Díky za názor, asi fakt bude lepší to tam nedávat. Už slyším pojišťovnu jak mě odpálkuje s tím, že topidlo nebylo k těmto účelům homologované a tudíž jsem ho tam neměl dávat. Další věcí co mě teď napadá je, že požár vozidla z důvodu zkratu elektrické instalace mají pojišťovny ve výlukách, takže to nehradí a je otázka jestli se to vztahuje jen na zkrat elektroinstalace vozidla, nebo i vnějších zařízení...

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Napsal: 13.12.2011 08:47
od FUGAS
C-Maxis píše:Ty teplovzdusne ventilatory se pri zastavenem foukani pekne roztecou.

A nakonec, dlouhodobe topit v garazi ( ne jen pred nejakou praci) ma smysl jen pri velmi levne energii.

Ten muj radiator mel 1 a 2 kW. To je za hodinu az 10 kc.
Teplovzdušný ventilátor nechci, protože jednak je to ještě rizikovější a navíc by to akorát vířilo prach. Co se týče spotřeby el. energie, to neřeším, platím paušálem...

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Napsal: 13.12.2011 10:38
od C-Maxis
V principu jde o to, aby auto (motor, baterie) melo nejakou prijatelnou teplotu pro start (treba +10°C), nebo i chces, aby bylo utulneji i v kabine?
Protoze pokud dostanes teplotu v garazi na +10°C, stejne myslim, ze motoru to nijak vyrazne nepomuze. Bude studenejsi, nez teplota v mistnosti, leda by to auto stalo par dni.
Pro me je hlavni, aby v garazi bylo kousek nad 0°C, aby nebyla namrzla okna.
Ale pri vyssi teplote hrozne vzroste vlhkost a to neresim korozivnost prostredi vlivem posypu silnic.