Olejový radiátor - ano či ne?

Moderátor:phofy
Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Příspěvek od Radekjo » 11.12.2011 19:22

Pojízná podložka 1000 x 1000 x 30mm. Svařený rám z vinklu bet. základ řekněme 10mm bet. síť stačí 6mm drát další vrstva 10mm betonu na to el. vytápění a zase 10mm betonu a je to hotovo.
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Příspěvek od FUGAS » 11.12.2011 19:27

Tam co chodím na brigádu se olejový radiátor používá v odpočinkové místnosti, v zimě to běží nonstop, dokáže se to úplně rozžhavit a taky to během dne nikdo nehlídá. V noci u toho lidi i spí. Todle vnějšího vzhledu bude pořádně starý, což bude jeho plus, nebude to šunt vyrobený z pochybných materiálů v Číně...
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Příspěvek od FUGAS » 11.12.2011 19:33

Radekjo: Nic z toho si neudělám sám a platit nikoho nechci, není to zas taková priorita, dokážu si představit lepší využití peněz :wink: Navíc podle toho co jsi psal se mi tím zvedne podlaha o 4cm, takže by tam vzniknul schod. Prostě to není řešení pro mě...
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Příspěvek od Radekjo » 11.12.2011 19:37

Topná rohož 630kč cca dva pytle betonu 160kč rám cca 150kč kari síť nová 4 (2x3m,oka 10x10) ks 209,81 Kč a Kolečko nábytkové EMI 50 pogumované na plotně 42x42mm nosnost 45kg 4ks 150kč

Zaparkuješ. Zajedeš s podložkou pod auto a zapneš na spínací hodiny.
Tohle zvládneš :palec_nahoru:
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Příspěvek od FUGAS » 11.12.2011 19:42

Ty jsi prodejce topných rohoží, či co? :mrgreen: Nic tam betonovat nebudu a už vůbec ne teď, když už mrzne :wink:
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Příspěvek od Radekjo » 11.12.2011 19:44

Proto je to na kolečkách :mrgreen: a nejsem prodejce rohoží jen využívám Googlu
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Příspěvek od FUGAS » 11.12.2011 20:18

Zůstaňme u původní myšlenky olejového radiátoru :wink:
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
Quickie
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 7238
Registrován: 10.03.2008 21:18
Bydliště: Revúca, Trnava

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Příspěvek od Quickie » 12.12.2011 09:30

FUGAS píše:Vím, že při zimním provozu auta je vytápěná garáž spíš na škodu
proč jako? :nixw:

Uživatelský avatar
VH123
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1214
Registrován: 09.04.2009 09:37
Bydliště: Lovosice

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Příspěvek od VH123 » 12.12.2011 10:07

A co se nespoléhat na soudruhy z Číny a pořídit nějaký vintage kousek prověřený zubem času? Podobný kousek mi pendluje mezi garáží a dílnou, ale zbavovat se ho rozhodně nebudu. Není náhodou princip ten že topné těleso ohřívá přímo olej a ten potuje radiátorem samotíží? Nenapadá mě co by se na tom mohlo rozbít, olej bude stopro nehořlavý a žádná pohyblivá součástka tam snad není.
http://aukro.cz/radiator-olejovy-i1992285672.html
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Příspěvek od ballu » 12.12.2011 15:55

Nechci tuto myšlenku nahlodávat, ale žádný přímotop v garáži krom ústředního topení by bez dozoru být něměl a jsou na to i normy. Proč pokoušet štěstěnu , stačí za 1200 Kč chytrou nabíječku / dobije a udržuje napětí/ ,která se zapojuje rychlokonektorem, který je součástí baterky. Baterku to udržuje v kondici pro start a pak je mě jedno, jestli je v garáži mínus deset, ale auto je v suchu, bez námrazy a sněhu, což je nejpodstatnější. Po jedné minutě, než otevřeš dveře garáže, tak již máš motor na té samé teplotě, kterou docílíš, když autu budeš 24 hod. deně vyhřívat cemr. :lol:

Je to jak píše VH123, ale pruserový je ten umělohmotný kastlík s ovladači, ten se rozteče jak máslo a začnou hořet přívody el proudu . Než jistič vypne tak již na zemi hoří roztečený bakelit a pojišťovna dává od toho ruce pryč. :(
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1852
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Příspěvek od C-Maxis » 12.12.2011 17:01

Ja drive v garazi mel olejovy radiator. Ale asi to bylo neco jineho. Ten muj vazi asi tak 20 kg a ma tak 12 clanku cca 50 cm vysokych.
Kdyby doslo k nejake poruse topitka (prestane spinat termostat a zustane to trvale sepnute), tak to ma tepelnou pojistku. Neni to plastove = nic se neroztece. A bylo by vhodne mit novy jistic. A ne predimenzovany, at to radeji vypne pri problemu.

Ty teplovzdusne ventilatory se pri zastavenem foukani pekne roztecou.

Co se tyka podlahoveho topeni, tak se prodavaji i nedrahe topne rohoze. 1m2 by se snad dal poridit do 1000. Ale bezne to ma prikon tak 100-150W/m2 a to mam pocit ani nema smysl. Tam teda nebezpeci hrozi, jen kdyby to nebylo v podlaze, ale jen polozene nahore.

A nakonec, dlouhodobe topit v garazi ( ne jen pred nejakou praci) ma smysl jen pri velmi levne energii.

Ten muj radiator mel 1 a 2 kW. To je za hodinu az 10 kc.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Příspěvek od FUGAS » 13.12.2011 08:38

Quickie píše:
FUGAS píše:Vím, že při zimním provozu auta je vytápěná garáž spíš na škodu
proč jako? :nixw:
Protože jednak auto zažívá teplotní šoky, které mu zrovna moc neprospívají, ale hlavně si vem, když zajedeš do vytápěné garáže autem, které je celé obalené slanou kaší, která při teplotě třeba +10°C začne okamžitě tát a zatékat všude možně a sůl v tommhle teplém a vlhkém prostředí může mnohem více škodit, než v garáži kde je třeba -5°C...
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Příspěvek od FUGAS » 13.12.2011 08:44

ballu píše: Je to jak píše VH123, ale pruserový je ten umělohmotný kastlík s ovladači, ten se rozteče jak máslo a začnou hořet přívody el proudu . Než jistič vypne tak již na zemi hoří roztečený bakelit a pojišťovna dává od toho ruce pryč. :(
Díky za názor, asi fakt bude lepší to tam nedávat. Už slyším pojišťovnu jak mě odpálkuje s tím, že topidlo nebylo k těmto účelům homologované a tudíž jsem ho tam neměl dávat. Další věcí co mě teď napadá je, že požár vozidla z důvodu zkratu elektrické instalace mají pojišťovny ve výlukách, takže to nehradí a je otázka jestli se to vztahuje jen na zkrat elektroinstalace vozidla, nebo i vnějších zařízení...
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
FUGAS
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2211
Registrován: 29.03.2009 20:43
Bydliště: Kladno

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Příspěvek od FUGAS » 13.12.2011 08:47

C-Maxis píše:Ty teplovzdusne ventilatory se pri zastavenem foukani pekne roztecou.

A nakonec, dlouhodobe topit v garazi ( ne jen pred nejakou praci) ma smysl jen pri velmi levne energii.

Ten muj radiator mel 1 a 2 kW. To je za hodinu az 10 kc.
Teplovzdušný ventilátor nechci, protože jednak je to ještě rizikovější a navíc by to akorát vířilo prach. Co se týče spotřeby el. energie, to neřeším, platím paušálem...
bylo: Ford Focus II 1,6 16V, 5dv., r.v. 2009
je: BMW 323i coupe

Uživatelský avatar
C-Maxis
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1852
Registrován: 21.07.2009 20:39
Bydliště: Praha 9

Re: Olejový radiátor - ano či ne?

Příspěvek od C-Maxis » 13.12.2011 10:38

V principu jde o to, aby auto (motor, baterie) melo nejakou prijatelnou teplotu pro start (treba +10°C), nebo i chces, aby bylo utulneji i v kabine?
Protoze pokud dostanes teplotu v garazi na +10°C, stejne myslim, ze motoru to nijak vyrazne nepomuze. Bude studenejsi, nez teplota v mistnosti, leda by to auto stalo par dni.
Pro me je hlavni, aby v garazi bylo kousek nad 0°C, aby nebyla namrzla okna.
Ale pri vyssi teplote hrozne vzroste vlhkost a to neresim korozivnost prostredi vlivem posypu silnic.
Ford Focus C-MAX, GHIA 1,6 TDCi 80kW DPF, 2007 pred FL Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti