Stránka 2 z 10
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 24.11.2011 14:44
od Nepér
Pokud to bude stejné i s kartonem na celé ploše chladiče, termostatem to není a celý motor se v "economy run" režimu uchladí malým okruhem přes radiátor topení.
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 24.11.2011 15:24
od Yeshterr
To mě nenapadlo, i malej okruh je možnost...
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 24.11.2011 22:45
od zeli
Puvodni pisatel psal, ze se mu to neohreje ani po 35 km. Budu-li uvazovat prumernou rychlost 70kmph (coz neni zrovna loudani), tak to znamena mit motor v chodu 30 minut. I kdyz nechate nastartovany auto jen na volnobeh 30 minut, tak se motor ohreje i kdybyste topili ja nevim jak. Ztratove teplo motoru jenom topenim nevytlucete, leda ze by bylo -40C, foukali byste topenim na plno a meli otevreny vsechna okna a i haupnu. Navic pri jizde, kdy motor musi pro udrzeni 70kmph rychlosti 1,5t tezkeho kolosu vykonat nemalou praci, plati vyse uvedene dvojnasob.
Ja si proste trvam na tom, ze to je spatny termostat
Jestli po zahrati motoru uz se raficka ani nehne (ani po delsi extra usporne jizde), tak je to divny, ale porad to muze byt podivne fungujicim termostatem.
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 24.11.2011 23:33
od jimm
Já si myslím že to je taky termostat,měl jsem to taky,pořád se mě nechtěl zahřád motor,pak když se mě zahřál tak ručička teploty chl.kapal.mě náhle klesla na min,prostě mě se to takhle sralo,tak jsem ho nechal vyměnit a když mě mechanik ukazoval ten vadný termostat tak byl prasklý.

Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 25.11.2011 09:16
od PítrsPraha
Díky za mnohé reakce. Jen doplním, jak vypadala ta moje "studená" jízda a jak se to topení chovalo.
Úplně studený auto jsem nastartoval a nechal běžet na volnoběh cca 5 minut (než jsem naložil kolo a převlíknul se do suchýho). Tím se motor trochu ohřál a trochu to topilo. Pak jsem vyjel, jel cca 1,5 km po rovince 50-70 km/h, pak nájezd na rychlostní silnici, kde jsem jel těch cca 90-100 km/h. Skoro hned po rozjetí bylo klesání cca 1,5 km, kdy jsem plyn fakt jen lechtal a to teplota motoru trochu spadla. Po srovnání silnice do rovinky se teplota vrátila tam, kde byla před klesáním, tedy cca na začátek té oblasti |______|. A tam už zůstala až do příjezdu do Prahy, kde stačilo pár rozjezdů a teplota vystoupala na normál.
Při ostatních jízdách, které mají "normálnější" složení co se týká rozjezdů, akcelerací a tedy zatížení motoru, teplota dosáhne normálu, tedy ručička kolmo, celkem rychle, odhadem do 5 km a bez ohledu na styl jízdy už tam zůstává.
Jinak třeba při cestě do práce se motor taky zahřeje pomaleji - "bohužel" od domu jedu cca 500m z kopce, pak 500m rovinka, pak nájezd na Jižní spojku a jízda mírným klesáním cca 7 km, pak rovinka 2 km. V tomhle případě začíná auto topit až tady, tzn. po nějakých 10 km jízdy...
Ale jakmile se motor zahřeje, už zahřátý zůstává...
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 25.11.2011 20:24
od zeli
Tak to je prinejmensim divny. Budes muset proste udelat testovaci jizdu. Vyjet nekam na klidnou okresku mimo mesto, sledovat ukazatel teploty a kazdejch par km zastavit a jit osahat hadice. Plati ze dokud se rucicka nedostane na pulku stupnice (tam kde ma normalne byt), tak musi byt termostat zavreny tudiz hadice ledove. Bude tam malinko setrvacnost a zpozdeni te rucicky, tak to neber uplne doslovne. Jestli bude hadice k chladici resp. chladic jen trochu vlaznej, tak to nefunguje jak ma. Vic poradit nelze, nemame kristalovou kouli. Musis na to prijit sam, od kompu to nevymyslime. Pak napis co a jak, muze se to hodit dalsim lidem.
Mozna k tomu budes potrebovat nahradni klic, abys nemusel chcipat motor

Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 26.11.2011 08:39
od djdekl
Mě se teda zatím nestalo, aby když už se ručička dostane doprostřed stupnice, aby zase padala na "nulu"

Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 26.11.2011 09:07
od Yeshterr
To opět nasvědčuje tomu, že otevře, a když má zavírat a držet teplotu, tak zůstane viset a voda z motoru, zahřátá na provozní teplotu "uteče" skrz enormně velkou díru do chladiče.
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 26.11.2011 09:32
od djdekl
Já to tipuju na "malej" termostat... ale ten asi benzíňák nemá co?
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 26.11.2011 11:34
od Ma.rt
uz jsem to tu psal, kdyz jsem mel spatny termostat, klidne se mi rucicka teplomeru dostala pred pulku a pak pri nizke zatezi motoru padala zase dolu. za me rikam, vadny termostat... necelych 6000 u forda.
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 26.11.2011 15:51
od Kóťa
Co?Snad 600 kc,ne?
Ne,že bych si teda za každou cenu musel vyvíjet na autě nejakou závadu,ale včera jsem nastartoval studené auto,ujel 2,5km z města a pak cca 5-6km po dálnici.Rafička byla na půlce.Zastavil jsem na pumpě,kde šel motor cca 5-7 minut na volnoběh a rafička spadla úplně dolu.Bylo kolem +5st.Když jsem se rozjel a pokračoval v cestě,tak se zachvilku zase vyhoupla do středu.Může to být termostatem?
Zkrátka.Při rychlejší, i když klidné jízdě, se motor zahřeje,ale při jakémkoliv zastavení či chodu motoru na volnoběh teplota padá.To se ovšem neděje stále.Pokud si sednu do auta a pojedu dejme tomu do Phy(30km), tak se auto ohřeje a na dálnici bude rafička teploty ok.Pokud zastavím na prvních světlech,tak už padat nebude...
Zkoušel jsem dnes i ten test budíků.Teplota stoupá i při mírné zátěži.Jakmile jsem zastavil,tak šla teplota rychle dolů.Při budíkových 65st. byla hadice od hlavního termostatu k chladiči vlažná.Ne vyloženě ledová,ale ani neodpovídala vyšší teplotě, 65.st určitě ne.
Co s tím?Jak jsem pročítal i ostatní diskuze,tak někomu nepomohla ani výměna termostatů.Což nechápu.A většině výměna malého,"olejového".
Na kolik vyjdou termostaty ve fordu,kolik si berou za práci?
Máte zkušenost s nějakou druhovýrobou?
Trochu OT,7chladící kapalina se má měnit po 10 letech?
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 26.11.2011 18:33
od Zuzka
Já měnila oba termostaty loni a myslím, že cena za oba se pohybovala někde kolem 1500-1800 Kč (už je to přece jen rok, tak snad nekecám). Vzhledem k té ceně jsem ani nekoukala po druhovýrobě. Výměna tak na 45 minut, ten horní jde vyměnit dobře a k tomu malému byl hrozně blbý přístup.
Jo a Kóťo teplotu mi to ale v zimě taky nedrží pořád, je to stále dost podobné tomu, co popisuješ .. i teď při 0 stupních když dojedu Kladno-Praha a moc to nehoním, tak pak po Praze nedrží rafička uprostřed, ale teplota o něco málo klesne.
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 26.11.2011 19:16
od Kóťa
Měnila...to jsi dělala sama a ta cena je za materiál nebo je to cena sakum prdum i s prací ve fordu?
A jak se to chovalo předtím?Před výměnou...
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 26.11.2011 20:53
od Ma.rt
fakt skoro 6000 u charouze a to mi do telfonu a pred opravou rekli max. 3000. ale ja potreboval jezdit. jsou to smejdi
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Napsal: 26.11.2011 21:08
od Kóťa
To bych blil velebnosti
