Výkon topení, zahřátí motoru
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Pokud to bude stejné i s kartonem na celé ploše chladiče, termostatem to není a celý motor se v "economy run" režimu uchladí malým okruhem přes radiátor topení.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
To mě nenapadlo, i malej okruh je možnost...

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Puvodni pisatel psal, ze se mu to neohreje ani po 35 km. Budu-li uvazovat prumernou rychlost 70kmph (coz neni zrovna loudani), tak to znamena mit motor v chodu 30 minut. I kdyz nechate nastartovany auto jen na volnobeh 30 minut, tak se motor ohreje i kdybyste topili ja nevim jak. Ztratove teplo motoru jenom topenim nevytlucete, leda ze by bylo -40C, foukali byste topenim na plno a meli otevreny vsechna okna a i haupnu. Navic pri jizde, kdy motor musi pro udrzeni 70kmph rychlosti 1,5t tezkeho kolosu vykonat nemalou praci, plati vyse uvedene dvojnasob.
Ja si proste trvam na tom, ze to je spatny termostat
Jestli po zahrati motoru uz se raficka ani nehne (ani po delsi extra usporne jizde), tak je to divny, ale porad to muze byt podivne fungujicim termostatem.
Ja si proste trvam na tom, ze to je spatny termostat


Jestli po zahrati motoru uz se raficka ani nehne (ani po delsi extra usporne jizde), tak je to divny, ale porad to muze byt podivne fungujicim termostatem.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- jimm
- Zkušený
- Příspěvky: 1612
- Registrován: 08.04.2011 14:12
- Bydliště: Teplice
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Já si myslím že to je taky termostat,měl jsem to taky,pořád se mě nechtěl zahřád motor,pak když se mě zahřál tak ručička teploty chl.kapal.mě náhle klesla na min,prostě mě se to takhle sralo,tak jsem ho nechal vyměnit a když mě mechanik ukazoval ten vadný termostat tak byl prasklý. 

ford mondeo 1.8 92kw lpg elpigaz r.v.2001 https://www.lpg.cz/main/
- PítrsPraha
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 26.07.2011 15:05
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Díky za mnohé reakce. Jen doplním, jak vypadala ta moje "studená" jízda a jak se to topení chovalo.
Úplně studený auto jsem nastartoval a nechal běžet na volnoběh cca 5 minut (než jsem naložil kolo a převlíknul se do suchýho). Tím se motor trochu ohřál a trochu to topilo. Pak jsem vyjel, jel cca 1,5 km po rovince 50-70 km/h, pak nájezd na rychlostní silnici, kde jsem jel těch cca 90-100 km/h. Skoro hned po rozjetí bylo klesání cca 1,5 km, kdy jsem plyn fakt jen lechtal a to teplota motoru trochu spadla. Po srovnání silnice do rovinky se teplota vrátila tam, kde byla před klesáním, tedy cca na začátek té oblasti |______|. A tam už zůstala až do příjezdu do Prahy, kde stačilo pár rozjezdů a teplota vystoupala na normál.
Při ostatních jízdách, které mají "normálnější" složení co se týká rozjezdů, akcelerací a tedy zatížení motoru, teplota dosáhne normálu, tedy ručička kolmo, celkem rychle, odhadem do 5 km a bez ohledu na styl jízdy už tam zůstává.
Jinak třeba při cestě do práce se motor taky zahřeje pomaleji - "bohužel" od domu jedu cca 500m z kopce, pak 500m rovinka, pak nájezd na Jižní spojku a jízda mírným klesáním cca 7 km, pak rovinka 2 km. V tomhle případě začíná auto topit až tady, tzn. po nějakých 10 km jízdy...
Ale jakmile se motor zahřeje, už zahřátý zůstává...
Úplně studený auto jsem nastartoval a nechal běžet na volnoběh cca 5 minut (než jsem naložil kolo a převlíknul se do suchýho). Tím se motor trochu ohřál a trochu to topilo. Pak jsem vyjel, jel cca 1,5 km po rovince 50-70 km/h, pak nájezd na rychlostní silnici, kde jsem jel těch cca 90-100 km/h. Skoro hned po rozjetí bylo klesání cca 1,5 km, kdy jsem plyn fakt jen lechtal a to teplota motoru trochu spadla. Po srovnání silnice do rovinky se teplota vrátila tam, kde byla před klesáním, tedy cca na začátek té oblasti |______|. A tam už zůstala až do příjezdu do Prahy, kde stačilo pár rozjezdů a teplota vystoupala na normál.
Při ostatních jízdách, které mají "normálnější" složení co se týká rozjezdů, akcelerací a tedy zatížení motoru, teplota dosáhne normálu, tedy ručička kolmo, celkem rychle, odhadem do 5 km a bez ohledu na styl jízdy už tam zůstává.
Jinak třeba při cestě do práce se motor taky zahřeje pomaleji - "bohužel" od domu jedu cca 500m z kopce, pak 500m rovinka, pak nájezd na Jižní spojku a jízda mírným klesáním cca 7 km, pak rovinka 2 km. V tomhle případě začíná auto topit až tady, tzn. po nějakých 10 km jízdy...
Ale jakmile se motor zahřeje, už zahřátý zůstává...
Ford Mondeo Kombi 2004, Ghia, 2.0 Duratec HE 107kW
(+ audio/navigační systém, xenony, kožené potahy, vyhřívané a ventilované př. sedačky, sedadlo řidiče nastavitelné v 8 směrech, 5paprsková 17'' kola, parkovací asistent, zadní tónovaná skla)
(+ audio/navigační systém, xenony, kožené potahy, vyhřívané a ventilované př. sedačky, sedadlo řidiče nastavitelné v 8 směrech, 5paprsková 17'' kola, parkovací asistent, zadní tónovaná skla)
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Tak to je prinejmensim divny. Budes muset proste udelat testovaci jizdu. Vyjet nekam na klidnou okresku mimo mesto, sledovat ukazatel teploty a kazdejch par km zastavit a jit osahat hadice. Plati ze dokud se rucicka nedostane na pulku stupnice (tam kde ma normalne byt), tak musi byt termostat zavreny tudiz hadice ledove. Bude tam malinko setrvacnost a zpozdeni te rucicky, tak to neber uplne doslovne. Jestli bude hadice k chladici resp. chladic jen trochu vlaznej, tak to nefunguje jak ma. Vic poradit nelze, nemame kristalovou kouli. Musis na to prijit sam, od kompu to nevymyslime. Pak napis co a jak, muze se to hodit dalsim lidem.
Mozna k tomu budes potrebovat nahradni klic, abys nemusel chcipat motor
Mozna k tomu budes potrebovat nahradni klic, abys nemusel chcipat motor

je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4035
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Mě se teda zatím nestalo, aby když už se ručička dostane doprostřed stupnice, aby zase padala na "nulu" 

- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
To opět nasvědčuje tomu, že otevře, a když má zavírat a držet teplotu, tak zůstane viset a voda z motoru, zahřátá na provozní teplotu "uteče" skrz enormně velkou díru do chladiče.

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4035
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Já to tipuju na "malej" termostat... ale ten asi benzíňák nemá co?
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
uz jsem to tu psal, kdyz jsem mel spatny termostat, klidne se mi rucicka teplomeru dostala pred pulku a pak pri nizke zatezi motoru padala zase dolu. za me rikam, vadny termostat... necelych 6000 u forda.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Co?Snad 600 kc,ne?
Ne,že bych si teda za každou cenu musel vyvíjet na autě nejakou závadu,ale včera jsem nastartoval studené auto,ujel 2,5km z města a pak cca 5-6km po dálnici.Rafička byla na půlce.Zastavil jsem na pumpě,kde šel motor cca 5-7 minut na volnoběh a rafička spadla úplně dolu.Bylo kolem +5st.Když jsem se rozjel a pokračoval v cestě,tak se zachvilku zase vyhoupla do středu.Může to být termostatem?
Zkrátka.Při rychlejší, i když klidné jízdě, se motor zahřeje,ale při jakémkoliv zastavení či chodu motoru na volnoběh teplota padá.To se ovšem neděje stále.Pokud si sednu do auta a pojedu dejme tomu do Phy(30km), tak se auto ohřeje a na dálnici bude rafička teploty ok.Pokud zastavím na prvních světlech,tak už padat nebude...
Zkoušel jsem dnes i ten test budíků.Teplota stoupá i při mírné zátěži.Jakmile jsem zastavil,tak šla teplota rychle dolů.Při budíkových 65st. byla hadice od hlavního termostatu k chladiči vlažná.Ne vyloženě ledová,ale ani neodpovídala vyšší teplotě, 65.st určitě ne.
Co s tím?Jak jsem pročítal i ostatní diskuze,tak někomu nepomohla ani výměna termostatů.Což nechápu.A většině výměna malého,"olejového".
Na kolik vyjdou termostaty ve fordu,kolik si berou za práci?
Máte zkušenost s nějakou druhovýrobou?
Trochu OT,7chladící kapalina se má měnit po 10 letech?

Ne,že bych si teda za každou cenu musel vyvíjet na autě nejakou závadu,ale včera jsem nastartoval studené auto,ujel 2,5km z města a pak cca 5-6km po dálnici.Rafička byla na půlce.Zastavil jsem na pumpě,kde šel motor cca 5-7 minut na volnoběh a rafička spadla úplně dolu.Bylo kolem +5st.Když jsem se rozjel a pokračoval v cestě,tak se zachvilku zase vyhoupla do středu.Může to být termostatem?
Zkrátka.Při rychlejší, i když klidné jízdě, se motor zahřeje,ale při jakémkoliv zastavení či chodu motoru na volnoběh teplota padá.To se ovšem neděje stále.Pokud si sednu do auta a pojedu dejme tomu do Phy(30km), tak se auto ohřeje a na dálnici bude rafička teploty ok.Pokud zastavím na prvních světlech,tak už padat nebude...
Zkoušel jsem dnes i ten test budíků.Teplota stoupá i při mírné zátěži.Jakmile jsem zastavil,tak šla teplota rychle dolů.Při budíkových 65st. byla hadice od hlavního termostatu k chladiči vlažná.Ne vyloženě ledová,ale ani neodpovídala vyšší teplotě, 65.st určitě ne.
Co s tím?Jak jsem pročítal i ostatní diskuze,tak někomu nepomohla ani výměna termostatů.Což nechápu.A většině výměna malého,"olejového".
Na kolik vyjdou termostaty ve fordu,kolik si berou za práci?
Máte zkušenost s nějakou druhovýrobou?
Trochu OT,7chladící kapalina se má měnit po 10 letech?
- Zuzka
- Test driver
- Příspěvky: 2203
- Registrován: 18.11.2009 13:45
- Bydliště: Kladno
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Já měnila oba termostaty loni a myslím, že cena za oba se pohybovala někde kolem 1500-1800 Kč (už je to přece jen rok, tak snad nekecám). Vzhledem k té ceně jsem ani nekoukala po druhovýrobě. Výměna tak na 45 minut, ten horní jde vyměnit dobře a k tomu malému byl hrozně blbý přístup.
Jo a Kóťo teplotu mi to ale v zimě taky nedrží pořád, je to stále dost podobné tomu, co popisuješ .. i teď při 0 stupních když dojedu Kladno-Praha a moc to nehoním, tak pak po Praze nedrží rafička uprostřed, ale teplota o něco málo klesne.
Jo a Kóťo teplotu mi to ale v zimě taky nedrží pořád, je to stále dost podobné tomu, co popisuješ .. i teď při 0 stupních když dojedu Kladno-Praha a moc to nehoním, tak pak po Praze nedrží rafička uprostřed, ale teplota o něco málo klesne.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 96kW kombi,2004,Ghia,modrá Tonic
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
Měnila...to jsi dělala sama a ta cena je za materiál nebo je to cena sakum prdum i s prací ve fordu?
A jak se to chovalo předtím?Před výměnou...
A jak se to chovalo předtím?Před výměnou...
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
fakt skoro 6000 u charouze a to mi do telfonu a pred opravou rekli max. 3000. ale ja potreboval jezdit. jsou to smejdi
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Kóťa
- Test driver
- Příspěvky: 9765
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Střední Čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výkon topení, zahřátí motoru
To bych blil velebnosti 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů