kontrolka motoru 1.8 SCI
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: kontrolka motoru 1.8 SCI
Mel sem stejny problem, byl mi diagnostikovan spatky prutok vzduchu pres EGR. Pomohlo vycistit potrubi a to na konkretnim miste a sice kovova trubka co vede od egr ventilu do sani. Tam kde je vyustena do sani se to v ni pravidelne usazuje. Odhadem 1mm svinstva na kazdych 20-25tis ujetych km. Daji se podle toho malem urcovat najete kilometry:-) Poprve kdyz jsem to rozdelal, tak z cca 18mm diry (svetlost trubky) tam zbyl asi 5mm otvurek. Tehdy kontrolka svitila, po resetu jednotky se po par desitkach km zase rozsvitila, cili byl potreba zasah.
Vycistil jsem to, staci jen ten konec trubky, protoze tam se to diky chladnemu vzduchu v sani usazuje. Smerem k egr ventilu, nerku-li k vyfuku se neusazuje skoro nic. Po vycisteni kontrolka sama! zhasla po par desitkach km.
EGR ventil jako takovy se sklada ze dvou casti, mechanicka s ventilem, ktery je na pruzine a pruzina ho tlaci, aby byl zavreny. Pro pripad otevreni ventilu je na nem nasroubovany krokovy motor, ktery ma rotor se snekovym prevodem, z nehoz vyjizdi kovovy drik, ktery stlacuje a tedy otvira ventil. EGR ventil u SCI motoru nema zadnou zpetnou vazbu o jeho poloze. Otevirani a zavirani se ridi odpocitavanim kroku toho elektrickeho motorku. Na teto veci se nema moc co pokazit, protoze tam jsou jen a pouze dve civky, ktere hybaji tim magnetickym rotorem. Mechanicka cast se taky nema moc jak pokazit, maximalne ji prolit WDckem nebo nejakym podobnym sajrajtem. Pokud ventil od dorazu k dorazu zni kovove a "pocitove dobre", tak si myslim, ze by nemel byt problem. Ostatni je mozne provest zkousku tesnosti. Ja jsem to delal tak, ze jsem na kovovou trubku co jde do sani (byla nasroubovana pres gumove tesneni obracene na egr) nasadil natesno hadici a do ni sem foukal co mi plice stacily. Zdalo se ze nepropousti. Uz pri lehkem namacknuti ventilu vzduch projde a ten prutok pri plne zmacknutem ventilu je pocitova vice nez dostatecny. Sice primitivni test, ale i ten ventil je primitivni, neni potreba v tom hledat neco vic. Ostatni musi zaridit dobre fungujici vaha vzduchu a cidlo tlaku vzduchu v sani.
Elektricky je mozne egr primitivne zkontrolovat tak, ze odsroubovany motorek egr nechame jen tak v motorovem prostoru a nastartujeme. Kovovy drik by se mel sam zasunout do vychozi polohy, pokud v ni nebyl. Mozna ze pri drazdeni plynoveho pedalu by trochu cvicil, ale nemel sem asistenta, tak jsem to sam zkontrolovat nemohl.
Dle meho je tedy zbytecne platit za vymenu EGR ventilu x tisicovek, prakticky se tam nema co pokazit u techto modelu (u podtlakove rizenych nebo u el. EGR se cidlem polohy to je uz jine povidani). Zaslepovani nebo znefunkcnovani se u SCI nevyplati. Za prve je elektronika natolik chytra, ze drive nebo pozdeji zahlasi chybu, a za druhe EGR svym zpusobem ulehcuje praci katalyzatorum, zejmena zasobnikovemu na NOXy (ktery neni zrovna levny), takze je bohuzel potreba mit EGR v poradku a funkcni, coz na druhou stranu neni zase takovy problem.
Jo, jeste je dobre udrzovat v poradku el. privod, protoze jak jsem psal, tento EGR nema cidlo polohy a ridi se pouze krokacem a ECU si z poctu pulzu odpocitava v jake poloze EGR je. Pokud vlivem spatneho kontaktu se EGR nepohne, tak ECU se o tom nedozvi a ma v tu chvili chybnou informaci o poloze ventilu. Z toho pak muze vzniknout treba jev, kdy se motor pocukava hlavne u otacek cca 2000/min.
Ja jsem nedavno doma EGR prostrikal WD, poradne zacvicil s ventilem...nahoru dolu....pak jsem s nim taky otacel aniz bych ho mackal (to se dela blbe), abych trochu osoupal stycne kovove plochy v uzavrenem stavu od pripadnych usazenin. Konektor jsem prostrikal kontaktolem. Zda se mi, ze to prestalo cukat. Urcite to necuka tak jako driv. A rozsvicenou kontrolku motoru uz jsem nevidel ani nepamatuju. Takze kdo se doma nudi, muze si tuto jednoduchou a relativne nenarocnou udrzbu udelat zadarmo (neni potreba egr odpojovat od bloku motoru, pac je v nem vodni okruh...zbytecna prace navic a o moc lip ho stejne nevycistite) a drtiva vetsina lidi si tim usetri spoustu tisic za pripadne vymeny buhviceho co jim servis doporuci.
Sorry za dlouhy prispevek, ale jestli aspon jednomu z vas usetri 10 tacu za vymenu, tak to ma smysl napsat. Taky me stve meneni predrazenych! dilu naslepo.
Vycistil jsem to, staci jen ten konec trubky, protoze tam se to diky chladnemu vzduchu v sani usazuje. Smerem k egr ventilu, nerku-li k vyfuku se neusazuje skoro nic. Po vycisteni kontrolka sama! zhasla po par desitkach km.
EGR ventil jako takovy se sklada ze dvou casti, mechanicka s ventilem, ktery je na pruzine a pruzina ho tlaci, aby byl zavreny. Pro pripad otevreni ventilu je na nem nasroubovany krokovy motor, ktery ma rotor se snekovym prevodem, z nehoz vyjizdi kovovy drik, ktery stlacuje a tedy otvira ventil. EGR ventil u SCI motoru nema zadnou zpetnou vazbu o jeho poloze. Otevirani a zavirani se ridi odpocitavanim kroku toho elektrickeho motorku. Na teto veci se nema moc co pokazit, protoze tam jsou jen a pouze dve civky, ktere hybaji tim magnetickym rotorem. Mechanicka cast se taky nema moc jak pokazit, maximalne ji prolit WDckem nebo nejakym podobnym sajrajtem. Pokud ventil od dorazu k dorazu zni kovove a "pocitove dobre", tak si myslim, ze by nemel byt problem. Ostatni je mozne provest zkousku tesnosti. Ja jsem to delal tak, ze jsem na kovovou trubku co jde do sani (byla nasroubovana pres gumove tesneni obracene na egr) nasadil natesno hadici a do ni sem foukal co mi plice stacily. Zdalo se ze nepropousti. Uz pri lehkem namacknuti ventilu vzduch projde a ten prutok pri plne zmacknutem ventilu je pocitova vice nez dostatecny. Sice primitivni test, ale i ten ventil je primitivni, neni potreba v tom hledat neco vic. Ostatni musi zaridit dobre fungujici vaha vzduchu a cidlo tlaku vzduchu v sani.
Elektricky je mozne egr primitivne zkontrolovat tak, ze odsroubovany motorek egr nechame jen tak v motorovem prostoru a nastartujeme. Kovovy drik by se mel sam zasunout do vychozi polohy, pokud v ni nebyl. Mozna ze pri drazdeni plynoveho pedalu by trochu cvicil, ale nemel sem asistenta, tak jsem to sam zkontrolovat nemohl.
Dle meho je tedy zbytecne platit za vymenu EGR ventilu x tisicovek, prakticky se tam nema co pokazit u techto modelu (u podtlakove rizenych nebo u el. EGR se cidlem polohy to je uz jine povidani). Zaslepovani nebo znefunkcnovani se u SCI nevyplati. Za prve je elektronika natolik chytra, ze drive nebo pozdeji zahlasi chybu, a za druhe EGR svym zpusobem ulehcuje praci katalyzatorum, zejmena zasobnikovemu na NOXy (ktery neni zrovna levny), takze je bohuzel potreba mit EGR v poradku a funkcni, coz na druhou stranu neni zase takovy problem.
Jo, jeste je dobre udrzovat v poradku el. privod, protoze jak jsem psal, tento EGR nema cidlo polohy a ridi se pouze krokacem a ECU si z poctu pulzu odpocitava v jake poloze EGR je. Pokud vlivem spatneho kontaktu se EGR nepohne, tak ECU se o tom nedozvi a ma v tu chvili chybnou informaci o poloze ventilu. Z toho pak muze vzniknout treba jev, kdy se motor pocukava hlavne u otacek cca 2000/min.
Ja jsem nedavno doma EGR prostrikal WD, poradne zacvicil s ventilem...nahoru dolu....pak jsem s nim taky otacel aniz bych ho mackal (to se dela blbe), abych trochu osoupal stycne kovove plochy v uzavrenem stavu od pripadnych usazenin. Konektor jsem prostrikal kontaktolem. Zda se mi, ze to prestalo cukat. Urcite to necuka tak jako driv. A rozsvicenou kontrolku motoru uz jsem nevidel ani nepamatuju. Takze kdo se doma nudi, muze si tuto jednoduchou a relativne nenarocnou udrzbu udelat zadarmo (neni potreba egr odpojovat od bloku motoru, pac je v nem vodni okruh...zbytecna prace navic a o moc lip ho stejne nevycistite) a drtiva vetsina lidi si tim usetri spoustu tisic za pripadne vymeny buhviceho co jim servis doporuci.
Sorry za dlouhy prispevek, ale jestli aspon jednomu z vas usetri 10 tacu za vymenu, tak to ma smysl napsat. Taky me stve meneni predrazenych! dilu naslepo.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
-
- Junior
- Příspěvky: 258
- Registrován: 12.08.2010 13:18
Re: kontrolka motoru 1.8 SCI
Ahoj,skutocne skvele popisane, a myslim ze to moze mnohym pomoct,kedze mne dnes rano opat vyskocila kontrolka motora(uz ani nemusim ist na diagnostiku,uz viem co vyhodit)
Cital som to viac krat ale stale neviem kde to mam vycistit..bud som este rozruseny z tej kontrolky alebo nechapavy
Na obrazku som vyznacil cervenym kruzkom trubku..je to ta ktora sa ma vycistit alebo si myslel niektoru inu.
Ak by som ta mohol poprosit keby si ju popripade vyznacil,velmi by nam to pomohlo.
Dakujeeem
Cital som to viac krat ale stale neviem kde to mam vycistit..bud som este rozruseny z tej kontrolky alebo nechapavy

Na obrazku som vyznacil cervenym kruzkom trubku..je to ta ktora sa ma vycistit alebo si myslel niektoru inu.
Ak by som ta mohol poprosit keby si ju popripade vyznacil,velmi by nam to pomohlo.
Dakujeeem
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 13.11.2011 10:39
Re: kontrolka motoru 1.8 SCI
Ahoj,
měl jsem stejný problém u svého SCI. Asi po dvou měsících co jsem auto vlastnil mi to začalo škubat při akceleraci/deceleraci kolem 2000ot./min (žádná kontrolka nesvítila). Jinak auto je z Německa od prvního majitele se serviskou, naj. 98tis.) Jel jsem s tím do Bosch Servisu v Žamberku a chlapík mi to za 1700Kč opravil (údajně seřídil motor???). Nevím teda, co na tom elektronicky řízeným motoru seřídil, ale dobře. Jen jsem ale ujel cca 30Km, rozsvítila se oranžová kontrolka řízení motoru. Jel jsem tedy znova k němu a po napíchnutí na diagnostiku mi oznámil, že je v řiti EGR. Po oznámení ceny jsem šel málem do kolen. Přečetl jsem si podrobný návod od Zeliho a udělal to podle něho. Demontáž motorku a vyzkoušení funkce otevírání/zavírání při nastartovaném motoru - při zvýšení otáček se skutečně plynule dřík motorku vysouvá. Prostříkání kontaktů Kontaktolem. Demontáž a vyčistění kovové trubky od EGR ventilu k sání - trubka měla asi 2mm usazenim ve spodní části průměru trubky.Ventilem v tělese EGR ventilu šlo pocitově lehce hýbat, bez známek váznutí. Po složení jsem ujel asi 60km a ta mrcha se mi včera zase rozsvítila. Už jsem na ten motor dost naštvanej - je hrozně přetechnizovanej. Podle mě časovaná bomba. Není na to sehnání nic v replice (vzhledem k počtům vyrobených motorů). Jen když si představím, co mě bude čekat až dojde na výměnu výfuku (ten jsem v replice taky neviděl). Myslím, že mnohem lepší volbou pro tohle auto je klasika 1,8 92Kw, nebo 2,0 107Kw. Asi se na ten EGR vybodnu a budu jezdit s kontrolkou, jelikož 10 000Kč se mi za to dávat nechce. Mějte se
měl jsem stejný problém u svého SCI. Asi po dvou měsících co jsem auto vlastnil mi to začalo škubat při akceleraci/deceleraci kolem 2000ot./min (žádná kontrolka nesvítila). Jinak auto je z Německa od prvního majitele se serviskou, naj. 98tis.) Jel jsem s tím do Bosch Servisu v Žamberku a chlapík mi to za 1700Kč opravil (údajně seřídil motor???). Nevím teda, co na tom elektronicky řízeným motoru seřídil, ale dobře. Jen jsem ale ujel cca 30Km, rozsvítila se oranžová kontrolka řízení motoru. Jel jsem tedy znova k němu a po napíchnutí na diagnostiku mi oznámil, že je v řiti EGR. Po oznámení ceny jsem šel málem do kolen. Přečetl jsem si podrobný návod od Zeliho a udělal to podle něho. Demontáž motorku a vyzkoušení funkce otevírání/zavírání při nastartovaném motoru - při zvýšení otáček se skutečně plynule dřík motorku vysouvá. Prostříkání kontaktů Kontaktolem. Demontáž a vyčistění kovové trubky od EGR ventilu k sání - trubka měla asi 2mm usazenim ve spodní části průměru trubky.Ventilem v tělese EGR ventilu šlo pocitově lehce hýbat, bez známek váznutí. Po složení jsem ujel asi 60km a ta mrcha se mi včera zase rozsvítila. Už jsem na ten motor dost naštvanej - je hrozně přetechnizovanej. Podle mě časovaná bomba. Není na to sehnání nic v replice (vzhledem k počtům vyrobených motorů). Jen když si představím, co mě bude čekat až dojde na výměnu výfuku (ten jsem v replice taky neviděl). Myslím, že mnohem lepší volbou pro tohle auto je klasika 1,8 92Kw, nebo 2,0 107Kw. Asi se na ten EGR vybodnu a budu jezdit s kontrolkou, jelikož 10 000Kč se mi za to dávat nechce. Mějte se
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: kontrolka motoru 1.8 SCI
Procetl jsem tvuj postup a udelal bych to uplne presne stejne a podle me to musi bejt v richtiku. Po tech ukonech co jsi provedl ti to porad cuka pri tech 2000ot nebo jen sviti kontrolka? Byt tebou zajedu na diagnostiku primo do Forda. Budou o tom vedet malinko vic, nerikam ze vsechno. Muze to svitit i kvuli jinym vecem, treba teplotni cidlo...o par pripadech jsem cetl.
Jinak mas pravdu, ze to je casovana bomba, komplet novy vyfuk je drazsi nez cena auta a nahradu jsem taky nenasel a hledal jsem fakt hodne. To same vstrikovaci soustava...nevim jestli by v diesel servisu umeli treba zrepasovat cerpadlo nebo vstriky. Na diesely uz to davno umej a maj na to dily, na benzin pochybuju. Ceny opet astronomicke. Na druhou stranu u benzinu jsou tlaky radove nizsi, tak se utesuju ze to musi vydrzet mnohem vice. A zatim jsem s tim nemel jediny problem viz Anketa SCi. Az na par blbosti je to auto zatim drzak, snad to vydrzi
Mimochodem, obrovska vyhoda je prevodovka. Petikvalty maji hrozny zprevodovani. A i spousta konkurencnich sestikvaltu ma prevody vyrazne kratsi (napr. Mazda 6). Jen skoda, ze to nema par koniku navic...
Jinak mas pravdu, ze to je casovana bomba, komplet novy vyfuk je drazsi nez cena auta a nahradu jsem taky nenasel a hledal jsem fakt hodne. To same vstrikovaci soustava...nevim jestli by v diesel servisu umeli treba zrepasovat cerpadlo nebo vstriky. Na diesely uz to davno umej a maj na to dily, na benzin pochybuju. Ceny opet astronomicke. Na druhou stranu u benzinu jsou tlaky radove nizsi, tak se utesuju ze to musi vydrzet mnohem vice. A zatim jsem s tim nemel jediny problem viz Anketa SCi. Az na par blbosti je to auto zatim drzak, snad to vydrzi

Mimochodem, obrovska vyhoda je prevodovka. Petikvalty maji hrozny zprevodovani. A i spousta konkurencnich sestikvaltu ma prevody vyrazne kratsi (napr. Mazda 6). Jen skoda, ze to nema par koniku navic...
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 13.11.2011 10:39
Re: kontrolka motoru 1.8 SCI
Zdar, cukání přestalo, akorát ta kontrolka svítí. Asi časem zkusím diagnostiku u Forda, jak píšeš. Dost mě štvou ty dnešní opraváři - na dílnu si pověsí mega nápisy jaký to jsou odborníci, ale jsou to spíše měniči dílů, než opraváři.
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: kontrolka motoru 1.8 SCI
Jestli cukani prestalo, tak si gratuluj. Jsou lidi, ktery se cukani nemuzou zbavit
Je mozny, ze kontrolka svitila kvuli EGR a dalsim vecem. EGR jsi dal do poradku a ted zbyva ta druha vec. Dobra diagnostika a hlavne dobrej mechanik, kterej z ni pozna co je spatne se bohuzel musi zaplatit.
Vrtani se v poskozenym dilu je casove nevyhodne pro servis a penezne nevyhodne pro zakaznika, ktery to pak bude muset zacvakat spolu s novym dilem, protoze se treba zjisti, ze ten stary nejde opravit. Pak je tam jeste ta vec, ze na novy dil dava zaruku vyrobce, na opravovany servis. Vysledkem je vymena dilu, prestoze to muze byt ten pripad, ze staci oprava.
Ale nastesti jsou tu fora jako toto, ktere spoustu veci dokazou vyresit za minimalni naklady, pokud ma na to clovek cas, chut a trochu sikovny ruce
Obcas byvaji na diagnostiku akce, kdy to je za rozumnej peniz, tak dej pak vedet, cim to bylo

Vrtani se v poskozenym dilu je casove nevyhodne pro servis a penezne nevyhodne pro zakaznika, ktery to pak bude muset zacvakat spolu s novym dilem, protoze se treba zjisti, ze ten stary nejde opravit. Pak je tam jeste ta vec, ze na novy dil dava zaruku vyrobce, na opravovany servis. Vysledkem je vymena dilu, prestoze to muze byt ten pripad, ze staci oprava.
Ale nastesti jsou tu fora jako toto, ktere spoustu veci dokazou vyresit za minimalni naklady, pokud ma na to clovek cas, chut a trochu sikovny ruce

Obcas byvaji na diagnostiku akce, kdy to je za rozumnej peniz, tak dej pak vedet, cim to bylo

je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
-
- Nováček
- Příspěvky: 81
- Registrován: 31.10.2011 14:16
Re: kontrolka motoru 1.8 SCI
Ahoj podarilo se uz nekomu z vas najit nekde na internetu novej vyfuk na 1,8sci?diky
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: kontrolka motoru 1.8 SCI
Každá akce vyvolá reakci. Vyše reakce spočívá v čistění a nebo koupi ERG, ale nikdo nepátrá po akci, která tuto reakci vyvolá. Ten výsledek, to znamená 2 mm usazeniny v přívodech ERG a váznutí uzavírání ventilu zapříčiňují jen dvě možnosti. Nekvalitní benzín a špatný olej , který usazeniny vytváří a můžete mít nový ERG i z pátovýroby a prvovýroby, bude fungovat , spíše se posere po stejných km. Tak dejte hlavy do hromady a zapřemýšlejte, co tam lejete. 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 13.11.2011 10:39
Re: kontrolka motoru 1.8 SCI
No, auto jezdilo v Německu a já jsem najel asi 8000Km a olej jsem dal origo Ford 5W-30 (dle předpisu). Tankuji pouze u Benziny.
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: kontrolka motoru 1.8 SCI
Jeste by se dalo zapatrat po uplne prvni "akci", kterou bylo zavedeni tohoto eko nesmyslu do motorismu. Je moc skoda, ze se tento napad uchytil. Bohuzel, u novych aut ten EGR vetsinou funguje, takze si vyrobce muze prdnout do specifikace EURO dalsi "hvezdicku" navic. Ze se to po 100tis km vysere a servisy to resej vymenou uz nikoho nezajima. Auto s 200tis km, ktery ma puvodni EGR bez zasahu (a zhasnutou kontrolku MIL a necukajici motor a u ropaku nadmerne nekourici motor) povazuju ja osobne za zazrak a urcite nebudu sam. Je to neco jako DPF u ropaku. To je taky za trest koupit ojetinu s timto vynalezem, kde majitel jezdil prevazne mesto.
Jinak leju zasadne Fordi olej. Ano tu lehkobeznou sracku, ale radeji si dukladne promazu saly na ojnicich (jejichz vyrobni vule jsou jiste pro tuto "vodicku" navrzeny) nez abych resil hlucny motor utesnenim pomoci hustejsiho oleje a mizernejsim mazanim tezko pristupnych mist a riskoval zadreni (nerikam, ze se to musi s 5W40 nutne zadrit, zvlast pokud je pravidelne menen).
2marluc0007 K otazce vyfuku:
Samozrejme jsem hledal, ale nenasel. Zatim jsem spatril pouze par obrazku radoby nahrad vcetne kodu vyrobku u Bosalu a jeste nejaky dalsi vyrobce na polskem webu. Samozrejme k objednani to neni a pochybuju i o pouzitelnosti. Nahradu, ktera by mozna sla i objednat jsem tusim videl (ale bez zaruky) pro prostredni katalyzator, ktery by teoreticky nemel byt problem, protoze je to obycejny KAT a je normalne privaren na trubce. Prvni KAT, ktery je primo na vyfukovem parozi se bude shanet coby nahrada tezko. Pochybuju, ze nekdo bude vyrabet cely komplet i s parohama. Posledni KAT je cenove nejpalcivejsi, plati co jsem napsal vyse. Zatim si myslim, ze neni. On mozna nepujde sehnat ani jako original, nemel jsem odvahu se na to zatim ptat. Rikam si dokud to nehlasi chybu, tak to nebudu resit. O zadnich tlumicich se nema cenu zminovat, pac za nima uz neni lambda, ty umotam klidne z alobalu od cokolady
Spise jsem se ale zameril na lambdy. Druha lambda (hned za 1. KATem) by mela byt rozumne k sehnani (i v CZ eshopech do 4 tis, original od Forda je za necelych 5, v Anglii by mela byt sehnatelna vcetne dopravy za necelych 2,5tis.) Prvni sirokopasmova lambda bude o poznani tvrdsi orisek, na tu v CZ nenarazis a v zahranici jen s pomoci bozi
Ty mas nejake pozitivni zpravy?
BTW kluci SCickarsky...co takhle vyplnit anketu v tematu "Anketa SCi"
Delame to pro sebe
Jinak leju zasadne Fordi olej. Ano tu lehkobeznou sracku, ale radeji si dukladne promazu saly na ojnicich (jejichz vyrobni vule jsou jiste pro tuto "vodicku" navrzeny) nez abych resil hlucny motor utesnenim pomoci hustejsiho oleje a mizernejsim mazanim tezko pristupnych mist a riskoval zadreni (nerikam, ze se to musi s 5W40 nutne zadrit, zvlast pokud je pravidelne menen).
2marluc0007 K otazce vyfuku:
Samozrejme jsem hledal, ale nenasel. Zatim jsem spatril pouze par obrazku radoby nahrad vcetne kodu vyrobku u Bosalu a jeste nejaky dalsi vyrobce na polskem webu. Samozrejme k objednani to neni a pochybuju i o pouzitelnosti. Nahradu, ktera by mozna sla i objednat jsem tusim videl (ale bez zaruky) pro prostredni katalyzator, ktery by teoreticky nemel byt problem, protoze je to obycejny KAT a je normalne privaren na trubce. Prvni KAT, ktery je primo na vyfukovem parozi se bude shanet coby nahrada tezko. Pochybuju, ze nekdo bude vyrabet cely komplet i s parohama. Posledni KAT je cenove nejpalcivejsi, plati co jsem napsal vyse. Zatim si myslim, ze neni. On mozna nepujde sehnat ani jako original, nemel jsem odvahu se na to zatim ptat. Rikam si dokud to nehlasi chybu, tak to nebudu resit. O zadnich tlumicich se nema cenu zminovat, pac za nima uz neni lambda, ty umotam klidne z alobalu od cokolady

Spise jsem se ale zameril na lambdy. Druha lambda (hned za 1. KATem) by mela byt rozumne k sehnani (i v CZ eshopech do 4 tis, original od Forda je za necelych 5, v Anglii by mela byt sehnatelna vcetne dopravy za necelych 2,5tis.) Prvni sirokopasmova lambda bude o poznani tvrdsi orisek, na tu v CZ nenarazis a v zahranici jen s pomoci bozi

Ty mas nejake pozitivni zpravy?

BTW kluci SCickarsky...co takhle vyplnit anketu v tematu "Anketa SCi"


Delame to pro sebe

je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
-
- Nováček
- Příspěvky: 81
- Registrován: 31.10.2011 14:16
Re: kontrolka motoru 1.8 SCI
sakra kolik tam je lambda sond?ja na netu nic moc nenasel,asi se zeptam primo ve fordu na kolik vychazi veci na sci.zajimal by mem hlavne ten vyfuk,si myslim ze budu muset za rok dva resit tak abych nebyl prekvapen
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: kontrolka motoru 1.8 SCI
Zeli : ale radeji si dukladne promazu saly na ojnicich (jejichz vyrobni vule jsou jiste pro tuto "vodicku" navrzeny) nez abych resil hlucny motor utesnenim pomoci hustejsiho oleje .
Nepřesvědčuji a je to každého věc, ale že by vůle byly dělaný na olej nebo olej na vůle? Nějak jsi mě zmátl a potvrdil, že o mazání motoru jel kolem tebe rychlík. Můžeš mě vysvětlit, z čeho se dělají usazeniny a jak je možné že po 25 tis km / 8000km po dovozu z D/ je ucpaný ERG znovu.
Nepřesvědčuji a je to každého věc, ale že by vůle byly dělaný na olej nebo olej na vůle? Nějak jsi mě zmátl a potvrdil, že o mazání motoru jel kolem tebe rychlík. Můžeš mě vysvětlit, z čeho se dělají usazeniny a jak je možné že po 25 tis km / 8000km po dovozu z D/ je ucpaný ERG znovu.

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 13.11.2011 10:39
Re: kontrolka motoru 1.8 SCI
No, EGR sám o sobě je zločin proti motoru. Pouštět spálené zplodiny zpátky do sání je prostě hrozná blbost - viděl jsem demontované sání z dieselové Zafiry (naj. 180 tis.) a byla to hrůza. Samé saze a mazlavá hmota z popílku. Tohle se pouští zpátky pod sací ventily, takový hnůj. Je to důsledek tlaku o snížení emisí.
Jinak každý motor je samozřejmě testován a uvolňován do seriové výroby na konkrétním oleji, který je poté výrobcem předepsán - tady bych moc neexperimentoval. Rozhodně dodržet viskozní třídu a specifikaci.
Já osobně mám to auto asi půl roku, ale rozhodně si ho nenechám tak dlouho, abych musel řešit výfuk (za ty prachy). Nechám si ho tak max dva roky a půjde z baráku. Jízda je v tom příjemná, ale mohla by se vzhledem ke konstrukční složitosti a ojedinělosti motoru dost prodražit.
Jinak každý motor je samozřejmě testován a uvolňován do seriové výroby na konkrétním oleji, který je poté výrobcem předepsán - tady bych moc neexperimentoval. Rozhodně dodržet viskozní třídu a specifikaci.
Já osobně mám to auto asi půl roku, ale rozhodně si ho nenechám tak dlouho, abych musel řešit výfuk (za ty prachy). Nechám si ho tak max dva roky a půjde z baráku. Jízda je v tom příjemná, ale mohla by se vzhledem ke konstrukční složitosti a ojedinělosti motoru dost prodražit.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: kontrolka motoru 1.8 SCI
Já měl na mysli hlavně kvalitu benzínu. Ten může obsahovat do 0,5% síry , ale i nad 0,5% a to pak je opravdu rozdíl , jaký olej tam je. Olej si však může dát každý jaký uzná za vhodný a nyní nemám vůbec na mysli, jestli 5W30 nebo 5W-40 A1 nebo A3, ale jaký je benzín ve stojanu neví nikdo, jestli pak na něj pasuje olej X nebo Y. A právě tato hodnota v benzínu a vhodného oleje ovlivňuje saze a veškerý usazující se bordel který vzniká nejen spáleným benzínem, ale i směsí olejové mlhy odsáté z klikové skříně. 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: kontrolka motoru 1.8 SCI
2marluc0007
Tak se honem pomodli, abys to resit nemusel a myslim to vazne. Budu ted sazet z hlavy ceny za jednotlive komponenty (original) zaokrouhlene na desitky tis. Kc. (mozna se obcas o nejakou tisicovku spletu, ale nebudu to ted vsechno presne hledat)
1. KAT 10kKc, 2. KAT urcite pres 10kKc, 3. KAT 30kKc, oba zadni tlumice za celkem 10kKc
1. HEGO 7kKc, 2. HEGO (5kKc), 3. HEGO (nevim, ale nakej litr to bude) 4. senzor je teplotni cidlo (taky par tisic). K tomu vsemu nepocitam vlnovec, roury a dalsi material, o praci nemluve. Nahrady prakticky nejsou, soucet si udelejte kazdy sam a nejlepe vsede
Jestli chcete slyset pohadku o tlakovem cerpadle a vstrikach, muzu rovnez poslouzit
2ballu
O olejich vim celkem prd, ne ze bych si o nich neprecetl, ale v praxi zadne velke zkusenosti nemam. Ze mi motor s danym olejem dobre jede uz x-tej rok nepovazuju za praxi. Ze se nekomu zadrel pri soucasne informaci, ze tam nelil predepsany je informace taky k nicemu, zadrit se muze s jakymkoliv olejem. Ale vyrobce musi vedet, ze kdyz testoval motor s predepsanym olejem, tak vsechny soucasti vykazovaly opotrebeni v ramci normy. S tema vulema jsem to myslel tak, ze motor, ktery ma od vyroby navrzene komponenty tak, ze jejich vzajemne vule jsou nizsi nez normalne, si vyzaduje pouziti lehkobezneho oleje. Nechci se poustet do debaty o olejich, opakuju, ze nejsem odbornik. Jen se snazim pouzit rozum a rikam nasledujici vyrok. Pokud koupite auto, kde motor (vyzadujici 5W30 A1) se vam bude zdat hlucny a nevite, cim je to zpusobeno, tak jeho ztisovani tim, ze tam nalejete 5W40 s nespravnou specifikaci, jeho zivot rozhodne neprodluzujete. Hlucnost motoru muze byt zpusobena tisicem pricin a lecit to zrovna zmenou oleje je strelba trochu naslepo a nemusi se vyplatit. Lepsi je zjistit stav motoru a pak resit, co s tim. Od trivialnich rozjetych ventilovych vuli, ktere se maji resit jejich serizenim, az po nadmerne opotrebeni motoru, kdy se jiz provozem vytvorily tak velke vule v celem motoru, ze uz to lze zachranit prave jen hustejsim olejem.
Jeste jinak to reknu, nezatracuju nedodrzovani predepsanych naplni, ale clovek musi mit sakra dobry duvod, proc je nepouzivat a ruku na srdce, kdo z vas vi jak se mu maze klikovka. To, ze si na forech prectu, jak to spouste lidem "pomohlo", tak si tam taky dam hustejsi olej, je prece nesmysl. Souhlasim s Drakem, urcite dodrzovat specifikaci, navic zrovna Fordi olej vyjde i cenove velmi dobre.
A jeste nakonec, je samozrejme kazdeho vec, co si tam leje. Zadny flame prosim
Tak se honem pomodli, abys to resit nemusel a myslim to vazne. Budu ted sazet z hlavy ceny za jednotlive komponenty (original) zaokrouhlene na desitky tis. Kc. (mozna se obcas o nejakou tisicovku spletu, ale nebudu to ted vsechno presne hledat)
1. KAT 10kKc, 2. KAT urcite pres 10kKc, 3. KAT 30kKc, oba zadni tlumice za celkem 10kKc
1. HEGO 7kKc, 2. HEGO (5kKc), 3. HEGO (nevim, ale nakej litr to bude) 4. senzor je teplotni cidlo (taky par tisic). K tomu vsemu nepocitam vlnovec, roury a dalsi material, o praci nemluve. Nahrady prakticky nejsou, soucet si udelejte kazdy sam a nejlepe vsede

Jestli chcete slyset pohadku o tlakovem cerpadle a vstrikach, muzu rovnez poslouzit

2ballu
O olejich vim celkem prd, ne ze bych si o nich neprecetl, ale v praxi zadne velke zkusenosti nemam. Ze mi motor s danym olejem dobre jede uz x-tej rok nepovazuju za praxi. Ze se nekomu zadrel pri soucasne informaci, ze tam nelil predepsany je informace taky k nicemu, zadrit se muze s jakymkoliv olejem. Ale vyrobce musi vedet, ze kdyz testoval motor s predepsanym olejem, tak vsechny soucasti vykazovaly opotrebeni v ramci normy. S tema vulema jsem to myslel tak, ze motor, ktery ma od vyroby navrzene komponenty tak, ze jejich vzajemne vule jsou nizsi nez normalne, si vyzaduje pouziti lehkobezneho oleje. Nechci se poustet do debaty o olejich, opakuju, ze nejsem odbornik. Jen se snazim pouzit rozum a rikam nasledujici vyrok. Pokud koupite auto, kde motor (vyzadujici 5W30 A1) se vam bude zdat hlucny a nevite, cim je to zpusobeno, tak jeho ztisovani tim, ze tam nalejete 5W40 s nespravnou specifikaci, jeho zivot rozhodne neprodluzujete. Hlucnost motoru muze byt zpusobena tisicem pricin a lecit to zrovna zmenou oleje je strelba trochu naslepo a nemusi se vyplatit. Lepsi je zjistit stav motoru a pak resit, co s tim. Od trivialnich rozjetych ventilovych vuli, ktere se maji resit jejich serizenim, az po nadmerne opotrebeni motoru, kdy se jiz provozem vytvorily tak velke vule v celem motoru, ze uz to lze zachranit prave jen hustejsim olejem.
Jeste jinak to reknu, nezatracuju nedodrzovani predepsanych naplni, ale clovek musi mit sakra dobry duvod, proc je nepouzivat a ruku na srdce, kdo z vas vi jak se mu maze klikovka. To, ze si na forech prectu, jak to spouste lidem "pomohlo", tak si tam taky dam hustejsi olej, je prece nesmysl. Souhlasim s Drakem, urcite dodrzovat specifikaci, navic zrovna Fordi olej vyjde i cenove velmi dobre.
A jeste nakonec, je samozrejme kazdeho vec, co si tam leje. Zadny flame prosim

je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host