Všechny diesely mají při nízkých otáčkách acyklický chod. Otázkou je, co jsou nízké otáčky... Acyklický chod namáhá rázy další soustrojí za motorem (samotný motor taky). Takže největší palbu dostane dvouhmota, která je tam právě proto, aby "pohltila" rázy a převodka už byla chráněna.
Neznamená to, že když pojedu 1200 či mín otáček, že při další servisce mi vymění dvouhmotu. Ale rozhodně plánovanou životnost nepřekročím

MKI, TDD, TDCi - můj osobní názor a nikomu jej nevnucuji, 1500 hranice, níž rozhodně ne. A raději to nemít jako pracovní oblast. 1750 má TDCi max. kroutící moment.
U jiných převodů nemůžu sloužit. V testu diesel v loni na podzim psali, že Audi se super diesel motorem signalizuje řazení už při 1800 otáčkách a v podstatě je to nutilo jezdit na 1100 ot..... No, ale rok výroby je 2010 a i tak to redaktorům přišlo jako trápení motoru. Ale je to z důvodu uspory paliva.
Co se týká druhé hranice otáčkoměru, tak já pokud zahřeji vše delší jízdou, takže to není, že chladící kapalina dosáhne pracovní oblasti a už tomu dám pohulit, ale fakt třeba jízda 50 km a pak tomu zmáčknu plyn.

4000 ot jsou povolené, takže na trojku to chvilku protáhnu a krátkodobě i 5000 ot.
Diesel produkuje saze, ty je třeba vysokou teplotou a tlakem odstranit.
Když mi dělali emise, tak měli problém. Prostě se nemohli vejít do limitů. Do té doby jsem jezdil prd prd, max. 2800 ot. a tahal jsem to furt kolem 1800. I na jejich doporučení, jakmile je vše prohřáté, tak to motoru neuškodí.
Ale zase, nechat vychladit turbo, při vypnutí nepřidávat plyn...