Názor na vypínanie dieselových motorov
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
Keby slo nieco minutu na sucho, velmi rychlo by to dojazdilo. Do 10 sekund musi byt vsetko v oleji. Takze ked netreba skrabat :
- nastupit
- natocit
- priviazat sa
- zapnut svetla
- ist - to je od natocenia cca tych 10 sekund.
- kym sa teplomer nepohne z 60-tky, netocit viac ako 2000 rpm.
- nastupit
- natocit
- priviazat sa
- zapnut svetla
- ist - to je od natocenia cca tych 10 sekund.
- kym sa teplomer nepohne z 60-tky, netocit viac ako 2000 rpm.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
A 60C je která část na ukazateli teploty? Bohužel už to cejchují jen první část, obvykle plná bílá a pak pracovní část, 3/4 ukazatele a pak červená... (kdysi dávno byl teploměr teploměrem, teď už jen čárky, případně nic...)
Na jedné diesel Fábce je dokonce kontrolka - modrá chladící kapalina, která svítí tak cca 3-5 km, pak zhasne a motor dokonce ožije a jde vytočit, zřejmě ŘJ nějak omezí výkon či co. Ale teploměr chladící kapaliny je furt v té bílé plné části.
Ona teplota chladící kapaliny je jen indikace, nic to neříká o teplotě bloku, válců, oleje...
Na jedné diesel Fábce je dokonce kontrolka - modrá chladící kapalina, která svítí tak cca 3-5 km, pak zhasne a motor dokonce ožije a jde vytočit, zřejmě ŘJ nějak omezí výkon či co. Ale teploměr chladící kapaliny je furt v té bílé plné části.
Ona teplota chladící kapaliny je jen indikace, nic to neříká o teplotě bloku, válců, oleje...
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- spoofan
- Zkušený
- Příspěvky: 1421
- Registrován: 15.03.2010 21:56
- Bydliště: Praha/Malacky
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
u me je 60C uplne vlevo, takze to V12 myslel asi tak, ze se ti musi alespon pohnout rucicka teplomeru...
Byl FF II 2.0 TDCI, je Seat Leon 1M 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
No právě. Já bych si tipnul, že úplně vlevo je 40 C, ta bílá část je 40-60 a ta pracovní část je ten zbytek 
A pokud bych měl točit do 2000 ot., dokud to nepřeleze 60C, tak mírně řečeně, je to nesmysl. A to mám elektrický přihřívač, takže jsem v pracovní oblasti do 3 km.
Orientačně, první kilometr, což je stejně jednička, dvojka do cca 2600 ot a trojka, takže asi 20s jedu s pírkem na plynu. Ale abych motor při řazení nepodtočil, tak nejde při 2000 ot. řadit. Leda z 1 na 2
A pak už točím na 2600 až 2900 a řadím. Což způsobí otáčky - 1000, takže další rychlost to bere z 1600 až 1800.
Ono ještě bude rozdíl, jestli první kilometry (1-2) člověk skáče po městě, kde je 50 km/h nebo jestli vyjede z dědiny a má silnici, kde 70 km/h je OK...

A pokud bych měl točit do 2000 ot., dokud to nepřeleze 60C, tak mírně řečeně, je to nesmysl. A to mám elektrický přihřívač, takže jsem v pracovní oblasti do 3 km.
Orientačně, první kilometr, což je stejně jednička, dvojka do cca 2600 ot a trojka, takže asi 20s jedu s pírkem na plynu. Ale abych motor při řazení nepodtočil, tak nejde při 2000 ot. řadit. Leda z 1 na 2

A pak už točím na 2600 až 2900 a řadím. Což způsobí otáčky - 1000, takže další rychlost to bere z 1600 až 1800.
Ono ještě bude rozdíl, jestli první kilometry (1-2) člověk skáče po městě, kde je 50 km/h nebo jestli vyjede z dědiny a má silnici, kde 70 km/h je OK...
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
V prispevku http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 43#p581043 je foto palubovky aj s teplomerom. Myslel som to tak, ze ked sa rucicka odlepi od 60-tky. A to je v mojom pripade pri nulovej teplote okolia po cca 4 - 5 km. Od cca 3 km zacina fukat vlazny vzduch za predpokladu, ze tu vzdialenost prejdem na 2000 rpm.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... start=1170 - aha, tak každý máme jiné budíky
(schválně, která fotka to asi je
Jinak můj otáčkoměr je jiný, 4,5 začíná červené pole, 5,5 končí stupnice.)
S potěšením zjišťuji, že ve II. řadě návrat k rozumu a teplota je ve stupních.
Pokud tedy do cca 4 km při 0C točíš jen do cca 2000 otáček, tak buď jedeš jen na 2, nebo při řazení z 2 na 3 brutálně podtočíš motor. Pokud tedy II. řada není jinak zpřevodovaná, což je taky možné.
U mě z 2 na 3 znamená 1000 otáček dolů.


S potěšením zjišťuji, že ve II. řadě návrat k rozumu a teplota je ve stupních.
Pokud tedy do cca 4 km při 0C točíš jen do cca 2000 otáček, tak buď jedeš jen na 2, nebo při řazení z 2 na 3 brutálně podtočíš motor. Pokud tedy II. řada není jinak zpřevodovaná, což je taky možné.
U mě z 2 na 3 znamená 1000 otáček dolů.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- hustolez
- Junior
- Příspěvky: 205
- Registrován: 06.08.2010 21:57
- Kontaktovat uživatele:
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
Na 2.0 je při řazerní 2/3 propad o cca 700rpm, motor s tím nemá absolutně žádné potíže. Já to praktikuju stejně jako V12. Než se ručička odlepí od 60ky, točím do 2000, stejně tak při dojezdu, poslední asi 2 km. Možná je to blud, možná ne, ovšem tímto stylem se nedá nic zkazit. Zatímco naopak?
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
Z 2000 ot. to znamená 1300 ot.
Já pod 1500 ot. nejezdím. Třeba je MKII jinak zpřevodovaný. Ale já volím raději pomalu dosáhnout 2500 - 2800 ot a dát trojku, čímž se dostanu 1500-1800.
Já pod 1500 ot. nejezdím. Třeba je MKII jinak zpřevodovaný. Ale já volím raději pomalu dosáhnout 2500 - 2800 ot a dát trojku, čímž se dostanu 1500-1800.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Quickie
- Moderátor
- Příspěvky: 7238
- Registrován: 10.03.2008 21:18
- Bydliště: Revúca, Trnava
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
tu sa teda riesia veci...
ak nechcete aby turbo islo do hajan, tak ho treba po jazde nechat vychladnut. toť vsjo
ak nechcete aby turbo islo do hajan, tak ho treba po jazde nechat vychladnut. toť vsjo
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
FFII 2.0 TDCI s prevodovkou MMT6 (manualny 6-kvalt) toci pri 50 km/h cca 2000 rpm na trojke. V com je teda problem ? Je pravda, ze na zabozruta pod mojou kapotou nadavam kade chodim, no po tejto stranke je super - bez akychkolvek prejavov nervozity taha ako lokomotiva uz od 1200 - 1300 otacok, pri 1500 rpm uz ma takmer 240 Nm. Prejavy podtacania sa zacinaju az pod 1000 rpm, to uz zacina byt nespokojny a moc sa mu uz nechce. Zaujimave, ze 1.8TDCI ma pri 1500 rpm cca 250 Nm - cize je silnejsi. Ako je to ale s kulturou chodu v tychto nizkych otackach, to neviem.
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
- solfan
- Test driver
- Příspěvky: 2984
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
no ja tiez nejazdim pod 1500 otacok, ak to tam klesne, tak uz mam pocit, ze melie z posledneho (ked som videl styl jazdy na pasate 1.9 tdi - ale neviem co konkretne to bolo - tak kolega jazdil kludne aj pod 1000 otacok a auto slo, v tom sa musi nechat, ze to bolo super...teda aspon z pohladu kultury a pohody, auto tiche a tahalo)
radim pri cca 2600 otacok, ale ked sa zohreje, tak nemam problem potocit aj do 3500 pricom auto krasne taha (dokonca mam subjektivny pocit, ze zacal aj trosku lepsie jazdit odkedy to praktikujem, ale asi je to fakt len pocit
)...ale to len ked ho chcem trosku precistit 
bezne jazdim do tych 2800 otacok a radim...
radim pri cca 2600 otacok, ale ked sa zohreje, tak nemam problem potocit aj do 3500 pricom auto krasne taha (dokonca mam subjektivny pocit, ze zacal aj trosku lepsie jazdit odkedy to praktikujem, ale asi je to fakt len pocit


bezne jazdim do tych 2800 otacok a radim...
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
Všechny diesely mají při nízkých otáčkách acyklický chod. Otázkou je, co jsou nízké otáčky... Acyklický chod namáhá rázy další soustrojí za motorem (samotný motor taky). Takže největší palbu dostane dvouhmota, která je tam právě proto, aby "pohltila" rázy a převodka už byla chráněna.
Neznamená to, že když pojedu 1200 či mín otáček, že při další servisce mi vymění dvouhmotu. Ale rozhodně plánovanou životnost nepřekročím
MKI, TDD, TDCi - můj osobní názor a nikomu jej nevnucuji, 1500 hranice, níž rozhodně ne. A raději to nemít jako pracovní oblast. 1750 má TDCi max. kroutící moment.
U jiných převodů nemůžu sloužit. V testu diesel v loni na podzim psali, že Audi se super diesel motorem signalizuje řazení už při 1800 otáčkách a v podstatě je to nutilo jezdit na 1100 ot..... No, ale rok výroby je 2010 a i tak to redaktorům přišlo jako trápení motoru. Ale je to z důvodu uspory paliva.
Co se týká druhé hranice otáčkoměru, tak já pokud zahřeji vše delší jízdou, takže to není, že chladící kapalina dosáhne pracovní oblasti a už tomu dám pohulit, ale fakt třeba jízda 50 km a pak tomu zmáčknu plyn.
4000 ot jsou povolené, takže na trojku to chvilku protáhnu a krátkodobě i 5000 ot.
Diesel produkuje saze, ty je třeba vysokou teplotou a tlakem odstranit.
Když mi dělali emise, tak měli problém. Prostě se nemohli vejít do limitů. Do té doby jsem jezdil prd prd, max. 2800 ot. a tahal jsem to furt kolem 1800. I na jejich doporučení, jakmile je vše prohřáté, tak to motoru neuškodí.
Ale zase, nechat vychladit turbo, při vypnutí nepřidávat plyn...
Neznamená to, že když pojedu 1200 či mín otáček, že při další servisce mi vymění dvouhmotu. Ale rozhodně plánovanou životnost nepřekročím

MKI, TDD, TDCi - můj osobní názor a nikomu jej nevnucuji, 1500 hranice, níž rozhodně ne. A raději to nemít jako pracovní oblast. 1750 má TDCi max. kroutící moment.
U jiných převodů nemůžu sloužit. V testu diesel v loni na podzim psali, že Audi se super diesel motorem signalizuje řazení už při 1800 otáčkách a v podstatě je to nutilo jezdit na 1100 ot..... No, ale rok výroby je 2010 a i tak to redaktorům přišlo jako trápení motoru. Ale je to z důvodu uspory paliva.
Co se týká druhé hranice otáčkoměru, tak já pokud zahřeji vše delší jízdou, takže to není, že chladící kapalina dosáhne pracovní oblasti a už tomu dám pohulit, ale fakt třeba jízda 50 km a pak tomu zmáčknu plyn.

Diesel produkuje saze, ty je třeba vysokou teplotou a tlakem odstranit.



Když mi dělali emise, tak měli problém. Prostě se nemohli vejít do limitů. Do té doby jsem jezdil prd prd, max. 2800 ot. a tahal jsem to furt kolem 1800. I na jejich doporučení, jakmile je vše prohřáté, tak to motoru neuškodí.
Ale zase, nechat vychladit turbo, při vypnutí nepřidávat plyn...
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- solfan
- Test driver
- Příspěvky: 2984
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
tak dnes som na zastavke elektricky sledoval typka na ff1 diesel (aky to bol neviem) a ten siel v pohode s otackami na urovni 1000..
to mi pride dost ako trapenie, tak jak pise eidz...
jazdim podobne ako on a pride mi ot ok, len to vytacanie nie vzdy vydrzim az 50 km
ale vzdy cakam kym sa teplota vysplha na pracovnu a potom este chvilku 
kazdopadne prefuknut trubky sa dizlu vzdy oplati
turbo samozrejme dochladzovat, o tom ziadna diskusia...
to mi pride dost ako trapenie, tak jak pise eidz...
jazdim podobne ako on a pride mi ot ok, len to vytacanie nie vzdy vydrzim az 50 km


kazdopadne prefuknut trubky sa dizlu vzdy oplati

turbo samozrejme dochladzovat, o tom ziadna diskusia...
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
vím a chápu o čem mluvíšsolfan píše:...len to vytacanie nie vzdy vydrzim az 50 km...

Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- jackdaws
- Junior
- Příspěvky: 234
- Registrován: 13.04.2010 12:44
Re: Názor na vypínanie dieselových motorov
kde si ho montoval a nakolko to vide eur... czk ???Eidž píše:No právě. Já bych si tipnul, že úplně vlevo je 40 C, ta bílá část je 40-60 a ta pracovní část je ten zbytek
A pokud bych měl točit do 2000 ot., dokud to nepřeleze 60C, tak mírně řečeně, je to nesmysl. A to mám elektrický přihřívač, takže jsem v pracovní oblasti do 3 km.
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů