Termostat 1.6 F2
- matys
- Pokročilý
- Příspěvky: 653
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: JIHLAVA Březinky
Re: Termostat 1.6 F2
jarous350..........jak se Ti odlepí rafika teploměru (než dosáhne provozní teploty) , zkus osahat hadice z motoru (nemyslím k topení) , jestli už nejsou teplé jako hodnota na teploměru ..... (vadný termostat) . Mohou být max. trochu vlažné u výstupu z termostatu (průtokem odvzdušňovací dírkou v talířku termostatu).
Po dosažení teploty (vyznačené na termostatu) teprve začne termostat otevírat průtok z malého okruhu do celého a při snížování teploty chl.kapaliny (vyznačené na termostatu) u termostatu , se tento opět uzavírá (snižuje průtok) a tak stále cykluje a udržuje vyznačenou teplotu chl.kapaliny .
To je celý princip termostatu .
Zahřívání motoru urychlíte zastavením topení .
Sundáním alternátoru se mnohem zlepší přístup ke šroubům při de/montáži krytu termostatu .
Po dosažení teploty (vyznačené na termostatu) teprve začne termostat otevírat průtok z malého okruhu do celého a při snížování teploty chl.kapaliny (vyznačené na termostatu) u termostatu , se tento opět uzavírá (snižuje průtok) a tak stále cykluje a udržuje vyznačenou teplotu chl.kapaliny .
To je celý princip termostatu .
Zahřívání motoru urychlíte zastavením topení .
Sundáním alternátoru se mnohem zlepší přístup ke šroubům při de/montáži krytu termostatu .
FOFO 1,6 16V TREND 5HB r.v.2003 STŘÍBRO MOONDUST



- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Termostat 1.6 F2
Bracha menil na svem Focusu2 (1.6 benzin) termostat nedavno - auto se zahrivalo pomaleji, nez moje (stejny motor) - zatim co mne se rucicka teplomeru dostane na pulku asi po 2,5km na okresce, u nej to bylo o dost dele. Vymenil termostat a je klid. Alternator musel ven.
- jarous350
- Pokročilý
- Příspěvky: 670
- Registrován: 22.11.2008 17:15
- Bydliště: Pardubice, (Liberec)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat 1.6 F2
No jo, tak jsem dneska sahnul na horni hadici u chladice a prestoze teplomer ukazoval cca 70 stupnu, takze termostat jeste otevirat nemel, tak byla hadice vlazna/tepla. Tak ja si jdu ten termostat koupit. Je to sundani alternatoru slozity?
- Nicia
- Nováček
- Příspěvky: 29
- Registrován: 13.07.2010 08:02
- Bydliště: Zlín
Termostat 1.6 Ti-VCT
Zdravím,
tak opět jsem zde s problémem:D Již delší dobu pozoruji kolísání teploty motoru. Nejdříve jsem tomu nevěnoval pozornost, ale nyní, když je u nás -15, tak mi to začíná celkem vadit
Respektive když nastartuji a nechám motor běžet, tak za 15 minut mám ručičku někde mezi 60 - 90 stupňi. Jenomže poté při jízdě mi ručička spadne a nezvedne se například ani po 20 km.
Někdy topím, rozmrazuji okna, atd., ale myslím si, že bude vadný termostat. Máte s tím někdo zkušenost? Narazil jsem tady na příspěvek, kde bylo uváděno něco o problému chladící soustavy u ročníků 2005 (což mám i já), tak doufám, že tohle mě snad mine.
Každopádně díky, za každou radu
tak opět jsem zde s problémem:D Již delší dobu pozoruji kolísání teploty motoru. Nejdříve jsem tomu nevěnoval pozornost, ale nyní, když je u nás -15, tak mi to začíná celkem vadit

Někdy topím, rozmrazuji okna, atd., ale myslím si, že bude vadný termostat. Máte s tím někdo zkušenost? Narazil jsem tady na příspěvek, kde bylo uváděno něco o problému chladící soustavy u ročníků 2005 (což mám i já), tak doufám, že tohle mě snad mine.
Každopádně díky, za každou radu

FORD FOCUS II 1.6, Ti-VCT Sport (r.v.2005)
-
- Test driver
- Příspěvky: 2561
- Registrován: 20.01.2011 18:14
- Bydliště: Opatovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat 1.6 F2
Taky mám problem Auto se na 90° neohreje ani po 20km sice tedka je venku -10 furt ale i tak.Tak mužete dát někdo sem návod jak vyměnit přesně nebo která je ta hadice od chladiče abych to zjistíl zdali je fakt špatny? A někdo dat odkaz třeba s fordu kde se da objednat?!Diky za odpvoěd.
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 24.10.2010 20:09
Re: Termostat 1.6 F2
To Klvys, prišiel si na niečo? Staré mondeo MK+ 1.8benz - citelne teplejší vzduch už po cca 1km, do 5km pri -5tich na prac. teplote. Teraz mam fofoII 1,6Ti - VCT, do 5km pri -5tich ledva cítiť, že je v aute teplejšie.
FOFO ´06, 1.6Ti-VCT
-
- Test driver
- Příspěvky: 2561
- Registrován: 20.01.2011 18:14
- Bydliště: Opatovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat 1.6 F2
Toš ja nemám ani trochu teplo při -10 ani po 7 km cesty třeba auto se ani po 15km nezahřeje na nějakych 70-80 stupnu.A ven se mi teď nechce jit hledat hadice v te zimě .-D
- foki
- Admin
- Příspěvky: 19256
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat 1.6 F2
klvys , ty budes mit ten termostat za 2t kc .
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
- lalinek
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 30.11.2011 17:26
- Bydliště: Kopřivnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat 1.6 F2
Zdarec,
Tak to já už mám termostat taky po smrti. Mě se ručička už ani nehne od 60 stupních celsia
V brzké době to nechám vyměnit. Nový termostat 1800 + práce takže se zase prohnu 
Je tady někdo, kdo mi řekne proč u jediné ( mojí ) verze VCT je jen jedna hadice u expanzní nádoby od chlediče (viz.foto) a u ostatních všech verzí jsou hadice 2 ? Na druhém vyustění je záslepka. Včem je ten rozdíl oproti jiných.
Díky za případné vysvětlení.
Tak to já už mám termostat taky po smrti. Mě se ručička už ani nehne od 60 stupních celsia


Je tady někdo, kdo mi řekne proč u jediné ( mojí ) verze VCT je jen jedna hadice u expanzní nádoby od chlediče (viz.foto) a u ostatních všech verzí jsou hadice 2 ? Na druhém vyustění je záslepka. Včem je ten rozdíl oproti jiných.
Díky za případné vysvětlení.
1.6 Ti-VCT 85kw, 2005, Titanium, https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=30866
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13457
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Termostat 1.6 F2
Máš moc kapaliny,pokud to nestojí brutálně z kopce



Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- lalinek
- Nováček
- Příspěvky: 151
- Registrován: 30.11.2011 17:26
- Bydliště: Kopřivnice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat 1.6 F2
To máš asi pravdu ale furt to neřeší to na co jsem se ptal 

1.6 Ti-VCT 85kw, 2005, Titanium, https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 95&t=30866
- Nepér
- Zkušený
- Příspěvky: 1500
- Registrován: 09.12.2009 08:35
- Bydliště: Praha 8
Re: Termostat 1.6 F2
Protože VCT tam nemá tu druhou hadici ale nějaký elektromagnetický ventil a jen jednu hadici.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010
-
- Test driver
- Příspěvky: 2561
- Registrován: 20.01.2011 18:14
- Bydliště: Opatovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Termostat 1.6 F2
Cože 2 litry?
tak to se mužu pokud se auto nebude přehřívat tak to nevadí pokud třeba trochu blbne ne?!

- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8448
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Termostat 1.6 F2

Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 koníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- madbugie
- Zkušený
- Příspěvky: 1637
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: SK - Trnava
Re: Termostat 1.6 F2
matys... to s tym odvzdušnovanim je zaujimava info... (ale logicka... keby bol okruh uzavrety a voda by sa zohriavala tak by sa tam asi niečo roztrhlo...)
čiže skúška by mala byť, že nechať zohrievať auto na 60 - 70 °C... tie dve hadice (alebo jedna) by mali byť len trošku vlažné ako to tam prepúšťa... a až ked dosiahne 90 °C by mal otvoriť okruh a hadice by mali začať byť horúce...
čiže ak sú horúce skôr tak je termostat v kýbli... (dobre hovorím ?)
mne sa zatial do 2,5 km jazdy po meste zohrial motor vždy... ale sa mi zdá že mu to nejak začína trvať dlhšie a dlhšie kujva...
čiže skúška by mala byť, že nechať zohrievať auto na 60 - 70 °C... tie dve hadice (alebo jedna) by mali byť len trošku vlažné ako to tam prepúšťa... a až ked dosiahne 90 °C by mal otvoriť okruh a hadice by mali začať byť horúce...
čiže ak sú horúce skôr tak je termostat v kýbli... (dobre hovorím ?)
mne sa zatial do 2,5 km jazdy po meste zohrial motor vždy... ale sa mi zdá že mu to nejak začína trvať dlhšie a dlhšie kujva...
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta
+ 100 fordích koníkov


modrá je dobrá ale iba ako farba auta


Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti