Stránka 2 z 3

Re: Dusenie motora 1.8 Duratec 92kW r.v.2008

Napsal: 06.07.2010 14:51
od ihornak
tchifla píše:Zaujimave, ze 1,8 a 2,0 duratec su si velmi podobne, ale 2.0 sa takto nesprava...
No neviem neviem, pozri prispevok vyssie:
Ryko, odpoved z 03.07.2010 09:55:
Zdravim pani, mam Focus II, 2005, 2.0 duratec HE asi mesiac - dovezeny z nemecka a nieco podobne sa prejavuje aj u mna, ...
Ryko píše:No ziadny motor asi nie je dokonaly... ak by ale toto mala byt jedina chyba duratecu HE, tak mu ju velmi rad odpustim a tych 5-6 sekund po nastartovani necham bez problemov na volnobeh motor zahriat, ci ako to mam nazvat... staci, ked sa budem zapasat po nastartovani a nie pred nim ako doteraz...
Mne sa celkovo nelubi spravanie po starte, ten vykon by ma tak nehneval, lebo staci pockat chvilu kym sa motor ustali. Viacej mi prekaza to prazdne blafnutie z vyfuku pri rozbiehani, najma dozadu.

Nevsimli ste to nahodou niekto?

Re: Dusenie motora 1.8 Duratec 92kW r.v.2008

Napsal: 06.07.2010 15:08
od Anduril
A vis jiste, ze to je z vyfuku?
Nemuze to byt "nadechnuti" motoru pres sani?

Re: Dusenie motora 1.8 Duratec 92kW r.v.2008

Napsal: 06.07.2010 15:27
od ihornak
Anduril píše:A vis jiste, ze to je z vyfuku?
Nemuze to byt "nadechnuti" motoru pres sani?
Zvuk ide z vyfuku, ked sa prida plyn. Zvnutra to nepocut. Netusim v com moze byt problem :(
Ako poznam "nadechnuti" motoru pres sani?

Re: Dusenie motora 1.8 Duratec 92kW r.v.2008

Napsal: 06.07.2010 15:39
od Anduril
Sedni do auta, otevri si okno a rychle a kratce pridej plyn..uslysis jako by bouchnuti a pak motor prida.

Re: Dusenie motora 1.8 Duratec 92kW r.v.2008

Napsal: 06.07.2010 15:44
od ihornak
Anduril píše:Sedni do auta, otevri si okno a rychle a kratce pridej plyn..uslysis jako by bouchnuti a pak motor prida.
Teoreticky by to mohlo byt ono. Spravim zvukovy zaznam a dam ho sem vecer :)
Zatial dik za radu.

Re: Dusenie motora 1.8 Duratec 92kW r.v.2008

Napsal: 06.07.2010 15:47
od Ryko
to tchifla: presne ako pise ihornak, mam 2.0 duratec HE a prejavuje sa to aj u mna... bohuzial... ale ako som pisal, beriem to len ako taku drobnu vadu na inak vybornom motore...

to ihornak: nic podobne som zatial nepozoroval, skusim sa na to zamerat, ked pojdem z prace a dam vediet...

Re: Dusenie motora 1.8 Duratec 92kW r.v.2008

Napsal: 06.07.2010 19:11
od tchifla
aha, tak to som netusil. Ja ale nepozorujem ani naznak nejakeho skapinania... Mozno to prekaliborvanie/premapovanie nieco poriesi... :idea:

Re: Dusenie motora 1.8 Duratec 92kW r.v.2008

Napsal: 06.07.2010 20:22
od ihornak
Anduril píše:Sedni do auta, otevri si okno a rychle a kratce pridej plyn..uslysis jako by bouchnuti a pak motor prida.
Nahral som zvuk motora hned po starte ked sa prida plyn. Pocut ako sa motor dusi a aj to, ako "blafne" naprazdno a az potom ide do vyssich otacok.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nmTQPeFlLbQ[/youtube]

Re: Dusenie motora 1.8 Duratec 92kW r.v.2008

Napsal: 19.07.2010 08:24
od jar-da
Ryko píše:Zdravim pani, mam Focus II, 2005, 2.0 duratec HE asi mesiac - dovezeny z nemecka a nieco podobne sa prejavuje aj u mna, pri prvom rozbiehani za studena pri jemnom pridani plynu a pustani spojky motor ako by protestoval par krat si poskoci ale nakoniec si da povedat a rozbehne sa... pripadal som si napjprv ako zaciatocnik v autoskole, co sa nevie rozbiehat, ale vidim, ze s tymto ma problem viacero ludi... ked sa uz ale o 30 sekund znovu na jednotke rozbieham, ide to krasne bez problemov... na uvedenych forach to riesili kvalitnejsim benzinom s vyssim okranovym cislom a aditivami (aj ked neslo o duratec HE)... skusim aj ja... premyslam, ci nemoze byt problem aj vo svieckach...
stejný problémek jsem řešil i já, stejná situace jakou popisuješ, při první prohlídce jsem na to upozornil servis a ten provedl překalibraci škrtící klapky, tedy nahráli novej soft a problém byl vyřešen,
lepší benzín jsem taky zkoušel, ale nepomohlo.

Re: Dusenie motora 1.8 Duratec 92kW r.v.2008

Napsal: 10.08.2010 15:38
od marcelmmx
Nahral som zvuk motora hned po starte ked sa prida plyn. Pocut ako sa motor dusi a aj to, ako "blafne" naprazdno a az potom ide do vyssich otacok.
To si urcite nahraval moje auto, priznaj sa :wink:. Uplne to iste do detailov. Robilo to v podstate vzdy pri studenom starte, niekedy v marci mi nahrali novy softver, odvtedy je to o dost lepsie, ale aj tak to este niekedy spravi. Konecne riesenie to teda nie je. Tiez je pravda, ze sa to prejavuje len v lete - ked je zima, startuje to bez problemov.

Re: Dusenie motora 1.8 Duratec 92kW r.v.2008

Napsal: 10.08.2010 16:43
od jack-3d
Tohle mi dělal duratec 1,8 na FoFo1. Kvůli tomuhle a nepraktickým 3 dveřím jsem ho prodal a koupil si FoFo2 5ti dvéřko s 1,6kou.

Bohužel ten problém se zhoršoval a zhoršoval. Nejhorší byly horké letní dny, nejprve se to projevovalo někdy, potom pokaždé a nakonec to neudržel ani volnoběh a chcípalo to (někdy). Štvalo mě to, protože parkuju na ulici a cestou do práce míjím na prvním kilometru hned 4 semafory => rozjezd když to zrovna stávkovalo byl naprosté utrpení (i kolemjdou cí se ohlíželi, co to jede za sraczku) a když jsem třeba stál na červenou a ono to chcípalo, tak to už jsem dál trpět nechtěl.

Ještě upřesním, měl jsem najeto 150 tisíc a byl to předchozí Duratec 1,8 / 85KW.

Re: Dusenie motora 1.8 Duratec 92kW r.v.2008

Napsal: 11.08.2010 09:24
od ihornak
marcelmmx píše: To si urcite nahraval moje auto, priznaj sa :wink:. Uplne to iste do detailov. Robilo to v podstate vzdy pri studenom starte, niekedy v marci mi nahrali novy softver, odvtedy je to o dost lepsie, ale aj tak to este niekedy spravi. Konecne riesenie to teda nie je. Tiez je pravda, ze sa to prejavuje len v lete - ked je zima, startuje to bez problemov.
No asi som nahraval tvoje auto :lol: lebo inac mi to pripada ako konstrukcna vada. Ked neham motor bezat dlhsie na volnobeh (cca 10 sekund a viac) tak to uz nerobi, aspon nie tak zretelne.
Aj mne koncom marca 2010 updatli PCM novsou kalibraciou.

Re: Dusenie motora 1.8 Duratec 92kW r.v.2008

Napsal: 11.08.2010 14:17
od ballu
Kašlete na manuál a jestli je zima nebo léto, nechte motor vzpamatovat ze startu. Dělá to i mě, po nastartování začne otáčkoměr lítat od 1000 - do 1500 ot, stačí jemně drcnout do plynu na 1800 ot a motor sjede okamžitě na 1000 ot a ustálí se. Pak jen ještě jednou cvrnknu o plyn , otáčky jdou pod 1000 a v létě vyjíždím pod malým plynem do zahřátí. V zimě nechávám po prvním cvrnknutí o plyn auto prohřát, a mezitím oškrabu skla.
ihornak: přehraní ŘJ závadu neodstraní ale sníží přes ŘJ mapu bohatosti směsy studeného motoru. Příčinou blafnutí je zapálení zbytku bohaté nespálené směsy ve fázi čistící jiskry svíčky při otevřeném výfukovém ventilu. :mrgreen:

Proto je třeba po nastartování teprve zapínat pásy, kontrola zrcátek, kontrolek a naladění hudby. To uplyne dostatečná doba pro prvotní prohřátí motoru a je možné letní vyjetí. :mrgreen:

Re: Dusenie motora 1.8 Duratec 92kW r.v.2008

Napsal: 11.08.2010 14:24
od Anndy
Presne tak to robim a je klud - relativne.
Ale je to aj tak prekvapive a necakane spravanie sa motora v dnesnej dobe.

Re: Dusenie motora 1.8 Duratec 92kW r.v.2008

Napsal: 11.08.2010 23:47
od ballu
I čidla stárnou, a tím se prodlužuje regulace ustálení chodu motoru :(