Stránka 2 z 6

Napsal: 14.01.2007 20:40
od Ahmed
FastGeorge píše:Ahoj. Já jsem náhodou jel kolem značkového servisu Ford v Brně a tak mi to nedalo. Koupil jsem tam nové relátko na stěrače. Stálo 187 Kč. S jedním pánem tam se dobře znám a tak jsme chvíli diskutovali (já si stěžoval, že je to drahé). To mi potvrdil a zároveň to srovnal s jinými náhradními díly. Například tlumič výjde asi na 2000 kč. Myslel jsem přitom, že je o dost dražší. Ještě Ti poskytnu výpis z emailu, kterým jsem se dotazoval v servisu Ford na záležitosti kolem stěračů apod.:

Můj dotaz:
Ford Focus combi, rv. 2003
Nemám cyklovac na sterace.
1.Kolik by u Vás stála výmena ovladace steracu za nový s cyklovacem?
2.Kolik by stála montáž automatického rosvícení po startu?
3.Je možné namontovat ovladac smerových svetel s dobehem (po tuknutí je?ste asi 3x probliknou smerovky) jako má Fabie?

Odpověď:
ad1): je možné, mění se přepínač stěračů (1713,- Kč, práce cca 350,- Kč a
přeprogramování modulu GEM - povolení této funkce cca 1100,- Kč ). Pokud
vozidlo nemá přípravu na tento přepínač, je nutná ještě úprava kabelového
svazku spínače cca 1000,- Kč. Celkem cca 3200,- nebo 4200,- Kč.
ad2): montáž modulu celoročního svícení: materiál i práce 1190,- Kč
ad3): u některých vozů lze řešit přeprogramováním GEM modulu, tzn. pokud to
bude možné, nastavíme při programování podle bodu 1) a bylo by to bezplatně.
Je ale možné, že tato funkce nastavit nepůjde - nedá se řešit výměnou
spínače směrových světel, je to jen věc programování.
Ceny jsou včetně DPH.

vedoucí oddělení servisu vozidel XXX Brno
.......

Já tam byl neohlášený asi 30 min před zavíračkou a tak jsem se zeptal "jestli mohou na místě zjistit, jestli v mém FORDU ten GEM vůbec mám". Prý to musí zjistit jen elektrikář (ten už tam nebyl :( ) přes diagnostický program.
Neví náhodou někdo jestli to nemohu poznat doma ? (tzn. v garáži")
Co se tu kdy kde psalo, tak staci, kdyz tam mas vsechny draty, co tam maji byt a pak to normalne funguje, o programovani tusim nikdo nic nerikal. Za natahnuti jednoho dratu 1000,- :D Vymena prepinace steracu trva asi 60 sekund od odemknuti auta. Jsou to blazni, hodte na ne sit 8O :x

Napsal: 15.08.2007 11:27
od zewl
Taky mi to zacalo delat. Kdyz dam jednou setrit okno (packou dolu), tak jakmile ju pustim (tu packu), tak se sterace okamzite zastavi. Je mi ale divne, ze se to deje jenom obcas. A taky se mi obcas zapne sam od sebe zadni sterac pri zpatecce (i kdyz samozrejme nemam pusteny predni sterace). Taky jenom obcas :roll:

Napsal: 15.08.2007 11:38
od chmelko
to su neskutocni zlodeji:-)
mam 2003..kupil som si páčku, natiahli kabel do GEM modulu, malinko sa s tým pohrali, nechcel na začiatku behat ale ked som začal menit rychlosti-asi nejaky impulz tak sa chytil..nebolo treba žiadne programovanie!!!ako sa to tu spomina, hlavne z nemeckých stránok..

Napsal: 17.09.2007 18:30
od greywolf
Taky se mi kouše stěrač při promáčknutí páčky o jednu pozici dolů - rychlosetření. Když páčku pustím, okamžitě se stěrač zastaví.
Vytáhl jsem relátka R18 a 19. Ale ty jsou asi jen na "cyklovač", i bez nich se rychlostírání rozběhne.
Kontakty na relátkách jsou OK.
Netuším co s tím, fakt že ne.

Napsal: 17.09.2007 23:25
od pelen
Steracovy motorek ma dobehovy kontakt, pokud je tesne pro dostelovanim, tak se sterace obcas zastavi po pusteni spousteci packy.

Napsal: 18.09.2007 08:15
od Stehnak
greywolf píše:Taky se mi kouše stěrač při promáčknutí páčky o jednu pozici dolů - rychlosetření...
Mam to stejne. Kdyz jen brnknu, tak se sterac jen trochu pohne, staci to ale podrzet o zlomecek vteriny dele a je to OK. Ja to nevidim jako problem ale vlastnost. Ten koncak musi by nastavenej tak, aby sterac vypnul o trochu driv nez dojede dolu (je tam asi nejaka mala setrvacnost takze se sterac potom zastavi presne tam kde ma). Jde o zvyk a ja uz si zvyknul 8)

Napsal: 18.09.2007 13:01
od sebi
Já mám zas trochu jiný problém se stěračema. A to že fungují jen když páčku přepnu do nejrychlejšího stírání. Ostřík také nefunguje. Tahle vlastnost se projevuje až když je chladno,čili už teď. V létě fungují naprosto v pohodě, i ostřik.Nevíte někdo čím by to mohlo být?Děkuji za odpověď. :wink:

Napsal: 18.09.2007 18:33
od pelen
V horku funguje + v chladu nefunguje = studeny spoj.
Kontroloval bych konektory, mozna jsou zoxydovane.

Napsal: 18.09.2007 18:39
od greywolf
pelen píše:Steracovy motorek ma dobehovy kontakt, pokud je tesne pro dostelovanim, tak se sterace obcas zastavi po pusteni spousteci packy.
musím to držet celou dobu, to asi nebude tím, nebo jo?

Napsal: 18.09.2007 21:55
od pelen
Stahni si schemata:
ford_focus_2002.pdf
na str. 52 - Intermittent Wiper/Washer Circuit

Napsal: 18.09.2007 22:17
od greywolf
pelen píše:Stahni si schemata:
ford_focus_2002.pdf
na str. 52 - Intermittent Wiper/Washer Circuit
Stáhnul, vidím, nerozumím.
Nejsem elektrikář.
Ale poradím se(si) 8)

Napsal: 18.09.2007 22:41
od pelen
Prepinac PARK - RUN je ten dobehovy kontakt, ktery je ovladan pohybem motorku (naznaceno carkovanou carou).

Napsal: 19.09.2007 17:14
od sebi
To Pelen: Píšeš studený spoj? :( No,jen takový poznatek, zatím jsem zjistil,že relé zřemě spíná protože se objevuje zvuk cvakání relé, při zvolení nejmenší rychlosti stírání. Nemohl bys poradit kde a které kontakty prověřit (páčka,motorek apd)? Mooc se nevyznám kde ty kontakty hledat, ale zkusit bych chtěl to opravit.
Děkuji.

Napsal: 29.09.2007 10:04
od petpol
pelen píše:Steracovy motorek ma dobehovy kontakt...............
Mám problém nejen s doběhem při rychlosetření, ale i s doběhem po ukončení běžného stírání. Co se tedy s tím doběhovým kontaktem dá dělat?

Napsal: 29.09.2007 12:08
od jamaka
petpol píše:
pelen píše:Steracovy motorek ma dobehovy kontakt...............
Mám problém nejen s doběhem při rychlosetření, ale i s doběhem po ukončení běžného stírání. Co se tedy s tím doběhovým kontaktem dá dělat?
Vsetky nedokoncenia stierania, niekde v polovicke okna a pod, sa riesia vymenou rele.