Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Napsal: 28.09.2014 18:31
Sloučil jsem témata.
Věříme, že zde najdete, co hledáte.
https://www.ford-focus.cz/forum/
A tu je druhy:Nemilé překvapení z Německa
Zkušení motoristé se často svěřují s pocitem, že po natankování třeba v sousedním Německu jejich dieselové auto ztichlo a zvýšil se i výkon motoru. Zajeli jsme proto do Drážďan a Shell natankovali znovu V-Power Diesel.
Zajímala nás také nafta Aral Ultimate Diesel, protože dle proklamací firmy slibuje cetanové číslo vyšší než 60 jednotek, a to jako první palivo na světě. V laboratoři Ústavu paliv a maziv pak potvrdili nejen to, že Aral Ultimate Diesel je skutečně vysoce kvalitní nafta, ale především to, že firma Shell nabízí v Německu pod stejným názvem V-Power Diesel naftu naprosto odlišné kvality než u svých českých čerpacích stanic.
Zatímco parametry německého vzorku odpovídaly nadstandardu, palivo natankované v Česku se v ničem nelišilo od obyčejné nafty.
V Německu Shell nešidí
Zatímco motorista tankující v Česku Shell V-Power Diesel se stává obětí propracovaného marketingu a na chodu svého motoru nepozná žádný rozdíl, jeho německý kolega takto šizen není.
Německý V-Power díky mazivosti a protikorozním vlastnostem ochrání vstřikování stejně dobře jako české nafty. Na rozdíl od stejnojmenného produktu prodávaného v Čechách má však vliv i na hlučnost a výkon motoru, protože mu laboratoře Ústavu paliva maziv naměřily cetanové číslo 58,9. Takto vysokou hodnotu by již měl pocítit i méně citlivý řidič.
Naftový zázrak: Aral Ultimate
Rekordmanem v této oblasti však je Ultimate Diesel od Aralu. Jeho cetanové číslo 62,9 je nejvyšší, jaké kdy bylo volně prodávané motorové naftě naměřeno. Kromě extrémně vysokého přídavku látky 2-EHN, která je zvyšuje, za to může zřejmě i odlišná technologie výroby přímo v rafinerii.
"Nižší hustota a zejména takřka čirá barva nafty napovídá, že může mít vysoké cetanové číslo již sama o sobě, natož když ještě obsahuje skutečně rekordní přídavek 2-EHN," říká Vladimír Matějovský, bývalý ředitel Ústavu paliv a maziv.
Aral tedy evidentně může mluvit o kompletní palivářské technologii. Mírně horší proti ostatním byla u Aralu mazivost, stále však hluboko pod požadavkem normy. Záhadu vysvětlil obsah biosložky – všechny ostatní nafty vysoce mazivý rostlinný podíl obsahovaly, kdežto Aral nikoli. Paradoxně tak tolik kritizované povinné zavádění biosložek mnoha motorům spíše prospěje, nebude-li tedy překročena doba jejich skladovatelnosti, a to jak před prodejem, tak po něm.
S tymto suhlasim.tomason píše:Tak si pořádně přečti na co jsem vůbec Lukymu odpovídal. Bavili jsme se že Luky tvrdil,že má jiný obsah síry a mazivost a já tvrdím ,že je stejná stejně maže a nízkosirná .A naopak nejhorší mazivost měl OMV Maxxmotion protože v něm není meřo.Když žádaná hodnota motorářů je uváděna 300 Maxx měl vysoko nad 400 tuším.
S tymto nie.tomason píše:Cituji autodiesel strana 97 :Standardní NĚMECKÁ NAFTA SE NELIŠÍ OD ČESKÝCH.
...vždy je to o tom mezikuse (mezi pedálem a volantem).Slid píše:tomason: ja to klidne priznam, nepoznam rozdil mezi vermou a beznou naftou promin, ale spotreba je + a - stejna, jezdi to taky stejne Na Vervu sem jezdil nejaky patek a zadne + proc ji tankovat jsem nenasel, nebo aspon bylo tak male ze jsem ho bohuzel nevidel.
A ze tady nekdo pise ze auto zere o 0,5L- 1L nafty mene, to je asi jedinej koho znam
Takze beru klasiku naftu Lukoil nebo Globus a davam VIF. Vif davam z duvodu filtrovatelnosti nafty v zime, nemam problemy se studenymy starty, atd. A to je pro me hlavni prinos coz jasne vidim