Stránka 96 z 168
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 19.02.2021 10:30
od blackbox80
takže tam nemají výpadky ? tak samozřejmě zdrojů je víc tohle bylo jen namátkou >> jsi demagog, protože jako příklad sis vybral Norsko a to je hodně atypický příklad a jsem zvědav jak zajistíš stejné podmínky např. celé EU >> nemusím ani zmiňovat aktuální případ u "sousedů", kdy doporučují nevysávat

a u nás FVE krásného půl procenta
https://www.electricitymap.org/zone/CZ >> jaj ty OZE nás fakt spasí
" Přibývá obnovitelných zdrojů energie, které jsou obtížně řiditelné a obtížně predikovatelné a přispívají do soustavy příliš malým zkratovým výkonem, takže síť obecně destabilizují. S každým nárůstem technologie s negativním vlivem na stabilitu systému proto musíme připojit novou technologii, která naopak bude síť stabilizovat. "
https://eu.statesman.com/story/news/202 ... 771267002/
https://oenergetice.cz/elektrina/pred-m ... elektrarny
https://oenergetice.cz/prenos-elektriny ... ich-14-let
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 19.02.2021 11:16
od Karel2
pokud se pojede ve velkem(solary) tak to ma docela zasadni vliv i docela daleko od elektrarny, zajimava studie a vliv na zivotni prostredi
https://www.idnes.cz/technet/veda/solar ... ntent=main
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 19.02.2021 11:39
od stano.
Blackbox: Zas tomu trt rozumies. Ani pisany text nechapes. Zrazu uz ti argumenty padli, tak ma este obvinis, ze som si vraj Norsko vybral zamerne. Houby. Aj ty si jeden z tych, co argumentujes, ze BEV sa nebudu stihat nabijat. A ze zeleme elektrarne su zle, budi sposobovat vypadky, atd. Tak Norsko ma z oboch veci najviac a predsa to tam funguje. Demagog si ty tvojim mudrovanim od klavesnice.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 19.02.2021 11:50
od miki21
Jakou plochu půdy zabere solární elektrárna oproti atomové, aby měla stejný výkon jak ta jaderka? O výkyvech a nestabilitě výkonu nediskutuju, to se dá řešit, byť to zvedne náklady a jsou tam ztráty.

Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 19.02.2021 11:58
od blackbox80
zaprvé se uklidni čiší z tebe fanatizmus
co ti jiného mám odpovědět, když řeším globální problémy a ty si tam dosádíš Norsko, které má jako jedno z mála absolutně atypické možnosti vs. zbytek světa >> to už je čistokrevná demagogie z tvé strany a nebo jsi technický analfabet >> vyber si (navíc máš asi trochu problém s kognitivními funkcemi, protože bateriový koncept elektromobility/OZE řeším v širších souvislostech a ty se fokusneš na zlomku z toho co řeším a plácáš něco o Norsku ..
sáhni si do svědomí a zkus zapřemýšlet nad tím kolik zemí má možnost postavit vodní elektrárny se stabilním výkonem desítek GW a k tomu přečerpávačky a jako doplněk větrné elektrárny a mají vhodné podmínky jako Norsko ... Stano přemýšlej u toho a zamysli se taky nad tím, že spotřeba energie bude značně růst i bez BEV >> važně věříš, že to pokryje FVE a VtE (OZE) ? >> např. FVE má krásných 11% a za pár hodin to začne rapidně klesa k nule
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 19.02.2021 12:16
od Karel2
stano, Norsko je skoro tak velke jako Svedsko, ale ma 1/2 obyvatel , ale spotrebu 2x tak velkou a pokud dobre ctu, tak 95% dela z vody a taky je nejvetsi vyvozce energie v Evrope, dokonce se mu rika "baterie evropy", takze taky si myslim, ze poukazovat na Norsko je mimo

Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 19.02.2021 14:08
od stano.
Montujete piate cez deviate. Najprv argumenty, ze kvoli zelenym elektrarnam a BEV tu budu blackouty a nebude sa dat ani vysavat. Norsko je jasnym prikladom, ze je to hlupost. Potom link na vypadky, ale dost mimo, vysvetlene vyssie.
Distribuciu bude treba zmenit. Ci sa prejde na CNG -> nie su cerpacky. Ci na vodik -> detto, plus skladovanie. Alebo baterie -> treba posilnit rozvodnu siet. Pred 50 rokmi by tiez sucasna spotreba domacnosti polozila rozvodnu siet.
Nie som zastanca 100% elektromobilov. Buducnost su hybridy, postupne sa bude pouzivat synteticke palivo.
Kolko zabera fotovoltaika je jedno, ak by bola postavena niekde na okraji Sahary. U nas je navratnost fotovoltaiky bez dotacii mizerna.
Tak znovu. Argumentovat, ze rozsirenie BEV a elektriny z obnovitelnych zdrojov bude znamenat vypadky je hlupost. V Norsku to tak maju a nevypadava im. V inych statoch to bude treba realizovat inym, lokalne specifickym sposobom. Ako vsetko. Vid opatrenia proti korone na zapade a u nas. U nas mame najprisnejsie opatrenia a aj tak sa to siri rapidne medzi ludmi. Na zapade sa uz pomaly otvaraju. Asi sa ten virus za hranicami siri inym sposobom. Ci dovodom su "specialne lokalne podmienky"?
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 19.02.2021 14:18
od blackbox80
ty vole

hele Stano to už nemyslíš vážně Norů je cca polovina a jen z vody jsou schopni vyrobit víc energie než mi ze všech zdrojů dohromady a navíc to mají profinancované penězmi za ropu

.. .. nemůžeš stav v Norsku projektovat na zbytek světa, protože zbytek světa nemá stejné podmínky .. argumentovat Norskem že je to v pohodě je hodně velký úlet

Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 19.02.2021 14:19
od stano.
Argumentovat, ze to nejde, ze elektromobily a zelene elektrarne sposobia vypadky je klamstvo
Nikde nepisem, ze aj SAE maju vyrabat zelenu elektrinu na vodnych elektrarnach. To si si domyslel ty

Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 19.02.2021 15:47
od blackbox80
1. Kde tvrdím, že to nejde ? Hlavně říkám, že argumentovat Norskem a projektovat si ho na zbytek světa je opravdu hodně mimo mísu
2. Jak chceš v ČR smysluplně a spolehlivě vyrábět "zelenou" energii po celý rok ?
3. Energetika má problémy i bez BEV a to se všichni fanatici kolem elektromobility shodují, že energie máme nadbytek, protože argumentují celoročním průměrem jak exportu, tak denního nájezdu... energetika ani komunikace si na průměry nehraje (ostatně to skoro žádný obor bytí a žití) >> asi jako říct, že plovárna s kapacitou 100 lidí je nevytížená, protože průměrnou návštěvnost měli 1 osobu denně, ale nikdo neřekne, že v jeden den tam bylo 365 lidí

(obrazně řečeno abys neměl touhu někoho tahat za slovíčka)
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 19.02.2021 18:07
od stano.
Ach. Nie, to chapes iba ty, iba ty si taky mudry a vynimocny.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 19.02.2021 19:33
od blackbox80
stano. píše: 19.02.2021 18:07
Ach. Nie, to chapes iba ty, iba ty si taky mudry a vynimocny.
Stano

hlavně nebreč
btw když už někomu podsouváš něco, co nenapsal, tak měj aspoň špetku slušnosti a zkus odpovědět na jednoduchý dotaz

Třeba opravdu nevím něco podstatného(což je více než pravděpodobné) a nakonec prozřu jen díky tobě

Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 19.02.2021 22:26
od miki21
stano to totiž jinak ani neumí. Když dojdou argumenty tak skočí na jiné téma, nebo napíše podobný nesmysl.

Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 20.02.2021 15:21
od Tonda-B
Elektromobily jsou prezentovány jako účinný způsob boje proti klimatickým změnám i když už výroba baterií vytváří značné množství škodlivin, které by jinak nevznikly.
Změřit emise CO2, vzniklé výrobou 1 kWh elektřiny je poměrně snadné. Lze použít třeba interaktivní ElektricityMap. Vynásobit spotřebu elektromobilu (běžný třeba 25 kWh na 100 km) těmi 428 g CO2, které vzniknou výrobou 1kWh v tuzemsku. Dostaneme se na 10700 g CO2 na 100 km, tedy 107 g CO2 na kilometr. To jsou emise se kterými už jezdí některá auta se spalovacími motory a dokonce to o 12 g překračuje těch 95 g CO2, které na kilometr požaduje Evropská komise od aut se spalovacími motory.
A to zanedbáváme přenosové ztráty. Vycházíme z toho, že 1kWh vyrobená rovná se 1kWh použitelná elektromobilem.
Sousední Polsko s vyšším podílem tepelných elektráren na uhlí limit překračuje dokonce o 68 g. Tam už je elektromobilita úplný nesmysl.
Nesmyslně nízké uzákoněné číslo ničí automobilový průmysl a není reálně dosažitelné ani s elektromobily.
Takže tlak na elektromobilitu zdůvodňovaný uhlíkovou neutralitou je velká lež.
Emisí vznikne třeba i více, jen jsou jinak rozmístěné na území státu.
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Napsal: 01.03.2021 00:57
od kPetr