Stránka 93 z 279
Re: Baterie
Napsal: 13.12.2011 12:24
od Jardak
Peeer: proč potřebuješ průběžně dobíjet baterku? To máš tak dlouhý pauzy mezi jízdami? Podle mé zkušenosti z práce dlouhodobé dobíjení beterce spíš škodí.Vidím to na provozu velkých traktorů typu Fendt apod. které jsou v provozu běžně 10 - 12 hodin denně a životnost aku většinou jen těsně překročí 2 roky.
Re: Baterie
Napsal: 13.12.2011 12:53
od jakub.sampon
myslíte si že by se tato baterie vešla bez problému do fofa jedničkovýho?
Kód: Vybrat vše
http://www.nejlevnejsiautobaterie.cz/index.php?main_page=product_info&products_id=6373
Re: Baterie
Napsal: 13.12.2011 16:43
od miki21
A co Ti brání změřit tu co tam máš a Podle daných rozměrů to odhadnout?

Re: Baterie
Napsal: 13.12.2011 17:30
od jakub.sampon
brání mi čas a zima takhle ti to řeknu a myslel jsem si jestli s danou autobaterií nemá někdo zkušenost?
Re: Baterie
Napsal: 14.12.2011 11:00
od Vewehr
Tak jsem měl chvilku a napsal přímo do podpory Cteku, jak to je s Ca-Ag bateriemi a 14,4V a jak těch 15,8V a čekal, co z nich vypadne za odůvodnění. Po pár hodinách napsala nějaká Teresa, že v jejím Jaguáru má taky Ca/Ag baterku a v normálním módu to nabíjí OK. Že bych mohl použít ten 14,7V, ale ona to prostě nedělá. No nic, ale alespoň víme, v čem se podpora Cteku vozí

.
Re: Baterie
Napsal: 14.12.2011 16:58
od maki
Ahoj chtěl bych se zeptat ohledně baterie.
Koupil jsem novou baterii Varta Blue dynamic 12V 52Ah - po měsíci jsem zjistil, že mě ráno prokmitly ručičky tachometrů - na svorkách jsem naměřil 12.66 V, při nastartovaném motoru 14,89 V, při zapnutých světlech, otáčkách 2000 ot/min. a ventilátoru 14,98 V, na zapalovači 14.8 V.
Je závada na baterii , alternátoru nebo někde jinde? Kamarád mě říkal že to může být regulátor na alternátoru ...

Re: Baterie
Napsal: 21.12.2011 17:31
od Radekjo
To buď rád. Já se při dnešním testu bez spotřebičů (úplně mrtvé auto) na 1500 ot nedostal nad 14,4V. Tak nevím jestli je v háji ten můstek nebo už toho má altík dost.

Re: Baterie
Napsal: 22.12.2011 11:26
od Vewehr
A není prostě jen baterka nabitá, takže chytré nabíjení Focuse sníží nabíjecí napětí? Nebo to až tak chytré není? Byť byla možná studená, takže by zase mělo být spíš vyšší

Viz. str. 73 dole:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... start=1080
(skoro by se to mohlo lípnout na 1. stranu)
EDIT: Měl jsem pocit, že už se to tu řešilo a o pár stránek dřív jsem to našel i jako reakci na Tvůj příspěvek

.
Re: Baterie
Napsal: 22.12.2011 13:26
od ballu
Dobíjení akumulátoru při jízdě vozidla
Systematické přebíjení i nedobíjení akumulátoru škodí a zkracuje jeho životnost. Dobře seřízená nabíjecí souprava udržuje akumulátor blízko plně nabitého stavu. Při seřízené hladině napětí (13,8V - 14,3V pro 12V akumulátor; přes 14,6V pro tzv. celovápníkové baterie, 6,9 - 7,2V pro 6V akumulátor; nutno měřit na svorkách akumulátoru) a průměrných jízdách stačí po 6ti - 12ti měsících (podle provedení akumulátoru) kontrolovat hladinu elektrolytu akumulátoru a případně doplňovat destilovanou vodou (ovšem to neplatí pro uzavřené akumulátory).
Při náročnějším jízdním režimu a jiné hladině regulovaného napětí je třeba kontrola hladiny elektrolytu častější. Přebíjení akumulátoru na vozidle (více jak 14,3V resp. 7,2V) se projeví velkým úbytkem elektrolytu a vede ke zkrácení životnosti akumulátoru, případně k jeho zničení!
Dobíjení akumulátoru mimo vozidlo nebo akumulátoru, s nímž se nejezdí
Akumulátor vyjmutý z vozidla nebo mimo provoz je třeba dobíjet! U akumulátorů hybridních (případně celovápníkových) postačí jednou za 3 - 6 měsíců, u ostatních akumulátorů po 2 - 4 měsících mimo provoz. Přitom platí, že častější dobíjení prodlužuje životnost akumulátoru - doporučujeme dobíjet akumulátor jednou za měsíc (zvláště u malých akumulátorů - pro motocykly), nejlépe však použít dobíječ, který dodává akumulátoru stálý proud několika mA a udržuje ho tak stále nabitý a tím i prodlužuje jeho životnost.
Rovněž je vhodné zkontrolovat akumulátor před zimou a po zimě v odborném servisu, případně dobít. Při silných mrazech může dojít u téměř vybitého akumulátoru (hustota elektrolytu 1,12 - 1,15 g/cm3; pozor, vybitý akumulátor nutně nemusí při startování vykazovat problémy!) k zamrznutí elektrolytu a k dramatickému snížení životnosti (rozpad aktivní hmoty, roztržení nádoby akumulátoru). Hluboce vybitý akumulátor (hustota elektrolytu menší než 1,07 g/m3) může zamrznout již při několika stupních pod nulou.
Akumulátor nabíjíme proudem 0,1 celkové kapacity (I=0,1xC20/A) nebo nižším do plně nabitého stavu. K nabíjení lze použít nabíjecí zařízení s konstantním napětím 14,4V (resp. 7,2) po dobu max. 30 hodin, podle stupně vybití. Plně vybitý akumulátor je třeba dobít co nejdříve, neboť ponecháním akumulátoru ve vybitém stavu dochází k sulfataci elektrod a tím k jeho znehodnoceni.
Gelové akumulátory je třeba nabíjet speciálními nabíječi. Maximální napětí (tzv. plynovací) zde totiž nesmí přestoupit hodnotu 14,4V, jinak dojde k poškození akumulátoru.
Znaky nabití
Akumulátor se považuje za plně nabitý:
jestliže všechny články stejně intenzivně plynují, elektrolyt vykazuje ve všech článcích hustotu 1,28g/cm3, oko uzavřených akumulátorů je zelené a celkové napětí akumulátoru, měřeno při průchodu předepsaného nabíjecího proudu, se pohybuje v rozmezí 15,3 - 16,5 V a během 2 hodin se nemění
jestliže dosáhne při nabíjení konstantním napětím nabíjecí proud minimální hodnoty a během 2 hodin se nemění.
Re: Baterie
Napsal: 25.12.2011 09:17
od luckin315
Odchází my baterie, je tam ještě originál z výroby, je tam nějaká 80Ah.
Dneska sem byl ve fordu a nabízel my nějakou originální Ford 71Ah.
Bude tato baterie stačit ????
FocusII (2008) : 1,8 TDCI , automatická duální klima, přední i zadní vyhřívané sklo.
Re: Baterie
Napsal: 25.12.2011 09:50
od Standa.64
Stačit samozřejmě bude,osobně bych volil Varta silver dynamic 74 Ah,vyjde v e-shopu na cca 2250Kč včetně dopravy.
Re: Baterie
Napsal: 26.12.2011 09:18
od tomason
Mám za to,že je lepší výkonější nebo stejná tedy než slabší která má horší startovací proud.
Re: Baterie
Napsal: 26.12.2011 11:30
od Radekjo
luckin315 ahoj. Věnuj pár minut čtení tohoto vlákna a pochopíš.
Většina uživatelů šla do baterie Varta Silver dynamic i já jsem majitelem 12V 85Ah 800A a prozatím bez problémů.
edit: Odchází m
y baterie?
Re: Autobaterie
Napsal: 26.12.2011 19:33
od Yeshterr
ballu píše:Bacha, ty máš ročník 2005, on 2001 tak jen 13,8 V???
Ballu, kdy byl přechod na 14,6V? Souviselo to nějak s faceliftama a platilo to pro všechny motorizace? Mám 2005 po 2.fl a nabíjecí napětí 13,8V. Nepřecházelo se na to jen u nafty?
Re: Autobaterie
Napsal: 26.12.2011 19:43
od djdekl
Ten tvůj altík je už nějakej divnej
