Stránka 93 z 279

Re: Baterie

Napsal: 13.12.2011 12:24
od Jardak
Peeer: proč potřebuješ průběžně dobíjet baterku? To máš tak dlouhý pauzy mezi jízdami? Podle mé zkušenosti z práce dlouhodobé dobíjení beterce spíš škodí.Vidím to na provozu velkých traktorů typu Fendt apod. které jsou v provozu běžně 10 - 12 hodin denně a životnost aku většinou jen těsně překročí 2 roky.

Re: Baterie

Napsal: 13.12.2011 12:53
od jakub.sampon
myslíte si že by se tato baterie vešla bez problému do fofa jedničkovýho?

Kód: Vybrat vše

http://www.nejlevnejsiautobaterie.cz/index.php?main_page=product_info&products_id=6373

Re: Baterie

Napsal: 13.12.2011 16:43
od miki21
A co Ti brání změřit tu co tam máš a Podle daných rozměrů to odhadnout? :dih:

Re: Baterie

Napsal: 13.12.2011 17:30
od jakub.sampon
brání mi čas a zima takhle ti to řeknu a myslel jsem si jestli s danou autobaterií nemá někdo zkušenost?

Re: Baterie

Napsal: 14.12.2011 11:00
od Vewehr
Tak jsem měl chvilku a napsal přímo do podpory Cteku, jak to je s Ca-Ag bateriemi a 14,4V a jak těch 15,8V a čekal, co z nich vypadne za odůvodnění. Po pár hodinách napsala nějaká Teresa, že v jejím Jaguáru má taky Ca/Ag baterku a v normálním módu to nabíjí OK. Že bych mohl použít ten 14,7V, ale ona to prostě nedělá. No nic, ale alespoň víme, v čem se podpora Cteku vozí :bebng:.

Re: Baterie

Napsal: 14.12.2011 16:58
od maki
Ahoj chtěl bych se zeptat ohledně baterie.

Koupil jsem novou baterii Varta Blue dynamic 12V 52Ah - po měsíci jsem zjistil, že mě ráno prokmitly ručičky tachometrů - na svorkách jsem naměřil 12.66 V, při nastartovaném motoru 14,89 V, při zapnutých světlech, otáčkách 2000 ot/min. a ventilátoru 14,98 V, na zapalovači 14.8 V.

Je závada na baterii , alternátoru nebo někde jinde? Kamarád mě říkal že to může být regulátor na alternátoru ... :nixw:

Re: Baterie

Napsal: 21.12.2011 17:31
od Radekjo
To buď rád. Já se při dnešním testu bez spotřebičů (úplně mrtvé auto) na 1500 ot nedostal nad 14,4V. Tak nevím jestli je v háji ten můstek nebo už toho má altík dost. :nixw:

Re: Baterie

Napsal: 22.12.2011 11:26
od Vewehr
A není prostě jen baterka nabitá, takže chytré nabíjení Focuse sníží nabíjecí napětí? Nebo to až tak chytré není? Byť byla možná studená, takže by zase mělo být spíš vyšší :nixw:
Viz. str. 73 dole:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... start=1080
(skoro by se to mohlo lípnout na 1. stranu)

EDIT: Měl jsem pocit, že už se to tu řešilo a o pár stránek dřív jsem to našel i jako reakci na Tvůj příspěvek :D.

Re: Baterie

Napsal: 22.12.2011 13:26
od ballu
Dobíjení akumulátoru při jízdě vozidla

Systematické přebíjení i nedobíjení akumulátoru škodí a zkracuje jeho životnost. Dobře seřízená nabíjecí souprava udržuje akumulátor blízko plně nabitého stavu. Při seřízené hladině napětí (13,8V - 14,3V pro 12V akumulátor; přes 14,6V pro tzv. celovápníkové baterie, 6,9 - 7,2V pro 6V akumulátor; nutno měřit na svorkách akumulátoru) a průměrných jízdách stačí po 6ti - 12ti měsících (podle provedení akumulátoru) kontrolovat hladinu elektrolytu akumulátoru a případně doplňovat destilovanou vodou (ovšem to neplatí pro uzavřené akumulátory).

Při náročnějším jízdním režimu a jiné hladině regulovaného napětí je třeba kontrola hladiny elektrolytu častější. Přebíjení akumulátoru na vozidle (více jak 14,3V resp. 7,2V) se projeví velkým úbytkem elektrolytu a vede ke zkrácení životnosti akumulátoru, případně k jeho zničení!
Dobíjení akumulátoru mimo vozidlo nebo akumulátoru, s nímž se nejezdí

Akumulátor vyjmutý z vozidla nebo mimo provoz je třeba dobíjet! U akumulátorů hybridních (případně celovápníkových) postačí jednou za 3 - 6 měsíců, u ostatních akumulátorů po 2 - 4 měsících mimo provoz. Přitom platí, že častější dobíjení prodlužuje životnost akumulátoru - doporučujeme dobíjet akumulátor jednou za měsíc (zvláště u malých akumulátorů - pro motocykly), nejlépe však použít dobíječ, který dodává akumulátoru stálý proud několika mA a udržuje ho tak stále nabitý a tím i prodlužuje jeho životnost.

Rovněž je vhodné zkontrolovat akumulátor před zimou a po zimě v odborném servisu, případně dobít. Při silných mrazech může dojít u téměř vybitého akumulátoru (hustota elektrolytu 1,12 - 1,15 g/cm3; pozor, vybitý akumulátor nutně nemusí při startování vykazovat problémy!) k zamrznutí elektrolytu a k dramatickému snížení životnosti (rozpad aktivní hmoty, roztržení nádoby akumulátoru). Hluboce vybitý akumulátor (hustota elektrolytu menší než 1,07 g/m3) může zamrznout již při několika stupních pod nulou.

Akumulátor nabíjíme proudem 0,1 celkové kapacity (I=0,1xC20/A) nebo nižším do plně nabitého stavu. K nabíjení lze použít nabíjecí zařízení s konstantním napětím 14,4V (resp. 7,2) po dobu max. 30 hodin, podle stupně vybití. Plně vybitý akumulátor je třeba dobít co nejdříve, neboť ponecháním akumulátoru ve vybitém stavu dochází k sulfataci elektrod a tím k jeho znehodnoceni.

Gelové akumulátory je třeba nabíjet speciálními nabíječi. Maximální napětí (tzv. plynovací) zde totiž nesmí přestoupit hodnotu 14,4V, jinak dojde k poškození akumulátoru.
Znaky nabití

Akumulátor se považuje za plně nabitý:

jestliže všechny články stejně intenzivně plynují, elektrolyt vykazuje ve všech článcích hustotu 1,28g/cm3, oko uzavřených akumulátorů je zelené a celkové napětí akumulátoru, měřeno při průchodu předepsaného nabíjecího proudu, se pohybuje v rozmezí 15,3 - 16,5 V a během 2 hodin se nemění
jestliže dosáhne při nabíjení konstantním napětím nabíjecí proud minimální hodnoty a během 2 hodin se nemění.

Re: Baterie

Napsal: 25.12.2011 09:17
od luckin315
Odchází my baterie, je tam ještě originál z výroby, je tam nějaká 80Ah.
Dneska sem byl ve fordu a nabízel my nějakou originální Ford 71Ah.
Bude tato baterie stačit ????

FocusII (2008) : 1,8 TDCI , automatická duální klima, přední i zadní vyhřívané sklo.

Re: Baterie

Napsal: 25.12.2011 09:50
od Standa.64
Stačit samozřejmě bude,osobně bych volil Varta silver dynamic 74 Ah,vyjde v e-shopu na cca 2250Kč včetně dopravy.

Re: Baterie

Napsal: 26.12.2011 09:18
od tomason
Mám za to,že je lepší výkonější nebo stejná tedy než slabší která má horší startovací proud.

Re: Baterie

Napsal: 26.12.2011 11:30
od Radekjo
luckin315 ahoj. Věnuj pár minut čtení tohoto vlákna a pochopíš. :palec_nahoru:
Většina uživatelů šla do baterie Varta Silver dynamic i já jsem majitelem 12V 85Ah 800A a prozatím bez problémů.

edit: Odchází my baterie?

Re: Autobaterie

Napsal: 26.12.2011 19:33
od Yeshterr
ballu píše:Bacha, ty máš ročník 2005, on 2001 tak jen 13,8 V???
Ballu, kdy byl přechod na 14,6V? Souviselo to nějak s faceliftama a platilo to pro všechny motorizace? Mám 2005 po 2.fl a nabíjecí napětí 13,8V. Nepřecházelo se na to jen u nafty?

Re: Autobaterie

Napsal: 26.12.2011 19:43
od djdekl
Ten tvůj altík je už nějakej divnej :lol: