Baterie / autobaterie / nabijecka
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Baterie
Peeer: proč potřebuješ průběžně dobíjet baterku? To máš tak dlouhý pauzy mezi jízdami? Podle mé zkušenosti z práce dlouhodobé dobíjení beterce spíš škodí.Vidím to na provozu velkých traktorů typu Fendt apod. které jsou v provozu běžně 10 - 12 hodin denně a životnost aku většinou jen těsně překročí 2 roky.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- jakub.sampon
- Pokročilý
- Příspěvky: 546
- Registrován: 19.12.2009 23:22
Re: Baterie
myslíte si že by se tato baterie vešla bez problému do fofa jedničkovýho?
Kód: Vybrat vše
http://www.nejlevnejsiautobaterie.cz/index.php?main_page=product_info&products_id=6373

Golfík III 1.9tdi 66kw
Ford Focus 1.8tdci 85kw SUPER KÁRA KTERÁ VÁLÍ JEHÁÁÁ


+Ford Fiesta (1.4) 2004
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13483
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Baterie
A co Ti brání změřit tu co tam máš a Podle daných rozměrů to odhadnout? 

Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- jakub.sampon
- Pokročilý
- Příspěvky: 546
- Registrován: 19.12.2009 23:22
Re: Baterie
brání mi čas a zima takhle ti to řeknu a myslel jsem si jestli s danou autobaterií nemá někdo zkušenost?

Golfík III 1.9tdi 66kw
Ford Focus 1.8tdci 85kw SUPER KÁRA KTERÁ VÁLÍ JEHÁÁÁ


+Ford Fiesta (1.4) 2004
-
- Junior
- Příspěvky: 423
- Registrován: 27.04.2008 17:17
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Baterie
Tak jsem měl chvilku a napsal přímo do podpory Cteku, jak to je s Ca-Ag bateriemi a 14,4V a jak těch 15,8V a čekal, co z nich vypadne za odůvodnění. Po pár hodinách napsala nějaká Teresa, že v jejím Jaguáru má taky Ca/Ag baterku a v normálním módu to nabíjí OK. Že bych mohl použít ten 14,7V, ale ona to prostě nedělá. No nic, ale alespoň víme, v čem se podpora Cteku vozí
.

Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný
- maki
- Nováček
- Příspěvky: 192
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Chrudim
Re: Baterie
Ahoj chtěl bych se zeptat ohledně baterie.
Koupil jsem novou baterii Varta Blue dynamic 12V 52Ah - po měsíci jsem zjistil, že mě ráno prokmitly ručičky tachometrů - na svorkách jsem naměřil 12.66 V, při nastartovaném motoru 14,89 V, při zapnutých světlech, otáčkách 2000 ot/min. a ventilátoru 14,98 V, na zapalovači 14.8 V.
Je závada na baterii , alternátoru nebo někde jinde? Kamarád mě říkal že to může být regulátor na alternátoru ...
Koupil jsem novou baterii Varta Blue dynamic 12V 52Ah - po měsíci jsem zjistil, že mě ráno prokmitly ručičky tachometrů - na svorkách jsem naměřil 12.66 V, při nastartovaném motoru 14,89 V, při zapnutých světlech, otáčkách 2000 ot/min. a ventilátoru 14,98 V, na zapalovači 14.8 V.
Je závada na baterii , alternátoru nebo někde jinde? Kamarád mě říkal že to může být regulátor na alternátoru ...

- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: Baterie
To buď rád. Já se při dnešním testu bez spotřebičů (úplně mrtvé auto) na 1500 ot nedostal nad 14,4V. Tak nevím jestli je v háji ten můstek nebo už toho má altík dost. 

FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
-
- Junior
- Příspěvky: 423
- Registrován: 27.04.2008 17:17
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Baterie
A není prostě jen baterka nabitá, takže chytré nabíjení Focuse sníží nabíjecí napětí? Nebo to až tak chytré není? Byť byla možná studená, takže by zase mělo být spíš vyšší 
Viz. str. 73 dole:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... start=1080
(skoro by se to mohlo lípnout na 1. stranu)
EDIT: Měl jsem pocit, že už se to tu řešilo a o pár stránek dřív jsem to našel i jako reakci na Tvůj příspěvek
.

Viz. str. 73 dole:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... start=1080
(skoro by se to mohlo lípnout na 1. stranu)
EDIT: Měl jsem pocit, že už se to tu řešilo a o pár stránek dřív jsem to našel i jako reakci na Tvůj příspěvek

Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Baterie
Dobíjení akumulátoru při jízdě vozidla
Systematické přebíjení i nedobíjení akumulátoru škodí a zkracuje jeho životnost. Dobře seřízená nabíjecí souprava udržuje akumulátor blízko plně nabitého stavu. Při seřízené hladině napětí (13,8V - 14,3V pro 12V akumulátor; přes 14,6V pro tzv. celovápníkové baterie, 6,9 - 7,2V pro 6V akumulátor; nutno měřit na svorkách akumulátoru) a průměrných jízdách stačí po 6ti - 12ti měsících (podle provedení akumulátoru) kontrolovat hladinu elektrolytu akumulátoru a případně doplňovat destilovanou vodou (ovšem to neplatí pro uzavřené akumulátory).
Při náročnějším jízdním režimu a jiné hladině regulovaného napětí je třeba kontrola hladiny elektrolytu častější. Přebíjení akumulátoru na vozidle (více jak 14,3V resp. 7,2V) se projeví velkým úbytkem elektrolytu a vede ke zkrácení životnosti akumulátoru, případně k jeho zničení!
Dobíjení akumulátoru mimo vozidlo nebo akumulátoru, s nímž se nejezdí
Akumulátor vyjmutý z vozidla nebo mimo provoz je třeba dobíjet! U akumulátorů hybridních (případně celovápníkových) postačí jednou za 3 - 6 měsíců, u ostatních akumulátorů po 2 - 4 měsících mimo provoz. Přitom platí, že častější dobíjení prodlužuje životnost akumulátoru - doporučujeme dobíjet akumulátor jednou za měsíc (zvláště u malých akumulátorů - pro motocykly), nejlépe však použít dobíječ, který dodává akumulátoru stálý proud několika mA a udržuje ho tak stále nabitý a tím i prodlužuje jeho životnost.
Rovněž je vhodné zkontrolovat akumulátor před zimou a po zimě v odborném servisu, případně dobít. Při silných mrazech může dojít u téměř vybitého akumulátoru (hustota elektrolytu 1,12 - 1,15 g/cm3; pozor, vybitý akumulátor nutně nemusí při startování vykazovat problémy!) k zamrznutí elektrolytu a k dramatickému snížení životnosti (rozpad aktivní hmoty, roztržení nádoby akumulátoru). Hluboce vybitý akumulátor (hustota elektrolytu menší než 1,07 g/m3) může zamrznout již při několika stupních pod nulou.
Akumulátor nabíjíme proudem 0,1 celkové kapacity (I=0,1xC20/A) nebo nižším do plně nabitého stavu. K nabíjení lze použít nabíjecí zařízení s konstantním napětím 14,4V (resp. 7,2) po dobu max. 30 hodin, podle stupně vybití. Plně vybitý akumulátor je třeba dobít co nejdříve, neboť ponecháním akumulátoru ve vybitém stavu dochází k sulfataci elektrod a tím k jeho znehodnoceni.
Gelové akumulátory je třeba nabíjet speciálními nabíječi. Maximální napětí (tzv. plynovací) zde totiž nesmí přestoupit hodnotu 14,4V, jinak dojde k poškození akumulátoru.
Znaky nabití
Akumulátor se považuje za plně nabitý:
jestliže všechny články stejně intenzivně plynují, elektrolyt vykazuje ve všech článcích hustotu 1,28g/cm3, oko uzavřených akumulátorů je zelené a celkové napětí akumulátoru, měřeno při průchodu předepsaného nabíjecího proudu, se pohybuje v rozmezí 15,3 - 16,5 V a během 2 hodin se nemění
jestliže dosáhne při nabíjení konstantním napětím nabíjecí proud minimální hodnoty a během 2 hodin se nemění.
Systematické přebíjení i nedobíjení akumulátoru škodí a zkracuje jeho životnost. Dobře seřízená nabíjecí souprava udržuje akumulátor blízko plně nabitého stavu. Při seřízené hladině napětí (13,8V - 14,3V pro 12V akumulátor; přes 14,6V pro tzv. celovápníkové baterie, 6,9 - 7,2V pro 6V akumulátor; nutno měřit na svorkách akumulátoru) a průměrných jízdách stačí po 6ti - 12ti měsících (podle provedení akumulátoru) kontrolovat hladinu elektrolytu akumulátoru a případně doplňovat destilovanou vodou (ovšem to neplatí pro uzavřené akumulátory).
Při náročnějším jízdním režimu a jiné hladině regulovaného napětí je třeba kontrola hladiny elektrolytu častější. Přebíjení akumulátoru na vozidle (více jak 14,3V resp. 7,2V) se projeví velkým úbytkem elektrolytu a vede ke zkrácení životnosti akumulátoru, případně k jeho zničení!
Dobíjení akumulátoru mimo vozidlo nebo akumulátoru, s nímž se nejezdí
Akumulátor vyjmutý z vozidla nebo mimo provoz je třeba dobíjet! U akumulátorů hybridních (případně celovápníkových) postačí jednou za 3 - 6 měsíců, u ostatních akumulátorů po 2 - 4 měsících mimo provoz. Přitom platí, že častější dobíjení prodlužuje životnost akumulátoru - doporučujeme dobíjet akumulátor jednou za měsíc (zvláště u malých akumulátorů - pro motocykly), nejlépe však použít dobíječ, který dodává akumulátoru stálý proud několika mA a udržuje ho tak stále nabitý a tím i prodlužuje jeho životnost.
Rovněž je vhodné zkontrolovat akumulátor před zimou a po zimě v odborném servisu, případně dobít. Při silných mrazech může dojít u téměř vybitého akumulátoru (hustota elektrolytu 1,12 - 1,15 g/cm3; pozor, vybitý akumulátor nutně nemusí při startování vykazovat problémy!) k zamrznutí elektrolytu a k dramatickému snížení životnosti (rozpad aktivní hmoty, roztržení nádoby akumulátoru). Hluboce vybitý akumulátor (hustota elektrolytu menší než 1,07 g/m3) může zamrznout již při několika stupních pod nulou.
Akumulátor nabíjíme proudem 0,1 celkové kapacity (I=0,1xC20/A) nebo nižším do plně nabitého stavu. K nabíjení lze použít nabíjecí zařízení s konstantním napětím 14,4V (resp. 7,2) po dobu max. 30 hodin, podle stupně vybití. Plně vybitý akumulátor je třeba dobít co nejdříve, neboť ponecháním akumulátoru ve vybitém stavu dochází k sulfataci elektrod a tím k jeho znehodnoceni.
Gelové akumulátory je třeba nabíjet speciálními nabíječi. Maximální napětí (tzv. plynovací) zde totiž nesmí přestoupit hodnotu 14,4V, jinak dojde k poškození akumulátoru.
Znaky nabití
Akumulátor se považuje za plně nabitý:
jestliže všechny články stejně intenzivně plynují, elektrolyt vykazuje ve všech článcích hustotu 1,28g/cm3, oko uzavřených akumulátorů je zelené a celkové napětí akumulátoru, měřeno při průchodu předepsaného nabíjecího proudu, se pohybuje v rozmezí 15,3 - 16,5 V a během 2 hodin se nemění
jestliže dosáhne při nabíjení konstantním napětím nabíjecí proud minimální hodnoty a během 2 hodin se nemění.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 27.09.2009 23:13
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie
Odchází my baterie, je tam ještě originál z výroby, je tam nějaká 80Ah.
Dneska sem byl ve fordu a nabízel my nějakou originální Ford 71Ah.
Bude tato baterie stačit ????
FocusII (2008) : 1,8 TDCI , automatická duální klima, přední i zadní vyhřívané sklo.
Dneska sem byl ve fordu a nabízel my nějakou originální Ford 71Ah.
Bude tato baterie stačit ????
FocusII (2008) : 1,8 TDCI , automatická duální klima, přední i zadní vyhřívané sklo.
Ford Focus 1,8 TDci Ghia, 85kW r.v. 2002, hatchback
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 09.12.2010 17:34
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Baterie
Stačit samozřejmě bude,osobně bych volil Varta silver dynamic 74 Ah,vyjde v e-shopu na cca 2250Kč včetně dopravy.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Baterie
Mám za to,že je lepší výkonější nebo stejná tedy než slabší která má horší startovací proud.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: Baterie
luckin315 ahoj. Věnuj pár minut čtení tohoto vlákna a pochopíš.
Většina uživatelů šla do baterie Varta Silver dynamic i já jsem majitelem 12V 85Ah 800A a prozatím bez problémů.
edit: Odchází my baterie?

Většina uživatelů šla do baterie Varta Silver dynamic i já jsem majitelem 12V 85Ah 800A a prozatím bez problémů.
edit: Odchází my baterie?
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
- Yeshterr
- Test driver
- Příspěvky: 3774
- Registrován: 11.04.2011 08:37
- Bydliště: Já su z Práglu
Re: Autobaterie
Ballu, kdy byl přechod na 14,6V? Souviselo to nějak s faceliftama a platilo to pro všechny motorizace? Mám 2005 po 2.fl a nabíjecí napětí 13,8V. Nepřecházelo se na to jen u nafty?ballu píše:Bacha, ty máš ročník 2005, on 2001 tak jen 13,8 V???

Mondeo f gombíku f DŽÍJE 2.0, r.v. 05, benál 107kW, blue Deep Navy, LPG AC Stag 300-4 Plus,
Limited edition GHIA MÍNUS
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4038
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobaterie
Ten tvůj altík je už nějakej divnej 

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti