1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Odpovědět
kako
Nováček
Nováček
Příspěvky: 84
Registrován: 05.09.2008 19:35
Bydliště: Revuca

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od kako » 07.09.2009 20:34

Podla vyrobcu je priemer 4,7 ,treba sa len naucit jazdit rychle aj setrne. Som aktivny divak rally sutazi, pomalu jazdu nemam v krvi. No jasne ,ze nechcem byt sponzorom policie.
Fofo 2, combi, strieborny, 1.6 TDCI 66 kw, r.v. 05

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od richisan » 07.09.2009 21:36

Je pravda, ze ja som na malych kolieskach jazdil spotrebu tak 5-5,5L, teraz mam mimo mesta tak 6, stale je to tazka pohoda. Netreba mi nizsiu spotrebu, chcem si uzit aj jazdu :lol:

Uživatelský avatar
SilverGhost
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 09.01.2009 14:34
Bydliště: Upper Silesia

Re: Focus 1,8 TDCi 2008 new facelift

Příspěvek od SilverGhost » 15.09.2009 13:29

11momo11 píše:Chcem sa Vas majitelov spytat, ake mate s týmto autom skusenosti. Plusy mínusy atd. Su tam tie iste motory ako vo FOFO 2?
Dakujem.
Koukám, že je nejvyšší čas se zapojit do diskuze. Jednak trochu upřesním zde uvedené informace na základě vlastnoručních zkušeností a jednak bych třeba mohl zase trochu poprudit Tomasona :mrgreen: Dobrá, teď vážně.
1) Motor 1.8tdci před a po faceliftu se bohužel liší. Bohužel, protože podle mne k horšímu. Liší se ze servisního hlediska, pro Ford je to prý "jiný" motor, z čehož například vyplývá, že má jiný software - důsledky níže. (tyto informace mi řekli v servisu)
2) Jezdil jsem s verzemi před i po faceliftu, např. s 1.8tdci/2006/110000km a 1.8tdci/2008/25000km (na obrázku :-) ) Rozdíl je rozhodně citelný. Starý motor je pro mne výrazně příjemnější. Když při podřazení otáčky spadnou k 1500 nebo níže, staší verze s tím nemá tak zásadní problém jako nová, přestože také naznačuje výhrady. Celkově má v nižších otáčkách prostě klidnější projev. Starší verze také ochotněji reaguje na plyn a rozhodně netrpí tak výrazným problémem "vůbec nereaguje na plyn", který jsem popisoval např. zde:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 89#p312789
3) Ve starší verzi prý došlo časem k upgradu firmware, který chování motoru vylepšil. Pro novou verzi takovýto upgrade není k dispozici. Otázka je, zda někdy bude, protože jak už bylo zmiňováno, novější motory možná plní lepší emise...

Znám bohužel pouze 1 osobu, která jezdila s 1.8tdci (před i po faceliftu) a 1.6tdci. Tato osoba výrazně preferuje 1.6tdci z hlediska příjemnosti obsluhy a jízdy, přičemž otázku DPF si neklade, protože o ní neví :lol:
K motoru 1.8tdci po faceliftu tedy nezbývá než zopakovat moje výhrady, viz:
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 24#p308624
A teď mně můžete klidně kamenovat, jednaosmičkáři :mrgreen: :wink: 8)

P.S.: Ta spotřeba není tak špatná, ale přecijen staré tdi byla laťka hodně vysoko. Moje aktuální průměrná spotřeba 6.0l, středně dlouhé až kratší trasy, ve městě rozhodně pomalu.
byl 2008-2012: firemní Ford Focus 1.8TDCi 85kW, r.v.2008 , Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od tomason » 15.09.2009 14:06

:mrgreen: jj můžeme s tebou souhlasit ,ale ale proč si stěžuješ jen ty :?: Triple Jay ,Panther a dál nic neříkaj ,ale je jasné ,že ten motor platí emisní daně stejně jako 1,6 s Dpf tam naopak je to puštěný a naladěný, aby to jelo ,protože to zachytává DPF .U 1,8 tě omezuje řídící jednotka motoru ,ale dá se to čipnout poupravit ,ale není to doporučeno .Focus má ten motor špatně odhlučněný a vsadim boty ,že ten samej v Mondeu bude výrazně tlumenější tak jako podvozek Focusu je na čtýru s hlukem :mrgreen: Klidně bych bral 1,8tdci 92 kw v Mondeu krátkym s 6speed.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
SilverGhost
Junior
Junior
Příspěvky: 269
Registrován: 09.01.2009 14:34
Bydliště: Upper Silesia

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od SilverGhost » 15.09.2009 15:37

No protože všichni máte starší verzi a úplně jiný software, takže vůbec nevíte, o čem mluvím 8O :mrgreen:
byl 2008-2012: firemní Ford Focus 1.8TDCi 85kW, r.v.2008 , Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od tomason » 15.09.2009 16:03

Prosimtě oni maji nové auta po FL stejnej rok jako ty :roll:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od richisan » 15.09.2009 16:15

SilverGhost píše:No protože všichni máte starší verzi a úplně jiný software, takže vůbec nevíte, o čem mluvím 8O :mrgreen:
asi mas vadny kus... :lol:

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od tomason » 15.09.2009 16:33

NEMOCNÝ kus :lol:
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

TripleJay
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4196
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Levice (SR)
Kontaktovat uživatele:

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od TripleJay » 15.09.2009 17:54

tomason píše:Prosimtě oni maji nové auta po FL stejnej rok jako ty :roll:
Ja mam starsi, rok vyroby 2006. Na po-faceliftovom som nejazdil, neviem porovnat :?

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od tomason » 15.09.2009 18:11

Sorry sem si to splet ,ale ským :?: Já nahodim kvádro a pudem testovat asi ..... :D georgi69 Damon má ještě novějsí
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od tomason » 11.11.2009 21:11

Hmm ta to mně vyrazilo dech ,první vyložená kritika žabožroutího motoru TDCI/HDI 80KW -problémy s FAP filtry,vadný podtlakový okruh ,únik oleje,vadný EGR ventil zejména 1,6,potíže se vstřikovači 1,6 Svět Motorů 45/2009 pravda vyplouvá na povrch u ojetin.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI


Uživatelský avatar
richisan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1534
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od richisan » 11.11.2009 22:27

jj, mna to tiez zaujima a o to viac, kedze to novych fofo sa uz davaju len tdci PSA :roll: :roll: :roll: :evil: :evil: :evil: :|

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od tomason » 12.11.2009 20:47

DSC00226.JPG
DSC00224.JPG
DSC00225.JPG
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
wilder01
Junior
Junior
Příspěvky: 491
Registrován: 07.06.2009 22:24
Bydliště: Trnava

Re: 1,6 TDCI NEBO 1,8 TDCI 85KW

Příspěvek od wilder01 » 13.11.2009 08:18

Zaujimave ako sa menia nazory " odbornikov" .
Ktovie z coho vychadzaju, ci z nejakych presnych statistik alebo vlastnych skusenosti.
Pred polrokom ked som zhanal info o motoroch vsade som len cital o tom ze najlepsim motorom pre focus je 1,6 tdci.
A btw. co 66 kW varianta? ta netrpi ziadnymiu problemami? Samozrejme, nema FAP takze tento problem odpada ale tie ostatne uvadzane?

Moje byvale auto bolo Renault Megane s motorom 1,9 dTi. Tiez som sa docital o tom ake hrozne problemy tieto motory mavaju s turbom a trhajucimi sa rozvodmi. Ked som sa na turbo pytal na fore, tak tam ludia bezne nalietali cez 250 000 km s origo turbom od vyroby. Tak potom ver odbornikom .....
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů