1.8 - volnoběžné otáčky

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
E-man
Nováček
Nováček
Příspěvky: 63
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od E-man » 12.01.2008 01:41

Pelen: Nejdřív ji nechám znovu proměřit... než stropím další scénu :)

Uživatelský avatar
pelen
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9259
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Nový Jičín
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od pelen » 12.01.2008 13:30

Presne tak. Nejdrive promerit a zcenu delat nemusis, proste si vyzadej reklamacni rad a v klidu presne podle nej postupuj. Asi reklamovat baterku pisemne s udanim typu a vyrobniho cisla. Naklady na reklamaci prece nehradi obchod, ale vyrobce.
Ford Mondeo Combi 2.0 TDCi 12/2005, 85kW, Diamond White
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
E-man
Nováček
Nováček
Příspěvky: 63
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc

Příspěvek od E-man » 12.01.2008 20:52

Pelen: On nebyl problém v nedodržení jakýchkoliv pravidel reklamačního řádu, reklamace proběhla v podstatě v pořádku, jen ten výsledek... :( Globus jako takový nemá v podstatě moc možností. Autorizované testovací středisko Banner podalo vyjádření a oni mi v tomto případě bohužel nemůžou dát ani baterii jinou. V případě, že by mi závadu uznali, sám Globus nabízí možnost vrácení peněz i v případě, že by mi poslali od dodavatele novou. Takže ji zkusím nechat proměřit a jestli bude špatná, což by asi měla být, půjde na reklamaci znovu a v tom případě budu jednat přímo s Bannerem. Možná taky špatná nebude, což už mi ale hlava nepobere. V tom případě budu mít dvě :wink:

Uživatelský avatar
Honza_P
Nováček
Nováček
Příspěvky: 2
Registrován: 02.02.2008 03:18

Příspěvek od Honza_P » 12.01.2008 21:59

SlavaM píše: Tato závada se projevuje nepříjemným „chvěním,třepáním „ nebo spíše hrubým a tvrdým chodem zahřátého motoru při volnoběžných otáčkách ( cca 750 ot/min ).Za studena jde motor hladce a s přibývající teplotou se otáčky snižují , zde problém není. Ted se pokusím trochu podrobněji problém rozepsat : předem chci říci že se nejedná o klasickou závadu volnoběžného ventilu , kdy motor na volnoběh nedrží otáčky a sám si přidává nebo ubírá otáčky nebo chcípání motoru při neutrálu a prudkém zabrždění. Nic takového se u mě neděje a ani ručička otáčkměru nijak neposkakuje.Při jízdě a následném vyřazení do neutrálu ručička spadne na nějakých cca 900-950 otáček , zde jde motor pořád hladce a kultivovaně.Jakmile však zastavím , tak ručička sleze ještě níže na nějakých 750 otáček a motor začne jít tím hrubým a tvrdým chodem.
Zdravím, můj Focus se chová úplně stejně, v příspěvku je to popsané naprosto přesně. Hrubý chod na volnoběh. Motor benzín 1,6 16V, rok 2004. Fakt nevím, co s tím, diagnostika nic nehlásí, servis by měnil úplně všechno, evidentně neví :( Poradíte?
Ford Focus Combi, 2004, benzín 1,6, stříbrná metalíza<br>

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od chmelko » 11.02.2008 17:46

pmika:prečo zakládaš nove vlakno, ked toto sa tomu problemu priamo venuje? :idea:
duplicitne vlakno zmazane :arrow:
pmika píše:Už se to tady párkrát řešilo, ale nenašel jsem tam odpověď na svůj problém. Poslední dobou, když je okolo 0-5 st. C, tak po nastartování mi FoFo špatně drží volnoběh. Z normálních cca 1000 ot/min (za studena) to spadne tak na 600, motor se hádá, pak elektronika nějak přidá plyn, takže se to vzpamatuje, ale když pak zas plyn postupně ubere, tak se to celé opakuje. Po zahřátí je volnoběh OK - cca 800/min. Našel jsem na starších fórech 2 tipy - 1) je to špatný volnoběžný ventil, 2) je to špatný snímač teploty hlavy. Přičemž ten špatný ventil že se projevuje spíš tím, že motor drží vysoké otáčky. Nemáte někdo novou zkušenost, co je špatně? Taky mám pocit, že když brzdím motorem, a pak zlehka přidám plyn, tak to trochu škubne, nepřejde do záběru plynule, což by ukazovalo možná na ten volnoběh...

swm
Junior
Junior
Příspěvky: 335
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava, Bílovec

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od swm » 11.02.2008 20:19

pmika píše:Taky mám pocit, že když brzdím motorem, a pak zlehka přidám plyn, tak to trochu škubne, nepřejde do záběru plynule, což by ukazovalo možná na ten volnoběh...
Auto mi skube pri pridani plynu i pri sundani nohy z pedalu, volnob. ventil mam vymeneny nekdy v lete. Kdyz nad tim tak uvazuju, tak se to zaclo mozna vic projevovat po jeho vymene :roll:
Ford Focus 1.8, combi, panther black, '03

Uživatelský avatar
pbjun
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5869
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od pbjun » 16.02.2008 17:50

Takze, rikal sem si ze se na bublani motoru a lehce zvysene otacky vykaslu, ale nakonec sem byl donucen opet zajit na diagnostiku jelikoz se mi rozla kontrolka motoru... Diagnostika rekla vadny kat... Takze novy kat a komplet cely vyfuk... Ale odstranilo to pouze cinkani v katu, snizil se kroutak v nizkych otackach ale zase se to dobre vytaci do otacek... Bublani a kontrolka a zvysene otacky zustaly :(, takze dalsi na poradi je volnobezny ventil... A ted zaludna otazka, maji motory zetec-s a zetec-se stejne volnobezne ventily? Mam totiz moznost za par kacek mit volnobezny ventil z auta bouraneho na zadek ktere melo najeto necelych 35tis (takze temer novy) ale motor zetec-s a ja mam se... Tak co vy na to?

Uživatelský avatar
Damon
Test driver
Test driver
Příspěvky: 10354
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Damon » 08.03.2008 10:52

Přesun:
bertol píše:Může někdo poradit? Během jízdy a to pouze někdy při vyřazení rychlosti okamžitě zhasne motor. Nebo při jízdě najednou pocítíte samovolné nepatrné zrychlení a následně zajízdy klesne tachometr na nulu a počítač ukazuje pouze ------- čárky. Jakmile vyřadíte motor zhasne. Za jízdy se samovolně tachometr chytne a začne ukazovat a stav počítadla ukazuje kilometry. Vyměnili jsme svíčky, kabely, palivový filtr a stále stejný problém. Někdy se to neprojeví ani během týdnu a jindy za jednu jízdu až 10x. Jakmile to začne, tak to samo nepřestane až po delší pauze po vypnutí motoru. Jde o Ford Focus 1.8 rok 1998. Můžete-li poradit, prosím na bertol@seznam.cz
hide píše:Možná volnoběžný ventil.
E-man píše:Bertol: 100% čidlo tachometru :wink: Dělalo mi to samé... Už nedělá :)
Je: Ford Kuga 2,5T 200hp 2009 & Kawasaki Z1000SX
Byl: Ford C-max 1,8 16V 2004
.....Ford Focus combi 1,8 16V 1999

Uživatelský avatar
beris
Junior
Junior
Příspěvky: 317
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Rožnov pod Radhoštěm
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od beris » 12.03.2008 08:31

Souhlas s E-man, přesně to samé mi to dělalo taky a po výměně vše (klep, klep)
v pohodě.
Problém je v tom, teda u mě byl a technik mi to tvrdil před výměnou, že to čidlo tam
může být "zatvrdlé" a špatně se vyndává. Takže jsem to teda nechal vyměnit přímo ve Fordu.
Ford Focus kombi ´99, 1,8 16 V Zetec, tmavě modrá metalíza
Obrázek
Galery

Uživatelský avatar
E-man
Nováček
Nováček
Příspěvky: 63
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od E-man » 12.03.2008 14:57

Jó tak s výměnou tady má většina veselé zážitky.
Já můžu jen potvrdit :twisted: Ale byl bych pokrytec, kdybych tvrdil, že jsem se z pozorování kamarádovy snahy dostat ho ven, biď jen zašpinil... :)

Sianodell
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 10.02.2008 20:54
Bydliště: Rakovník, Řevničov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Sianodell » 21.03.2008 18:39

Zdravim,

mam problém s volnoběžnýmy otáčkami. Většinou když poprvé během jenoho dne chci nastartovat tak motor naskočí ale hned zase chcípne. Teď to řešim tak že nastartuji a hned přidam trošku plynu. Takhle to držim mezi 1000 a 1500 otaček. Někdy to trvá minuty a někdy třeba jen pár vteřin pak najednou otáčky vyletí asi o 1000 nahoru a potom už normálně klesají.V té době sundavam nohu z plynu a motor běží normálně.
Párkrát se mi stalo že otáčky nedržely i třeba 15 km.bydlim na vesnici takže nemusim moc zastavovat.každopádně při tom musim mít nohu mírně na plynu aby mi to nechcíplo a hodně dopředu podřazovat nebo uplně vyřadit a levou dobrždovat ( neni to moc jednoduchý ).A právě ve středu mi to nechtělo držet otáčky asi 120 km k německým hranicím. Tam jsem nechal auto stát asi 1/2 hodiny.Pak jsem zase nastartoval a najednou zase všechno v pořádku.
Předem díky za jakoukoliv radu. Mam v plánu v nejbližší době vyměnit volnoběžný ventil ale nevim nevim...
Obrázek
FoFo I (r.v. 1999) 1.8 ZETEC-E 85kW(115k), 5D, HB

bag
Nováček
Nováček
Příspěvky: 35
Registrován: 17.03.2008 09:47

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od bag » 25.03.2008 21:18

ked to tu citam, tak sa nestiham divit, kolko z vas ma problem s volnobeznymi otackami pri benzinovej 1.8-ke. neuveritelne. esteze ja jazdim diesel a ten zatial s nicim podobnym nebojuje..
myslite, ze aj aktualny motor duratec 1.8 dohc bude mat obdobny problem so zvysovanim/padanim otacok? ma niekto takuto skusenost, alebo su tu iba starsie zetecy 1.8?
Ford Focus 2003, 1.8tdci 85kW, GHIA

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od chmelko » 25.03.2008 21:28

bag: to nieje zavada samotneho motroru ale sučiastky ktorá to sposobuje (niečo ako škoda a vaha vzduchu u TDi) skratka sa niečo pri vývoji tohto ventilu nedomyslelo, inak aj stará 1.8 je DOHC ..

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od chmelko » 27.03.2008 20:18

tak další...
Ramus píše:Zdravím pánové,

Mam""malej" problem s nastartováním u ff 1.8 16V.
Otočím klíček auto naskočí a drží tak 2-4 vteřiny potom zhasne.Skoušel sem nastartovat a přišlápnou plyn auto držel tak dlouho dokud sem měl přidaný plyn,ale jakmile sem ho pustil tak otačny klesli na 900-1200 otáček tam opet vydrželi asi 4 vteřiny a zhasnul.Nakonec asi po pěti pokusech s plynem auto drží volnoběh "normálně".Autu je jedno jestli je přez noc v garáži nebo stojí venku někdy nastartuje napoprvé,ale někdy se mu prostě nechce.Toto se mi stávalo pravidelně od soboty a to když jedu do práce nebo z práce.Řešil jsem to už jednou ale z ničeho nic bylo vše v normálu.

Sianodell
Nováček
Nováček
Příspěvky: 17
Registrován: 10.02.2008 20:54
Bydliště: Rakovník, Řevničov
Kontaktovat uživatele:

Re: 1.8 - volnoběžné otáčky

Příspěvek od Sianodell » 03.04.2008 19:38

tak muj problém vyřešen - opět a zase volnoběžný ventil ( prý byl trošku zapečen - zasviněn a zasekával se)
Obrázek
FoFo I (r.v. 1999) 1.8 ZETEC-E 85kW(115k), 5D, HB

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host