Stránka 10 z 25
Napsal: 06.07.2007 18:27
od silvercord
Zdravím všetkých,
takže včera som spáchal odstavenie toho EGR ventilu pomocou tej záslepky,
použil som 0,5 mm nerezový plech a klingeritové tenké tesnenie z obidvoch strán záslepky. Moje prvé poznatky po cca 90 km sú len pozítívne motor je v nižších otáčkach na vyššej rýchlosti ochotnejší nedusí sa takže múžete radiť až neskôr nižšiu rýchlosť ak idete napr. v kolóne a oveľa lepšie naberá otáčky z dolných otáčok, dymivosť nemôžem posúdiť lebo mi ani predtým nedymilo ale zatial som s týmto zaslepením len spokojný.
S pozdravom silvercord.
Napsal: 06.07.2007 20:52
od pelen
HonzaV píše:Ahoj,
takže, jestli jsem tomu dobře porozuměl, pokud je špatný EGR, auto více kouří?
Minulý týden jsem si všiml, že mi auto přestalo táhnout jako dřív, nejde tolik za plynem a jako by se víc namáhalo. V cca 2000 ot/min nevyrazí tak jako to bylo před tím, jen když se dá plný plyn tak zatáhne, ale až ve vyšších otáčkách cca 2500. Dnes mi kamarád udělal diagnostiku a zjistil, že turbo sice začne tlačit, ale po chvilce ztratí tlak (tlak vyskočí asi na 230kPa, ale hned spadne na cca 130kPa), účinnost EGRu ukazovala 0%. Podle něho by to tedy měl být EGR, ale auto přitom nekouří. Poraďte co s tím, v úterý vyrážím na 10 dnů do Francie a nerad bych tam někde zůstal viset.
Díky, Honza.
Hledal bych chybu okolo turba, mozna nejake praskliny na hadicich. Myslim, ze EGR ventil s tim nema nic spolecneho.
Napsal: 06.07.2007 20:59
od bjuty
Možná nějaká chybka při práci na EGR ventili

Napsal: 18.07.2007 20:58
od HonzaV
[Hledal bych chybu okolo turba, mozna nejake praskliny na hadicich. Myslim, ze EGR ventil s tim nema nic spolecneho.[/quote]
Takže, sice to sem úplně nepatří, ale je to v návaznosti na můj dotaz o stránku dřív a tak to písnu sem.
Jak to vše dopadlo nebo spíše dopadne zatím nevím, protože od 2.7. jsem bez auta, dostal jsem náhradní a i tu cestu do Francie jsem absolvoval s ním. Den před odjezdem jsem zajel do dříve autorizovaného servisu Ford s tím, že bych chtěl na to kouknout s fordí diagnostikou a eventuelní problém vyřešit. Diagnostika neukázala žádnou chybu a jen nabídla aktualizaci SW v řídící jednotce, což bylo bohužel provedeno. Po tomto zákroku již nešel motor do otáček, končil ve 4000 rpm a stále blikalo žhavení. Potom bylo rozhonuto, že bude opětovně nahrán starý SW, ale to vyžadovalo vyndání vstřikovačů a opsání jejich kódů. Po následné montáži vstřiků už nešel motor ani natočit. Auto bylo na podvalníku odvezeno do značkového servisu Ford, kde se chvilku laborovalo s jinou ŘJ a jinými vstřiky. Běželo chvilku cca na 2 válce a po chvilce zdechlo, potom si ho odvezli zpět t.j. 3.7. a od té doby na tom prý usilovně pracují, ale pořád to nejde. No nic, zatím mám od nich bezplatně půjčeného Focuse s motorem 1.6, ale už mě to štve, proti TDCi to nějak netahá a žere. Štěstí je na jednu stranu v tom, že to auto mám od nich a ještě v záruce a na druhou stranu je blbý to, že do toho nebudou chtít určitě nic moc investovat, protože to berou jako svou chybu a tudíž to jde na jejich náklady a tak se to může táhnou a táhnout.
Zkuste mi když tak napsat svůj názor jak se k tomu postavit, nechat je být ať hledaj a nebo...?
Potřeboval jsem si postěžovat, koho to nezajímá ať mi promine.
Mějte se fajn, Honza.
Napsal: 18.07.2007 21:38
od pelen
Ja jsem zvedavy, na co prijdou. Pripada mi to, ze odmontovanim vstriku se jim podarilo celou soustavu poradne zavzdusnit.
Napsal: 19.07.2007 09:34
od HonzaV
pelen píše:Ja jsem zvedavy, na co prijdou. Pripada mi to, ze odmontovanim vstriku se jim podarilo celou soustavu poradne zavzdusnit.
Taky si myslím že problem bude okolo vstřikovací soustavy. Teď jsem tam volal a oni se pořád snaží o nahrání staršího SW. Než vyndali vstřiky, šlo to natočit i s novým SW, po zpětné montáži už ne. Nejsem žádnej odborník na motory, ale selským rozumem mi z toho vyplývá, že softwarem to primárně nebude.
Napsal: 21.07.2007 22:24
od Ahmed
Az rozeberou pulku auta, tak zjisti, ze to bylo cidlo vacky

Napsal: 21.07.2007 22:43
od HonzaV
Ahmed píše:Az rozeberou pulku auta, tak zjisti, ze to bylo cidlo vacky

V pondělí to odváží do jiného sevisu, oni už nevědí co s tím. Zítra to bude už 3 týdny co si s tím hrajou.
Re: pokus
Napsal: 19.08.2007 17:23
od ladas
elounek píše:elounek píše:Tak jsem si přes kamaráda podle zde nakresleného návodu nechal vyříznout záslepku z nerezu na egr ventil.

Vše ok záslepka jako od Forda!Prostě lejzr je lejzr

Ovšem problém nastal bohužel ani jeden ze šroubů nešel povolit a zabrat se mě nechtělo,poněvadž abych se lopotil a pral s utrhnutým šroubem a za krk mě pršelo.....TAK ASI TAKHLE DOPADL PRVNÍ POKUS

Jinak 21.5 jdu na diagnostiku jsem zvědavej co mě řeknou!

.......Jo pokud by měl někdo zájem program na záslepku pro laser je stále uložen

Tak jsem to dneska zaslepil bohužel nepocítil jsem žádnou změnu,ale neva

snad že to jde líp za plynem jen nevím jestli to není tím,že se to zdařilo a jen si něco nenamlouvám uvidím po delším ježdění
Zdravím ,jsem tu nový ,tak mi promiňte případné chyby.Před měsícem a půl jsem se stal majitelem ojetého Focuse 1.8 TDDi,sedan.Předtím jsem měl pouze benzín.Moje první akce na fofu byla,že jsem zaslepil EGR ventil a začal dávat aditivum Castrol/ 0,5l za cca 250 kč na 500l/,čerpám pouze u Shellu D-Extra..Po této akci motor přestal hulit,je živější a spotřeba se snížila z průměru 6,5 na 5,4l/100km.Zatím na dvě nádrže na stejné trase-70 dálnice-30 město.
Napsal: 25.08.2007 00:40
od HonzaV
Takže mi auto po 7 týdnech vrátili, problém byl prý v ucpaném přepadu jednoho vstřikovače. Každopádně ten problém se kterým jsem tam původně přijel přetrvává dál. Celou dobu se jen snažili, aby to alespoň uvedli do původního stavu. Ten problém je v tom, že motor ve 2000 ot. nezabere jako dřív. Když se sešlápne plyn, tak to zabere, ale během cca 1 vteřiny to poleví a netáhne tak, jak by mělo. Ještě jsem vypozoroval, že po delším zatížení motoru, třeba delší jízda po dálnici kolem 150km/h a následném zastavení a rozjezdu to jde do cca 3500 ot. a dál už ne, když potom přeřadím, tak už zase jdou otáčky až k červenému. Nechce se mi to zpátky do toho servisu dávat i když to mám od nich ještě v záruce. No, asi zkusím navštívit Fokiho.
Napsal: 25.08.2007 07:04
od pelen
Okolo 2000ot/min by melo zacit pracovat turbo, alespon u TDDi, proto by mel byt narust tahu.
Pokud jedes v tahu po dalnici, tak bys mel pred zastavenim nechat chvilku bezet volnobeh, aby se snizily otacky turba a take jeho vysoka teplota, jinak muze dojit ke zniceni turba.
Napsal: 25.08.2007 09:35
od HonzaV
pelen píše:Okolo 2000ot/min by melo zacit pracovat turbo, alespon u TDDi, proto by mel byt narust tahu.
Pokud jedes v tahu po dalnici, tak bys mel pred zastavenim nechat chvilku bezet volnobeh, aby se snizily otacky turba a take jeho vysoka teplota, jinak muze dojit ke zniceni turba.
To jo, nejde o to, že bych to chcípnul - jen zastavím na křižovatce a potom se potřebuji svižně rozjet a když je to po zátěži (ta dálnice), tak to jde do těch cca 3500 ot. a víc ne, až když přeřadim.
Emisná kontrola v poriadku aj zo zablokovaným EGR ventilom.
Napsal: 06.09.2007 21:45
od silvercord
Bol som na emisnej kontrole aj zo zablokovaným EGR ventilom, palivo nafta shell V pover diesel bez dalších aditív hodnoty v poriadku . Vid priložený obrázok.
Napsal: 29.09.2007 18:57
od 1WELT
EGR ucpane 1mm nerez vse oki dokonce ozil i motor a upaluje jak za mladejch let diky
Napsal: 30.09.2007 01:02
od hihi
Taky mam už záslepku dle zdejšího nákresu z nerezu doma... Je třeba ještě nějaké těsnění, či stačí prostě vložit a řádně utáhnout?