Stránka 10 z 10

Re: Nefunkční klimatizace

Napsal: 20.08.2015 07:13
od foki
v nadobce ostrikovace v levem podbehu , melo by se na nem namerit cca 4,5V u sahary

Re: Nefunkční klimatizace

Napsal: 25.08.2015 06:46
od Posera
Naměřil jsem jenom 3V

Re: Nefunkční klimatizace

Napsal: 13.08.2018 19:06
od ominina
Zdravíčko pánové, trochu oživím téma klima. Mam mondeo mk4 1.8tdci 92kw a nejde klima. Byl jsem v loni na doplnění a fungovala cca týden ani ne na 50% pak zas mrtvola. Při doplnění nezjistili únik. Kompresor nesepne. Relé cvakne. Bude chyba ve fialovém kabelu k ventilátoru? Lze nějak kompresor pustit na zkoušku na ,, přímo"? Díky.

Re: Nefunkční klimatizace

Napsal: 14.08.2018 11:07
od spanel
Chyba může být v elektromagnetické spojce kompresoru. Pokud tam nejde šťáva, nebo je spojka KO, pak kompresor nesepne.

Re: Nefunkční klimatizace

Napsal: 14.08.2018 19:24
od ominina
Lze proměřit na přívodu do kompresoru? Jestli je po smrti spojka, dá se koupit samotná? Díky.

Re: Nefunkční klimatizace

Napsal: 16.08.2018 10:22
od spanel
Konektor tam je, a spojka lze koupit samostatně.

Re: Nefunkční klimatizace

Napsal: 21.07.2024 17:38
od Joest
Zdar hoši, potřeboval bych radu ohledně nefunkční klimy na MK4 1,8 TDCi. Jednotka vyhazuje chybu P0691:00-2F nebo P0691:00-6C (Nízká hodnota řídícího obvodu ventilatoru) a díky tomu, že se dle všeho neroztočí sahara, se klima vždy tak po cca 10ti vteřinách od zapnutí v rámci ochrany sama vypne a pak třeba půl hodiny nejde zapnout, protože je natlakovaná (na ovládání klimy svítí sice že je ve stavu ON, ale samozřejmě nechladí). Klimakomoresor by měl být OK, stejně jako spojka. Když se chyba vymaže, klima normalně na těch 10 vteřin běží, takže mechanická závada na klimě to není. Všude na fórech se řeší uhnilý fialový kablík k sahaře, (nebo kontakt na konektoru u řídící jednotky pro ten kablík), ale ten byl změřen multimetrem až od řídící jednotky a je OK. Rozpletl se zkusmo celý svazek, udělal se i bypass a kablík je skutečně OK. Počítač přímo u sahary se zkoušel vyměnit za nový v rámci testu, ale tím to taky není, stejný stav. Pojistky v celém autě jsou po testu všechny OK. Sahara se jinak normálně točí při testu napojení natvrdo na 12V. je možné, že by byla vadná i přes to, že se normálně roztočí při napojení na 12 V bokem? Nějaké rady, kde by mohl být zakopaný pes, nebo na co se zaměřit? Douám, že nebudu muset měnit jednotku :( . Předem dík za jakoukoliv radu, snad přijde dřív, než se v tom autě bez klimy v těch vedrech upěču :nixw: !!!

Re: Nefunkční klimatizace

Napsal: 22.07.2024 07:39
od ZaQik
PCM si mysli, ze se ventilator neumi roztocit na vysoke otacky ... tohle byva pri nalomenem dratu mezi PCM a jednotkou sahary ... ale co kostra napajeni sahary? neni orezla?

Re: Nefunkční klimatizace

Napsal: 01.08.2024 00:18
od Joest
Díky za reakci. Sahara se neroztoci vubec, tedy ani zadne nizke otacky se bohužel nekonaji. Sahara se roztoci jen když se v ramci testu napoji na 12V na nejaky jiny zdroj napájení. Myslíš, že je možné, že přes to všechno by chyba mohla být v té sahaře? Tu jsme nezkoušeli měnit, právě tím testem roztoceni mimo auto jsme ji aitomaticky povazovali za zdravou. Kablik je dle všeho ok, dokonce se udelal bypass asi centimetr pred konektorem do pc u sahary, ale bohuzel stale stejna písnička... Drát by to být tedy nemel. Odkud je vlastne napajena sahara jako taková u 1.8 TDCi (hrabal se v tom mechanik, ja bohužel netusim)? Myslis ze by mohla byt spatna kostra toho kabelu nekde pripojeneho ke konstrukci auta? Kde případně? Díky za info!

Re: Nefunkční klimatizace

Napsal: 01.08.2024 08:31
od ZaQik
sahara ma vstup 2x pin ... pokud jste na jeden dali kostru a na druhy +12V a tocila se, tak je OK
pred saharou je ridici jednotka, ktera ma vstup 3x pin ... dva tluste (kostra a 12V ... to jste predpokladam zmerili a je to OK) a jeden tenky drat (ridici pokyny z PCM ... to jste vyresili premostenim puvodniho dratu a namerite v nem neco kolem 5V) ... pokud je tohle v poradku, zkusil bych jinou ridici jednotku

Re: Nefunkční klimatizace

Napsal: 01.08.2024 23:44
od Joest
Dle všeho je to přesně tak jak popisuješ, tuším na tom fialovem řídícím vodiči je dle přesného vyjadreni technika, cituji: "Udělal jsem bypas přímo u pc a na obou kabelech stále stejné napětí, nejdříve 4,8V a pak to klesne na 3,6V". Jinak pokud jde o jednotku co je připojena přímo na saharu, tak ta už se právě že zkoušela vyměnit za nový kus, ale bylo to beze změny stavu. Nemusíse nějak programovat, nebo tak něco? Nebo existuje jen jedna varianta a hotovo?
Pokud tou jinou řídící jednotkou ale myslíš hlavní řídící jednotku auta PCM (což mi říkal mechanik, že možná bude klidně i tím) , tak to asi je finančně docela masakr ne? Co by to (pocitam vyjma zbytkove ceny auta, kterou by to asi překročilo) technicky obnášelo? Musela by se pak asi kompletně naprogramovat, ne? Myšleno imobilizer, klíče, třeba vstřiky apod??? To vážně takhle odchází hlavní řídící jednotka auta? Máš s tím nějakou zkušenost? Díky za info

Re: Nefunkční klimatizace

Napsal: 01.08.2024 23:49
od stano.
Ako pisal Zaqik skor, kontroloval by som zemniaci vodic. Lebo ked meras napatie, predpokladam, ze merak uzemnujes niekde inde na kostre.
Pripadne tam moze byt velky prechodovy odpor. Naprazdno v odpojenom konektore namerias 12V. Sahara na externom zdroji funguje. Ale ak sa pripoji do auta a kabelaz v aute zatazi, tak to nejde.
Pre skusku, pripoj ten tenky vodic do jednotky sahary. A napajanie (plus aj minus) zober napriamo z baterie. Predpokladam, ze sa roztoci. Potom vylucovacou metodou zistis, ci je v napajacom konektore vadny + alebo -.

Re: Nefunkční klimatizace

Napsal: 04.09.2024 22:42
od Joest
Hoši, díky za tipy. :palec_nahoru: Nakonec to byla vadná sahara... byla totálně vydřená. Sice se jakž takž točila, když se připojila na 12V a drblo se do ní, ale i tak spíš skomírala. Když jsem viděl jaký rozdíl je to u jiné, která málem odletěla, tak to bylo jasné. Mechanik tu starou rozebral (uhlíky), ale zachránit a provozovat už by se stejně dlouhodobě nedala jak byla zničená a vydřená. Teď už zase točím a hlavně chladím, takže super zpráva :nazdravi: :hhura: