Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Baterie

Příspěvek od pkadecka » 19.08.2011 15:11

Dobrý, hlavně nezapomenout, že je ta nabíječka připojená a neodjet s ní do práce ;)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
NovoCZ
Nováček
Nováček
Příspěvky: 80
Registrován: 16.12.2009 22:12
Bydliště: Brněnsko

Re: Baterie

Příspěvek od NovoCZ » 19.08.2011 17:56

Jo jo, základní pravidlo v garáži - nechat otevřenou kapotu, to si všimneš :wink:
Mondeo HB 2004 Ghia X 2,5 automat černé
Focus combi 2003 Ghia 1,6 automat tmavě modrý (atlantic blue) jezdící na E85

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Baterie

Příspěvek od pkadecka » 31.08.2011 10:10

Pomocí diagnostiky palubní desky jsem si vyčet chybovej kód "9318 Battery Voltage Low" - přeložit si to umim, nízké napětí baterie, ale auto většinou bez problémů startuje (až na start teplýho motoru někdy, to musim točit startérem o něco dýl a někdy i prošlápnu plyn) a diagnostika palubky mi ukazuje napětí při vypnutým motoru cca 12,5V a při nastartovaným asi 14,5 (cca kolísá to trochu s otáčkama, ale je jasný, že to dobíjí). S baterií jsem zatím neměl nidky problém, jen v zimě, když bylo 20 pod nulou to pomalejc točilo startérem, ale chytlo to a tenkrát jsem ji taky pro jistotu dobil mimo auto.

Loučí se se mnou baterie? Je tam Motorcraft (44 nebo 43Ah), nevim jak je stará, autu je 9 let a já ho mám dva roky.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Baterie

Příspěvek od ballu » 31.08.2011 13:24

Baterie v klidu by neměla jít pod 12,6 V/ na zimu to jistí nová/. Těch 14,5 V při dobíjení motorem. :? Kontrolní otázka, jak dlouho ti vydrží žárovky ? :(
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Baterie

Příspěvek od pkadecka » 31.08.2011 13:44

Co je divnýho na 14,5? Možná to bylo 14,3, musel bych si vzpomenout a znova proběhnout tu diagnostiku palubky. Podstatný je, že to dobíjí. Žárovky mi nepraskaj moc často, letos jsem měnil jednu, maximálně dvě. A napětí v klidu 12,5 nebo 12,6, to je taky v toleranci chyby měření (1%), ta palubka to ani neměří přímo na baterii, ale někde v síti a auto s klíčkem v poloze, kdy se zapne palubka, už má i nějakej odběr.

EDIT: Tak když běží motor, někdy je to kolem 14,3 a někdy 14,5-14,6 (přeblikává to), jako dneska ráno, resp. když jsem vyjel, pak už jsem na to nekoukal.

Taky jsem tu baterku změřil multimetrem přímo na pólech při vypnutým motoru a měla 12,26, tj. asi se opravdu loučí.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

harmon3k
Nováček
Nováček
Příspěvky: 43
Registrován: 14.04.2010 18:19

Re: Baterie

Příspěvek od harmon3k » 01.09.2011 09:06

Ahoj
CHtěl jsem se optat prosim na doporuceni.
Mel jsem 4 roky motorcraft 43 ah 80 tisic km vydrzela -ale odpalila me altik

Premyslim jakou poridit ted novou focus 2000 1.8 16v benzin

Premyslim nad PROFORCE Premium 65 Ah 1658kc
Nebo nad nejakou jinou bezudrzbovou vartou ,ale nevim jakou.
Myslite ze ta proforce je good dikec
Focus II 2005 1,6 VCT Lpg

Uživatelský avatar
spanel
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 915
Registrován: 02.09.2009 17:32

Re: Baterie

Příspěvek od spanel » 01.09.2011 09:59

Já se po zkušenostech s Varta Blue dynamic přikláním ke značce Varta a doporučil by asi řadu Silver dynamic.
Do 3.5.2020 byl: FoFo II COMBI, 2006, 1.8 TDCi, 85 kW, Diamond White

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Baterie

Příspěvek od Radekjo » 14.09.2011 18:38

Tak baterka je už v autě. VARTA SILVER dynamic 12V/85Ah sedí jako ulitá :Dancer:
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
jackdaws
Junior
Junior
Příspěvky: 234
Registrován: 13.04.2010 12:44

Re: Baterie

Příspěvek od jackdaws » 14.09.2011 21:40

Preco si ju menil resp. aku si tam mal predtym a kolko vydrzala ?
AKo sa ti prejavovala mala kapacita ?
Focus 1,8 TDCi 85kW Hatchback, Collection 2007, model 2008

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Baterie

Příspěvek od Radekjo » 15.09.2011 15:59

Už loni před zimou měla před i po nabíjení 50% a proto mě bylo jasné že odchází. Starty byly čím dál delší a to nemluvím třeba když jsem zapl čelní vyhřívání tak i světla zhasla protože relátko nedostalo tolik šťávy co mělo. Bat. byla originál Motorcraft 70 Ah 680 A rok výroby nevím ale asi ještě původní.
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
postak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2143
Registrován: 22.11.2008 15:55
Bydliště: Třinec

Re: Baterie

Příspěvek od postak » 15.09.2011 17:51

Tak napíšu své zkušenosti s baterkou.

Vrátil jsem se z dovolené, ujel jsem bez zastávky zhruba 600km, na střeše box, 3 kola. Druhý den jsem absolvoval 3 cesty, každá dlouhá asi 3km, klima na max. Večer jsem zaparkoval auto před domem, ráno jsem měl naplánováno se ženou nějaké popojíždění, otočím klíčkem a nic :nixw:

Baterka v čudu. Koupil jsem tedy novou, origo Motorcraft (Varta) z Fordu za 2040Kč 43Ah.

Překvapilo mě, že tam je batery s tak malým Ah, tedy 43Ah :roll:

Aspoň bude klid.

P.S. Byl jsem docela vyhukaný, co se děje, ale poznal jsem to zcela určitě, že je to baterka. Přijel tchán, přes kabely jsme to ještě nakopli, ujel jsem asi 5 km, pak jsem se to odvážil vypnout a byl jsem znovu nahraný :|

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Baterie

Příspěvek od Radekjo » 15.09.2011 18:07

Altík dává kolik po nastartování?
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Baterie

Příspěvek od Jardak » 15.09.2011 19:12

U studenýho motoru nedává altík nic,začne dobíjet asi po10 -15 vteřinach (kontrolka zhasne ale hned).U teplého dobíjí hned po startu.Takhle je to alespoň u F1.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
Radekjo
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1517
Registrován: 08.12.2009 18:30
Bydliště: OVA

Re: Baterie

Příspěvek od Radekjo » 15.09.2011 19:17

Těch 10-15 vteřin dodává šťávu kde?
Možná jsem to špatně napsal. Měření baterie po nastartování.
FM MKV 2,0 TDCI 15

FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije) :nunu:
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Baterie

Příspěvek od Jardak » 15.09.2011 19:29

Když jsem měl ještě automatické rozsvěcování světěl,které světla rozsvítilo,když se napětí zvedlo asi nad 13,4 V tak to šlo pěkně sledovat,kdy začne dávat altík.Znamená to tedy,že pár sekund po studeným startu to jede pouze na baterku.Je třeba si uvědomit,že dobíjení ovládá řj. auta,např při vysokých venkovních teplotách sníži dobíjecí proud.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host