Stránka 9 z 15

Napsal: 22.12.2014 23:46
od vita_k
Když posílá maf údaje mimo přípustné hodnoty, tak chybu vyhodi.pokud byly v mezích a blbě, tak chyba nemusela vyskočit

Re: 1,6 tdci cuká

Napsal: 17.01.2015 22:34
od majklito
majklito píše:Tak ted jsem jel a zase to zacalo cukat ......na diagnostice jsem zatim nebyl .......ale novy poznatekje ze to cuka a plyn na podleze a nic ...... a jen divny skripavy a ztenajici zvuk od motoru jakoby turbo nebo neco .......nevim

Takze panove po pul roce a utracenych 20 000,-

Je vysledek tento :

Vymena turba repas !
Vymena ventilu na turbo nove!
Vymena EGR ventilu nove !
Vymena trubky k turbu nove !
Vycisteni DPF !

Tak a tim to nejsem u konce ted abych se z toho nezblaznil ze auto je v porad tak odesel Alternator !!!

A uplne nejvic pecka a co jsem si cvrknul smichy !!!
Original servis Ford Carent Brno jediny problem ktery je na aute je skrtici klapka a ventil na turbo !!!
Mame tady specialisti !!!

Jen jsem vymel ventil na turbu nic vic a auto ozilo a po vycisteni DPF.
Autu spadla spotreba o 1 litr.
A je zivjesi nez jsem ho koupil!!!
Takze ty kodu co jsem tu napsal znacilo vse tohle co jsem vymenil !

Re: 1,6 tdci cuká

Napsal: 17.01.2015 23:03
od rh1980
Co je škrtící klapka u nafťáka???? :nixw: (znám jen u benzínu)

Re: 1,6 tdci cuká

Napsal: 17.01.2015 23:46
od stano.
Asi mysli tu "chcipaciu" v sani.

Napsal: 18.01.2015 00:21
od vita_k
Nevím jestli si to překládám dobře. Takže pomohlo vyměnit aktuator na turbu a vyčistit DPF?

Skrtici klapka tam je 2x, zajišťuje bypass mezichladice při regeneraci.

Jinak je příspěvek psaný divně - překlepy, vykřičníky...?

Re: 1,6 tdci cuká

Napsal: 04.03.2015 12:58
od rva
Tak mě už nějakou dobu zlobí auto. Dříve na krátkou dobu třeba nešlo za plynem a pak zas fungovalo normálně. Ale začíná se to nějak zhoršovat. Při jízdě změní trochu zvuk, méně táhne a zakouří (mám ješte verzi bez DPF, tak je to vidět). Změním režim a obvykle se to spraví a za chvíli se objeví znovu. U studeného motoru se to zatím neděje. Změna je rychlá, proto hádám na vstřik (230 tis.km), nebo regulaci tlaku v railu. Nebo něco jiného? Jak to identifikovat? Sledovat něco přes torque?

Re: 1,6 tdci cuká

Napsal: 05.03.2015 13:45
od rva
Tak si sám odpovím. Měl jsem prasklý ten plastový nesmysl který je nasazen na turbo a vede vzduch z kompresoru do mezichladiče. Vypadá, že je lepený natupu ze tří dílů a v jednom to prasklo a to tak, že při demontáži se to úplně zlomilo. Zatím to spravil epoxid+skelná mřížka a uvidím, co stojí náhradní.

Re: 1,6 tdci cuká

Napsal: 23.07.2015 22:57
od mslanger
Dobrý den pánové,
tak já mám asi trochu jiné cukání motoru. problém začal tak, že se mi při předjíždění kamionu rozsvítila kontrolka poruchy motoru a ten spadl do nouzového režimu. Po zastavení a vypnutí motoru a opětovném nastartování vše OK. Ale to se opětovně opakovalo (motor jsem pěkně vytáčel). A občas se projevilo takové pocukání motoru, jakoby mě někdo tahal dozadu. V servise po opakovaných kontrolách diagnostiky zjistili závadu MAF, turba a žhaviče. průběžně odfiltrovali pouze vadu MAF. Od toho okamžiku jen padala chyba motoru, ale bez nouzového režimu a motor běžel bez cukání, pak již na diag. jen závada P0103 a P0100 = MAF. servisák ji vyměnil a pak tím začalo peklo - cuká jako blázen a to jen při konstantních otáčkách a nejvíc 1200 - 1500. Volnoběh drží a při zrychlování žádné problémy nemám.Opravdu jen při stálýchopravách. A to jsem jel na dovču. Vzal jsem ale ten starý MAF a vyměnil jej. sice se po čase rozsvítila na palubce stejná chyba, ale motor běží OK.
Servisák dal jiný nový MAF ale mělo to stejný problém, cuká a cuká. Dodal další od jiného výrobce a zase nic. Filtr DPF není v mém autě a EGR je čištěný a funkční. Spotřeba je taky OK ani nečmoudí.
Teď opět jezdím s původním MAF a rozsvícenou chybou motoru P0103. Necuká, ale pěkně mi to pije krev.

Já nevím jak dál. Díky za rady a tipy.
PS: auto má 226tis km, rozvody ve 136tis km a palivový filtr ve 180.000tis km.

1,6 tdci cuká

Napsal: 24.07.2015 06:07
od djdekl
Co nejaka netesnost sani, hadicky, EGR ? Auto bere vzduch za MAFem a dava spatnou davku nafty ? S odpojenym MAFem to jede?

Palivak bych teda menil casteji...

Napsal: 24.07.2015 08:31
od vita_k
Dráty k maf bych zkontroloval. Pak asi senzor tlaku na railu. Dpf nebyl z výroby?

Ten paliv filtr bych vymenil taky

Re: 1,6 tdci cuká

Napsal: 24.07.2015 16:35
od mslanger
MAF jsem zatím nezkoušel odpojit od konektorů, ale provedu a pak napíšu stav.
Hadice a všechny trubky překontrolovány a jsou OK.
Spíše je divné, že se starým MAF mám sice vyhlášenou závadu, ale auto se chová korektně - necuká a ani spotřeba není zlá 4,8l/kkm. S novým MAFem cuká a nedá se to vydržet, jakoby se mělo auto každou chvíli rozpadnout na dva kusy, ale bez chybové hlášky.

Re: 1,6 tdci cuká

Napsal: 25.07.2015 12:47
od mslanger
Tak jsem zkoušel jízdu s odpojeným konektorem. Nejdříve jsem smazal závady v ŘJ a vyrazil. prvních 5km stav OK a bez vyhlášení závad. Pak se rozsvítila kontrolka poruchy motoru P0102. Kotor přitom běžel OK, bez cukání a na plyn reagoval svižně. A jak mám případně prověřit kabeláž?
DPF není podle automechanika, který říkal, že v tom mám velké štěstí. Já to nedokážu identifikovat. pokud to dokáže někdo zjistit z VIN, tak budu rád: WF0WXXGCDW5A62591.
Ještě k předchozím příspěvkům ohledně palivového filtru - jak často se má tedy měnit. Mě tvrdili v servise cca 60.000km, nebo 2roky.
Ale ať neodbíháme od hlavního problému.

Napsal: 26.07.2015 07:33
od vita_k
Zadej si vin do fordzona.sk, tam to vypíše zda tam je dpf nebo ne. Kabely by neměly být nikde porusene. Mozna by se dalo najít někde jak jsou zapojené do jednotky a pak by se daly propipat..

Napsal: 26.07.2015 07:35
od vita_k
Filtr bych měnil dříve než po 60.aspon ho vyloucis

Re: 1,6 tdci cuká

Napsal: 10.08.2015 23:53
od mslanger
Pokračování po dovolené:
AutoViki mě pozvali na příští středu. Když jsem hodně vyzvídal, pustili info, že ten starý MAF se zřejmě postupně zhoršoval a ŘJ si hodnoty mapuje do paměti. Po výměně nového kusu byly hodnoty skokově jiné a je nutné původní data smazat. Jinak to prý může dělat takovou neplechu. Pak nějakou dobu jezdit, aby se nové data uložily do paměti ŘJ.
Tak uvidíme.
Jo a DPF opravdu nemám - potvrzeno dle VIN, emisního štítku (na prahu u spolujezdce) a při kontrole pod kapotou.