zdravim, na E85 bych malem zapomel, tak se taky podelim se zkusenostma:
- ten "vas" slavny natural (resp voda v nem, cerpadlari na sev.mor. sou pacholci) mi loni zabil palivove cerpadlo (kdyz sem byl nachopoku lyzovat takze me cekala supr vyhlidkova cesta vlakem 8h), cerpadlo me stalo 200 ecek to sem skous ale od te doby mi auto zaclo zlobit a nekdy shazovalo otacky (ale jen z vysokych, pri normal jizde nikdy)... jakoby se nekde uvolnil nejaky bordel a zacal delat bordel
:D - po prechodu na eth sem si nejdrive myslel ze se to odstranilo, coz sice nakonec ne zcela ale dela to uz jen sporadicky (od zimy jezdim na natural a prob je zpet) - evidentne to auto ozivilo - jako by se vycistil bordel co vznikl spalovanim naturalu behem skoro 200 tis km... za timto ucelem sem projel X nadrzi shelu vi paur a prd - etanol auto "protahl" okamzite !! po prvnim natankovani (nadrz byla skoro vyjeta, mezi zbyvajici vypary sem tenkrat cepl 20l eth) sem cekal ze presednu na nedalekou salinu ale auto naskocilo ihned jako by se nechumelilo - teda musel sem se presvedcit ze motor fakt bezi bo normalne tichy sestival byl na volnobezne ot prakticky neslysitelny !!
- spotreba - byla vyssi (tehda se mi zvedla z 11 na 13,5l) - ale to styl jizdy taky - auto konecne bez problemu tocilo k omezovaci a ten vyyyykon !!! pro predstavu - jedu takhle do prahy pohodove jako vzdy (tzn to co bylo predemnou musi byt zamnou
) - nemam rad kdyz mi nekdo zaclani - a po nejake dobe mi prijde divne ze nekere auta se jakoby nasraly a chvili se me jakoby snazily dojet - pak kolem prosvistel nejaky buracejici vtek a to uz mi doslo ze auta mely cisla na skle - asi nejaky amatersky zavod ci co - viteka sem trhl hned jak to slo, dojel a predjel par ocislovanych aut - az sem se zase dostal do normalniho provozu... (nevim - zebych vyhral ?? diplom sem ale nedostal) ma li diky vyssim oktanum etanol vykon o 10-20% vyssi tak to muzu jednoznacne potvrdit - pripadalo mi ze STcku pribylo dalsich 50 koniku
:D proste sakra znatelny rozdil (a to ST jede uz i normalne hodne nenormalne az brutalne)
- jinak na eth sem najel pres 10 tis absolutne bezproblemu (naopak memu autu to pomohlo - vycistilo to usazeniny z palivove soustavy) a prestal sem kdyz zaclo byt pod 5°C - to kdyz mi auto chytlo az napodruhe... pak mi ale menili na technicke svice i kable tak to bylo spis tim nez tim eth (uz sem pak nezkousel)...
- cenove to bylo vloni 8 kc rozdil, ted je to uz 11, benzinky resp "ethovky" sou v ov a a okoli bezne (jednu mam asi kilak od baraku) takze opet zkusim (je sice zase nadnulou ale ta cena je neodolatelna - 25 kc za eth oproti 36 za natural)
jinak auto nemam nijak upravovane - to ze fordi rj se umi adaptovat sem nevedel ale hodne to vysvetluje - takze ste mi usetrili cca 16 tis za prestavbu (u sestivalu je to krapet drazsi - o 2 hrnky a polovinu vstriku vic)
na benzince tu ubaraku mi o eth rikali ze tam jezdi hodne s amerikama a pak lidi 1:1 se staryma autama a sem tam i nejake to prestavene.... a STcko ma stejny motor (resp taky duratec sestival) jako americky kougar (tak se tam menuje mondeo) a tam maji benzinky se staojaname E10, E20, 30, 70 atd... proste to tam lije kazdy jak se mu hodi a bez prestavby...
nekde sem mel videjko jak amici rozebrali po 100 tis milich !!! (tj. krat 1,6 pro pretlumoceni na kilaky) ty jejich "male hemi" nejaky 5,7 litr osmival (asi jak 1,6 ctyrval u nas - aj, kaj sem se to vyskytl ;o) ale krasnou zemi mame, prazaci i most po kajovi ;o)) - jeden jety pouze naturalem druhy etanolem a ten etanolovy byl cisty, i palivove soustavy proste do sroubku to rozebrali a porovnali - u naturalu vsude samy karbon maras a opotrebeni, u eth vse cistounke a temer bez opotrebeni !! ono ti amici tam maji ten eth asi 20 let takze to berou uz jak my tu ten LPG.... proste sme 100 let zaopicema - jako vzdy
:D:D LOL
jo a tzv. skryte FFV (flexivehikly co jedou aji na eth aji na natur) sou pry obecne fordy, volva, renolty (timpadem aji dacije a jine co maji ren motory) - i 1,6 oktavy - ty se ale prodavaj jen na urcitych trzich (ostatne i jako ostatni vyse zmineni vyrobci) - cili cili to tzv skryte flexi auto je vlastne dusledek marketingu (kdo by jim to koupil ve verzi flex kdyz to je flex uz seriove od vyroby - fyzicky - rozdil max v softu rj a pak toho predehrivani pres zasuvku - coz me neva ze nemam, parkuju 50 m odbytu a da se dokupit za 5k - ale jen pro ty co maji garaz nebo barak)
howgh