Stránka 9 z 23

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 18.04.2014 10:52
od Nepér
Pak vem rukou za poloosu, u vnitřního kloubu by měla mít ve směru nahoru/dolu minimální vůli. Směrem k převodovce/ke kolu vůli má, to je správně. Když vyřadíš nebo vyšlápneš spojku, přestane to vibrovat?

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 18.04.2014 11:01
od Zizass
Díky za tip,vyzkouším.
Jinak jak jsem říkal ,někdy se mi zdá ,že to dělá víc,někdy míň.
Zkusím jestli to dělá ,když vyřadím a vyšlápnu spojku.Nějak přesně si toto neuvědomuju.

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 18.04.2014 16:14
od Zizass
Takže jsem byl v servisu RN Pneuservis Kostelec nad Orlicí. Vyvažování kol levé přední 10g a navíc lehce šišaté, pravé přední totální nevyváženost! Nechápu jak je to možné! Obě zadní lehce 10+15g. Pěkný servis, dokonce myjou kola v myčce před vyvážením. Kola jsme prohodili a do předu dali ty lepší.
Taky jsme se dívali na poloosy, ta pravá se mi zdála, že má mírný hrk. Uvidíme, zítra otestuju na cestě na chalupu.

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 20.04.2014 06:54
od ballu
Jestli volant kmitá v rychlosti 80 - 90 a pak někdy ve 130 - 140 km/hod, vždy to jsou nevyvážená kola,ťuknutý disk. Při brždění - zvlněné kotouče, vylágrované čepy, silenbloky, nekolmá poloha třmenu proti kotouči.
Při akceleraci a deceleraci a to hlavně v rejdu - poloosy, čepy řízení.

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 22.04.2014 18:32
od Zizass
Po vyvážení kol se volant ani nehne, vibrace rapidně ustaly. Ještě tam nějaký pozoruji při akceleraci, hlavně když opru nohu o str. panel, ale není to tak hrozné...

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 23.04.2014 01:19
od Nepér
Zkontroluj, jestli ti neuniká vazelína z manžet na vnitřních kloubech, ale možná už je pozdě.

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 23.04.2014 07:06
od Zizass
Manžety a vše kolem poloos ,vlastně celý spodek auta je bez známek úniku olejů či vazelíny.
Jak jsem psal je tam mírná vůle u pravé poloosy ,ale nevím jestli to tak posoudí i jiný mechanik...
Auto má najeto 85 tkm.
Při kolika km začínají odcházet poloosy( kloub)? Je mi jasné ,že záleží i na majiteli auta... :wink:

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 23.04.2014 07:40
od stano.
Zizass píše:.. záleží i na majiteli auta... :wink:
Tak veru. Ak tomu turujes plny plyn v zakrutach (napriklad najazdy na dialnicu), tak to ani 100t km nevydrzia. Ak roztrhlo manzetu, tak klb znici velmi rychlo. Casto sa to ani nezisti, pretoze ta trhlina moze byt v lamelach a tam je tazko vidiet. Az ked sa s tym rukou pohybe alebo vytoci a pokruti koleso, tak sa otvori.

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 23.04.2014 09:21
od ballu
Smrt pro poloosy jsou ty hrabací rozjezdy s kolama v rejdu. :wink:

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 23.04.2014 09:23
od smoula
Takež pokud plnej plyn dávám, jen když mám kola rovně, případně když je rovná silnice, tak se o poloosy nemusím moc strachovat? :palec_nahoru: Hrabačky ne-e :|

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 23.04.2014 09:27
od Mufin01
Podle mě je to ta situace, která se mně stala včera. Rozjezd na zelenou do mírného kopce v zatáčce na mokré silnici. Kola v rejdu samozřejmě podhrábla a protože to bylo v kopci, otáčky tam taky byly. Ten zvuk, co se ozýval od přední nápravy, to mně rvalo uši. Hlasité přerušované bouchání. To si myslím, že pro ty poloosy a vůbec celou nápravu musí být horor.

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 23.04.2014 10:29
od Nepér
To mi dělá taky, takže je to normální, fajn :mrgreen:
Favorit to totiž nedělá.

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 23.04.2014 11:18
od stano.
Hej, vytocene kolesa a plny plyn. Na dialnickych najazdoch sa tiez toci prava zakruta, casto do kopca, niekedy su to 270° otocky. Ak sa rozbieha pod plnym plynom este v tej zakrute, nie v pripajacom pruhu, poloosi maju radost.
Vtedy sa vacsinou odrovna vonkajsi klb, ten sa da (aspon na FoFo I) vymenit. Vnutorny sa neda, to treba celu poloos.

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 23.04.2014 11:19
od smoula
Takže asi bude lepší nejezdit :|

Re: Vibrace do volantu

Napsal: 23.04.2014 13:36
od Nepér
Vnitřní se dá, měnili mi ho. Aspoň tedy na FoFo II.