Motor nenaskoci
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Motor nenaskoci
Někdy se mi stává, že auto dlouho nechytá, poslední dobou se to stává častějc. Je to ale pořád tak nahodilé, že se to blbě sleduje. Stává se to za studena, tj. typicky ráno. Nebo naopak odpoledne, když je venku vedro.
Za studena by to mohly dělat kabely / cívka, tj. je to orosený a někde to probíjí. Možná. Za tepla spíš palivové čerpadlo.
Zajímavej poznatek - když po marným točení startérem pouštím klíček, připadá mi, že by to rádo chytlo. Tohle bude mít přímou souvislost s napětím v palubní síti - při točení startérem poklesne na 9-10V. Pak to může hůř pálit i hůř čerpat benzín. Jak ten startér přestane točit, napětí vyskočí na 12V a svíčky maj hned lepší jiskru i to čerpadlo větší sílu.
Za studena by to mohly dělat kabely / cívka, tj. je to orosený a někde to probíjí. Možná. Za tepla spíš palivové čerpadlo.
Zajímavej poznatek - když po marným točení startérem pouštím klíček, připadá mi, že by to rádo chytlo. Tohle bude mít přímou souvislost s napětím v palubní síti - při točení startérem poklesne na 9-10V. Pak to může hůř pálit i hůř čerpat benzín. Jak ten startér přestane točit, napětí vyskočí na 12V a svíčky maj hned lepší jiskru i to čerpadlo větší sílu.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nenaskoci
pri 10 V řj odstavuje vstrikovani a zapalovani..tak ma nastavenou ochranu pred podpetim aby se neco nestalo elektronice...to vim jiste...po necekanem souboji s alternatorem..respektive s kontrolkou dobijeni co dobijeni nekontroluje...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13466
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Motor nenaskoci
Neplati to pocas startu.
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nenaskoci
no kdyz uz je to moc tak tocit nebude starter a bude jen cvakat rele...a i kdyz starter pomalu bude tocit tak se vstrikovani nepusti...to vim jiste kdyz jsem zustal v polich s prazdnou baterkou tak po chvilce stani sice baterka ozila natolik ze starter sice tocil pomalu s motorem ale ani naznak chytani nebyl...az kdyz mne kamarad privezl jinou baterku tak samo na prvni skrt to chytlo..tak z toho usuzuji ze 10 voltu je malo na to prekonat podpetovou ochranu a pustit vstrikovani....
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Motor nenaskoci
Pokud má baterka 10V ještě před startováním, tak to auto pozná. Ale když má zdravá baterie přes 12V a pod 10 to klesne jen během točení startérem, tak je nesmysl, aby auto vypínalo vstřikování a zapalování.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nenaskoci
..ja se hadat nebudu..ale vim a meril jsem na blbe baterce ze na prazdno mela 12 v a pri startovani lezla na 9v tak to proste nenastartovalo...kdybych to nevidel a necumel u toho na merak tak ani nediskutuju...a proste a jednoduse v řj je obvod kterej ma na povel vstrikovani...a kdyz je mene nez 10v (+-0.2v dano toleranci soucastek) tak proste vypne napajeni na mosfety co spinaji vstriky...maj to schvalne protoze u tak maleho napeti uz neni zaruka jak by to a v jakejch davkach vstrikovalo...a to nemam vymysl me hlavy...to mne rikal autotronic co dela v ohrazenicich primo ve fordu....tak ja mu verim a na svem aute jsem to videl...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Motor nenaskoci
Taky jsem při startování koukal na měřák, ale přesný hodnoty ti teď neřeknu. Vozím ho v autě, stačí ho vytáhnout z příhrádky a připojit do zásuvky zapalovače, můžu to odpoledne změřit. I zejtra ráno, pokud si vzpomenu.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13466
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Motor nenaskoci
Chod to vysvetlit otcovmu autu,ktore (zatial) kazdy den nastartovalo a odisiel na nom.
Moze to tak byt, ale niekde pri 8-9V.
NN Mosfet na otvorenie fakt nepotrebuje 10V
Moze to tak byt, ale niekde pri 8-9V.
NN Mosfet na otvorenie fakt nepotrebuje 10V

- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Motor nenaskoci
Napětí, měřeno multimetrem (Emos EM391) v zásuvce zapalovače na palubce:
12,14 - v klidu
11,72 - po otočení klíčkem do polohy II
9,6 - nejnižší napětí během startování, pak to bylo kolem 10 V než to chytlo
14,10 - běží motor
13,00 - ihned po vypnutí motoru a klesá
12,77 - asi po minutě od vypnutí motoru, už se moc nemění
(Baterii mám necelé 4 roky, 55Ah/480A Banner Power Bull.)
12,14 - v klidu
11,72 - po otočení klíčkem do polohy II
9,6 - nejnižší napětí během startování, pak to bylo kolem 10 V než to chytlo
14,10 - běží motor
13,00 - ihned po vypnutí motoru a klesá
12,77 - asi po minutě od vypnutí motoru, už se moc nemění
(Baterii mám necelé 4 roky, 55Ah/480A Banner Power Bull.)
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nenaskoci
Taky mám 9V při startování. Měřeno palubní diagnostikou (ukazatel KM).
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nenaskoci
9 V pri startu jo?
..mam pul roku vartu 55 Ah a pri startu to leze dolu max na 11.5 z 13v...kdyz je utahana castejma startama po meste tak 11 V...mereno teda primo na baterce abych byl presnej

Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Motor nenaskoci
To jsou různé metody měření, přímo na baterii je to nejlepší, vidíš přesně napětí baterie, ale taky je to nejméně pohodlné, nemůžeš současně stát před autem a koukat do motoru a k tomu sedět za volantem a otáčet klíčkem.
Diagnostikou palubní desky je to nejpohodlnější, protože to má v autě každej. Ale nevím vůbec jak je to přesné. Kdysi se starou baterií jsem takhle při startu naměřil asi 7V a přitom to chytalo v pohodě, resp. podobně jako teď. Baterii jsem měnil víceméně preventivně, blížila se zima a neměl jsem ponětí, jak je stará, byla to Ford Motorcraft, takže mohla být i původní.
Voltmetrem do zásuvky zapalovače je o trochu míň pohodlné, ale já mám udělanej kablík se zástrčkou a s banánkama, takže zapíchnu a měřím. Přesnost vysoká (podle použitého voltmetru), ale je to daleko od baterky a tak je tam chyba na drátech a spojích mezi baterkou a tou zásuvkou. Podobně jako v předchozím případě. Nějakou chybu udělá i pojistka, na které je nějaký úbytek napětí.
Taky se tu uplatňuje zpoždění voltmetru, on ten měřák ukazuje digitálně, ale stíhá tak dvě, tři měření za sekundu, takže otočím klíčkem, startér se rozbíhá z klidu a otáčí stojícím motorem, proud vyletí, napětí poklesne, měřák ukáže 9V a něco, ale jak se startér a motor otočí, už nepotřebuje tolik proudu a napětí zase stoupne nad 10V a pak motor naskočí a je tam 14V.
Diagnostikou palubní desky je to nejpohodlnější, protože to má v autě každej. Ale nevím vůbec jak je to přesné. Kdysi se starou baterií jsem takhle při startu naměřil asi 7V a přitom to chytalo v pohodě, resp. podobně jako teď. Baterii jsem měnil víceméně preventivně, blížila se zima a neměl jsem ponětí, jak je stará, byla to Ford Motorcraft, takže mohla být i původní.
Voltmetrem do zásuvky zapalovače je o trochu míň pohodlné, ale já mám udělanej kablík se zástrčkou a s banánkama, takže zapíchnu a měřím. Přesnost vysoká (podle použitého voltmetru), ale je to daleko od baterky a tak je tam chyba na drátech a spojích mezi baterkou a tou zásuvkou. Podobně jako v předchozím případě. Nějakou chybu udělá i pojistka, na které je nějaký úbytek napětí.
Taky se tu uplatňuje zpoždění voltmetru, on ten měřák ukazuje digitálně, ale stíhá tak dvě, tři měření za sekundu, takže otočím klíčkem, startér se rozbíhá z klidu a otáčí stojícím motorem, proud vyletí, napětí poklesne, měřák ukáže 9V a něco, ale jak se startér a motor otočí, už nepotřebuje tolik proudu a napětí zase stoupne nad 10V a pak motor naskočí a je tam 14V.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nenaskoci
no nevim...myslim ze by ti co jim ukaze merak pri startu z nejakejch 13 voltu najednou 9 tak by meli vyzkouset toto..voltmetr - dat na - baterku a + drat od meraku nekam na motor..rozsah nastavit tak do 3 V....a pokud se pri behu starteru takto obevi jakekoliv napeti na meraku...staci i jen 0.3 V..tak je spolehlive nekde neco spatne s kostrou pro motor...a proto najednou je 9 V....
a starter u focusu je prevodovej..s 1 kw motorkem...ne jako u stare skody 120 primej ...6 kw
nevim..mne mereni na zasuvce zapalovace prijde nezajimave(aspon na mem aute)...zasuvka a jeji + nejde primo na baterku ale jde prez nejakou elektroniku....si myslim proto ze kdyz necham autolednicku zapnutou v zapalovaci(nebo cokoliv) tak po 15 minutach od vypnuti zapalovani mne zasuvku auto vypne(stejne jako rozsvicene parkovacky pokud nejsou zapnute na trvale sviceni)....a predpokladam ze tuto funkci tam predeslej majitel v nemecku nebastlil sam ze to s tim uz koupil....ale nevim no...
myslim ze mereni na baterce je max objektivni a presne...a na merak mam nasazovaci krokodilky co na svorkach baterie drzej a draty k meraku mne daji otevrenym oknem az na volant....
jinak pri startu mne auto samo vypne radio a uplne zhasne i parkovacky....tak vsazim ze maji vsechno prez nejakou elektroniku...
a starter u focusu je prevodovej..s 1 kw motorkem...ne jako u stare skody 120 primej ...6 kw
nevim..mne mereni na zasuvce zapalovace prijde nezajimave(aspon na mem aute)...zasuvka a jeji + nejde primo na baterku ale jde prez nejakou elektroniku....si myslim proto ze kdyz necham autolednicku zapnutou v zapalovaci(nebo cokoliv) tak po 15 minutach od vypnuti zapalovani mne zasuvku auto vypne(stejne jako rozsvicene parkovacky pokud nejsou zapnute na trvale sviceni)....a predpokladam ze tuto funkci tam predeslej majitel v nemecku nebastlil sam ze to s tim uz koupil....ale nevim no...
myslim ze mereni na baterce je max objektivni a presne...a na merak mam nasazovaci krokodilky co na svorkach baterie drzej a draty k meraku mne daji otevrenym oknem az na volant....
jinak pri startu mne auto samo vypne radio a uplne zhasne i parkovacky....tak vsazim ze maji vsechno prez nejakou elektroniku...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13466
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Motor nenaskoci
Zasuvka zapalovaca nejde cez nijaku elektroniku. Ale cez rele. Tzv. battery saver. Po 15 minutach (sa mi zda) odpoji viacero veci, napriklad aj tu zasuvku alebo osvetlenie interieru.
Ak ti pri startovani vznikne medzi motorom a baterkou ubytok napatia mensi ako 0.3V, tak mi prosim ta nafot, co tam mas za kabelaz a ako mas porobene konektory a spoje. Lebo originalnou instalaciou si daleko nad touto hodnotou
V zime so starsou baterkou je priamo na starteri niekedy iba 6-7V. A este to nastartuje.
Starter byva vacsinou tzv. seriovy motor. Ma vynutia zapojene do serie. Mozes si precitat o tom celu teoriu. Ako zavisia otacky od prudu, ako sa meni prud zatazou atd. Ale v skratke, prechadzajuci prud sa prudko zvysuje otackami, ktore tym dalej narastaju. Aj preto sa nikdy nesmie starter zapnut bez zataze, lebo sa dostane do takych otacok, ze sa rotor odstredivou silou rozleti. Ale co je teda podstatne. Najvyssi krutiaci moment ma od najnizsich otacok. A krutak postupne klesa az k nule. Takze vdaka tomu, ak je motany na nizky vnutorny odpor, staci na neho priviest relativne nizke napatie, dostatocne tvrde (vela amperov) a vyvinie dostatok sily, aby chytil motor. A na nastartovanie staci cca 300ot/min.
Ak ti pri startovani vznikne medzi motorom a baterkou ubytok napatia mensi ako 0.3V, tak mi prosim ta nafot, co tam mas za kabelaz a ako mas porobene konektory a spoje. Lebo originalnou instalaciou si daleko nad touto hodnotou

Starter byva vacsinou tzv. seriovy motor. Ma vynutia zapojene do serie. Mozes si precitat o tom celu teoriu. Ako zavisia otacky od prudu, ako sa meni prud zatazou atd. Ale v skratke, prechadzajuci prud sa prudko zvysuje otackami, ktore tym dalej narastaju. Aj preto sa nikdy nesmie starter zapnut bez zataze, lebo sa dostane do takych otacok, ze sa rotor odstredivou silou rozleti. Ale co je teda podstatne. Najvyssi krutiaci moment ma od najnizsich otacok. A krutak postupne klesa az k nule. Takze vdaka tomu, ak je motany na nizky vnutorny odpor, staci na neho priviest relativne nizke napatie, dostatocne tvrde (vela amperov) a vyvinie dostatok sily, aby chytil motor. A na nastartovanie staci cca 300ot/min.
- vitr73
- Test driver
- Příspěvky: 3916
- Registrován: 25.02.2011 20:33
- Bydliště: Železný Brod
- Kontaktovat uživatele:
Re: Motor nenaskoci
Stano no tak...na 6V se ani sam vymontovanej na ponku neroztoci....natoz aby utahnul motor...no tak... to neni pulzni zdroj aby vyrabel 12 v z 220v i z 100v....no tak lidi.... 

Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů