výběr mondea - motorizace
- zdenek34
- Junior
- Příspěvky: 218
- Registrován: 14.03.2010 16:27
- Bydliště: Jeseník
Re: výběr mondea - motorizace
To Kutil: A ty se divíš, že Golf je živější???? Porovnej si hmotnost svého auta a hmotnost Golfa.
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: výběr mondea - motorizace
Golf váží 1350kg a moje auto 1550kg. To je 200kg a to by u dieselu nemělo mít takový vliv. Beru to podle porovnání zrychlení Mondeo a S-MAX, kde je také rozdíl hmotností 200kg.
Jinak k momentu, auto opravdu žene moment, ale max výkon říká kdy je ještě moment dostupný. Protože na výkon nemá vliv převodovka, zatímco na moment vliv má.
Přikládám průběh mého motoru:

Jinak k momentu, auto opravdu žene moment, ale max výkon říká kdy je ještě moment dostupný. Protože na výkon nemá vliv převodovka, zatímco na moment vliv má.
Přikládám průběh mého motoru:

Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: výběr mondea - motorizace
No moc Ti nerozumim,jak to myslis, ale moment je sila na pace. pokud ma motor B moment stejny jako motor A,ale pri dvojnasobnych otackach,tak ma 2x vyssi vykon.vykon je proste prepocteny moment s otackami. A z toho vyplyva, ze vykon lze zvysovat momentem, nebo otackami, pricemz ten moment je na otackach zavisly (dany charakteristikou/vyladenim motoru).
Diesel ma sice vysoky moment, ale pri nizkych otackach, benzin ma nizsi moment,ale pri vyssich otackach, takze muze mit lehci prevody (coz benziny mivaji) a tim se sila prevodovana na kola tolik prevody nesnizi
Diesel ma sice vysoky moment, ale pri nizkych otackach, benzin ma nizsi moment,ale pri vyssich otackach, takze muze mit lehci prevody (coz benziny mivaji) a tim se sila prevodovana na kola tolik prevody nesnizi
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: výběr mondea - motorizace
Ma.rt: Výkon je moment x otáčky. Nebo také je výkon práce za čas. Práce se vykonává, když síla posunuje těleso po dráze. Výkon se tedy dá definovat jako síla pohybující tělesem určitou rychlostí.
A moment je síla působící na auto. Takže moment (násobený převodem převodovky) je hnací síla, která auto uvádí do pohybu. Výkon říká, jak rychle tato síla dokáže auto hnát, respektive v jakých ještě otáčkách je moment dostupný.
Hlavně jde o to, že je důležitý moment na kolech, ne na motoru. Viz porovnání benzínového a dieselového motoru. Tam je zajímavá informace: pružné zrychlení. To nejlépe vystihuje rozdíl mezi dieselem a benzínem.
Asi nemá smysl porovnávat atmosférický benzín a přeplňovaný diesel. Má smysl spíše porovnávat přeplňovaný benzín a přeplňovaný diesel. Třeba 1.2TSI 77kW a 1.6TDI 77kW.
A moment je síla působící na auto. Takže moment (násobený převodem převodovky) je hnací síla, která auto uvádí do pohybu. Výkon říká, jak rychle tato síla dokáže auto hnát, respektive v jakých ještě otáčkách je moment dostupný.
Hlavně jde o to, že je důležitý moment na kolech, ne na motoru. Viz porovnání benzínového a dieselového motoru. Tam je zajímavá informace: pružné zrychlení. To nejlépe vystihuje rozdíl mezi dieselem a benzínem.
Asi nemá smysl porovnávat atmosférický benzín a přeplňovaný diesel. Má smysl spíše porovnávat přeplňovaný benzín a přeplňovaný diesel. Třeba 1.2TSI 77kW a 1.6TDI 77kW.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: výběr mondea - motorizace
to si rozumime, ja znam rozdil mezi Nm a kW
no pruzne zrychleni v tabulkach je hrozne osemetna vec. nebot se zpravidla uvadi 50-100 na IV a 80-120 na V. A tohle nahrava dieselum, nebot ty maji na tyhle rychlosti lepsi vyuziti tocaku. Pokud by se toto zrychleny porovnavalo na III, tak to bylo mnohem vyrovnanejsi. Ja kdyz srovnam u me 80-120 na III a na V, tak to je jak raketa a embecko, u dieselu k takovemu zlepseni nedojde.
Nicmene mi napises, ze s dieselem je prijemnejsi svezeni, kdyz muzes jezdit v normalnich otackach, kde to tahne a nezere a to souhlasim

no pruzne zrychleni v tabulkach je hrozne osemetna vec. nebot se zpravidla uvadi 50-100 na IV a 80-120 na V. A tohle nahrava dieselum, nebot ty maji na tyhle rychlosti lepsi vyuziti tocaku. Pokud by se toto zrychleny porovnavalo na III, tak to bylo mnohem vyrovnanejsi. Ja kdyz srovnam u me 80-120 na III a na V, tak to je jak raketa a embecko, u dieselu k takovemu zlepseni nedojde.
Nicmene mi napises, ze s dieselem je prijemnejsi svezeni, kdyz muzes jezdit v normalnich otackach, kde to tahne a nezere a to souhlasim

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: výběr mondea - motorizace
Většinou se pružné zrychlení uvádí na předposlední rychlostní stupeň, tedy u 5ti kvaltu na 4ku a u 6ti kvaltu na 5ku. Souhlasím, že to nahrává dieselu, ale většina lidí používá rozsah otáček 1500-3500ot a to jak u benzínu, tak u dieselu.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: výběr mondea - motorizace
no a prave u benzinu je optimalni predpredposledni kvalt
proto zrychleni 0-100 je cca stejne u benzinu a dieselu se stejnym vykonem, protoze tam se vyuziva maximum, co motor da, tedy benzin bezi mezi 4500 a 6500 ot., coz u pruzneho zrycheni neni ani nahodou... ja mam pri 80 na petku teprve cca 2100 ot a to je motor jeste mrtvej
na IV pri 50 mam asi 1700 ot. 



Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: výběr mondea - motorizace
Měl jsem Mondeo 1.8 benzín 85kW a na 5ku točil ve 160km/h cca 4000ot. Sice jsem musel na dálnici řadit, ale motor alespoň tak neřval a jelo to přes 200km/h. Kamarádovi Laguna točila na 5ku 4000ot už ve 135km/h. Takže se mu motor přetáčel už ve 180km/h.
Mám občas možnost jezdit se Scenikem 2.0 benzínem 105kW a proti mému Mondeu 2.2TDCI 114kW je to lemra líná. Začne se hýbat mezi 4000-6500ot a stále jezdit v takových otáčkách, to bych pořád jen tankoval. Jednou jsme se takhle honili a já měl spotřebu 6,5litru a Scenic 13litrů a to jsem nejel na doraz.
Už bych benzín nechtěl, alespoň ne u velkého auta. Mám ještě Fiestu 1.25 benzín 55kW a tam mi benzín nevadí, tam to točím do 6000ot když potřebuju. Ale jinak jezdím 2000-4000ot.
Mám občas možnost jezdit se Scenikem 2.0 benzínem 105kW a proti mému Mondeu 2.2TDCI 114kW je to lemra líná. Začne se hýbat mezi 4000-6500ot a stále jezdit v takových otáčkách, to bych pořád jen tankoval. Jednou jsme se takhle honili a já měl spotřebu 6,5litru a Scenic 13litrů a to jsem nejel na doraz.
Už bych benzín nechtěl, alespoň ne u velkého auta. Mám ještě Fiestu 1.25 benzín 55kW a tam mi benzín nevadí, tam to točím do 6000ot když potřebuju. Ale jinak jezdím 2000-4000ot.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: výběr mondea - motorizace
no to je jasny, benzin aby jel, tak se musi tocit a pak to zere. na druhou stranu kdy potrebujes vykon, coz se mi az tak casto nestava, tak podradim a pak to jede taky. diesela jsem se bal, poruchovost je tam z principu vyssi, benzin je krasne tichej a spotreba je slusna. a na kratky trasy na metro je benzin lepsi. Takze ja treba bych benzin bral znovu 

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: výběr mondea - motorizace
S tou tichostí benzínu je to sporné, moje předchozí benzínové Mondeo bylo hlučnější jak stávající dieselové
a hlavně mi diesel točí ve 130km/h cca 2200ot a o motoru nevím. Benzín mi točil ve 130km/h cca 3300ot a byl sakra slyšet. Kamarádovi ve 130km/h točí dokonce 4000ot.
Většina aut se kterými se setkávám jsou diesely a neřekl bych, že poruchovost je vyšší jak u benzínů. Ale je to malý vzorek, cca 100aut. Ale je jasné, že vzhledem k tomu, že turbo diesely jsou složitější jak benzíny, tak by měla být poruchovost větší a hrozba poruchy turba či vstřiků je dost reálná. Zatím je ale můj současný diesel méně poruchový jak předchozí benzín.
Co se týče podřazování, tak už i u dieselů stoupá rozsah otáček a některé mají maximální výkon kolem 5000ot a tak i u nich lze podřadit. Při přechodu z benzínu na diesel jsem si nemohl dlouho zvyknout na způsob řazení a na ztrátu výkonu už v 3500ot, ale dnes mi to již vůbec nechybí.
Ma.rt máš pravdu, i benzín může být živý. Akorát to co diesel předvádí mezi 1800-2800ot. to benzín předvádí mezi 4000-6000ot.
A kdo to má pořád točit.

Většina aut se kterými se setkávám jsou diesely a neřekl bych, že poruchovost je vyšší jak u benzínů. Ale je to malý vzorek, cca 100aut. Ale je jasné, že vzhledem k tomu, že turbo diesely jsou složitější jak benzíny, tak by měla být poruchovost větší a hrozba poruchy turba či vstřiků je dost reálná. Zatím je ale můj současný diesel méně poruchový jak předchozí benzín.
Co se týče podřazování, tak už i u dieselů stoupá rozsah otáček a některé mají maximální výkon kolem 5000ot a tak i u nich lze podřadit. Při přechodu z benzínu na diesel jsem si nemohl dlouho zvyknout na způsob řazení a na ztrátu výkonu už v 3500ot, ale dnes mi to již vůbec nechybí.

Ma.rt máš pravdu, i benzín může být živý. Akorát to co diesel předvádí mezi 1800-2800ot. to benzín předvádí mezi 4000-6000ot.

Naposledy upravil(a) kutil dne 12.05.2010 11:18, celkem upraveno 2 x.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: výběr mondea - motorizace
Ac-majky by měl s 2,2TDCI přijet na letiště do Částkovic 19 června, tak ho prubnem na sprintech s profi časomírou. 

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: výběr mondea - motorizace
kutil: tak to ja jsem s dieselem tissim nez muj benzin teda jeste nejel
nebudu mluvit o VW PD, to je traktor, 1.8 TDCI ve focusu neni nijak moc hlucny, ale mas pravdu, ze diesel se 6-kvaltem muze byt docela konkurent. Mne pri 130km/h toci petka 3500 a to je uplne v pohode, nejake vetsi brumlani slysim az tak od 4500,ale i pri 6000 je to slusne odhlucneny.
ballu: No, s 2.2TDCI budes i Ty mit co delat, tech 114kW uz nekde musi bejt znat a bude hodne zalezet na ridicich. A ja... ja s Vama nezavodim

ballu: No, s 2.2TDCI budes i Ty mit co delat, tech 114kW uz nekde musi bejt znat a bude hodne zalezet na ridicich. A ja... ja s Vama nezavodim

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Test driver
- Příspěvky: 10344
- Registrován: 07.02.2010 11:46
- Bydliště: Olšany u Prostějova
Re: výběr mondea - motorizace
je jasny že benzin nám bere víc...o tom není pochyb...já sem zrovna ten tip, že když na to přijde tak tam mrdnu troječku pěkně si to potáhám a miluju ten zvuk u toho...ják to říká bratránek kterej má nádhernou primeru p10 s 96 Kw. dvoulitrovým benzinem ( je to opravdu parádni auto
) ...oktáva v tdi ve 190 vadne
...a je to tak. Jednou sem valil z brna a borec v tdi ( podle nápisu 81 Kw ) problikal a vyrazil....no tak já vyrazil taky začlo to tak v kilku borec v oktávce mi trochu ujel, ale já sem si tam v klidu fláknul tu trojku a jel a po chvilce páčko týpe
...pak sem na to sral typek taky a jel pořád za mnou a pak kdesi takovej trochu esičkovej usek a vubec typek....tahalo mu to opravdu dobře ale zase to nestihal podvozkově a bylo vymalovany....on jel sice celou dobu když hodně tak za 7 a já asi za 12
ale ten adrenalinek když si to mužeš fakt táhat do 6 7 tisíc a jenom si hraješ..ale nic proti lidem co mají naftu to vubec, já sem jen prostě na ten benzin i na ukor spotřeby...a s 2.2 tdci v mondeu sem jel a táhá to veeeelmi slušně...









Now: Mazda 6 2.5i GTA 2008
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
Ex: Ford mondeo Mk3 2.0 Duratec 107kw * Bmw e39 530Da 142Kw/420Nm....
- kutil
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 11.01.2009 14:31
- Bydliště: Praha
Re: výběr mondea - motorizace
Ma.rt: Zkoušel jsem Subaru Forester v dieselu a to natočíš, chvilku je znát diesel a pak je to už tiché jak benzín a taky tak živé, nad 4000ot neztrácí tah. Až někde kolem 5000ot to začne vadnout. Na volnoběh žádné vibrace, žádný hluk. Do 3000ot motor neslyšíš, jen když stoupneš na podlahu, tak je slyšet takový ostrý zvuk, ale spíše jak TSI.
Ale co tak slyším od lidí s TSI, tak to možná bude budoucnost. Fakt ty motory hrozně chválí, říkají, že je to benzín, který ale táhne od podlahy jako diesel. Akorát mě překvapuje, že turbo benzíny dělá jen pár firem na světě a ostatní stále cpou atmosféry.
Ale co tak slyším od lidí s TSI, tak to možná bude budoucnost. Fakt ty motory hrozně chválí, říkají, že je to benzín, který ale táhne od podlahy jako diesel. Akorát mě překvapuje, že turbo benzíny dělá jen pár firem na světě a ostatní stále cpou atmosféry.
Mondeo 2.2TDCI 114kW/390Nm r.v.2006
https://moje.auto.cz/superkutil/tank.html
Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html

Fiesta 1.25 55kW r.v.2001 https://moje.auto.cz/superkutil/divoch.html
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: výběr mondea - motorizace
Ona ta koktavka začíná vadnout od 140 a u těch 190 nesmí být silný protívítr a musí být rovinka, což nám nad 190 ještě slušně táhne i do mírného kopce.
Minulý měsíc na D1 taky nemohl ztrávit v koktě, že před nim jede ford rychlostí150, tak z mírného kopce mě plně loženého předjel a já v kopci zase ho. To se opakovalo 3x, tak další kopec jsem přišlápl na 200 a byl pak od něj klid, ikdyž jsem jel dál jen kolem 150-ti. Stále platí pro majitele koncernových kár, že když vidí forda před sebou, jako když se mávne muletou býkovi před rypákem a za každou cenu musí ten blinkr hodit a předjíždět. 
PS: před 7 roky jsem s kotavkou 1,9TDi jel v noci trasu 500 km na jeden zátah rychlostí 140-170 a vzala 9 L/100km nafty, těch 500km = nádrž :huraa:za to jedu 2,0L benzinem.


PS: před 7 roky jsem s kotavkou 1,9TDi jel v noci trasu 500 km na jeden zátah rychlostí 140-170 a vzala 9 L/100km nafty, těch 500km = nádrž :huraa:za to jedu 2,0L benzinem.

BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů