Stránka 78 z 279
Re: Baterie
Napsal: 29.12.2010 17:49
od kaminek
Nepér píše:[ A že jsou tací, kteří rádi radí za cenu shazování ostatních se snaží být nejchytřejší, dokazuje tato diskuse v několika předchozích příspěvcích.
Ne Nepér, nechci zhazovat nikoho a tebe už vůbec ne .Jestli jsem někoho nechtěně urazil ,tak se mu omlouvám .A tento způsob startu jsem ještě s jedním známým provedli asi před týdnem a vše bylo v pohodě

Re: Baterie
Napsal: 29.12.2010 18:50
od hihi
Altík, že může dát až 100V???? To snad při jeho konstrukci ani není možné. Sice tyhle strojky znám čistě teoreticky (Fardayův zákon elmag. indukce atp.), ale závislost indukovaného napětí je pouze na otáčkách (a tím delta B, resp delta S), protože ostatní je dáno výrobcem. Dokáži si teoreticky představit, že těch 100V by tam bylo při ca 6k otáčkách v případě, že by nefungovala regulace, při startu má ovšem pedál na podlaze asi málokdo, byť to může ve speciálním případě mít svůj smysl).
Rozhodně nesouhlasím s postupem, který tu Kominek napsal. To ovšem neznamená, že z něj budu dělat neznalce, či něco horšího. Jím uvedený postup totiž v ideálním případě bude rozhodně perfektní. Jenže já ideální případy nepředpokládám a asi bych něco oddělal, protože by se něco zvrtlo. To nepopírá. Tak o čem, že je ještě řeč?
Ad kabely: R=ro . l / S, kde S je plocha průřezu. Takže "tlusté" dráty jsou vždy lepší, než "hubené". Sice bych to nikdy necharaterizoval "pro diesela", ale když chci, tak tu informaci chápu. A tady se snad nechceme hádat nad slovíčky

.
Re: Baterie
Napsal: 29.12.2010 19:49
od Standa.64
Standartní startování přes kabely je, že propojím mezi baterkama +póly a z -pólu baterie ve startovacím autě připojím na startovaném autě někde vhodnou kostru, kde je pořádný ukostření.Pokud jsou baterie přibližně kapacitně stejné ,nebo ve startovacím autě větší,lze startovat s vypnutým motorem.Přikláním se k tomu aby motor běžel.Kdyby baterku při startování vycucal ,tak ať může aspoň odjet.Když je baterka kapacitně o něco slabší musí se pomáhat baterce altíkem v otáčkách.Startovací proudy u nafťáka jsou daleko větší než u benzínu.Startovací kabely -čím větší průřez tím lepší.Ty startovací proudy u diesela jsou opravdu velké.Takže nějakých 5mm je na nafťáka málo.Z vlastní zkušenosti-startovali jsme 1.9 oktávku s vybitou baterkou,dělané kabely z nabíječky pro vysokozdvižný vozíky o průřezu 25mm2 a po úspěšném nastartování byly dost hodně teplé.Být to kabely alá supermarket, tak ty asi ukápnou .Při startování by si měli pomáhat sobě rovní nebo radši silnější slabšímu.V krajní případě to lze i obráceně ,ale je tam riziko vycucání baterie.Nedoporučuju tedy startovat s Matisem ztuhlýho 3,5l bavoráka v naftě.
Re: Baterie
Napsal: 29.12.2010 20:37
od Nepér
Toyota Landcruiser 120, 3.0 D4D, dva 60Ah akumulátory paralelně, den a půl zůstala zapnutá navigace, po půl otáčce motorem nic. Jedna z baterií vyměněna za baterii z Favorita (44Ah), hladký start, odjezd, nazdar. Jde o startovací proud, který některé kabely nejsou schopny přenést bez velkého úbytku napětí. Kapacita je pak k ničemu.
Re: Baterie
Napsal: 29.12.2010 21:50
od Black66
hihi: špičkově (když nebude buzením procházet budící proud) ano, a dovolím si tvrdit, že i daleko víc. Ale to v daný okamžik nebylo podstatné. To, že toto špičkové napětí nemusí vydržet polovodiče podstatné bylo.
http://fiattipo.net/download/navody/alternator.pdf
Re: Baterie
Napsal: 30.12.2010 03:22
od kaminek
Standa.64 píše:Standartní startování přes kabely je, že propojím mezi baterkama +póly a z -pólu baterie ve startovacím autě připojím na startovaném autě někde vhodnou kostru, kde je pořádný ukostření.Pokud jsou baterie přibližně kapacitně stejné ,nebo ve startovacím autě větší,lze startovat s vypnutým motorem.Přikláním se k tomu aby motor běžel.Kdyby baterku při startování vycucal ,tak ať může aspoň odjet.Když je baterka kapacitně o něco slabší musí se pomáhat baterce altíkem v otáčkách.Startovací proudy u nafťáka jsou daleko větší než u benzínu.Startovací kabely -čím větší průřez tím lepší.Ty startovací proudy u diesela jsou opravdu velké.Takže nějakých 5mm je na nafťáka málo.Z vlastní zkušenosti-startovali jsme 1.9 oktávku s vybitou baterkou,dělané kabely z nabíječky pro vysokozdvižný vozíky o průřezu 25mm2 a po úspěšném nastartování byly dost hodně teplé.Být to kabely alá supermarket, tak ty asi ukápnou .Při startování by si měli pomáhat sobě rovní nebo radši silnější slabšímu.V krajní případě to lze i obráceně ,ale je tam riziko vycucání baterie.Nedoporučuju tedy startovat s Matisem ztuhlýho 3,5l bavoráka v naftě.
No vidíš to, stejný postup jsem téměř popsal i já ,stím že když i toto je málo ,tak lze vyřadit tu vybitou bateri tím, že jí odpojím -pol.Tím ji prostě přestanu taky živit.Jenže jsem tady tím způsobil poprask

Přitom na tom není nic složitého ,jenom je třeba vědět přesný postup .aby to člověk nepopletl ,ptoto jsem i napsal ,že to může dělat jen ten,kdo má o tom nějakou páru.Takže kdo se na to necítíte ,tak to takhle nedělejte

a zase říkám dopředu nikoho nechci urážet ,zdá se mi jsme tu teď nějak moc citlivý a jináč hezkýho silvestra a štastný nový rok.
Re: Baterie
Napsal: 30.12.2010 10:49
od Standa.64
Mě taky zaráží ten odpojený -pól. Kam bude alternátor ládovat proud,když baterka bude po nastartování odpojená? Leda v momentě jak to chytne,tak okamžitě -pól připojit.
Re: Baterie
Napsal: 30.12.2010 11:02
od stand
Kam by asi alternátor ládoval, bude ládovat do té samé baterie z k teré nastartoval

, tento způob je možný za dvou podmínek, chce to obezřetnost-neodpojit všechny zdroje od nastartovaného auta a dobré kabely.
Jde pouze o postupné připojení "druhého" zdroje s následným odpojením zdroje prvního.
Tak tady kamínka už nekamenujte

Re: Baterie
Napsal: 30.12.2010 22:55
od Standa.64
Jestli z dvou rozdílných altíků napájet jednu baterku je v pohodě,tak nemám více námitek.
Re: Baterie
Napsal: 31.12.2010 08:24
od ballu
Re: Baterie
Napsal: 31.12.2010 13:04
od kaminek
No já přeji všem ať vám Fordi příští rok dobře jezdí.
Re: Baterie
Napsal: 31.12.2010 14:45
od ballu
Ne ber to nějak osobně, ročníkově jsme na tom skoro stejně. Nenapsal jsem, že tvůj způsob je blbost, je jen trochu nestandartní, použitelný v garáži a tam kde nemám za sebou studený větr , krutý mráz a snahu co nejrychleji nastartovat. Já jen vysvětlil, jak a proč volit tento způsob , kdy není čas na hrdinské činy. Tvůj způsob zamezí odběru vybité baterky který dělá kolem 3 - 6A což je ke 400 A startovacího proudu zanedbatelný. Proto při snaze co nejrychleji nastartovat, považuji odpojování a zapojování baterky za zdržovačku.
Tak nás neopouštěj, vždyť jde jen o výměnu zkušeností.

Re: Baterie
Napsal: 01.01.2011 19:42
od kaminek
Tak mám dneska zase čistou hlavu a sypu si popel na hlavu ,jak jsem mohl takovej příspěvek napsat

.Asi to bylo tím ,že je v baráku plno pití a drobet jsem to zřejmě přehnal .A kabely na baterku? Doufám že je dlouho neuvidím .

Re: Baterie
Napsal: 01.01.2011 20:49
od koumess
...neboj,nic neprásknem

chlast je sviňstvo,no...
Pánové,tak přeji hladkej průjezd v novém roce

Re: Autobaterie
Napsal: 02.01.2011 15:04
od PaWel
Jak píše Ballu a Koumess, při startování se mi protočily ručičky tachometru a otáčkoměru do maxima a zpět (denní počítadlo ale zůstalo). Auto před tím 3 dny stálo venku v mrazu jak ... a bylo vidět delší dobu, že baterie není zcela Ok, ikdyž jsem ji před měsícem dobíjel. Tak jsem si říkal, že asi nemá cenu dál čekat

Měla 7let a 1měsíc 43Ah Motorcraft, nyní Varta Silver 52Ah.
