Stránka 77 z 279
Re: Baterie
Napsal: 28.12.2010 17:32
od djdekl
Co to je za blbost odpojovat baterku??

Re: Baterie
Napsal: 28.12.2010 17:46
od kaminek
Je vidět, že se moc nevyznáš,ale může to být i tak, jak jsem psal.
Re: Baterie
Napsal: 28.12.2010 17:53
od djdekl
No určitě je vhodný mít nastartovaný auto bez připojený baterky...
Re: Baterie
Napsal: 28.12.2010 18:02
od kaminek
A jak jsi na to přišel ,že je odpojený od baterky? je přece napojený na to auto, které mu pomáhá nastartovat

A když to auto s tou špatnou baterií chytí ,tak si v klidu připojí -pol a pak se teprve odpojí startovací kabely ,pochopil si to ?
Re: Baterie
Napsal: 28.12.2010 18:25
od stand
Kamínek má pravdu, jenže k tomu potřebuješ právě hodně kvalitní startovací kabely!
Re: Baterie
Napsal: 28.12.2010 22:26
od Radegast
To Klára: Nestartuj hned vybité auto po připojení baterií, ale počkej se startováním tak 3 minutky (můžeš klidně i déle) a pak teprve zkus nastartovat. Mě se takhle podařilo nastartovat mou 74Ah baterku prckem se 40Ah.
Re: Baterie
Napsal: 28.12.2010 23:54
od Nepér
Přesně tak, pokud nejde nastartovat hned po připojení kabelů, je lepší nechat to chvíli vrčet, potom to většinou jde. Baterii startovaného auta bych neodpojoval, ve srovnání se startérem je odběr vybité baterie po pár minutách zanedbatelný.
Re: Baterie
Napsal: 29.12.2010 00:36
od hihi
Kaminek: OK, to pak ano, ovšem to byla pro obsah příspěvku zásadní informace.... Ale obvykle, když startuju, tak někam jedu a buď spěchám, nebo to mohu odložit. V druhém případě následuje nabíječka, nebo nová baterka. V prvním rozhodně nebudu ještě odmontovávat "-" baterie, přidělávat totéž, odkodovávat rádio (kruci, kde to mám napsaný???), kódovat všechna čtyři okna (mám je v elektrice). Vymazání dat v ŘJ už je jen drobnost, která vesměs pro mě nemá praktický význam. To ať kolega, co mě startuje ráčí dát nohu lehce na plyn, což se myslím i doporučuje. Faktem je, že jsem takhle 2,5TD Pegeot 607(?) se svou 74Ah/680A nenastartoval. Což je spíš dobře, protože stejně by pak zase nenastartoval. Jeho baterka je asi tak 2x ta moje...
Takže sice by odpojení baterie mělo smysl a svůj význam (v tom rozhodně neodporuji), ale ...
A zkušeností opravdu moc nemám. O baterku se starám (v případě krátkých tras včas dobíjím), mám druhou rezervní (tak nějak se to sešlo) a v případě nutnosti je prostě prohodím.
Re: Baterie
Napsal: 29.12.2010 00:48
od tomelektron
pokud se baterie kompletně vyšťavila, tak uz je jedno, jestli ji odpojis a odneses nabit nebo neodpojis.
Rozhodne nedoporucuju odpojovat pri startovani kabelama. Nevim co to je zase za novinku. Pokud je akumulator jen vybity a ne vadny (coz v tuto chvili nikdo nemuze vedet) tak doporucuju propojit startovacima kabelama, nastartovat druhe auto a nechat dobijet. Po nekolika minutach uz je jedno jestli je vybity akumulator pripojen nebo ne, presne jak pise Neper.
Re: Baterie
Napsal: 29.12.2010 10:31
od kaminek
klara píše:Zdravím,
jen dotázek pro chytřejší hlavinky - kompletně se mi vyšťavila baterka - našla jsem ve Foki orig. Ford, 80 aH - prosím, poradíte mi někdo jak Fokinu uvést do provozuschopného stavu? Potřebuji odvést do servisu ... mám FoFo II. r. 07, 2,0 Tdci - zkoušeli jsme kabelama z druhého FoFo I., ale bez úspěchu .. Dííííííííííky moc!

když ji vyndám a dám nabít, asi vynuluju PC, nebo?
Ten můj příspěvek pro Klaru ,byl hlavně o tom ,že Klary auto už startovali přes startovací kabely ,ale marně.Kdyby se ještě Klara vyjádřila,tak by jsme určitě dozvěděli,že startér asi netočil nic moc a že otáčky startéru klesaly na roveň vybité baterie.Tak jsem popsal postup ,jak tu bateri obejít (samozřejmě to nikomu do hlavy necpu,aby takhle startoval) Ale je to krajní postup jak nastartovat ,když normální připojení kabelama selže a přitom si nevymažete pamět na rádio,okna,ř.j.Efekt je asi takový,jako když si donesete vyhřátou baterii z domova a dáte jí do vymrzlého auta .Potom, protože má Klara diesla ,musí mít kabely pro diesla,jinak zase nenastartuje,slabý nepropustí tolik proudu kolik potřebuje Ještě mi Tomelekron řekni proč to nedoporučuješ ?Je jasný že tohle může dělat jenom ten ,kdo má o tom nějakou páru a baterie není totálně K.O ,ale jen slabá .Jináč když necháš propojený baterky kabelama jak píšeš několik minut ,tak ji trochu oživíš to jo,ale jen na chvilku ,teď jde o to jestli to bude stačit ,někomu jo někomu ale ne.
Re: Baterie
Napsal: 29.12.2010 15:35
od Nepér
Tak proč radíš holce krajní postup? Problém byl v průřezu kabelů a přechodových odporech, jinak na vznětový motor žádné speciální kabely třeba nejsou. Tohle obcházení akumulátoru není zrovna nejchytřejší řešení, při manipulaci může dojít k několika nebezpečným stavům, přirovnal bych to k pokusu o přehození akumulátoru při běžícím motoru, aby se nevymazaly předvolby v rádiu... proto bych to taky nedoporučoval. Nechci se hádat, ale nějakou páru o tom mám a takhle (s odpojením akumulátoru startovaného auta) bych to rozhodně nedělal. Ba naopak, pokud není baterie ve zkratu a má naprázdno napětí alespoň 10V, dovolím si tvrdit, že tomu během startu pomůže.
Re: Baterie
Napsal: 29.12.2010 16:08
od Black66
Připojuju se k názoru - při startování (nebo běžícím motoru) v žádném případě neodpojovat baterku (což se při manipulaci s kleštěmi může stát). Ta slouží v autě jako stabilizátor napětí. Pokud by se odpojila, může si člověk zadělat na docela velký problémy. Alternátor je schopen dát napětí tuším kolem 100V (nevím přesně) a to by mohlo způsobit velké škody.
Pokud je baterie jen vybitá, tak během pár minut nebude zátěží pro druhé auto.
Re: Baterie
Napsal: 29.12.2010 16:29
od kaminek
Nepér píše:? Problém byl v průřezu kabelů a přechodových odporech, jinak na vznětový motor žádné speciální kabely třeba nejsou. .
Nepér, chytáš se každýho slovíčka .Asi jsi to nepochopil správně ,že kabel pro diesla je myšleno (silnější průřez kabele)píšu záměrně průřez aby nedošlo zase k mýlce, protože jsou kabely i slabší určené pro benzíny ,nebo to snad nevíš ,že se takové taky prodávají? Samozřejmě že tento postup není pro každého ,a jsou i tací kteří rádi radí nebo i kritizují a přitom startovací kabely viděli jen na obrázku nebo je mají i v autě ,ale v životě je ještě nepoužili.
Re: Baterie
Napsal: 29.12.2010 16:33
od ballu
Trochu teorie- postup připojení na nastartované auto na baterku vybitou dle manuálu, bez jejího odpojení. Za dvě, tři minuty vybitá baterka něco nacucne a srovná se napětí ale ne kapacita. Tam pak dochází k odběru z nastartovaného auta, jako by dobíjela baterku o větší kapacitě /to jsou ty dvě baterky/. Při startování dle el. zákona jde proud nejkratší cestou, a jelikož je vybitá baterka napojená paralerně, jde přes ní zanedbatelný proud a vše jde na startér.

Re: Baterie
Napsal: 29.12.2010 16:56
od Nepér
Black66 píše:...slouží v autě jako stabilizátor napětí, Alternátor je schopen dát napětí tuším kolem 100V...
Spíš jako filtr, řekl bych... Ono jde spíš o to, že regulace dobíjení (ta má za úkol udržovat napětí) je konstruvána tak, že na výstupu počítá s nějakou zátěží a při odlehčení se může chovat nestandardně. Samozřejmě, dá se to obejít třeba rozsvícením světel ale rozhodně už se nejedná o běžné používání auta. Na otázku, jestli vím, jaké se prodávají kabely nebudu odpovídat. A že jsou tací, kteří rádi radí za cenu shazování ostatních se snaží být nejchytřejší, dokazuje tato diskuse v několika předchozích příspěvcích.