Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4038
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od djdekl » 28.12.2010 17:32

Co to je za blbost odpojovat baterku?? 8O

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Baterie

Příspěvek od kaminek » 28.12.2010 17:46

Je vidět, že se moc nevyznáš,ale může to být i tak, jak jsem psal.
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Uživatelský avatar
djdekl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4038
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od djdekl » 28.12.2010 17:53

No určitě je vhodný mít nastartovaný auto bez připojený baterky...

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Baterie

Příspěvek od kaminek » 28.12.2010 18:02

A jak jsi na to přišel ,že je odpojený od baterky? je přece napojený na to auto, které mu pomáhá nastartovat :lol: A když to auto s tou špatnou baterií chytí ,tak si v klidu připojí -pol a pak se teprve odpojí startovací kabely ,pochopil si to ?
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Baterie

Příspěvek od stand » 28.12.2010 18:25

Kamínek má pravdu, jenže k tomu potřebuješ právě hodně kvalitní startovací kabely!

Uživatelský avatar
Radegast
Junior
Junior
Příspěvky: 294
Registrován: 10.03.2008 22:37
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Baterie

Příspěvek od Radegast » 28.12.2010 22:26

To Klára: Nestartuj hned vybité auto po připojení baterií, ale počkej se startováním tak 3 minutky (můžeš klidně i déle) a pak teprve zkus nastartovat. Mě se takhle podařilo nastartovat mou 74Ah baterku prckem se 40Ah.
FoFo II Combi Ghia 1,6 TDCi 80kW Dark Grey 05/2005
Obrázek

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Baterie

Příspěvek od Nepér » 28.12.2010 23:54

Přesně tak, pokud nejde nastartovat hned po připojení kabelů, je lepší nechat to chvíli vrčet, potom to většinou jde. Baterii startovaného auta bych neodpojoval, ve srovnání se startérem je odběr vybité baterie po pár minutách zanedbatelný.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1017
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Baterie

Příspěvek od hihi » 29.12.2010 00:36

Kaminek: OK, to pak ano, ovšem to byla pro obsah příspěvku zásadní informace.... Ale obvykle, když startuju, tak někam jedu a buď spěchám, nebo to mohu odložit. V druhém případě následuje nabíječka, nebo nová baterka. V prvním rozhodně nebudu ještě odmontovávat "-" baterie, přidělávat totéž, odkodovávat rádio (kruci, kde to mám napsaný???), kódovat všechna čtyři okna (mám je v elektrice). Vymazání dat v ŘJ už je jen drobnost, která vesměs pro mě nemá praktický význam. To ať kolega, co mě startuje ráčí dát nohu lehce na plyn, což se myslím i doporučuje. Faktem je, že jsem takhle 2,5TD Pegeot 607(?) se svou 74Ah/680A nenastartoval. Což je spíš dobře, protože stejně by pak zase nenastartoval. Jeho baterka je asi tak 2x ta moje...

Takže sice by odpojení baterie mělo smysl a svůj význam (v tom rozhodně neodporuji), ale ...

A zkušeností opravdu moc nemám. O baterku se starám (v případě krátkých tras včas dobíjím), mám druhou rezervní (tak nějak se to sešlo) a v případě nutnosti je prostě prohodím.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

tomelektron
Nováček
Nováček
Příspěvky: 68
Registrován: 10.10.2010 21:21
Bydliště: Praha 5

Re: Baterie

Příspěvek od tomelektron » 29.12.2010 00:48

pokud se baterie kompletně vyšťavila, tak uz je jedno, jestli ji odpojis a odneses nabit nebo neodpojis.

Rozhodne nedoporucuju odpojovat pri startovani kabelama. Nevim co to je zase za novinku. Pokud je akumulator jen vybity a ne vadny (coz v tuto chvili nikdo nemuze vedet) tak doporucuju propojit startovacima kabelama, nastartovat druhe auto a nechat dobijet. Po nekolika minutach uz je jedno jestli je vybity akumulator pripojen nebo ne, presne jak pise Neper.
05/1996 - Ford Mondeo - MK I - 5 dv. - 1.8 82kW Zetec-E - 198500km Obrázek

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Baterie

Příspěvek od kaminek » 29.12.2010 10:31

klara píše:Zdravím,
jen dotázek pro chytřejší hlavinky - kompletně se mi vyšťavila baterka - našla jsem ve Foki orig. Ford, 80 aH - prosím, poradíte mi někdo jak Fokinu uvést do provozuschopného stavu? Potřebuji odvést do servisu ... mám FoFo II. r. 07, 2,0 Tdci - zkoušeli jsme kabelama z druhého FoFo I., ale bez úspěchu .. Dííííííííííky moc! :shocked: když ji vyndám a dám nabít, asi vynuluju PC, nebo?
Ten můj příspěvek pro Klaru ,byl hlavně o tom ,že Klary auto už startovali přes startovací kabely ,ale marně.Kdyby se ještě Klara vyjádřila,tak by jsme určitě dozvěděli,že startér asi netočil nic moc a že otáčky startéru klesaly na roveň vybité baterie.Tak jsem popsal postup ,jak tu bateri obejít (samozřejmě to nikomu do hlavy necpu,aby takhle startoval) Ale je to krajní postup jak nastartovat ,když normální připojení kabelama selže a přitom si nevymažete pamět na rádio,okna,ř.j.Efekt je asi takový,jako když si donesete vyhřátou baterii z domova a dáte jí do vymrzlého auta .Potom, protože má Klara diesla ,musí mít kabely pro diesla,jinak zase nenastartuje,slabý nepropustí tolik proudu kolik potřebuje Ještě mi Tomelekron řekni proč to nedoporučuješ ?Je jasný že tohle může dělat jenom ten ,kdo má o tom nějakou páru a baterie není totálně K.O ,ale jen slabá .Jináč když necháš propojený baterky kabelama jak píšeš několik minut ,tak ji trochu oživíš to jo,ale jen na chvilku ,teď jde o to jestli to bude stačit ,někomu jo někomu ale ne.
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Baterie

Příspěvek od Nepér » 29.12.2010 15:35

Tak proč radíš holce krajní postup? Problém byl v průřezu kabelů a přechodových odporech, jinak na vznětový motor žádné speciální kabely třeba nejsou. Tohle obcházení akumulátoru není zrovna nejchytřejší řešení, při manipulaci může dojít k několika nebezpečným stavům, přirovnal bych to k pokusu o přehození akumulátoru při běžícím motoru, aby se nevymazaly předvolby v rádiu... proto bych to taky nedoporučoval. Nechci se hádat, ale nějakou páru o tom mám a takhle (s odpojením akumulátoru startovaného auta) bych to rozhodně nedělal. Ba naopak, pokud není baterie ve zkratu a má naprázdno napětí alespoň 10V, dovolím si tvrdit, že tomu během startu pomůže.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
Black66
Nováček
Nováček
Příspěvky: 129
Registrován: 17.02.2008 11:59
Bydliště: Vysočina

Re: Baterie

Příspěvek od Black66 » 29.12.2010 16:08

Připojuju se k názoru - při startování (nebo běžícím motoru) v žádném případě neodpojovat baterku (což se při manipulaci s kleštěmi může stát). Ta slouží v autě jako stabilizátor napětí. Pokud by se odpojila, může si člověk zadělat na docela velký problémy. Alternátor je schopen dát napětí tuším kolem 100V (nevím přesně) a to by mohlo způsobit velké škody.
Pokud je baterie jen vybitá, tak během pár minut nebude zátěží pro druhé auto.
FF Combi 1.6 16V 03 Silver
Obrázek

Uživatelský avatar
kaminek
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 530
Registrován: 07.03.2009 15:30

Re: Baterie

Příspěvek od kaminek » 29.12.2010 16:29

Nepér píše:? Problém byl v průřezu kabelů a přechodových odporech, jinak na vznětový motor žádné speciální kabely třeba nejsou. .
Nepér, chytáš se každýho slovíčka .Asi jsi to nepochopil správně ,že kabel pro diesla je myšleno (silnější průřez kabele)píšu záměrně průřez aby nedošlo zase k mýlce, protože jsou kabely i slabší určené pro benzíny ,nebo to snad nevíš ,že se takové taky prodávají? Samozřejmě že tento postup není pro každého ,a jsou i tací kteří rádi radí nebo i kritizují a přitom startovací kabely viděli jen na obrázku nebo je mají i v autě ,ale v životě je ještě nepoužili.
Byl Ford Focus combi Trend 1,8TDDI 1999, 90ps
,pružiny Enzo-40mm,vzd.filtr K&N,chip,7jx15 ET 38 195/55R15
https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?f=96&t=14237 Galerie Obrázek


Je BMW 330d Touring

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Baterie

Příspěvek od ballu » 29.12.2010 16:33

Trochu teorie- postup připojení na nastartované auto na baterku vybitou dle manuálu, bez jejího odpojení. Za dvě, tři minuty vybitá baterka něco nacucne a srovná se napětí ale ne kapacita. Tam pak dochází k odběru z nastartovaného auta, jako by dobíjela baterku o větší kapacitě /to jsou ty dvě baterky/. Při startování dle el. zákona jde proud nejkratší cestou, a jelikož je vybitá baterka napojená paralerně, jde přes ní zanedbatelný proud a vše jde na startér. :(
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Baterie

Příspěvek od Nepér » 29.12.2010 16:56

Black66 píše:...slouží v autě jako stabilizátor napětí, Alternátor je schopen dát napětí tuším kolem 100V...
Spíš jako filtr, řekl bych... Ono jde spíš o to, že regulace dobíjení (ta má za úkol udržovat napětí) je konstruvána tak, že na výstupu počítá s nějakou zátěží a při odlehčení se může chovat nestandardně. Samozřejmě, dá se to obejít třeba rozsvícením světel ale rozhodně už se nejedná o běžné používání auta. Na otázku, jestli vím, jaké se prodávají kabely nebudu odpovídat. A že jsou tací, kteří rádi radí za cenu shazování ostatních se snaží být nejchytřejší, dokazuje tato diskuse v několika předchozích příspěvcích.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů