Stránka 76 z 279

Re: Baterie

Napsal: 19.12.2010 14:15
od Nicia
Zdravím,

tak jsem dnes ráno nasedl do auta, zkusil nastartovat a nic. Baterka je v háji, dnes jsem ji vydoloval a při telefonické domluvě v autoservisu Auto Kelly o koupi nové baterie mi bylo řečeno, že pro Focus II (1.6 Ti-VCT z roku 2005) je od výrobce stanoveno 60 Ah. Přitom ta původní Motorcraft, kterou jsem tam měl od začátku má jen 43 Ah, tak mě to celkem udivilo.

Koukal jsem na jejich nabídku a uvažuji buď o koupi VARTA Blue dynamic 52 Ah (470 A) a nebo VARTA Silver dynamic 52 Ah (520 A). Můžete mi někdo poradit, která je lepší? Popřípadě jestli koupit ještě silnější, napříkladu tu 60 Ah? Ale nevím jestli se tam vleze :?:

Potřebuji ji jít zítra koupit.


Děkuji moc všem

Re: Baterie

Napsal: 19.12.2010 15:17
od Standa.64
Zdravím, v autokelly měli pravdu. Podle konfigurátoru Varty do 1.6 Ti-VTC patří buďto Varta Blue dynamic 6oAh nebo Silver dynamic 61Ah.Ta Silver dynamic je kvalitnější.Varta je údajně dodavatelem autobaterií pro ford pod značkou Motorcraft.

Re: Baterie

Napsal: 19.12.2010 23:24
od Nepér
Já měl taky původně 43Ah Motorcraft, nyní 60Ah Vartu Blue, vejde se tam i víc, v krytu baterie je třeba přesadit "doraz" do vzdálenější polohy. Motorcraft teď vozím ve voze Škoda :wink:

Re: Baterie

Napsal: 20.12.2010 08:27
od jarous350
U me si teda baterie Motorcraft udelala kdysi dobre jmeno tim, ze mi na Escortu vydrzela 11 let, coz opravdu povazuju za uspech. A rozhodne se ji ode me zadne prehnane pece nedostavalo.

Ale kvalita se evidentne horsi, kdyz vidim, ze uz tu resi baterie dost lidi s dvojkovym focusem.

Re: Baterie

Napsal: 20.12.2010 16:12
od ziky31
Zdravím chlapi, někdy loni jsem psal, jestli někdo používáte takový „udržovadlo“ baterie a nikdo na to nic. Tak jsme doma zbastlili právě takovýhle dobíjedlo. Jde jen o trafo, usměrňovač a stabilizátor a měřáčky(aby bylo vše pod kontrolou :D ). Jednodušší verzi bez měřáčků a stabilizizátoru jsme používali a používáme na staré šáde a prodloužení životnosti(té baterie :totlsmile: ) je znát. V tomto případě po připojení do autozásuvky se na voltmetru ukáže aktuální napětí a proud cca 200mA (viz foto), po chvíli proud klesne na nějakou minimální(udržovací) hodnotu a napětí vyleze na 14V (rychlost toho pochodu zálěží na stavu baterie). Používám to teď pro jistotu jak je zima a není problém, on teda nikdy nebyl, ale co kdyby. Baterii mám Motorcraft, stáří mě neznámé. Tady foto pro představu

Re: Baterie

Napsal: 21.12.2010 22:21
od matys
Zdravím pánové.........můžete doporučit nebo odradit od koupě nabíječky autobaterií se kterou máte zkušenosti (jaké a proč) ?

.....omluva...nenašel jsem vlákno týkající se autonabíječek

Re: Baterie

Napsal: 22.12.2010 10:58
od Nepér

Re: Baterie

Napsal: 22.12.2010 15:38
od urquell
matys: jelikož jsem jednou po 3týdenním stání měl vybitou baterii a nenastartoval, používám od té doby v garáži toto a spokojenost

Re: Baterie

Napsal: 22.12.2010 17:00
od matys
Pánové .........díky za informace,které se jistě budou hodit vícero zájemcům.
Možná mohlo být vlákno o nabíječkách autobaterií,kterých je spousta typů a každý má nějakou zkušenost nebo názor na ně.

Re: Baterie

Napsal: 26.12.2010 13:36
od klara
Zdravím,
jen dotázek pro chytřejší hlavinky - kompletně se mi vyšťavila baterka - našla jsem ve Foki orig. Ford, 80 aH - prosím, poradíte mi někdo jak Fokinu uvést do provozuschopného stavu? Potřebuji odvést do servisu ... mám FoFo II. r. 07, 2,0 Tdci - zkoušeli jsme kabelama z druhého FoFo I., ale bez úspěchu .. Dííííííííííky moc! :shocked: když ji vyndám a dám nabít, asi vynuluju PC, nebo?

Re: Baterie

Napsal: 26.12.2010 14:50
od kaminek
Klara ,když vyndáš baterii s auta zakoduje se ti jen rádio nic víc .Když znáš kod,tak to není problém.Na druhou stranu když máš nafťáka a chceš ho startovat přes kabely mělo by to druhý auto být nejlépe taky v naftě .Má silnější baterii i alternátor ,dá prostě víc proudu .Zapojení kabelů je plus na plus a mínusový kabel se zapojí u běžícího auta na mínus pol batere a u tvého ne na baterii ,ale na kostru auta ,tím obejdeš tvojí vybitou baterii ,která by jináč dost proudu absorbovala do sebe a stížila by tím start :wink:

Re: Baterie

Napsal: 26.12.2010 22:16
od Bullitt
Taky to chce pořádný kabely, ne nějaký tkaničky z hypermarketu - navenek vypadají fortelně, ale uvnitř žíla jako ke stolní lampičce a zbytek izolace tlustá jako palec.

Re: Baterie

Napsal: 26.12.2010 23:12
od stand
Přesně tak kabely alespon s 5mm prumerem vodice a startuješ hned :palec_nahoru:

Re: Baterie

Napsal: 27.12.2010 02:00
od hihi
kaminek píše:... ,tím obejdeš tvojí vybitou baterii ,která by jináč dost proudu absorbovala do sebe a stížila by tím start :wink:
Ale neobejde, protože jsou v každém případě zapojené paralelně. Jen je mezi nimi např. blok motoru (tedy odpor) a tím se eliminují napěťové (proudové) špičky, které při takovém startu vzikají. Navíc je rozumné kvůli (ne)opatrnosti propojovat nejdřív kladné póly a pak záporné. Když upadne kladný kabel až po zapojení záporného, je vymalováno, když opačně, musel by - padnout přímo na + pól baterie.

Jo, pokud by se dal dát kabel přímo na startér (těleso startéru), pak do baterky opravdu poteče tolik, kolik určuje poměr odporů "ke startéru a "k baterce".

Re: Baterie

Napsal: 27.12.2010 08:56
od kaminek
Hihi,ale obejde a nemusíš hledat žádný startér ,stačí jenom odpojit -pol (kabel) na tom autě které potřebuje nastartovat a tu baterii obejdu (já to zapoměl v tom prvním příspěvku dopsat) .Potom je to už stejné zapojení, jak je tu popisovaný.