Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
Žofre
Nováček
Nováček
Příspěvky: 137
Registrován: 18.05.2008 15:08
Bydliště: Praha

Re: Baterie

Příspěvek od Žofre » 08.12.2010 18:11

ahoj, tak mě včera vypekla baterka, šlo to sice nastartovat, ale za hodně dlouhé podpory otočeného klíčku a přidávání plynu, pak jsem se projel cca 40 km a dneska ráno v pohodě. Radši jsem si ale dnes dojel nechat zkontrolovat stav baterie a bylo mi doporučeno, že je lepší pořídit novou. Prý co bych chtěl, když je v autě už deset let. Nejspíš měl pravdu, tak se teď auto startuje novou Akumou, uvidíme na jak dlouho to tentokrát bude...
Ford Mondeo Combi Trend 2,0 rv. 05/2013, diesel, Silver Moondust (met.)

koumess
Junior
Junior
Příspěvky: 228
Registrován: 02.03.2009 21:29
Bydliště: v horách na severu

Re: Autobaterie

Příspěvek od koumess » 08.12.2010 21:01

tak mám baterku stejně starou jak auto...pravda, indikační zelené oko už poněkud osleplo 8) a teď jak bylo -17 tak sice natočila ale už při tom chuděra ani denní počítadlo v paměti neudržela :| V každem případě :P "když přežije tuhle zimu,vydrží až do podzimu" :D :roll: ...což by bylo odsloužených téměř 11 let. Motorcraft :palec_nahoru:

před zimou to dicky vytáhnu,očistím,doleju,dobiju...
FM 01 kombi,107kW. ...à essence

Tgrifo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 19
Registrován: 27.02.2010 18:47

Re: Baterie

Příspěvek od Tgrifo » 14.12.2010 18:21

Zdravím,
může mi někdo doporučit z vlastní zkušenosti výkonou baterii do mého FoFíka (1,6 85kW). Díky
FordFocus 1,6Ti-VCT sport 2008

Uživatelský avatar
X-sat
Junior
Junior
Příspěvky: 237
Registrován: 20.08.2009 22:33
Bydliště: Jihlava - Řáholec

Re: Baterie

Příspěvek od X-sat » 16.12.2010 07:21

Ahoj všem! Celkem akutně potřebuji informaci o tom, jakou autobaterii mohu koupit do mého C-Maxíka. Nevím, jaké rozměry, protože se nyní k autu nedostanu a rád bych ji ještě dnes objednal. Poradíte? Moc díky!
Ford Focus C-MAX 2.0 TDCi (100 kW) r.v. 2005 GHIA+
https://picasaweb.google.cz/xsatelitek/FordFocusCMAX#

Uživatelský avatar
X-sat
Junior
Junior
Příspěvky: 237
Registrován: 20.08.2009 22:33
Bydliště: Jihlava - Řáholec

Re: Baterie

Příspěvek od X-sat » 16.12.2010 09:03

Ford Focus C-MAX 2.0 TDCi (100 kW) r.v. 2005 GHIA+
https://picasaweb.google.cz/xsatelitek/FordFocusCMAX#

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Baterie

Příspěvek od Nepér » 16.12.2010 11:09

Že řada Blue taky stačí.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
X-sat
Junior
Junior
Příspěvky: 237
Registrován: 20.08.2009 22:33
Bydliště: Jihlava - Řáholec

Re: Baterie

Příspěvek od X-sat » 16.12.2010 11:32

Je tam rozdíl 300,-, což není nic hrozného.
Ford Focus C-MAX 2.0 TDCi (100 kW) r.v. 2005 GHIA+
https://picasaweb.google.cz/xsatelitek/FordFocusCMAX#

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od foki » 16.12.2010 12:51

X-sat píše:Ahoj všem! Celkem akutně potřebuji informaci o tom, jakou autobaterii mohu koupit do mého C-Maxíka. Nevím, jaké rozměry, protože se nyní k autu nedostanu a rád bych ji ještě dnes objednal. Poradíte? Moc díky!

motorcraft , ted jsem delal dve auta co mely silver a po roce odesel altik . baterka byla ve zkratu .
Nepér píše:Že řada Blue taky stačí.
jen to ne , musi se pouzivat baterie silver calcium ,

tady mas neco z navodu jak funguje dobijeni .


Řídicí systém alternátoru 'Smart Charge' (chytré nabíjení)



Alternátor vyrábí elektrický proud pro provoz elektrických systémů vozidla a pro dobíjení autobaterie. Alternátor je poháněn řemenem pohonu příslušenství.


Po nastartování motoru začne alternátor vyrábět střídavý elektrický proud (AC), který je v alternátoru převeden na stejnosměrný elektrický proud (DC). Stejnosměrný proud dobíjí autobaterii a dodává energii elektrickým zařízením vozidla při napětí řízeném regulátorem napětí (nachází se v zadní části alternátoru). Napětí dobíjecího systému je řízeno řídicím modulem pohonu (PCM). Je-li autobaterie studená, je efektivněji dobíjena vyšším napětím, je-li teplá, nižším napětím. PCM může upravit dobíjecí napětí v závislosti na teplotě autobaterie, která je vypočítána na základě teploty nasávaného vzduchu (IAT) a teploty chladicí kapaliny (ECT).

PCM průběžně sleduje a řídí výstupní napětí alternátoru. Je-li vysoká spotřeba energie nebo je-li autobaterie výrazně vybitá, systém může zvýšit otáčky volnoběhu. Pro snížení odporu během startování motoru PCM odpojí alternátor. Po nastartování motoru PCM postupně zvyšuje výkon alternátoru.

PCM ovládá varovnou kontrolku dobíjecího systému, umístěnou na přístrojovém panelu. PCM je proto odpovědný za vypnutí varovné kontrolky dobíjecího systému po nastartování motoru a jeho rozsvícení v případě poruchy, při zapnutém zapalování, vypnutém motoru a stání vozidla je rovněž rozsvícena varovná kontrolka.

Systém řízení Smart Charge se skládá z následujících funkcí:

* Odhad teploty autobaterie a řízení dobíjecího napětí
* Dopředná zpětná vazba na zatížení alternátoru
* Odpojení alternátoru během startu motoru
* Zvýšení otáček volnoběhu při nízkém napětí / velkých energetických nárocích (pro zvýšení výkonu alternátoru nebo pro snížení vybití autobaterie)
* Snížení odběru energie při nízkém napětí
* Zvýšení odběru energie při přepětí

Průběžným počítáním teploty autobaterie a řízením výstupního napětí alternátoru je optimalizován dobíjecí proud autobaterie. Funkce dopředné zpětné vazby na zatížení alternátoru umožňuje PCM s předstihem odhadnout spotřebu energie a tím změnu krouticího momentu na alternátoru. Pomocí těchto informací může PCM docílit výborné stability volnoběhu. PCM také řídí aktivaci alternátoru během startu motoru a funkci zvýšení otáček volnoběhu. Rozvodná skříňka v prostoru pro cestující (PJB) řídí dvě zbývající chytré funkce dobíjení - deaktivaci elektrické zátěže při nízkém napětí a aktivaci elektrické zátěže při přepětí. Pokud napětí autobaterie klesne pod spodní prahovou hodnotu, PJB postupně po 5sekundových intervalech odpojí následující zařízení:

* Vyhřívané čelní sklo
* Vyhřívané zadní okno
* Klimatizaci

PJB výše uvedená zařízení znovu zapojí, stoupne-li hodnota napětí nad prahovou hodnotu. Pořadí pro opětovné zapnutí spotřebičů v 5sekundových intervalech mezi jednotlivými zapnutími je: klimatizace, vyhřívání zadního okna a následně vyhřívání čelního okna. Po povolení provozu a navrácení spotřebičů do normálního režimu dojde k jejich vypnutí, až PCB obdrží signál z jejich spínačů. Když PJB rozpozná, že napětí autobaterie překročilo na 20 sekund horní prahovou hodnotu, je přepětím aktivovaná zátěž zapnuta a je rozsvícena kontrolka dobíjení autobaterie.

Při dosažení prahové hodnoty zapne PJB v uvedeném pořadí v 5sekundových intervalech následující součásti:

* Vyhřívání zadního okna
* Vyhřívání čelního skla

Důvodem je snížení napětí zpět do stanovených mezí a eliminace poškození autobaterie z důvodu jejího přebití. PJB vrátí elektrický odběr zpět do původního stavu, je-li napětí 20 sekund pod horní prahovou hodnotou. To proto, aby nedošlo k přílišnému vybíjení autobaterie. Při vracení odběrů energie do původního stavu je odpojeno vyhřívání čelního skla a po 5 sekundách vyhřívání zadního okna. Činnost zapínání a vypínání odběrů energie se může stále opakovat, v závislosti na růstu či poklesu napětí. Tento režim nastane při trvajícím chybném přebíjení a jeho cílem je zabránit poškození autobaterie z důvodu přebití, ale i vybití přílišným odběrem energie. V normálním režimu jsou zařízení odebírající energie vypínána, když PJB obdrží signál ze spínače. Spodní prahová hodnota napětí je přibližně 10,3 V a horní prahová hodnota napětí přibližně 16 V.

Náběh alternátoru při startu motoru

U řídicího systému alternátoru "Smart Charge" je alternátor během startování odpojen. Teprve po nastartování motoru se alternátor připojí.

Zapnutí je provedeno elektronicky pomocí PCM. Výkon alternátoru se potom plynule zvyšuje na požadovanou hodnotu.

Zvýšené otáčky volnoběhu

Při volnoběhu s vysokým zatížením alternátoru se otáčky volnoběhu zvyšují, aby se zvýšil výkon alternátoru.

Systém může zvýšit otáčky volnoběhu nad jejich základní úroveň v krocích po 150 1/min.



Pro systém "Smart Charge" obsahuje PCM vlastní diagnostiku, která může být aktivována pomocí WDS. V případě poruchy systému rozsvítí PCM varovnou kontrolku. V případě selhání regulace napětí pracuje alternátor při pevném dobíjecím napětí přibližně 13,5 V.

Se stanoveným (standardním) nabíjecím napětím pracuje alternátor jako původně a dodává pro systémy vozidla stále dostatečný proud. Po zapnutí zapalování zapne PCM varovnou kontrolku dobíjení pro kontrolu její funkce. Po nastartování motoru varovná kontrolka nabíjecího systému opět zhasne. Při běhu motoru se varovná kontrolka rozsvítí jen tehdy, zaznamená-li PCM poruchu trvající déle než 20 sekund. (Napětí mimo rozsah, vnitřní chyba alternátoru nebo chyba komunikace mezi PCM a alternátorem).
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Baterie

Příspěvek od stand » 16.12.2010 12:53

Vartu Silver jsem letos také kupoval a točí nádherně (aby také ne když je nová) a do plastového kastlíku pod kapotou se vejde dobře.

Uživatelský avatar
foki
Admin
Admin
Příspěvky: 19256
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od foki » 16.12.2010 14:26

stand píše:Vartu Silver jsem letos také kupoval a točí nádherně (aby také ne když je nová) a do plastového kastlíku pod kapotou se vejde dobře.
aby ti ale nedotocila altik :dih:
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Baterie

Příspěvek od Nepér » 16.12.2010 14:55

foki píše:motorcraft , ted jsem delal dve auta co mely silver a po roce odesel altik . baterka byla ve zkratu.
Nepér píše:Že řada Blue taky stačí.
jen to ne , musi se pouzivat baterie silver calcium , tady mas neco z navodu jak funguje dobijeni ...
Dva případy jsou statisticky naprosto zanedbatelné a nemuselo to být akumulátorem.

Řada Blue dynamic je "silver-calcium", nepleteš si to s Black dynamic? Pro Focus II se právě doporučuje řada Blue nebo Silver, kvůli možnému vyššímu nabíjecímu napětí. Pro kontrolu jsem napětí na baterii měřil a nijak vyšší se mi tedy nezdálo (14,2V má Favorit ve zvýšených otáčkách taky) ale možná to tedy bylo v jiném módu onoho chytrého nabíjení.

Informace o chytrém nabíjení jsou velmi zajímavé, ale odpovědí, proč ne Vartu, nejsou. To má každý Ford od roku 2004?
Naposledy upravil(a) Nepér dne 16.12.2010 15:13, celkem upraveno 1 x.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
stand
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1010
Registrován: 06.10.2008 09:09
Bydliště: Plzeň

Re: Baterie

Příspěvek od stand » 16.12.2010 15:04

foki píše:aby ti ale nedotocila altik :dih:

Dost pochybuji o tom, že Baterie Motocraft je oproti Vartě nějak technologicky navýši, mimo jiné sem pročítal některé testy a Motocraft výkonnově a výdrží jednoznačný propadák.
Jinak baterie ve zkratu, to může být snad způsobené jen mechanickou závadou baterie ne?

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Baterie

Příspěvek od Nepér » 16.12.2010 15:21

Baterie má šest článků po 2V, někdy se některý ze článků zkratuje (z desky se uvolní kus materiálu a spojí se se sousední deskou), baterii klesne napětí a odebírá pak zvýšený proud, víc plynuje, zbývající funkční články se přebíjejí a mohou také odejít. Ale naposledy se mi to stalo u nějaké desetileté Akumy, která už ani nebyla v autě a sloužila jen jako záložní zdroj. Škoda, že to chytré nabíjení nevyhodnotí jako chybu a nerozsvítí třeba kontrolku dobíjení. Otřesy vlivem špatného upevnění akumulátoru zkrátí jeho životnost, a je jedno, jestli je to Jonshon s nápisem Varta, Bosch nebo s nápisem Motorcraft.
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Uživatelský avatar
gargulakj
Junior
Junior
Příspěvky: 467
Registrován: 30.04.2009 17:05
Bydliště: Valašsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od gargulakj » 16.12.2010 15:42

Já koupil baterku u forda... Motorcraft a je to Varta... bylo to napsané přimo v letáčku co byl u ní
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW

Uživatelský avatar
Nepér
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1500
Registrován: 09.12.2009 08:35
Bydliště: Praha 8

Re: Baterie

Příspěvek od Nepér » 16.12.2010 16:35

A já mám teď ve Favoritu baterii Motorcraft, muhehe :mrgreen:
Mondeo mk4, 2.0i, 2010

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 0 hostů