zabudol som kedy som to riešil, prehladaval som prispevky, nakoniec som si spomenul že som to dával na FB.. vtedy som náááhodou na CZ fb skupine na tento problém natrafil. Ale fakt že náhodou, lebo moc tieto skupiny nenavštevujem..
Ked som ten príspevok zbadal, trochu ma to vystrašilo. chalan tam písal že sa mu to stalo pri 68000 km a ja som mal vtedy už 110 tkm. tak som na druhy den išiel do fordu, že pozhanam ten kalíšok.. dodanie do týždňa. ceny som si vtedy poznačil na listok,
prišiel som domov, posnoril na Internete a objednal som od iného výrobcu, za polovicu. Febi Bilstein. čislo 103343, ak by niekto chcel. S kamošom sme to rozobrali a vymenili. Iba ten kalíšok. trubku ani tesnenie som neriešil. fotky pridávam.. mal som to originál uplne v pohode, ale uz ked sme to mali rozhodené, tak som dal nové a pôvodné som si odložil.. olej dávam od prvej garančky millers oil 5w30.. takže už cez 100 tkm jazdím na ňom a žiadny problém
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 18.01.2023 18:26
od Ksanda
Karel2 píše: 18.01.2023 08:52
Stejne by me zajimalo jak to funguje. To omezi v urcitych otackach/kroutaku vykon, aby to setrilo spojku, tedy v tech 4-5k otackach? Pokud si pamatuju tak to omezovalo jednicku ne?
To v tech otačkach není 4-5 neni tou spojkou. Ta spojka je jak píšeš 1.2.
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 18.01.2023 19:00
od Vacil
Co vubec ten update na svolavacce dela? Ja jsem s autem jezdil asi tyden, nez jsem ho dal na svolavacku, tak vlastne nevim. Ale prijde mi, ze 1. a 2. stupen musim na plyn slapat vic, jsou jakoby uduseny.. to je ono?
Karel2 píše: 17.01.2023 13:33
skoda ze milhav - 63 nedal i foto
mohl bych poprosit o cisla dilu (djdekl)
mam podobny problem, pri vytaceni motoru 3-4 to v tech +-5 tisicich skubne, ale udela to jen nekdy, myslim ze i Stanley_vy rikal ze mu to taky dela, doufam ze to neni, zde popisovany, zacatek problemu
Zdvihatko: 5196089
Vačka vyfuk : 1801264
A neni to kolem 4-5 ot? Necitim škubnuti, ale spíš jak by polevil tah a zase pridal. To je asi to orezani silnejsi verze.
Je to podle mě na cca 4,5 tis. Otáček. Ale nedělá to vždy. Mám pocit, že mě jen když delší dobu auto nevytocim k těm pěti tisícům. Krátké zaškrtnutí tahá dal. Podruhé se to nikdy neopakovalo. Teď už jsem si toho ale dlouho nevšiml.
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 18.01.2023 19:26
od Ksanda
Vacil : Jo to je ono, aby jsi nepalil spojku. Před svolavačkou jsem se rozjížděl hlavně na plynové adaptace.
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 18.01.2023 21:28
od Vacil
Jsem si v té době říkal, proč u aut bez SS měněj spojku a se SS jen SW, jak to souvisí .. a bral to jako vlastnost auta i když mě to teda sere celou dobu co ho mám a nezvyk jsem si na to.
Jinak k tématu, než se odporoučel 2.píst, tak nějakou dobu auto při plnym plynu kolem 5-5.5 tis. otáček "zaškobrtlo" a s pocukáváním ještě zrychlovalo .. když se zařadilo, letělo zas bez problémů. Ne vždy. Než jsem to stihnul dořešit, tak byla generálka motoru
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 20.01.2023 11:24
od milhav - 63
Zdravíčko.
Tak jsem se dostal k měření.
Zdvih vačky se změnil z 3.4 na 2.55 mm = - 0.85mm.
Kalíšek měl dno 3.0 mm = -3.0mm
0sička čerpadla 35.7 na 34.0 mm = -1.7mm
To znamená že pokud bylo čerpadlo schopné pracovat i při zkrácení opěrné části o 4.70mm, tak zdvihem se změnil čerpaný objem paliva o cca 30%/ot. Až tam vrátím víko ventilů tak odměřím i maximální možné ubroušení osičky před ztrátou kontaktu s vačkou.
A ještě prosbu. Nemáte někdo utahovací momenty dílů na hlavě? .zatím jsem to nikde na netu nedohledal.
Díky.
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 20.01.2023 11:43
od Karel2
takze jsi mel vacku zesoupanou skoro o milimetr
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 20.01.2023 14:15
od petrvtr
Ahoj kolegové,
Destrukce zvihátka pumpy a vačky který potkala milhav - 63 mě celkem znervóznila, takže jsem ihned zdvihátko objednal a dnes, při 80000km vyměnil. Každopádně u mě bylo beze stop opotřebení pouze oleštěné kolečko uprostřed kde je v kontaktu s vačkou. Takže mám náhradní kdyby něco, to nový jsem tam dal, když už jsem ho koupil. Každopádně by mě zajímalo co je příčinou tohoto problému, který navíc potká pouze někoho. Přemýšlím o vadě materiálu / tepelného zpracování. Olej u mě pravděpodobně pokaždé Castrol Magnatec E 5W-20
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 20.01.2023 14:37
od stano.
No. Dalsi dokaz, ze to nie je 0W-20.
Olejovy kanal ide od remena a cerpadlo je na opacnej strane? Ze by pouzitim zleho filtra (bez spatneho ventilu) alebo dlhsim odstavenim auta padal olej a po starte to islo chvilu nasucho?
Alebo isty cas bol problem s API SM olejmi, ktore obsahovali velmi malo aditiv voci oteru. Motory, ktore mali ventily ovladane kobylkami s valivymi loziskami boli ok. Tie s trecimi hrncekmi vydierali vacky
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 20.01.2023 14:39
od Bomiňo
Jelikož jsem úplný laik, tak se zeptám. Motor (kalíšek v čerpadle) v Smaxu (118kW, 4 válec 2015) a ve Focusu (110kW) je jiný? Nebo mají jen jiný software?
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 20.01.2023 16:47
od djdekl
Stejny
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 20.01.2023 17:18
od Johny181
Já zdvihátko měníl preventivně v nějakých 80tis. km. Správně když už se to rozdělá, tak se má měnit zdvihátko, trubka i těsnění. U mě bylo zdvihátko téměř bez známek opotřebení. Olej u mě byl měněn první tři výměny ve Fordu na garančkách po 20tis. 5W20, pak jsem auto koupil já a měním po roce asi po 8tis. km, víc ani nenajedu. Měl jsem strach co tam najdu, protože když už se to prodře tak nejen že je vačka často na odpis ale ještě jdou všechny ty špony do oleje kterej krásně koluje celým motorem za chodu. U mě bylo zdvihátko po rozebrání téměř bez viditelného opotřebení. Takže ani ta ekovodička a dlouhé výměny oleje po 20tis km které tady byly dělany dokonce 3x na to nemají vliv, pokud se jezdí převážně dlouhé trasy, olej se prohřeje a palivo kterým se olej ředí a případná vhkost se může z oleje odpařit. Jednou z příčin poškození může být ucpání celkem úzkých mazacích kanálků v přírubě čerpadla. Ucpece se to zřejmě kvůli špatné kvalitě oleje ale ne tím že je řídký nebo má nízkou HTHS ale spíš tím, že se v motoru tvoří karbonové úsady které když se dostanou do těch uzkých kanálků dojde k přicpání a zdvihátko není správně mazáno. Ostatní vačky na vačkové hřídely bývají bez poškození přesto že zdvihátko a vačka která ho pohání je na sračky. Tady ten týpek ve videu ukazuje i ty kanálky. V jiném videu doporučuje u těchto motorů pokud se jezdí krátké trasy výměny oleje už po 6ti měsících bez ohledu na nízký nájezd km. Pokud se jezdí občas dlouhé občas krátké tak zkrátit interval na 3000 mil (4 828km) a pokud jezdíš převážně na dálnici a dlouhé trasy kdy se olej vždy prohřeje a pořádně protočí tak 1 rok nebo max. 5000mil (8 046km). Vím i mě to přijde dost přehnané ale něco na tom bude když jsem viděl jak rozdělává 1.5 Ecoboosty co mají za sebou teprve 3. výměnu oleje po nějakých 8tis. km a už je motor plný úsad a karbonu. To vše najdete na jeho kanálu o 4válci 1.5Ecoboost tam má hodně videíí.
YouTube Video
Jinak tady pár fotek z mé výměny. Nafotil jsem si to celé že udělám návod tady na fóru ale nějak na to nebyl do těď čas. Potřebné díly
Porovnání nové vs. staré zdvihátko. Z fotky to vypadá víc opotřebované než ve skutečnosti. Bylo to jen čené a ni lupou jsem tam nenašel ani jeden vryp do toho zdvihátka
A tady se mění i tohle těsnění na pumpě. Jestli někdo bude měnit jen zdvihátko a trubku a těsnění nechá staré je na každém jak se rozhodne. Já radši vyměnil vše tak jak předepisuje Ford.
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 20.01.2023 17:39
od stano.
Super navod
Takze mazane je vyborne, privod oleja je hned pri zdvihatku.
Re: 1.5 ecoboost -poznatky,nazory,recenzie
Napsal: 20.01.2023 17:56
od Ksanda
milhav - 63 píše: 20.01.2023 11:24
Zdravíčko.
Tak jsem se dostal k měření.
Zdvih vačky se změnil z 3.4 na 2.55 mm = - 0.85mm.
Kalíšek měl dno 3.0 mm = -3.0mm
0sička čerpadla 35.7 na 34.0 mm = -1.7mm
To znamená že pokud bylo čerpadlo schopné pracovat i při zkrácení opěrné části o 4.70mm, tak zdvihem se změnil čerpaný objem paliva o cca 30%/ot. Až tam vrátím víko ventilů tak odměřím i maximální možné ubroušení osičky před ztrátou kontaktu s vačkou.
A ještě prosbu. Nemáte někdo utahovací momenty dílů na hlavě? .zatím jsem to nikde na netu nedohledal.
Díky.
Viděl jsem někde na zahraničnim foru, že borec to rozdělal, nechal zničenou vačku a čerpadlo, dal nove zdvihatko a jezdilo to jako za mlada.