Stránka 72 z 279
Re: Baterie
Napsal: 15.10.2010 14:58
od ballu
Máš špatně položenou otázku. Motor je motor a baterka je baterka, a vše záleží na typu baterky a je jedno o jaký motor se jedná. Spíše je pak důležité nastavení napětí v síti od ŘJ pro dobíjení alternátorem.
Teoreticky by se mělo po každé výměně baterky za novou, překontrolovat a následně upravit v ŘJ dobíjecí napětí, protože jeden druh baterky potřebuje max. 13,8V a druhý 14,6V.

Re: Baterie
Napsal: 15.10.2010 23:21
od Nepér
Prakticky do nabíjení žádná ŘJ nezasahuje a vše řídí jen polovodičový regulátor, umístěný přímo na alternátoru, který reguluje proudu pro buzení rotoru. Regulátor bývá nastaven pevně na minimálně 14V.
Re: Baterie
Napsal: 16.10.2010 00:17
od ballu
Nepér ten regulátor v altiku reguluje jen v nouzovém režimu dle nastavení, kdy nedostává povel s ŘJ která vyhodnocuje i teplotu baterie.

Re: Baterie
Napsal: 17.10.2010 01:35
od Nepér
A kde se měří taková teplota baterie?
Re: Baterie
Napsal: 17.10.2010 09:48
od ballu
ŘJ si ji vyhodnocuje z čidel venkovní teploty,nasávaného vzduchu, teploty motoru / teplota v motorovém prostoru/ tyto hodnoty porovnává s hodnotama při posledním vypnutí motoru atd. Je to složitější vyhodnocování, které je zde někde již popsané. Od altiku vede tenký drátek do ŘJ , přes který nadřazeně nad regulací přímo v alternátoru/ která je záložní/ reguluje napětí v síti.

Re: Baterie
Napsal: 17.10.2010 11:04
od Nepér
No, jen aby.
Re: Baterie
Napsal: 17.10.2010 20:39
od JoeFocus
Od zajtra budu mat v LIDL:
http://lidl.sk/cps/rde/xchg/lidl_sk/hs. ... _10411.htm
Co myslite, je vhodna aj na original motorcraft akumulator v mojom pripade 8 rocny 70Ah?
Zatial nie su ziadne problemy, ale cez tyzden jazdim prevazne kratsie trasy a je pred zimou...
Re: Baterie
Napsal: 17.10.2010 22:56
od urquell
Myslím, že vhodná není, protože se doporučuje nabíjet as "desetinou kapacity", tj. máte-li 70Ah, nabíječka by měla mít 7A, zatímco ta z Lidlu má max. 3,8 A.
Re: Baterie
Napsal: 17.10.2010 23:39
od Nepér
To je úplně jedno, jen to dýl trvá...
Tahle se mi moc nelíbí, já bych koupil nějakou obyčejnou transformátorovou nabíječku s přepínačem proudů, s orientačním A-metrem a hotovo...
Každopádně je u těchto levných nabíječek třeba kontrolovat napětí a čas, narozdíl od těch "zbytečně chytrých a drahých". Teď koukám, že je řízena mikroprocesorem, tak by to mohlo mít i nějakou vypínací automatiku... pro klidné svědomí bych jí po koupi aspoň změřil a ověřil, kdy a jak to vypíná.
P.S.: Moje nabíječka má čtyři součástky: trafo, dioda, A-metr a odpor.
Re: Baterie
Napsal: 18.10.2010 19:49
od JoeFocus
Tak nabijacka je doma. Mam na vas otazku, aky typ akumulatora je original Motorcraft (WET - s tekutym elektrolytom alebo AGM - s elektrolyt absorbujucimi rohozami, GEL - s gelovym elektrolytom)? Mam na mysli povodny akumulator Motorcraft 70Ah z roku 2002.
Inak podla navodu to vyzera na celkom sikovnu nabijacku, tak snad aj bude fungovat

Re: Baterie
Napsal: 18.10.2010 22:31
od Nepér
No, elektrolyt (kyselina sírová s destilovanou vodou) je tekutý.
Re: Baterie
Napsal: 19.10.2010 10:50
od JoeFocus
Dakujem

Myslite ze nic nepokazim ked este v pohode startujem, rucicky nelietaju a nepozorujem ziadny iny negativny jav suvisiaci s prevadzkou 8 rocneho akumulatora a pred zimou ju dobijem nakolko jazdim kratke trasy?
Este mi prosim poradte, ci pri nabijani mam otvarat tie otvory na akumulatore?
Re: Baterie
Napsal: 19.10.2010 15:38
od Nepér
Otvírat baterii nemusíš, jsou tam malé větrací dirky...
Baterii samozřejmě dobít můžeš ale pokud je auto denně v provozu, je to možná zbytečné. Taky by stálo za to kontrolovat, aby při nabíjení nestouplo napětí nad 15V, to by se autu nemuselo líbit.
Re: Baterie
Napsal: 19.10.2010 16:40
od matys
JoeFocus.............Pokud jezdíš krátké trasy,baterie se nedobijí tolik jako při delší jízdě .Když už sis koupil nabíječku aku. ,zakup ještě hustoměr elektrolitu ( asi 25kč ) a nacucnutím elektrolitu zjistíš , v jak nabitém stavu je akumulátor .Měřit by se mělo před zahřátím jízdou a ne za chladu .Před případném nabíjení nabíječkou (1/10kapacity akumulátoru)odšroubuj víčka článků baterie (vzniká vodík).
U hustoměru bývá návod ke zjištění stavu nabití baterie.(na plováku hustoměru,kam dosáhne nacucnutá hladina elektrolitu je barevné značení .....červená = nabíjet.....zelená = nabito). Po dobití nechat aspoň 1/2 hod. vybublat , pak zašroubovat víčka a vložit do vozu .
Upozorňuji , že po připojení baterie budeš muset zadávat KÓD do rádia a pár km se bude jevit jiný chod motoru,než se upraví (restart ŘJ) běžnou jízdou .
Restart ŘJ.........beru zpět , nemáš benziňáka .
Re: Baterie
Napsal: 19.10.2010 18:18
od richisan
mtys: restart RJ prebieha aj na ropaku, akurat ze ho az tak nevnimas.