Stránka 8 z 12

Napsal: 12.10.2007 07:38
od omik
chmelko píše:pelen:chcel som poukazat na to, že v dnešnej dobe, dajme tomu pri všetkých 4 kotoučoch je fakt problem brzdy priehrat ak to nerobim cielene..
mne sa to za normalneho provozu ešte nepodarilo...
raz sa mi to podarilo, ale to nebol focus... zjazd z martinskych holi, asi 10km klesanie s prevysenim cca. 800m. Po 6-7 km to uz bolo slapanie do blata, ale relativne rychlo sa vratili spat, stacilo ist za 2 a len velmi jemne obcas do prudsej zakruty dobrzdit. Inak nebolo to moje auto, svojmu by som to nespravil....

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 17.09.2008 19:50
od CODY
Já to moc neřeším, prostě pokud jedu z kopce, kde vím, že nebudu náhle muset brzdit, vyřadím. Jakmile vím, že bude třeba pomoci brzdám motorem, tak mám vždy zařazenou rychlost. Dělal jsem to u všech aut a myslím, že je to tak optimální.
Jednou jsem v německu četl článek o ženské, která chtěla tak šetřit palivo, že při jízdě z kopce vypínala i motor. Dělala to tak dlouho až jednou zabila sebe i své dvě děti. Asi nevěděla, že při vypnutém motoru nefungujou brzdy nebo jejich posilovač.

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 13.10.2008 13:46
od tuciJ
Já když jedu z kopce tak někdy vyřadím někdy ne. Když jedu se zařazeným stupněm tak vidím na otáčky motoru a jsou vždy vyšší než když jedu na volnoběh.Tak jak je to teda se spotřebou? Je to tak ,že víc otáček víc spotřeba.?

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 13.10.2008 13:54
od Ponik
tuciJ: Otáčky můžou být vyšší než na volnoběh, ale když sundáš nohu z plynu, tak se motor točí jenom setrvačností a okamžitá spotřeba nulová.

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 13.10.2008 14:25
od risomas
ked pustis nohu z plynu a auto nie je v zabere tak je spotreba 0. Neutral je blbost na neutral to zere cca 0.2-0.5L na hodinu.

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 13.10.2008 16:47
od panther7
co sem zatím odzkoušel tak neutrál z kopce 2-3l, s rychlostí 0l-z toho důvodu když to jde jedu s rychlostí

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 13.10.2008 17:48
od brava
Jj také potvrzuji, jedeš-li z kopečka na neutrál vždycky to něco bere. Při zařazeným kvaltu hlásí computer nulovou spotřebu. Po přesedlání ze staré škodárny na fofíka jsem si musel na tuto odlišnost trochu zvykat.

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 13.10.2008 18:16
od georgi
Brzdenim motorom sa skutocne da par deci paliva usetrit a zaroven sa tym da hlavne pri dlhych tiahlych klesaniach predist prehriatiu brzd + sa brzdy neskor opotrebuju. Zislo by sa ale zistit, aky je vplyv na motor - co sa pri brzdeni opotrebuva viac je urcite prevodovka/spojka(v pripade, ze sa prechadza z neutralu na rychlostny stupen, musi prejst cez zaber)/dvojhmotovy zotrvacnik (je namahanym prenasanim krutiaceho momentu medzi kolesami a motorom), ako to je ale s motorom neviem.

Teoreticky by sa mal opotrebuvat viac, pretoze sa musi tocit rychlejsie, ako ked ide na volnobehu, na II. strane ked ho zenie auto svojou hmotnostou, nespaluje sa vo valcoch ziadne palivo.

Takze mame 2 moznosti:
a) ak sa motor viac opotrebuva pri brzdeni motorom -> je na uvazeni, ci chceme usetrit brzdove platnicky a par deci paliva ale opotrebovat skor motor/2hmotak/spojku/prevodovku. Ja by som volil radsej kus paliva a kratsiu zivotnost brzd.
b) ak sa motor opotrebuva menej/rovnako, tak uz je to len brzdy/palivo vs. 2hmotak, spojka, prevodovka. Aj tak asi radsej zoderiem brzdy a kupim par deci nafty

Long story short - ja osobne brzdim motorom hlavne pri dlhsej jazde z kopca (Donovaly, ...) a to doporucujem aj ostatnym. V pripade kratsich kopcekov je to na uvazeni podla hore spomenutych faktorov.

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 13.10.2008 18:36
od mirin
Odborníci radí :z kopce 5rychl.stupeň.Já osobně ale tohle neřeším,ale většinou tam tu 5tku mám.

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 13.10.2008 21:06
od CODY
Rychlost vyhazuju jen tam, kde není třeba brzdit :D

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 13.10.2008 21:27
od pbjun
S tim opotrebenim motoru to je taky sporne, na neutral se pali palivo = je tam vyssi teplota - nizke otacky = mensi prutok chladiva a oleje => vetsi opotrebeni motoru? nebo na rychlostni stupen - zadne palivo = nizka teplota - vyssi prutok oleje a vody => mensi opotrebeni motoru? neni nahodou pro ten motor mensi zlo tocit vic bez paliva nez min s palivem? vsak vyrobce sam uvadi ze u vozu se zvysenou zatezi - v knize je psano ze se jedna o auta policie a taxisluzby ktera dlouho bezi na volnobeh se ma casteji menit olej takze myslim ze zarazena rychlost a noha z plynu je asi ideal - delam to tak a pohoda...

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 17.10.2008 22:47
od WnemOne
jj s tou teplotou je to sranda. Mal som vylet, spravil som cca 600 kilakov .. siel som v beznej premavke, ale inym stylom ako zvycajne ... napr . na 90 som siel prevazne 4 kou, aby som bol akcie schopnejsi v pripade potreby , pridas a potom povolisa a tak, v ramci kopirovania terenu a aut okolo mna ...
Co som zistil ??
Spotreba z 6,8 /jazdilo som mesto predtym popravde/ mi klesla na 5.4 a dalsia vec, nedokazal som poriadne prehriat motor tymto stylom jazdy /bolo to tyzden do zadu uz bolo chladnejsie/
Sranda, ked idem z kopca, dlhsieho, dokazem ho schladit na minimum, podla kontorlky skoro na studeny stav...
mozno by sa dalo povedt, vsetkeho vela skodi
alebo zlata stredna cesta ...
ani neviem co som chcel tymto povedat :D :oops:

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 17.11.2008 15:44
od maniak.dj
Pořádnej řidič, kterej chce ušetřit, hodí lano a nechá se táhnout ... v lepším případě na podvalník ... to je pak panečku spotřeba :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: .
Ted, ale vážně, u mně popravdě ani nevim, dělám to už nějak automaticky ... nekdy nechám rychlost, někdy vyřadím, jedu hlavně abych sledoval provoz a situaci na silnici :wink:

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 04.08.2009 11:30
od Vewehr
Napadla mě ještě jedna věc, kterou jsem tady nikde nenašel. Jak je to s brzděním motorem při studeném motoru? Např. když vyjedu z chalupy, tak v podstatě vyparkuju a pak mě čekají 2 km solidního klesání. Je lepší nechat motor brmlat na volnoběhu (alespoň trochu se ohřeje) nebo se studeným motorem, olejem, atd. šetřit brzdy? Osobně radši na volnoběhu drásám kotouče, ale třeba je to jinak :?:.
Díky.

Re: dá se ušetřit vyhazováním neutrálu?

Napsal: 04.08.2009 12:14
od madbugie
no myslim že bude treba rozlišiť či ide o benzinak alebo ropak... čo sa týka krátkych dojazdov ako na križovatku a pod. tak tam jednoznačne so zaradenou rychlosťou a nasledne vyhodiť...

všeobecne motorom prospieva ked sa chladia na zaradenom rychlostnom stupni bez privodu paliva... (samozrejme asi nie dlhodobo ked idem 10km zjazd...) ale benzinakom by to asi vobec nemalo vadit...

u ropakov by som to videl tak ze kratkodobo to nevadi ale aby klesala teplota vody pod 60 stupnov to uz asi nebude dobre, najme v zime ked im dlhsie trva sa zohriat...... (to sa mi este na benzine nepodarilo...)

vewehr u teba by asi bolo lepsie to ist ked tak na volnobehu, alebo s rychlostou ale pod "plynom"