Stránka 8 z 18

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 07.10.2012 19:07
od Wolodyjowsski
VH123 píše:U Fiesty empiricky zjištěno že bez krabičky motor nemá problém ani s poměrem 2:1, dokonce mi v Excelu z asi 15 tankování vychází že je to optimální poměr cena mixu/žravost. Sledováno zhruba od 40 do 85% obsahu E85 v nádrži. Dokud to zvládají mapy v ŘJ a není ladovská zima, krabiček netřeba. Úspora cca 10-15%, zas takový šlágr to není, ale rád experimentuju. :-)
Potvrzuji i poměr 2:1, ale tam už se spotřeba zvedne.
Šlágr to jistě není, ale pociťuju jakési vnitřní uspokojení, že z mé platby za palivo šlo podstatně méně spotřební daně do bezedného Kalouskova měšce :nunu:
V Brně a okolí je málokde N95 pod 38 kaček.

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 24.10.2012 13:02
od NovoCZ
Kluci, popravdě vás nechápu proč se pořád páráte s nějakým mícháním, když krabičky na Aukru seženete běžně za 2200 Kč i s poštou, při troše štěstí i za míň ...
Já s tím mám zkušenost velmi dobrou, spotřeba +15%, jenže když máte "čistý" E85 tak pak je ta úspora už zajímavá (u mně je to 50-70 hal/km podle ceny E85)

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 24.10.2012 13:40
od VH123
Jednoduše proto že ty krabičky z Aukra nedělají nic jiného než že prodlužují dobu vstřiku o nějakou konstantu proti povelu z ŘJ. Když ten delší vstřik zvládne samotná jednotka díky adaptační mapě, proč používat krabičku? Krabička nezařídí předehřev paliva, sama o sobě nesníží spotřebu (bez ní jde do válce buď správná nebo mírně chudá směs) a nepomůže mi v zimě se starty, proto tam leju poměr "jen" zhruba 1:2-1:4. S mým ročním nájezdem u záložního vozítka, plánovanou životností a spočtenou (hypotetickou) návratností provozu s krabičkou/bez krabičky mám jasno.

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 24.10.2012 14:42
od vitr73
tak spravne...ta krabicka z aukra je na 2 veci...... a na nic. ..uz jen proto ze nepouziva udaje z lambdy, a ani cidlo teploty nema..jede jen podle pevne nastavene ho programu. Poradna a funkcni krabicka stoji tak kolem 6 tisic a ty jsou bez problemu...vyzkouseno.. a nez krabicku tak jsem si nechal radsi vymenit mapy v jednotce a v pohode...i pri 7 stupnich rano to chytne na skrtnuti a hned to jede...coz na jednotku bez upravy neslo tak jednoduse. ..ale krabicka z aukra made in china je fakt na ....!

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 24.10.2012 19:45
od NovoCZ
Kluci, hlášky typu made in china jsou v dnešní době hodně legrační, v Číně se dělají už i stíhačky který jsou srovnatelný s Gripenem ;-)
No já vám ji nenutím, tak si klidně míchejte, mně to funguje a jsem spokojený ;-)

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 25.10.2012 09:13
od VH123
Číňani umí vyrobit kvalitní zboží, ale také si tu kvalitu nechají zaplatit. U krabky za 2000 (s nákupkou v Číně sotva poloviční) je docela slušný předpoklad že bude fungovat, ale ještě jednou ti opakuji že neshazuji funkčnost krabičky se kterou jsi zjevně spokojený, jen chci upozornit že bez dat z lambdy a teploty motoru nebude nikdy plnit svou funkci tak jak má a plní spíš funkci placeba, protože některé vhodné motory umožní totéž i bez krabičky. Máš vyzkoušené startování na čistý E85 řekněme v -10°? A argument cenou taky moc neobstojí. Řekněme že při jízdě na čístý E85 je spotřeba stejná jako s jízdou na směs 1:4 (přestože kvůli nižší výhřevnosti lihu bude spotřeba spíš nepatrně vyšší). U nás stojí aktuálně N95 34,90 a E85 23,90. Cena směsi 1:4 je tedy 26,10. Jestliže mám spotřebu kolem 7 l/100 km, každých kilometr mě stojí o 15 halířů víc. Čili návratnost jednotky která mi umožní (ale v zimě spíš ani ta neumožní) provoz na čistý E85 je kolem 13,5 tis. km, což je v případě mé Fiesty něco přes rok a půl. A to mi přes mírné nepohodlí že musím u jednoho stojanu tankovat ze dvou pistolí za ty 2000 nestojí.

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 27.10.2012 18:20
od NovoCZ
Jenže my se tady v podstatě bavíme a voze a koze.
1. jezdím celkem dost a představa přehazování hadic - to mi za to nestojí
2. sleduju si mnoho let náklady na auto a tankování a proto VÍM že mi to dělá úsporu kolem 0,5Kč/km
3. krabičku mi montovali v oficiálním servisu (za 4.000Kč) a díky tomu mi na berňáku odpustili daň silniční, což mi to vrátí za cca. rok a půl, no vlastně jsem si odepsal i DPH ;-)
4. vhodný motor co to umí bez krabičky opravdu nemám a zdá se mi jednodušší i úspornější koupit krabičku než vyměnit auto :-)))
Shrnuto - pokud jezdíš málo, tak si můžeš u pumpy hrát. Pokud tankuješ několikrát za týden, takovéto zábavy dělat budeš těžko. Navíc sám mi čísly dokazuješ že se mi krabička vyplatí - ona už se mi zaplatila ;-) A startovat v -10st jsem ještě nezkoušel, jenže já mám v garáži i v -20st venku teplotu +15st ... ;-)

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 27.10.2012 21:04
od pbjun
My mame u fiesty odzkouseno 1:1 i v mrazech bez problemu a uspora je presne na dve nove gumy rocne a to se s fiestou najede do 15tis rocne :D

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 27.10.2012 21:51
od vitr73
tak ted i verim ze za pul roku na cistej e85 to zaplatilo 4 loziska do kol+ramena+ neznackove tlumice( asi tak 12 tisic km) :mrgreen: ...teda doufam v to :mrgreen:

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 28.10.2012 13:32
od VH123
NovoCZ píše:Jenže my se tady v podstatě bavíme a voze a koze.
Myslím že v zásadě nejsme ve při, oba máme své důvody pro používání E85, jen s rozdílem že pro tebe to je minimalizace nákladů u hlavního přibližovadla, pro mne možnost přiblížit se se záložním vozítkem s náklady na km k hlavnímu vozítku, které mám přestavěné na LPG. Zrovna Zetec 1.6 je motor, který etanol zkousne vcelku bez problémů, možná jsi to mohl zkusit ještě před namontováním krabičky, třeba bys byl překvapený. Úspora silniční daně je argument přes který nejede vlak, pak máš krabku zaplacenou ani ne tak lepším využitím energie z lihu (bez dat lambdy o ní stále pochybuju), ale spíš díky uhnijní ekopolitice. Ale nad tím se nedá moc dumat, na jednu stranu neodvedu Kalouskovi spotřební daň, na druhou stranu podporuju šíbry, kteří si vylobovali zvýhodnění ekopaliv.
Ty studené starty se tě netýkají pouze pokud startuješ pouze v té garáži. Mně to zlobí i třeba když auto stojí 8 hodin před firmou. A pro menší poměr lihu přes zimu jsem se rozhodl jen proto že mě nebaví startovat až třeba na druhé nebo třetí otočení klíčkem, ne že bych neodjel. A s tou vytápěnou garáží neděláš dobře, koroze je chemická reakce jako každá jiná a čím větší teplota, tím pro rez lépe. Ostatně vidím to u tchýna, vyjede párkrát za zimu, ale auto mu hnije snad ještě rychlejc než moje prastará Fiesta, na kterou už třetí garážové stání v mém vozovém parku nezbylo.

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 29.10.2012 09:51
od Wolodyjowsski
Jak je to s těma "krabičkam z Aukra" si povíme...třeba někdy v únoru, až bude venku tak mínus 15...Zatím jsem nenašel natolik závažný argument, co by mě přiměl k montáži něčeho podobného.
Zvláště když někteří "mistři vysokých sklizní" v předtuše vyšších zisků a poptávky po "Babišových kapkách" :D nastavují cenu E85 až kamsi ke 28-29 Kč/l. :bebng:

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 29.10.2012 14:52
od vitr73
to bych je s tim poslal do prdele!!! (omlouvam se ale slusne to proste nejde) ja ted beru e85ku za 23.40 ....i tak se mi zda ze je to predrazeny

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 04.11.2012 12:17
od standa h
Aktuálně jsem teď bral za 23.90/l v Plané, zdražili o 40hal.....mimochodem zmizelo špatné startování ráno, na vině bylo čidlo teploty na motoru..nějaký inteligent ho tam našrouboval bez podložky :irre: takže bylo krásně zdeformované..... :dih:

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 04.11.2012 16:35
od vitr73
ted uz by mnel byt vsude "zimni" e85...tzn 29 procent benzinu v nem

Re: Zkušenosti s přestavbou FORD FOCUS na E85

Napsal: 07.11.2012 17:35
od Dav.Sc.H
Zdravím Vás Pánové.

Jen na úvod, touto dobou vlastním Mazdu 323, která čistý E85 papá bez přestavby a bez problémů s ní mám odjeto za 3 roky víc jak 40tkm s dlouhodobou spotřebou vyšší o 30% oproti N95. V zimě to ředím cca 1:1 kvůli studeným startům.
Mazda má adaptibilní benzinové mapy ŘJ a lambda má velký rozsah regulace, takže nemá problémy. Snad jen při výměně či externím dobíjení baterie, kdy se tyto data (mapy) z ŘJ vymažou a auto na E85 poskakuje jako koza...

Konečně můj pitomý dotaz :hhura:
Chci se tedy zeptat, jestli nějaká motorizace Fordu Focus zvládne čistý E85 bez jakékoliv přestavby. Chci si tohle auto pořídit (nejlíp 1.6)... Vím, že studené starty budou vždycky problém, zajímá mě, jestli zvládá standardní jízdu (úbytek či zvýšení výkonu, spotřebu atd. neřeším)...

Moc děkuji za konstruktivní odpovědi :)