Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
- prying
- Junior
- Příspěvky: 212
- Registrován: 20.12.2008 17:41
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Vyrobí jí tak, aby splnila normu. Tvoje čerpadlo je nezajímá. Takže je to spíš záležitost politiků než výrobce PHM.
Ford Focus II 1,6 AT , 2005
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Pro moderní diesel bude maxx v pohodě.
Pro moderní diesel s nájezdem - no, asi jo.
Pro starší diesel s nájezdem - asi ne.
Starší diesel s nájezdem si koupíš proto, že na jeho stáří už nechceš přidat 50 tis. km ročně, ale tak 10 - 20 ročně. A tím pádem nechceš řešit repas vstřiků, čerpadla.
Ale je to jen moje spekulace, myšlenka. Klidně do ní.
PS: jasně, že i v Rakousku, Německu jezdí starší auta. Ale asi v takovém % počtu, jako u nás jezdí vozy s pořizovací cenou over 1,5 M+. Jako jezdí, ale není jich tolik.
Průměrný stáří je prostě neúprosná statistika. Navíc, když Češi, Poláci, Slováci berou Německé bazary útokem a za peníze zbavují Němce potíží...
Pro moderní diesel s nájezdem - no, asi jo.
Pro starší diesel s nájezdem - asi ne.
Starší diesel s nájezdem si koupíš proto, že na jeho stáří už nechceš přidat 50 tis. km ročně, ale tak 10 - 20 ročně. A tím pádem nechceš řešit repas vstřiků, čerpadla.
Ale je to jen moje spekulace, myšlenka. Klidně do ní.
PS: jasně, že i v Rakousku, Německu jezdí starší auta. Ale asi v takovém % počtu, jako u nás jezdí vozy s pořizovací cenou over 1,5 M+. Jako jezdí, ale není jich tolik.
Průměrný stáří je prostě neúprosná statistika. Navíc, když Češi, Poláci, Slováci berou Německé bazary útokem a za peníze zbavují Němce potíží...
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Lázňator
- Nováček
- Příspěvky: 164
- Registrován: 12.04.2014 16:49
- Bydliště: Měřín
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Chci se zeptat je velkej rozíl mezi vif letní a zimní koupil sem zimní vif kanystr tak že bych to tal lil celoročně i přes léto tak jestli to něčemu nevadí
Ford Mondeo combi 2.2TDCi Ghia+ 8/2005
Spotřeba FORD MONDEO COMBI GHIA 2,2 TDCi 114Kw/155hp
Spotřeba FORD MONDEO COMBI GHIA 2,2 TDCi 114Kw/155hp
-
- Junior
- Příspěvky: 266
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostravsko
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Použití zimních aditivačních směsí:
-Žádný aditiv nezmění letní naftu na zimní. To je dáno uhlovodíkovým složením.
-Aditiv je nutné aplikovat pokud možno teplý (pokojová teplota) do nafty, která ještě nezatuhla a to s předstihem.
-Součástí komplexních zimních aditivačních směsí bývají i nízkoteplotní aditiva (depresanty, detergenty, modifikátory krystalizace a aditiva typu WASA – wax anti-settling additives). Jejich účinnost může být ovlivněna složením výchozí motorové nafty. Pokud má nafta motorová již z výroby dosaženy své nízkoteplotní vlastnosti zejména aditivací na místo svého uhlovodíkového složení, pak následná aditivace již nemusí dosáhnout předpokládaného kladného výsledku. Současně hrozí, že dojde k vzájemnému ovlivnění různých přísad s negativním účinkem.
-Vždy je vhodné se u obsluhy ČS informovat, zda je NM aditivována tímto typem přísad. Pokud tomu tak je, je vhodnější aplikovat pouze letní aditivační směsi a to i v zimním období.
V období jaro-podzim by neměl být problém, v zimě pozor na aditivovanou naftu.
-Žádný aditiv nezmění letní naftu na zimní. To je dáno uhlovodíkovým složením.
-Aditiv je nutné aplikovat pokud možno teplý (pokojová teplota) do nafty, která ještě nezatuhla a to s předstihem.
-Součástí komplexních zimních aditivačních směsí bývají i nízkoteplotní aditiva (depresanty, detergenty, modifikátory krystalizace a aditiva typu WASA – wax anti-settling additives). Jejich účinnost může být ovlivněna složením výchozí motorové nafty. Pokud má nafta motorová již z výroby dosaženy své nízkoteplotní vlastnosti zejména aditivací na místo svého uhlovodíkového složení, pak následná aditivace již nemusí dosáhnout předpokládaného kladného výsledku. Současně hrozí, že dojde k vzájemnému ovlivnění různých přísad s negativním účinkem.
-Vždy je vhodné se u obsluhy ČS informovat, zda je NM aditivována tímto typem přísad. Pokud tomu tak je, je vhodnější aplikovat pouze letní aditivační směsi a to i v zimním období.
V období jaro-podzim by neměl být problém, v zimě pozor na aditivovanou naftu.
Ford Focus combi 1.8 TDCI 85 kW, 2002, silver
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Ja davam zamerne zimni VIF celorocne, motor ma klidnejsi chod. A kdyz si to hodis do googlu najdes ze nejsem sam kdo to tak praktikuje
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
2Lázňator: nevím, proč by si výrobce aditiv komplikoval výrobu, balení a distribuci, že by pro jednu a tutéž věc použil dvě různé etikety. Pokud by to bylo jedno, tak bude jedno balení...
To, že zimní aditivum, použiješ v létě - jasně že to jde, ale přidáš (=zaplatíš) tak přísady, které tam jsou navíc přidány právě proto, aby se nafta nesrážela do vloček parafínů. To v létě nemůže nestat, takže by letní aditivum mělo být na stejný objem levnější.
PS:
aditiva do nafty jsem používal - tím, že koupil rovnou aditivovanou naftu z pistole u stojanu
Teď, co mám koncern, už neřeším aditivovanou naftu, pouze kvalitní naftu.
To, že zimní aditivum, použiješ v létě - jasně že to jde, ale přidáš (=zaplatíš) tak přísady, které tam jsou navíc přidány právě proto, aby se nafta nesrážela do vloček parafínů. To v létě nemůže nestat, takže by letní aditivum mělo být na stejný objem levnější.
PS:
aditiva do nafty jsem používal - tím, že koupil rovnou aditivovanou naftu z pistole u stojanu
Teď, co mám koncern, už neřeším aditivovanou naftu, pouze kvalitní naftu.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Andymaniac
- Junior
- Příspěvky: 480
- Registrován: 21.10.2011 10:42
- Bydliště: Praha 8
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Zdar chlapi, mám dotaz, zda je vhodné začít lít VIF do motoru (1,8 TDCi), který má nalítáno už 160 tis. ? Neuvolní se někde nějaký bordel, který mi ucpe vstřikovače ? Díky.
Ford Focus II kombi po faceliftu (2008)
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
Motor: 1,8 TDCi
Výbava: GHIA
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
To ti nikdo nezaručí, nevíš co tam kdo tankoval. Já do fabky od začátku co ji mám leju vervu s vifem, jak jsem byl zvyklej z fofo. Při koupi měla 150 tkm teď má 164 tkm a nic se neuvolnilo a šlape jak má.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- Bigboy
- Pokročilý
- Příspěvky: 981
- Registrován: 19.07.2013 21:17
- Bydliště: Kroměřížsko
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
mam fofo 1,6 tdci a ma 230 000 najel sem na něm 7000 a od koupi do toho leju vif a v pohodě, jak píše jardak je to jen o tom co dotoho lil předchozi majitel
Je: ŠKODA RAPID Spaceback (čtyřválec) 1,2TSI 81KW r.2017
Byl: Ford Focus kombi 1,6TDCi 66Kw r.2006
Byla: Škoda Felicia GLXi 1995, 1,3MPi
Byl: Ford Focus kombi 1,6TDCi 66Kw r.2006
Byla: Škoda Felicia GLXi 1995, 1,3MPi
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 02.02.2013 13:48
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
já jak koupil tak jsem začal přidávat Vif letní i zimní , ze začátku podle min dávkování teď dávám spíš o něco víc najeto mám asi 185tis z toho přes 20tis jsem najel sám a zatím spokojenost , jediné mimo údržbu byla výměna čidla vačky (2x mě to chcíplo za jízdy v rozmezí cca 500km po výměně Ok ). Jinak Vif by ti nic uvolnit neměl co by pak udělalo bordel , protože to musí chytit palivový filtr
Focus combi 1.8 Tdci 74kW
-
- Test driver
- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Právě proto, že má už nalítáno, bych preferoval prémiové již aditivované palivo nebo kvalitní naftu plus VIF. Pokud máš špatnou naftu, ani VIF ji nezachrání. Špatná = různě říznutá, různými topnými oleji atd. Špatně skladovaná nebo expirovaná nafta s bio přísadami, které už započaly proces rozkladu.Andymaniac píše:Zdar chlapi, mám dotaz, zda je vhodné začít lít VIF do motoru (1,8 TDCi), který má nalítáno už 160 tis. ? Neuvolní se někde nějaký bordel, který mi ucpe vstřikovače ? Díky.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Slid
- Pokročilý
- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Mam najeto 394tis km. Jezdeno na Globus, Lukoil naftu + VIF kde je nejvetsi vytoc. Pocitove lepsi a klidnejsi chod motoru, nez na premiovou naftu Verve, a zbytku neverim a radsi si tam naleju VIF v JZD ani BIO netankuju.
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
- x.line
- Pokročilý
- Příspěvky: 916
- Registrován: 03.10.2009 23:52
- Bydliště: Jaroměř
Aditivum do paliva
Zdravím,
myslím že u Spena ve vlákně jsme zahlédl, že leje do nádrže ještě adetivum či jakýho čerta
Byl by někdo tak hodný a zasvětil mě do této problematiky(nic o tom nevím)? Z lajckého hlediska jsem si říkal, že do takto "moderního" motoru neí potřeba lít nic jiného než naftu, ale asi je opak pravdou.
Koukal jsem, že jsou různé příměsy jako čistící, proti zamrznutí nafty apod.
Hledal jsem tu, ale žádné vlákno jsem nenalezl(pokud je, tak se omlouvám a můžete to smazat)
myslím že u Spena ve vlákně jsme zahlédl, že leje do nádrže ještě adetivum či jakýho čerta
Byl by někdo tak hodný a zasvětil mě do této problematiky(nic o tom nevím)? Z lajckého hlediska jsem si říkal, že do takto "moderního" motoru neí potřeba lít nic jiného než naftu, ale asi je opak pravdou.
Koukal jsem, že jsou různé příměsy jako čistící, proti zamrznutí nafty apod.
Hledal jsem tu, ale žádné vlákno jsem nenalezl(pokud je, tak se omlouvám a můžete to smazat)
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi Titanium X
Ford Mondeo MK5 2.0 TDCi Vignale
Ford Mondeo MK5 2.0 TDCi Vignale
- lucky.jack
- Test driver
- Příspěvky: 8442
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Adetivum do paliva
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... =14&t=5372
Sice je to sekce focus, ale klidně se mmůžou řešit i mondeo
Sice je to sekce focus, ale klidně se mmůžou řešit i mondeo
- x.line
- Pokročilý
- Příspěvky: 916
- Registrován: 03.10.2009 23:52
- Bydliště: Jaroměř
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Ahoj,
narovinu řeknu, že číst 94 stránek je zlo, proto se zeptám a budu doufat, že se ukáže nějaká dobrá duše a odpoví
Mám Mondeo MK4, najeto 200 000km, rv 2008, 2.0TDCI 103kW a dočetl jsem se, že někteří lijí do nádrže adetivum. Chápu, že adetivum je jakási kapalina co napomáhá spalování a asi by měla "čistit motor". Ale zde moje info o adetivu končí. Chci se tedy zeptat, zda je vhodné do nafty něco lít? A když, tak co? Koukal jsem, že je milion značek, milion typů. Adetivum, čistící adetivum, adetivum letní, zimní apod. Rád bych motoru dopřál "to nejlepší" a doufám, že se mi odvděčí dlouhou bezproblemovostí. Proto zvažuju to adetivum.
Teď tankuju pouze na Shellu obyč naftu.
Děkuju za názory.
narovinu řeknu, že číst 94 stránek je zlo, proto se zeptám a budu doufat, že se ukáže nějaká dobrá duše a odpoví
Mám Mondeo MK4, najeto 200 000km, rv 2008, 2.0TDCI 103kW a dočetl jsem se, že někteří lijí do nádrže adetivum. Chápu, že adetivum je jakási kapalina co napomáhá spalování a asi by měla "čistit motor". Ale zde moje info o adetivu končí. Chci se tedy zeptat, zda je vhodné do nafty něco lít? A když, tak co? Koukal jsem, že je milion značek, milion typů. Adetivum, čistící adetivum, adetivum letní, zimní apod. Rád bych motoru dopřál "to nejlepší" a doufám, že se mi odvděčí dlouhou bezproblemovostí. Proto zvažuju to adetivum.
Teď tankuju pouze na Shellu obyč naftu.
Děkuju za názory.
Ford Mondeo MK IV 2.0 TDCi Titanium X
Ford Mondeo MK5 2.0 TDCi Vignale
Ford Mondeo MK5 2.0 TDCi Vignale
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů