LPG - montáže a zkušenosti sem...

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od pkadecka » 11.03.2014 22:05

bee píše:Vsetky kontroly OK, okrem emisií na benzín. Asi je aj kat v prdeli, snad sa z neho ešte ten bordel "vypáli".
Pri teste na vykonovej brzde vyletela kopa bordelu z výfuku (ako sadze z dizla), ukazuje to na zaneseny katalyzátor.
Tak bacha, aby tě to auto někde nenechalo. Kdysi se mi taky rozsypal katalyzátor, což ucpalo výfuk a pak už auto nechtělo jet, motor sotva běžel na volnoběh a při přidání plynu chcípal. Do kopce nejelo auto vůbec. Na tvým místě bych ten kat vyměnil rovnou i když to nebude levné - ale furt lepší než pak řešit ještě navíc odtah, případně další díly výfuku, co se tím rozpadlým katem ucpou.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
bee
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1261
Registrován: 31.03.2008 11:28
Bydliště: F, DE
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od bee » 12.03.2014 10:12

Neda sa zanesený kat niečím prepláchnuť? Pojazdim s tým niekolko tisic km a ked sa to nespraví (nevypali z neho bordel) budem to riešiť. Tak mi to radili v servise. Idealne by bolo, keby sa to dalo vymyt/rozpustit bez vplyvu na katalyticke vlastnosti toho hrnca. Ide asi o sadze zo zleho spalovania z predosleho motora - 1. valca.
Ak ma auto niekde necha, mam ADAC Plus (odťah grátis + náhradné auto).

Uživatelský avatar
jaj169
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od jaj169 » 14.03.2014 20:33

mirisek píše:tak dnes jsem byl v servise nechat změřit vůli ventilů a tady je nákres co mi dal mechanik.
Jaký je váš názor, nechat už seřídit?
Seřizuje se to podložkama, nebo musím koupit nové hrníčky?
Jde použít výfukové,obrousit je a dát na sání?
Jen podotýkám,že mám FFII 1,6 74kw, od montáže LPG najeto celkem 25tis.km
Kolik jsi za to změření dal, kde jsi to byl dělat a jak dlouho to trvalo? - byl jsi s tím někde po známosti nebo "normálně"? A co ti ten mechanik říkal, když ti dával ten nákres? Každý přece není odborník :) . Mě to třeba nic moc neříká :dih: .

p.s. taky bych to někde potřeboval změřit ....
Ford Focus III 1,6 Duratorq TDCi, 85 kw, r.v. 06/2014, combi
před tím Ford Focus II, 1,6 74 kw, r.v. 11/2006, hatchback

mirisek
Junior
Junior
Příspěvky: 498
Registrován: 24.03.2008 16:29
Bydliště: Vsetín

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od mirisek » 14.03.2014 21:27

Dělali mi to v Kašavě u Zlína, kontakt jsem dostal od kámoše ale v servise neznám nikoho,takže jsem byl zákazník jako každý jiný.
Platil jsem 600,- ale ještě mi tam poléčil nějakou drobnost a jak dlouho to dělal nevím,protože jsem tam auto dal ráno a odpoledne jsem pro něho jel, protože se to měří při studeném motoru,takže to nejdřív muselo zchládnout.
říkal že by s tím ještě nic nedělal, až třeba za rok (u mně je to +-13tis.km) a zrovna když to bude sundávat tak udělat i rozvody.
Měl jsem na něho reference od kámoše a bylo vidět, že ví co dělá. vše mi vysvětlil, bo já tomu taky nerozumím :wink:
snad ti to pomůže :)
Ford Focus II kombi, 1,6 16V 74kW, 03/2006 SQ217
Obrázek

Uživatelský avatar
jaj169
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od jaj169 » 14.03.2014 21:52

mirisek píše:Dělali mi to v Kašavě u Zlína, kontakt jsem dostal od kámoše ale v servise neznám nikoho,takže jsem byl zákazník jako každý jiný.
Platil jsem 600,- ale ještě mi tam poléčil nějakou drobnost a jak dlouho to dělal nevím,protože jsem tam auto dal ráno a odpoledne jsem pro něho jel, protože se to měří při studeném motoru,takže to nejdřív muselo zchládnout.
říkal že by s tím ještě nic nedělal, až třeba za rok (u mně je to +-13tis.km) a zrovna když to bude sundávat tak udělat i rozvody.
Měl jsem na něho reference od kámoše a bylo vidět, že ví co dělá. vše mi vysvětlil, bo já tomu taky nerozumím :wink:
snad ti to pomůže :)
No pomůže nepomůže, i tak díky za odpověď :) . Těch 6 kileček bych za to byl ochotný dát. Třeba se mi povede sehnat někoho v okolí mého bydliště .... Tu Kašavu mám trochu z ruky :( . Jedině že bych si tam udělal výlet . Nebo se na to vykašlu a prostě to risknu bez té kontroly. Mám zatím najeto cca 31 tkm, tak už by to asi chtělo se na to podívat. Za 1,5 tkm bych měl měnit olej, tak bych to rád spojil ....
Ford Focus III 1,6 Duratorq TDCi, 85 kw, r.v. 06/2014, combi
před tím Ford Focus II, 1,6 74 kw, r.v. 11/2006, hatchback

Uživatelský avatar
VH123
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1214
Registrován: 09.04.2009 09:37
Bydliště: Lovosice

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od VH123 » 15.03.2014 09:11

Tak si kup spárový měrky za kilo a změř si to sám.
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012

Uživatelský avatar
jaj169
Nováček
Nováček
Příspěvky: 78
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od jaj169 » 17.03.2014 22:00

VH123 píše:Tak si kup spárový měrky za kilo a změř si to sám.
No dík za super radu, zítra běžím pro měrky :roll: .

Teď vážně - v podstatě je dost složité sehnat nějakého "servismana", aby to udělal. Kdyby to bylo asi tak jednoduché, tak by se tomu nijak nebránili a prostě mě "skásli". Myslím, že to není ani tak o těch měrkách .....

Kdyby jste někdo věděli o někom z okolí Ostravy kdo by to byl ochoten udělat, písněte mi SZ (klidně bych si nechal udělat i jiné "pravidelné" servisní úkony, pokud by to šlo třeba spojit). Když nikoho neseženu, tak to prostě nechám tak a budu si držet pěsti, že tím přímazem případné problémy přinejmenším výrazně eliminuji.
Ford Focus III 1,6 Duratorq TDCi, 85 kw, r.v. 06/2014, combi
před tím Ford Focus II, 1,6 74 kw, r.v. 11/2006, hatchback

Uživatelský avatar
shamycz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 05.11.2012 16:18

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od shamycz » 18.03.2014 17:43

Tak dnes jsem nechával kontrolovat ventilové vůle a vše je naprosto OK, v toleranci. Cena 500,- Kč. (Valašské Meziříčí)

Motor : Duratec 1.8 HE
Nájezd na LPG : 25 000km

Po celou dobu používán podtlakový Flashlube přímaz, s nastavením 15 kapek / minutu - volnoběh. Dnes ještě doděláván rozdělovník pro přímaz do každého válce zvlášť.
Ford Focus II 2007 3dv. - Duratec HE 1.8 92kw, LPG AG Compact Obrázek

cendafren
Nováček
Nováček
Příspěvky: 3
Registrován: 25.03.2011 21:10

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od cendafren » 19.03.2014 14:19

Můžeš upřesnit, kde přesně ve Valašském Meziříčí?
Ford CMAX Titanium, 2005, 2.0 B+LPG 107KW.
Ford CMAX Titanium, 2012, 2.0 TDCI 120KW.

Uživatelský avatar
shamycz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 05.11.2012 16:18

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od shamycz » 19.03.2014 15:01

AVG Autoservis - http://autoservisavg.cz/
Ford Focus II 2007 3dv. - Duratec HE 1.8 92kw, LPG AG Compact Obrázek

pepee
Nováček
Nováček
Příspěvky: 42
Registrován: 26.06.2008 19:25

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od pepee » 23.03.2014 18:26

Řeším klasické dilema, zda předělat mého C-Maxe 1,8i 92kW Duratec (QQDB) na LPG, najeto 120 tkm. Najedu ročně 40.000 km a z toho je 90% po dálnících, kdy se otáčky motoru pohybujou mezi 3.600 - 4.200 ot/min. Vzhledem k mému režimu jízdy (pouze dálnice) mi v podstatě nikdo přímo nedoporučil (ani nezakázal) LPG do auta nainstalovat. Přímo LPG servisy (Neptun Harfa, Autogas Coubal) mi doporučovali dát každopádně přímaz ventilů, ale i přístřik benzínu např. od 3.200 ot/min právě kvůli dálničnímu režimu a stejně mi oba mezi řádky řekli, že je jen otázka času, kdy ten motor na dálnici uštvu.

Co hovoří PRO přestavbu:
1) pouze cena LPG cca 18 Kč/L

Co hovoří PROTI přestavbě:
1) časté tankování - 2x týdně
2) vícenáklady za pravidelný servis LPG zařízení
3) pohozená rezerva v kufru
4) na mé denní trase pouze jedna LPG benzínka, takže když mi dojde plyn, pojedu dalších 70 km stejně na benzín (2x v týdnu)
5) spalování cca 7,5 L LPG a 1,5 L naturálu na 100 km
6) strašák ve formě repase/výměny hlavy, když stojí ranec jenom blbé změření vůlí, nedělám si iluze, že i v levnějším servisu se u této opravdy nedostanu pod 15.000 Kč

Má někdo DLOUHODOBÉ zkušenosti s motory Duratec-HE 1,8i 88kW, 1,8i 92kW a 2,0i 107kW s provozem na LPG? Podařilo se někomu na těchto motorech najet alespoň 150.000 km na LPG, aniž by se něco zásadního nepodělalo??? Seřizování ventilových vůlí každých 20 tkm u těchto motorů nepřichází v úvahu z důvodu rozhození rozvodů, sundavání vaček atp.
Mondeo Turnier MKIV 2,0 TDCi 103 kW
Focus C-Max 1,8i Duratec 92 kW

Uživatelský avatar
Zizass
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 552
Registrován: 13.11.2008 16:51
Bydliště: Rychnov nad Kněžnou

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Zizass » 23.03.2014 19:54

Řeším úplně stejné dilema jako peppe. S tím, že najedu pouze 15tkm mimo dálnice, tak jsem zvedavej, co mu kdo doporučí.
Ford Focus II FL kombi 1.8 16V Duratec HE ,92kw, r.v.2009
byl: Ford Focus I hatchback 1.8 16V ZETEC-E ,85kw, r.v.1999
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=39836
Obrázek

Uživatelský avatar
shamycz
Nováček
Nováček
Příspěvky: 62
Registrován: 05.11.2012 16:18

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od shamycz » 23.03.2014 20:14

Já si myslím, že se to jednoznačně vyplatí, když člověk vezme v potaz úsporu cca 1kč na 1km. Pokud člověk nejezdí často dálnice, tak není co řešit. Pokud bych jezdil dálnice, rozhodně bych dal elektornicky řízený flashlube (podtlakový na dálnici paradoxně dává maziva málo) + pavouka, který rozdělí mazivo do každého válce zvlášť. Společně s přívstřikem benzínu a dobře nastaveným LPG, nevěřím, že ten motor min. 100t KM nedá.
Ford Focus II 2007 3dv. - Duratec HE 1.8 92kw, LPG AG Compact Obrázek

Uživatelský avatar
Mira
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2616
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Mira » 24.03.2014 09:31

pepee:
Z toho co píšeš mám pocit, že sis vlastně i sám odpověděl a víceméně do LPG jít stejně nechceš :D Tvé pro a proti jsou toho důkazem.
O svých dlouhodobých zkušenostech ti psát nebudu, páč jsem mimo tebou uvedenou motorizaci, ale přesto si neodpustím poznámky k bodům 1-6:

add 1) jakou máš představu o kapacitě toroidu? já bych měl dojezd při tvém stylu jízdy min. 500km. pokud máš problém 2x týdně natankovat, nabízí se varianta dieselu ...
add 2) ano, je to pravda a výše těchto nákladů se odvíjí od kvality provedené práce již při zástavbě :idea: takže na to pozor :wink: tím chci říct, že pravidelný servis je o výměně filtrů, kontrole vstřikovací lišty, kontroly seřízení a tím to hasne - za předpokladu, že ti to firma skutečně dobře a kvalitně udělá, což je dnes bohužel problém, který se potvrzuje i v tomto vlákně při řešení různých potíží ....
add 3) z mého pohledu to jako bod proti nepovažuju. bez rezervy jezdí i auta, které LPG nemají, tzn. opravná sada a hotovo. btw. já dojezdovku v kufru vozím již 3 roky a nijak mi nezavazí - to je ovšem záležitost individuální :idea:
add 4) to máš holt smůlu, není co dodat. pokud však jezdíš 90% dálnici tak je s podivem, že na LPG nenarazíš :roll: předpokládám, že tu dálnici jezdíš v krátkém úseku semtam ...
add 5) při tvém stylu jízdy ihned zapomeň na spotřebu 7,5L LPG :idea: tipuji minimálně 9,5L a daleko od pravdy nebudu :D S tím benzínem těžko říct, záleží jak by byl přístřik nastaven :idea: Já mám spotřebu benzínu 0.6L/100km, ale srovnání v tom nehledej.
add 6) mám osobní čerstvou zkušenost 8) z mé strany jsem podcenil prevenci, která obnášela pravidelnou kontrolu vůle ventilů (cca 20-30tis. km) a po 77tis. na LPG se mi výfukové zaklepaly. Vše jsem popsal tady na fóru v sólo vlákně - pohledej :palec_nahoru:

Seřizování ventilových vůlí každých 20 tkm není to samé jako kontrola ventilových vůlí každých 20 tkm :idea: Nepleť si pojmy s dojmy :wink:

Takže co ti závěrem doporučit :?: Rozhodni se sám co je pro tebe výhodnější a kde si myslíš, že je prostor pro ušetření financí 8)

A jedna paní povídala: ... asi mě tady forďáci nebudou mít rádi, ale na skutečně bezproblémový provoz LPG se prý hodí nejvíce motory od VW. Do škodovky nemusíš dávat zádné přívstřiky ani přímazy a jezdíš. Můj LPG mechanik má na své oktávce přes 250tis. na LPG a kromě běžné údržby žádné prachy do oprav způsobených provozem na LPG ...
Já však škodovky nemusím a tak se již 3,5 roku "trápím" s LPG ve svým fofíkovi :twisted: Někde tu mám i finanční rozklad včetně aktuálně započítané investici do opravy a pořád jsem rád, že jsem do LPG šel ...

Sákryš, jsem se nějak rozepsal 8O No snad si z toho někdo něco vezme :lol: :lol: :lol:
Byl: FFI 11/2002 Galerie Byl: FFII 12/2008 LPG Galerie - prodán s 340tis. km na tachu
Je FFIII 9/2017 Galeriea opět jedeme na LPG

Uživatelský avatar
Mira
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2616
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - montáže a zkušenosti sem...

Příspěvek od Mira » 24.03.2014 09:41

Zizass: tvůj případ je zcela odlišný :wink: u tebe bych se nejprve dotázal jak dlouho si plánuješ fofíka nechat ve vlastnictví a pak řešil zda předělat nebo ne 8)

Nástřel varianty: do přestavby investuješ 30tis. Kč, návratnost cca 2 roky při přepočtu úspory 1kč - 1km a tvém nájezdu. Abys opravdu citelně šetřil finance, je potřeba počítat s tím, že auto nebudeš měnit jako "ponožky" :mrgreen: Já na tvém místě bych jezdil na LPG již dávno 8)
Byl: FFI 11/2002 Galerie Byl: FFII 12/2008 LPG Galerie - prodán s 340tis. km na tachu
Je FFIII 9/2017 Galeriea opět jedeme na LPG

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů