Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
sth-1
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 02.02.2013 13:48

Re: Baterie

Příspěvek od sth-1 » 27.01.2014 09:01

to foki : no a to samé platí i o jiné baterii . Jestliže bylo dobíjení Ok a umřela baterka , tak výměnou baterky prostě alternátor odejít nemůže ať se dá baterka jakákoli . Ono to že máš zkušenosti že alternátor odešel po výměně baterky bude spíš tím , že tu baterku si někdo vyměnil sám doma a jestliže neměl problém tak se to k tobě ani nedostalo , ale když si někdo nechá dát Motorcraft tak si to za ty prachy nechá udělat rovnou v servisu takže u Tebe se sejde nějaké procento co má problém s dobíjením vymění si doma baterku bez toho aby zkontroloval celý dobíjecí okruh a pak mu to s novou baterkou stejně nejde a musí se ten alternátor opravit a proto se to dostane k tobě ,ale z toho se nedá vyvozovat že vadná byla nová baterka , ale špatná byla celá údržba auta , když by si nechali to dobíjení překontrolovat alespoň jednou za rok tak by se na to asi přišlo dřív opravil by se alternátor a původní baterka by přežila mnohem déle . Mě jen s..... prohlášení typu když byl odkaz na VARTU
"a pak ti vyhledavace prispejou na altik ? "
a k tomu žádný argument jen ten že když se dá Motorcraft pak altík neodejde , proto ta jízlivá otázka zda výměnou baterie za Mororcraft se alternátor sám opraví , dorostou mu uhlíky , sami se namažou ložiska , sběrné kroužky se zarovnají..... :-) . Prostě to není pravda . Pravda bude spíš že ten kdo tam dává ten Motorcraft si auta víc hledí a nechává dělat i preventivní kontroly častěji . Takže bych spíš čekel radu typu baterku můžete dát jakoukoli která splňuje požadavky na zvýšené nabíjení v zimě (musí být technologie s calciem origo je calcium-stříbro takže Varta siver dynamic naprosto vyhovuje ale určitě budou i další značky které nabídnou podobnou nebo lepší kvalitu ) ale jako zásadní považuju nechat zkontrolovat dobíjení . Ideální za ušetřený peníz za baterku nechat vyndat alternátor ven a nechat jej celý vyčistit a prověřit , stav vynutí, sběracích kroužků , ložisek , uhlíků případně vadné díly vyměnit a nečekat až se to jednou celé kousne a pak to svádět na to že se při výměně nedala baterie Motorcraft
Focus combi 1.8 Tdci 74kW

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Autobaterii 80AH 1.8 Tdci

Příspěvek od pkadecka » 27.01.2014 09:17

foki píše:budu se opakovat nevim jestli jsi to cetl ale psal jsem kdyz nekomu odejde baterka a da tam motorcraft tak jsem neslysel aby mel nasledne problemy s altikem
Některé urban legends holt šíří i automechanici. O to víc se pak šíří, protože lidi jim věří.

Byla porucha alternátoru příčina, následek nebo náhoda ve vztahu k výměně baterie?

Taky se říká když vyměníš olej z 5W30 na 10W40, že tím motor zničíš. Někdo jezdil na 5W30, žralo mu to olej, tak tam dal 10W40 a motor umřel... opět, to že motor žral olej, byl signál toho, že se loučí. Po výměně za 10W40 se rozloučil úplně, ale jak může někdo vědět, že by se nerozloučil i na 5W30?
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Klvys
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2561
Registrován: 20.01.2011 18:14
Bydliště: Opatovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Klvys » 27.01.2014 09:25

mam baterii ford 80ah 800A ford ted dela uz jen 80ah 700A mohu ji pouzit?

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8461
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Baterie

Příspěvek od lucky.jack » 27.01.2014 09:26

Něco málo k Ford a Motorcraft baterkám...
Přílohy
Baterie katalog 2206 CZ print NEW.pdf
(3.91 MiB) Staženo 115 x
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Baterie

Příspěvek od pkadecka » 27.01.2014 09:34

Klvys: IMHO bez problémů.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Klvys
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2561
Registrován: 20.01.2011 18:14
Bydliště: Opatovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Klvys » 27.01.2014 09:59

ford jako prestaval dodavat 800A jo?neotevru to pdf jsem na mobilu

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: Baterie

Příspěvek od pkadecka » 27.01.2014 10:28

Asi jo, sám jsi to napsal. Přešel na nějakou novou řadu, změnila se výroba nebo nakupuje ty baterky (a dává na ně svoje logo) od někoho jinýho než dřív.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Klvys
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2561
Registrován: 20.01.2011 18:14
Bydliště: Opatovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od Klvys » 27.01.2014 13:54

Road: Jinak dík byl jsem tam aut jak nasranych baterek vystavenych taky dost:) chtěl 30kč změřil baterku řekl že je kalna a změřil alternátor...starší člověk přijemny :)

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4979
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od fofok » 27.01.2014 15:07

Tak mám asi taky v háji baterku.Protože už jsem jí letos dvakrát nabíjel tak jsem na ní předevčírem po dvou dnech stání změřil preventivně napětí a měla 11,6 V.Dobil jsem jí a dneska před delší jízdou měla 12,2V po delší jízdě 12,35V což je málo.Napětí při dobíjení na volnoběh i při otáčkách stabilně 14,7V.Baterka je stará cca 3,5 let.Auto je kupovaný jako skladovka vyrobená prosinec 2010,baterka je vyrobená 18 týden 2010 a do provozu duben 2011,takže asi jak to stálo na place přes tři měsíce baterka dostala záhul a už se z toho nevzpamatovala.Nechám si to přeměřit alternátor a baterku a uvidím.Doufám,že nedopadnu jako Klvys.Jo a přijde mi,že je dost slabá na to co všechno musí utáhnout-43 Ah a 390A startovací proud.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
IvanGS
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 501
Registrován: 06.01.2012 20:56

Re: Vybitá baterie

Příspěvek od IvanGS » 27.01.2014 15:21

Mám podobný problém. MK4, 2.0TDCI, 2008, kopoval jsem před 2 roky. Před rokem mi měnili anténu GPS, nevím za jak dlouho potom mi přestalo fungovat rádio (FX s BT a GPS), vůbec jakoby do něj ešel proud. Než jsem se dostal do servisu, samo za několik dnů začalo fungovat. Po pár měsících přestalo fungovat opět. Jel jsem na dovolenou na motorce, auto stálo 10 dnů doma a baterka úplně prázdná. Nabil jsem ji mimo auto, podařilo se a dokonce naběhlo i rádio. To přestalo opět fungovat někdy v listopadu. Jednou po víkendu, kdy auto 2 dny stálo, jsem opět nemohl nastartovat, prázdná baterka. Byla tam od r.2008 tak jsem koupil novou, je tam něco přes měsíc, podotýkám že rádio stále nefunguje. Když jezdím denně, není problém, teď jsem ale jel v sobotu, v neděli ne a dnes ráno jsem nemohl nastartovat. Přišel jsem k autu, odemkl, dal do kufru nějaké věci a šel ještě domů. Přišel jsem, odemkl, ve dveřích se něco ozvalo ale dveře nešly otevřít a ani klíčkem (ale nejsem si jistý, byl mráz a byl jsem nervózní), tak jsem tam vlezl kufrem, ten se odemknul, zevnitř jsem otevřel dveře a zkusil nastartovat, nic. Šel jsem pro externí startovací zdroj, otevřel kapotu a něco cvakalo z pojistkové skříňky (zapalko vypnuté, klíčky v ruce). Připojil jsem zdroj, palubka naběhla jak má, otočil jsem klíčkem a nic, ani cvak. Zamknul a odemknul jsem auto dálkovým ovládáním, ale zvuk odemknutí ve dveřích byl trochu slabší, navíc se nerozsvítila obrazovka Converse. Zapnul jsem zapalko a objevil se obrázek auta + zámku a nápis, že "Fahrwegschloss... activ". Volal jsem do servisu, prý je aktivován imobilizér, takže odtahovka a před chvílí dorazilo auto do Fordu. Doufám, že ho zprovozní. Vše začalo samovolným vybíjením baterky ale nevím proč, tak se ptám na váš názor na celou situaci. Díky.

sth-1
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 02.02.2013 13:48

Re: Baterie

Příspěvek od sth-1 » 27.01.2014 16:27

proboha proberte se tady baterka v autě je startovací nic jiného , baterka musí zajistit spolehlivý start motoru nic víc pak je to vše na alternátoru proto není baterka úměrná elektrické výbavě , ale osazenému motoru , Naftový motor potřebuje při startu větší výkon a proto je zde baterka + - 70Ah /750-800A benzínu stačí cca poloviční , v momentě kdy auto nastartuje musí již veškerou energii dodat alternátor a to včetně dobití té energie která se tím startem z baterie vyčerpala . Takže když modelově budu v průměru startovat 1min 200A vyčerpám 3,2Ah . Při požadavku na vyšší elektrickou výbavu musí být dostatečně silný alternátor a v dokonalém stavu . Jakékoli přechodové odpory (špatná kostra , špatně dotažená svorka atd..) snižují výkon alternátoru a jestliže se sníží výkon alternátoru pod aktuální spotřebu proudu spotřebičů ve vozidle , tak již nezbývá nic na nabíjení baterie (to je zajištěno tím že se napětí z alternátoru udržuje na cca 14,4V v závislosti a teplotě ) a díky tomu že je napětí vyšší než napětí baterie teče do baterie nabíjecí proud stejně jako do všech ostatních spotřebičů, když už nebude stačit alternátor udržet toto napětí dostatečně vysoké začne klesat i nabíjecí proud . Kapacita baterie tedy není uměrná potřebné době nabití. Když budu vycházet ze stavu kdy je baterka plně nabitá tak většinou větší kapacita má větší zkratový (startovací) proud a roztočí motor rychleji a to o tolik že ve finále z ní ubude méně kapacity a ta se pak rychleji dobije než z baterie slabší , ale platí že baterie po nastartování je již jen spotřebičem (a ještě ze své podstaty funguje jako filtrační člen nedovolí prudké změny napětí a požere napěťové špičky ) ,takže ješte jednou auto nestačí dobíjet nerovná se závada baterie , ale závada v nabíjecím okruhu regulátoru a nebo alternátoru . Baterie nedrží kapacitu = závada baterie na diagnostiku změření stačí voltmetr připojený do zapalovače při startu a jízdě
Focus combi 1.8 Tdci 74kW

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4979
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od fofok » 27.01.2014 16:38

Auto taky občas stojí,posloucháš radio,používáš centrál,vnitřní osvětlení,dobíjíš ze zapalovače atd.43 Ah je prostě málo.v
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

sth-1
Junior
Junior
Příspěvky: 244
Registrován: 02.02.2013 13:48

Re: Baterie

Příspěvek od sth-1 » 27.01.2014 16:54

46Ah pro benzín naprosto v pohodě v Mondeu 2,0 Zetec jsme měli 42Ah a byla tam nejmíň 5let co jsem s tím jezdil jako se služebákem , ráno do práce 5,5km pak několikrát po městě popojíždění do 3km a odpoledne zase 5,5km domů vše po městě a celou dobu se na baterku kašlalo a nakonec se Mondeo prodalo a stále byla Ok a jak stará byla když jsem s tím začal jezdit fakt nevím . Ale auto mám pro ježdění , když bych v něm měl několika kW audio aparaturu tak si k ní dám samostatnou baterku + benzínovej agregát abych na to mohl pořádat nějaké audio produkce na otevřené scéně a stále platí že když mám spotřebiče který neutáhne alternátor tak je silná baterka k ničemu
Focus combi 1.8 Tdci 74kW

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4979
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od fofok » 27.01.2014 17:08

Ještě dodám,že v klidu mi to žere proud 300mA.Na baterce jsem si potom všiml kulatýho plexi.Nemá uvnitř svítit náhodou zelená ledka?Já to mám zhaslý.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9509
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od phofy » 27.01.2014 17:12

Jo má svítit :mrgreen:

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host