
Baterie / autobaterie / nabijecka
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9509
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Baterie
Jj byl to profi měřák od elektrikářů z práce. Jednou jsme zkoušeli jeho přesnost a na 4A stejnosměrných byl rozdíl jen v desetinkách.sth-1 píše:klešták je pěkná věc ale na přesné měření SS proudu by to ale musela být pěkně drahá mašinka aby ukazovala přesně,
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 02.02.2013 13:48
Re: Baterie
no nevím 75A na60A pojistku to je 25% to by nebyla dobrá vyzitka pro výrobce té pojistky a taky by jednotlivé svíčky musely mít menší odpor než 1ohm a to by asi neosazovali pojistku 60A ale třeba 80A
Focus combi 1.8 Tdci 74kW
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2713
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Baterie
Zajímavý je, že svíčka určená pro tento motor má od každýho výrobce jiný parametry.
Uvedená hodnota platí pro svíčky BERU, který se dávaly v prvovýrobě. Pokud použiješ BOSCH, je max. proud 65A po zahřátí klesne na 45A. NGK má max. proud jen 45A. Selskej rozum mi říká, že ty NGKčka vyhřejou spalovací prostor o třetinu méně než BERU....(ale třeba se pletu)
Jinak ten klešťák je dobrá pomůcka pro rychlou kontrolu stavu svíček, pokud víš jakej mají proud když jsou všechny OK.
Uvedená hodnota platí pro svíčky BERU, který se dávaly v prvovýrobě. Pokud použiješ BOSCH, je max. proud 65A po zahřátí klesne na 45A. NGK má max. proud jen 45A. Selskej rozum mi říká, že ty NGKčka vyhřejou spalovací prostor o třetinu méně než BERU....(ale třeba se pletu)
Jinak ten klešťák je dobrá pomůcka pro rychlou kontrolu stavu svíček, pokud víš jakej mají proud když jsou všechny OK.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 02.02.2013 13:48
Re: Baterie
právě jsem osadil ty bosch a proud 48A vyndal jsem beru ty jsem ještě neměřil dělal jsem to venku a moje ruce moc nemají rádi teplotu kolem 0°C . pěkně je že se proud dá měřit rozpojením u držáku měrky oleje . Jinak musím Ford pochválit za umístění žhavičů stačilo sundat chladič vzduchu a šroub u měrky oleje a pomocí malé goly s prodlouženýma ořechama to bylo cca na hodinu i s vyfoukáním žebrování toho chladiče (na můj vkus byl zanesený až moc ale otázka je jesli jej předtím někdo čistil mám focuse necelý rok ). Jinak klešťák neodsuzuji je to super v ěc a když víš co máš naměřit za hodnoty je vlastně jedno jestli ukáže 50 nebo 75. Ja naměřil 48A ale jen krátce měl jsem to rozpojený u té měrky a zapojil jsem měřák jedním fousem na plus baterie a druhý na ten šroub u měrky a jak jsem odečetl hodnotu odpojil jsem proč trápit zbytečně baterku a taky mě byla celkem už zima na ruce tak jestli to po vteřině klesne nebo ne nevím ale je mě to vlastně jedno vím jak změřit jednoduše proud abych zjistil zda jsou všechny žhaviče OK .Vlasně se to ani nemusí u té měrky rozpojovat rozpojené je to žhavícím relátkem já si ale pro jistotu vyndám tu 60A pojistku a je to . Taky by se zde dalo doměřit v jakém stavu je relátko a kabeláž od baterie až k tomu držáku . Stačilo by změřit při žhavení napětí na tom spoji na té měrce proti plus pólu baterie rozsah mili Volty v ideálním případě bude nula ale myslím že ok by mohlo být cca do 250mV nad tuto hodnotu už bych hledal zda je to přechodový odpor složený z několika míst (2x přechod v pojistkovém pouzdře , 2x patice relé plus přechod kontaktů relé ) když by to bylo rozloženo tak ok když by to bylo u jednoho místa už by to mohl být problém je to ztráta 12,5W při 50A a ta už by mohla třeba patici dobře vypálit při 70A už je to dokonce 17,5W
Focus combi 1.8 Tdci 74kW
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 02.02.2013 13:48
Re: Baterie
teď jsem odměřil ty vyndané žhaviče BERU 3 ks jsou přerušený , jeden se zdá Ok když je studený proud je těsně pod 15A ale velmi rychle klesá na 9A takže to by odpovídalo těm max 60A při 4 žhavičkách a je možné že i ty bosche při připojení těch 60A vezmou ono na tom větším rozsahu než se ustálila ručička to mohlo celkem klesnout ten pokles je opravdu na začátku velmi rychlý
Focus combi 1.8 Tdci 74kW
-
- Junior
- Příspěvky: 244
- Registrován: 02.02.2013 13:48
Re: Baterie
když by chtěl někdo měřit s obyčejným multimetrem pak stačí koupit 4x odpor 0.01ohm (výsledný odpor 0,0025ohm) třeba zde po 6Kč za ks
http://www.gme.cz/rr-0r01-5w-5-500ppm-k ... o-p114-290
zapojit je paralelně a k nim paralelně multimetr na rozsahu 200mV při proudu 50A bude zobrazovat 125mV při proudu 80A 200 mV (naměřené napětí děleno odporem při 200mV 0,2 /0,0025 z toho si to už každý spočítá)
přesnost samozřejmě je daná výslednou přesností odporů + přesnost multimetru ale pro rychlé změření funkčnosti žhavení si myslím dostatečné , nejlepší změřit po výměně žhavičů a to mít za referenční hodnotu ,výhoda měření je jasná není třeba nikdo další kdo by pouštěl žhavení a lze měřit bez zapnutého zapalování a není třeba nikde nic rozpojovat
http://www.gme.cz/rr-0r01-5w-5-500ppm-k ... o-p114-290
zapojit je paralelně a k nim paralelně multimetr na rozsahu 200mV při proudu 50A bude zobrazovat 125mV při proudu 80A 200 mV (naměřené napětí děleno odporem při 200mV 0,2 /0,0025 z toho si to už každý spočítá)

přesnost samozřejmě je daná výslednou přesností odporů + přesnost multimetru ale pro rychlé změření funkčnosti žhavení si myslím dostatečné , nejlepší změřit po výměně žhavičů a to mít za referenční hodnotu ,výhoda měření je jasná není třeba nikdo další kdo by pouštěl žhavení a lze měřit bez zapnutého zapalování a není třeba nikde nic rozpojovat
Focus combi 1.8 Tdci 74kW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13550
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Jardak: Tak pravda, Favorit mal iba 55A alternatory. Co som si pamatal 35A, to nebol Favorit, ale ine auto. Pytal som sa majitela 

- johnyram
- Junior
- Příspěvky: 250
- Registrován: 16.05.2010 17:58
- Bydliště: Liberecko
Re: Autobaterie
Protože jsem byl celý rok hodný, tak jsem dostal pod stromeček tuto nabíječku : http://www.battery-import.cz/nabijecky- ... ah-160-ah-
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LdomQ4rRftA[/youtube]
Super nabíječka, opravdu perfektně zpracování, pogumování, příjemné do rukou
A ještě jsem si dokoupil nějaké přislušenství, je to super
Tak jsem si dal moji 7 let starou baterku nabít a vyhodnoceno jako ok. Avšak moje podezření bylo jiné : pokles napětí a kapacity, což mi taky zabudovaný tester vyhodnotil jak baterii s velkým poklesem. Nastartuji sice v pohodě, ale díky poklesu se mi v minusových teplotách vypíná denní svícení. A nechce se mi to kvůli tomu startovat znova, potom už ok. Zhodnocení poklesu až pod 9voltů.
Už jsem ani nezkoušel program Recond, který si každý chválí a starou baterku zázračně oživí.
Objednal jsem si proto rovnou baterii novou a to na základě doporučení několika odborníků. Původně zamýšlená Varta Silver mi byla jednoznačně rozmluvena a doporučena řada Premium od Exide.
Co se profesiálního zátěžového testu týče, tak prý Vartu strčí v pohodě do kapsy. A to i přes to, že je papírově slabší. Jsou prý podstatně kvalitnější. Nová Varta dosahuje maximálně papírové hodnoty, zatím co Exide nikdy nejde pod papírové hodnoty, z valné většiny mají o 10% větší kapacitu. Takže jsem si vybral tuto, takovou aby mi šel zacvaknout plastový kryt baterie
http://www.battery-import.cz/autobateri ... 12v--ea722
Uvidíme po nějakém čase, ale tuším, že dřív jak za 5 let problém nezaznamenám
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LdomQ4rRftA[/youtube]
Super nabíječka, opravdu perfektně zpracování, pogumování, příjemné do rukou


Tak jsem si dal moji 7 let starou baterku nabít a vyhodnoceno jako ok. Avšak moje podezření bylo jiné : pokles napětí a kapacity, což mi taky zabudovaný tester vyhodnotil jak baterii s velkým poklesem. Nastartuji sice v pohodě, ale díky poklesu se mi v minusových teplotách vypíná denní svícení. A nechce se mi to kvůli tomu startovat znova, potom už ok. Zhodnocení poklesu až pod 9voltů.
Už jsem ani nezkoušel program Recond, který si každý chválí a starou baterku zázračně oživí.
Objednal jsem si proto rovnou baterii novou a to na základě doporučení několika odborníků. Původně zamýšlená Varta Silver mi byla jednoznačně rozmluvena a doporučena řada Premium od Exide.
Co se profesiálního zátěžového testu týče, tak prý Vartu strčí v pohodě do kapsy. A to i přes to, že je papírově slabší. Jsou prý podstatně kvalitnější. Nová Varta dosahuje maximálně papírové hodnoty, zatím co Exide nikdy nejde pod papírové hodnoty, z valné většiny mají o 10% větší kapacitu. Takže jsem si vybral tuto, takovou aby mi šel zacvaknout plastový kryt baterie

http://www.battery-import.cz/autobateri ... 12v--ea722
Uvidíme po nějakém čase, ale tuším, že dřív jak za 5 let problém nezaznamenám

Mondeo 06' kombi Tdci 6kvalt 96kw, xenony, vyhřívané skla, denní svícení, sony mp3, tažné...
-
- Nováček
- Příspěvky: 153
- Registrován: 24.11.2011 22:02
Re: Autobaterie
Predevcirem jsem zastavil u kramu a asi cca. za pul hodky jel pryc pri startovani mi auto tocilo cca 3 sekundy a vylitly rucicky na max a pak zase minimum a zpet. Musel sem si i prenastavit znovu dojezdy oken kdyz pak jedu vyp u motot a treba do 10 minut nastartuju naskoci to okamzite. Ale jakmile to den stoji nebo 30 minut a vice stane se to s temi budiky a treba na prvni pokus to nenaskoci tak tocim podruhe a pak zatim vzdycky naskocil. Baterka je puvodni r.v. 10/2006 , je tento problem evidentni pro odchazejici baterku?
Ford Mondeo III | 2.2 TDCI - 114 kW | Ghia X
---------------------------------------------------------------
RENOVACE ALU a PLECH disků - https://www.facebook.com/RenovaceAlu
---------------------------------------------------------------
RENOVACE ALU a PLECH disků - https://www.facebook.com/RenovaceAlu
- Road
- Člen klubu
- Příspěvky: 768
- Registrován: 04.11.2010 18:32
- Bydliště: Přerov
Re: Autobaterie
Vypadá to, že jo, bude baterkou.
- davemomo
- Test driver
- Příspěvky: 5672
- Registrován: 03.01.2011 17:07
- Bydliště: Karlovy Vary
- Kontaktovat uživatele:
Re: Autobaterie
jo to je baterka, sežere to při startu veškerej proud a tim se ti to všechno vynuluje
Ford Mondeo MK3 Titanium X (ST paket) 2,2 TDCI GALERKA
koupím jednu zadní a 2přední krytky ST prahu před FL

-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Autobaterie
To je divny, ze kdyz startujes malem dvakrat po sobe, tak je to v pohode a po pul hodine stani a predchozi jizde to nejde. Asi bych to pro jistotu overil s jinou baterkou, klidne slabsi, jakoukoli funkcni 

je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- johnyram
- Junior
- Příspěvky: 250
- Registrován: 16.05.2010 17:58
- Bydliště: Liberecko
Re: Autobaterie
Tak si ji nech změřit někde, kde mají zátěžový tester. A nebo napoj dobrou nabíječku, kde to uvidíš sám, že nedrží kapacitu
No na 100% je to baterkou. Já mám problém podobný, ale né až tak markantní, teda doufám měl jsem, baterku za chvilku přivezou, vyměním a je po problému

No na 100% je to baterkou. Já mám problém podobný, ale né až tak markantní, teda doufám měl jsem, baterku za chvilku přivezou, vyměním a je po problému

Mondeo 06' kombi Tdci 6kvalt 96kw, xenony, vyhřívané skla, denní svícení, sony mp3, tažné...
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Autobaterie


BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti