
Ložiska - huceni od kol
-
- Nováček
- Příspěvky: 28
- Registrován: 26.09.2012 10:34
Re: Ložiská
No tak proto se tu ptám abych se dozvěděl více. Zda jsou nějaké vychytávky, na co si dát pozor, jak vypadá ten přípravek, kde se dá v jakém místě tlačit atd. Nikde na tomto fóru jsem to nenašel a tak se ptám. Je tu spoustu odborníků, tak bych je poprosil ať si to nenechávají pro sebe 

Ford focus II combi 1,6 TDCI 80kw r.v. 2004, najeto asi milion.
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5742
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Ložiská
Tak už asi týden laboruju nad tím, jestli mi hučí pravé zadní ložisko nebo nebo pneu. Poznatky jsou, že:
1) Zvuk je zatím poměrně slabý, oproti tomu, když mi odešly ložiska na Seatu a moc neliší podle povrchu, výrazně horší je jen na betonové dálnici.
2) Utlumí se jen při prudším zatočení vlevo (odlehčení PZ pneu)
3) Při zvednutí auta na hever se točí lehce a potichu a bez vůle (srovanatelně s LZ kolem).
4) Nehřeje se
5) Po nasazení zimní pneu zvuk neutichl úplně (ale nevím, zdali je rok jetá pneu vhodná pro srovnání)
6) Zadní pneu už jsou sjeté téměř na limit (pravá o malinko více, až na indikátor, ale ten měsíc už musí vydržet).

1) Zvuk je zatím poměrně slabý, oproti tomu, když mi odešly ložiska na Seatu a moc neliší podle povrchu, výrazně horší je jen na betonové dálnici.
2) Utlumí se jen při prudším zatočení vlevo (odlehčení PZ pneu)
3) Při zvednutí auta na hever se točí lehce a potichu a bez vůle (srovanatelně s LZ kolem).
4) Nehřeje se
5) Po nasazení zimní pneu zvuk neutichl úplně (ale nevím, zdali je rok jetá pneu vhodná pro srovnání)
6) Zadní pneu už jsou sjeté téměř na limit (pravá o malinko více, až na indikátor, ale ten měsíc už musí vydržet).

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13493
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Ložiská
To mi nesedi.Stanley_vy píše: 2) Utlumí se jen při prudším zatočení vlevo (odlehčení PZ pneu)
Ked prehodis predne a zadne pneu? Ak je to pneu, tak by malo zacat hucat odpredu...
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5742
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Ložiská
Sorry, samozřejmě, že při zatočení vpravo.
Nemám teď moc času na laborování, snad v sobotu, tak jsem napřed zkusil aspoň ten zimák. POkud to bude ložisko, tak počítám, že se to začně zhoršovat a pokud ne, tak do měsíce stejně přezouvám na zimní...
Nemám teď moc času na laborování, snad v sobotu, tak jsem napřed zkusil aspoň ten zimák. POkud to bude ložisko, tak počítám, že se to začně zhoršovat a pokud ne, tak do měsíce stejně přezouvám na zimní...
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5742
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Ložiská
Tak mi to nakonec nedalo, přehodil jsem pravé a levé kolo a zvuk se nezměnil, takže ložisko. 

-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 24.03.2010 21:30
Re: Ložiská
Ahoj,
nedávno jsem měnil přední ložiska na focus II, pro ty co potřebují dávám zde postup.
Potřebujete golu č. 15, klíč očko 21, imbus na přidržení čepů, hořák, lis, nějakou rouru, palici, stahovák.
Postup:
když je auto na zemi povolíte šrouby kol a šroub držící poloosu. Zvednete auto. Vycvaknete konektor abs viz. šipka č. 5.
1.vyšroubujete dva šrouby na těhlici viz. šipka č. 1. Sejme brzdič i s kotoučem a přivážete k péru, aby se tam nepletl.
2. Povolíte čep řízení a když nejde ven vydolujete stahovákem viz. č. 2
3. Povolíte čep na rameni a páčením trubkou ho uvolníte, pak mi šel vyndat rukou vyhnutím ramene viz. č.3.
4. Povolíte šroub držící těhlici na personu. Na obrázku není vidět. Tento šroub šel ven špatně musel jsem vytáčet pomocí rourové páky a odrezovače.
5. Celé to vyndáte, vyklepnete poloosu, pozor na ni, aby Vám nevyjela ven, zajistit provázkem.
6. vypáčíte ven čidlo abs, jde ztuha.
7.Nyní musíte vymlátit ven ložisko. Dáte na svěrák nahřejete hořákem (hodně) těhlici a vymlátíte ložisko ven palicí. Je to brutální práce. Pozor ať neuděláte z těhlice šišoid.
8. Připravíte si lis a ložisko hodíte do mrazáku na dlouhou dobu. Těhlici znova nahřejeme a nalisujeme ložisko.
Dát to zpět dohromady už dokáže každý. Hodně zábavy.
nedávno jsem měnil přední ložiska na focus II, pro ty co potřebují dávám zde postup.
Potřebujete golu č. 15, klíč očko 21, imbus na přidržení čepů, hořák, lis, nějakou rouru, palici, stahovák.
Postup:
když je auto na zemi povolíte šrouby kol a šroub držící poloosu. Zvednete auto. Vycvaknete konektor abs viz. šipka č. 5.
1.vyšroubujete dva šrouby na těhlici viz. šipka č. 1. Sejme brzdič i s kotoučem a přivážete k péru, aby se tam nepletl.
2. Povolíte čep řízení a když nejde ven vydolujete stahovákem viz. č. 2
3. Povolíte čep na rameni a páčením trubkou ho uvolníte, pak mi šel vyndat rukou vyhnutím ramene viz. č.3.
4. Povolíte šroub držící těhlici na personu. Na obrázku není vidět. Tento šroub šel ven špatně musel jsem vytáčet pomocí rourové páky a odrezovače.
5. Celé to vyndáte, vyklepnete poloosu, pozor na ni, aby Vám nevyjela ven, zajistit provázkem.
6. vypáčíte ven čidlo abs, jde ztuha.
7.Nyní musíte vymlátit ven ložisko. Dáte na svěrák nahřejete hořákem (hodně) těhlici a vymlátíte ložisko ven palicí. Je to brutální práce. Pozor ať neuděláte z těhlice šišoid.
8. Připravíte si lis a ložisko hodíte do mrazáku na dlouhou dobu. Těhlici znova nahřejeme a nalisujeme ložisko.
Dát to zpět dohromady už dokáže každý. Hodně zábavy.
- Karet
- Zkušený
- Příspěvky: 1119
- Registrován: 12.03.2011 19:04
- Bydliště: Jihlava
-
- Nováček
- Příspěvky: 103
- Registrován: 08.02.2013 22:27
- Bydliště: Praha
Re: Ložiská
Pozor při určování hučení zadních ložisek - tam to může hučet i obráceně(u kombi určitě) je tam dvojité ložisko a může se ozvat při odlehčení kola. Až bude ložisko dost špatné tak přizvednout auto,protočit kolo a bude to slyšet. Pozor-nemusí mít vůli.
Já mám orig SKF,ale kamarád co se živý prodejem autodílů mi doporučil FAG. Prý je v současnosti lepší než ¨SKF kteří se ůdajně zhoršili. Dal jsem FAG tak se uvidí.
To určování je ,ale dost ošidné-já si byl jistý že je to PZ,při protočení bylo také slyšet(né moc,ale bylo) a když jsem ho vyměnil tak žádná změna - Je to PP náboj,takže při určování ložisek budu na předních kolech sundavat brzdiče .
Přední se zjistí také tak že zvednete předek,někdo vám v autě nastartuje a rozjede se -to kolo bude pěkně slyšet.
Já toto neudělal protože i když jsem vypnul v Menu ESP tak tam bude ještě nějaký asistent a ten zabrání roztočení kol na prázdno(začne to škubat).
Zná někdo jak toto vypnout?
U výměny náboje zadního kola jsem měl největší problém s vyšroubováním 4x šroubu co ho drží.
1. Špatný přístup a chce to o 2cm kratší nástavec na golu než je standart.krátkej.
2. Šrouby maj torx(hvězdičku) hlavu a jsou měkké. Když je povolíte tak se pak stejně kousne
závit co byl na druhé straně náboje(je zoxidovaný)=stržená hlava.
Doporučuji rovnou nahřát náboj u šroubu autogenem(lze i plyn pájkou) a pak to jde jak po másle.
Na strženou hlavu šroubu(hvězdičky) navařit el. matku + nahřát a opatrně vytočit.
místo na to je.
Ty šrouby jsou fakt nic moc at si nepřiděláte pakárnu.
Já mám orig SKF,ale kamarád co se živý prodejem autodílů mi doporučil FAG. Prý je v současnosti lepší než ¨SKF kteří se ůdajně zhoršili. Dal jsem FAG tak se uvidí.
To určování je ,ale dost ošidné-já si byl jistý že je to PZ,při protočení bylo také slyšet(né moc,ale bylo) a když jsem ho vyměnil tak žádná změna - Je to PP náboj,takže při určování ložisek budu na předních kolech sundavat brzdiče .
Přední se zjistí také tak že zvednete předek,někdo vám v autě nastartuje a rozjede se -to kolo bude pěkně slyšet.
Já toto neudělal protože i když jsem vypnul v Menu ESP tak tam bude ještě nějaký asistent a ten zabrání roztočení kol na prázdno(začne to škubat).
Zná někdo jak toto vypnout?
U výměny náboje zadního kola jsem měl největší problém s vyšroubováním 4x šroubu co ho drží.
1. Špatný přístup a chce to o 2cm kratší nástavec na golu než je standart.krátkej.
2. Šrouby maj torx(hvězdičku) hlavu a jsou měkké. Když je povolíte tak se pak stejně kousne
závit co byl na druhé straně náboje(je zoxidovaný)=stržená hlava.
Doporučuji rovnou nahřát náboj u šroubu autogenem(lze i plyn pájkou) a pak to jde jak po másle.
Na strženou hlavu šroubu(hvězdičky) navařit el. matku + nahřát a opatrně vytočit.
místo na to je.
Ty šrouby jsou fakt nic moc at si nepřiděláte pakárnu.
Focus 1,6tdci 80kw Kombi Ghia 2009 po ff
Focus 1,8 tddi r2000
Autounion DKW Munga F4
Focus 1,8 tddi r2000
Autounion DKW Munga F4
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9483
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ložiská
Přesně jak píšeš, já to mám obráceně. Byl jsem si jistý, že to je kolo u spolujezdce, ale je to na straně řidiče.
Když se odlehčí tak hučí, když se zatíží, tak je hučí míň.
Když se přezouvali kola, tak se kolem protočilo a bylo hned jasno.
S tím FAG jsem taky slyšel, že jsou dobrý a prý ještě mapco, že je to taková střední kvalita a dával to na několik aut a zatím drží
Když se odlehčí tak hučí, když se zatíží, tak je hučí míň.
Když se přezouvali kola, tak se kolem protočilo a bylo hned jasno.
S tím FAG jsem taky slyšel, že jsou dobrý a prý ještě mapco, že je to taková střední kvalita a dával to na několik aut a zatím drží
-
- Nováček
- Příspěvky: 103
- Registrován: 08.02.2013 22:27
- Bydliště: Praha
Re: Ložiská
Na starém ff jsem ložisko poznal vždy a bez problémů,ale ted na ff2 mne to vyškolilo. Když jsem ho prvně zaslechl v zatáčce tak jsem si řekl sakra bude mne to za nějakej čas čekat.
Během 14 dní a ujetí snad jen 100-150km se to tak prudce zhoršilo že začalo vybrovat celé auto už ve 40km,ale přitom kolo vůli nemá a při točení kolem to není extra slyšet.
Prostě když to zaslechnete tak nemusí vždy platit že je to v poho a vydrží,ale taky se dá na tom rozbít huba velice rychle...
Během 14 dní a ujetí snad jen 100-150km se to tak prudce zhoršilo že začalo vybrovat celé auto už ve 40km,ale přitom kolo vůli nemá a při točení kolem to není extra slyšet.
Prostě když to zaslechnete tak nemusí vždy platit že je to v poho a vydrží,ale taky se dá na tom rozbít huba velice rychle...
Focus 1,6tdci 80kw Kombi Ghia 2009 po ff
Focus 1,8 tddi r2000
Autounion DKW Munga F4
Focus 1,8 tddi r2000
Autounion DKW Munga F4
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: Ložiská
Co provizorní mazání. Nedostanu se tam ani jehlou?
Když dáváte nový náboj sundáte prachovku a namažete ložisko. (jen z jedné strany)
Mám špatné zkušenosti s mazáním ložisek z výroby!!!
Jak na jehlových na kardany (tam to tlakově domazávám, protože origo mazací tuk je v takovém tuhém až tvrdém stavu, že se nedá použít) tak i válivá (kuličková, kuželová atd.) ložiska jsou jen šmrncnutá a fertig.
Když dáváte nový náboj sundáte prachovku a namažete ložisko. (jen z jedné strany)
Mám špatné zkušenosti s mazáním ložisek z výroby!!!
Jak na jehlových na kardany (tam to tlakově domazávám, protože origo mazací tuk je v takovém tuhém až tvrdém stavu, že se nedá použít) tak i válivá (kuličková, kuželová atd.) ložiska jsou jen šmrncnutá a fertig.
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: Ložiská
FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1354
- Registrován: 09.12.2010 17:34
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Ložiská
Kupoval jsem ho vloni květnu a bylo o 1 kč dražší.Už jsem na něm najel cca 8t.km a zatím OK.
Kuga ST-Line X 2.5 Duratec Hybrid AWD Solar
- Radekjo
- Zkušený
- Příspěvky: 1517
- Registrován: 08.12.2009 18:30
- Bydliště: OVA
Re: Ložiská
Tak jsem si nechal vyměnit levé přední. Tisícihran možná vydrží tento nový náboj. Ale dosedací plocha náboje (starého) byla značně zničená. Jako by chodil.
Nestihl jsem nafotit jak byla značně zničená dorazová část kloubu hřídele.
Náboj s hřídelí není moc chytře vyroben.

Nestihl jsem nafotit jak byla značně zničená dorazová část kloubu hřídele.
Náboj s hřídelí není moc chytře vyroben.

FM MKV 2,0 TDCI 15
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)
RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
FF II 1,8 TDCI 05 (pořád žije ale hnije)

RS MSI GS73VR 6RF-048CZ Stealth Pro
-
- Nováček
- Příspěvky: 154
- Registrován: 06.10.2011 12:15
- Bydliště: Ostrava
Re: Ložiská
Zdravím, tak mě čeká taky výměna předního náboje.
Koupit FAG nebo SKF? A nevíte někdo jestli ten FAG 713678790 pasuje na mé auto?
Na eshopech ho mají zařazený jen pod FF2 C-MAX ale čistě pod C-MAX ne.
V online katalogu aftermarketu, na který jsem se dostal ze stránek Fag.de, však na mé auto pasuje.
Koupit FAG nebo SKF? A nevíte někdo jestli ten FAG 713678790 pasuje na mé auto?
Na eshopech ho mají zařazený jen pod FF2 C-MAX ale čistě pod C-MAX ne.
V online katalogu aftermarketu, na který jsem se dostal ze stránek Fag.de, však na mé auto pasuje.
C-MAX 1.6 TDCi 80kW + DPF 08/2007, Výměna DPF 08/2014
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 0 hostů