Pístní kroužky

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od vitr73 » 08.03.2013 19:08

no nechci bejt spicatej ale...mam na motoru ted 320 tisic km a od vymeny k vymene doleju tak max litr...vic ne a to bych tedy videl na to ze kdyz to bere tak strasne olej tak to ma najeto daaaleko vic(njn stocit tachak je vec)
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od Fíkus1596 » 07.10.2013 20:46

Zdravím,

nedávno mi bylo od známého řečeno, že když jel za mnou, tak mi šel z výfuku namodralý kouř (šlapal jsem FoFu na krk), okamžitě jsem zkontroloval stav motorového oleje a ubyl mi necelí litr na 2000 km, což se mi zdá dost. Dnes jsem se chtěl sám přesvědčit, zda jde opravdu z výfuku modrý kouř. Zdá se mi, že z něj nic nejde viz. video:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=MNjke-GerPU[/youtube]

Točil jsem do 5 000 otáček, má se to dělat za jízdy? Aby byl motor více namáhán?

Jinak, louže se pod autem netvoří a ani nikde olej nerosý, takže jsem nějaké ty netěsnosti vyloučil. Napadá někoho něco? :?

Uživatelský avatar
Dragic
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3773
Registrován: 14.12.2010 19:36
Bydliště: Liberec

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od Dragic » 07.10.2013 20:53

jestli ti ubyl necelí litr na 2000km tak to je v pohodě :wink:
Taková mez kdy se to má řešit je 1L na 1000km
a věř že je to pak vidět i když to vytočíš na místě :oops:
Ford Mustang r.v.1967
Ford Focus Combi, +-1.6i, r.v.2000 st170
Ford Focus Combi, r.v.2003 st170
Ford Transit 85 T300 r.v.2004

Ex:
Ford Focus 3dvéř, 1,8 TDDI 66kW, r.v.1999 Bombónek
Ford Focus Combi, 1,8 TDCI 85kW, r.v.2003 Fén ix
Galerie Focus
Galerie Mustang

Uživatelský avatar
V12
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6102
Registrován: 10.02.2010 22:59
Bydliště: Soporna, SK

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od V12 » 08.10.2013 07:53

Norma je sice liter na 1000 km, ale to je na moj vkus nenormalne. Pol litra na 1000 km mi nebrala ani stara Skodofka 105L. Najvyssi cas sa toho zbavit, alebo vymenit motor. Opravovat tento sa neoplati, mozes na tom neskutocne prerobit. Pbjun o tom vie svoje...
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...

Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO

Uživatelský avatar
stan
Junior
Junior
Příspěvky: 443
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od stan » 08.10.2013 08:26

na jednej nemenovanej cerpacej stanici mi pumpar poradil 5w-50, olej totiz zacne spalovat ked je zahriaty , tak skusim, do motora uz sprtat nedam a "novy" je tiez loteria. momentalne dolievam 10w-40 ktory je pouzity z mojej motorky po cca 7mth. berie mi 1l na 500km zhruba a neverim ze 1l na 1000km je v pohode a ani 1 na 2t/ km nie je, to by som chcel vidiet ako by si presiel cez emisnu
ford mondeo kombi mk4 1.8tdci titanium, mondeo mk3 ST titanium X 2.2 tdci 136kW

Uživatelský avatar
Fíkus1596
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1145
Registrován: 29.05.2010 17:38
Bydliště: Březnice (okr. Příbram)

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od Fíkus1596 » 08.10.2013 13:43

Mám s tím něco tedy dělat? V pátek jedu na měření tlaků...

Uživatelský avatar
stan
Junior
Junior
Příspěvky: 443
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od stan » 08.10.2013 13:52

urob a daj vediet vysledok, ja svojho pouzivam uz iba ako druhe, mestske vozidlo a na jazdy do 50km, akurat musim dat spojku vymenit a kym motor neklakne , tak donho nedam okrem oleja nic,
ford mondeo kombi mk4 1.8tdci titanium, mondeo mk3 ST titanium X 2.2 tdci 136kW

Uživatelský avatar
Dragic
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3773
Registrován: 14.12.2010 19:36
Bydliště: Liberec

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od Dragic » 08.10.2013 19:07

taková otázka jak dlouho si chceš tohle auto nechat :nixw:
Ford Mustang r.v.1967
Ford Focus Combi, +-1.6i, r.v.2000 st170
Ford Focus Combi, r.v.2003 st170
Ford Transit 85 T300 r.v.2004

Ex:
Ford Focus 3dvéř, 1,8 TDDI 66kW, r.v.1999 Bombónek
Ford Focus Combi, 1,8 TDCI 85kW, r.v.2003 Fén ix
Galerie Focus
Galerie Mustang

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13449
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od miki21 » 08.10.2013 19:15

Až začne spalovat olej a benzín v poměru 1:1, tak už to nemá smysl. :mrgreen:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
stan
Junior
Junior
Příspěvky: 443
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od stan » 08.10.2013 19:52

Necham si ho kym pojde. Predsa len ma este vozi, predat sa ho neoplati. Ale ivestovat do motoracsa neoplati jedine ak tak polomotor ale to by som musel 2litre obetovat
ford mondeo kombi mk4 1.8tdci titanium, mondeo mk3 ST titanium X 2.2 tdci 136kW

Uživatelský avatar
Jardak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2713
Registrován: 10.01.2010 10:52
Bydliště: Kaznějov

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od Jardak » 08.10.2013 19:55

Pokud bere 1 litr na 500 km je to na intenzivní shánění jinýho motoru. Zvláště pokud je tato spotřeba u 10w-40, tak olej 5W-50 jí nějak znatelně nezmenší....
Jedině pokud by jsi ho dal 1 : 1 s rozehřátou vazelínou.... :mrgreen: :totlsmile:
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,

Uživatelský avatar
hihi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1017
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od hihi » 08.10.2013 23:08

Při najetých 250 tis. jsem měl na strém fofo na 15 tis. km spotřebu cca 0,7 litru oleje... Takže mezi na měrce od rysky k rysce...
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White

Uživatelský avatar
Dragic
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 3773
Registrován: 14.12.2010 19:36
Bydliště: Liberec

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od Dragic » 09.10.2013 00:31

a měl jsi 1.6? Ta je na tohle pověstná

Já být tebou tak to nechám tak jak to je a jen dolévám. Vím že teď si dal kámoš do oleje nějakej americkej sajrajt (kdyžtak zjistím co to je) a že se mu to zlepšilo ale nemám to osobně potvrzené. A prostě to dojezdím. Já sem dělal repas motoru a stálo mě to skoro 50tis :bebng: (teď stojí v garáži na paletě :dih: ) A dnes bych už to řešil víměnou za motor 1.8 s přepisem a ještě bych půlku ušetřil :mrgreen:
Ford Mustang r.v.1967
Ford Focus Combi, +-1.6i, r.v.2000 st170
Ford Focus Combi, r.v.2003 st170
Ford Transit 85 T300 r.v.2004

Ex:
Ford Focus 3dvéř, 1,8 TDDI 66kW, r.v.1999 Bombónek
Ford Focus Combi, 1,8 TDCI 85kW, r.v.2003 Fén ix
Galerie Focus
Galerie Mustang

Uživatelský avatar
stan
Junior
Junior
Příspěvky: 443
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od stan » 09.10.2013 08:42

tak urcite 1,8 taky problem nema, stara koncepcia , tie 1,6 ladene spolu s yamahou su loteria, idu ako blesk , pekny zvuk, ale drviva vacsina pri 200t/km ma pred generalkou a to som jej ani nenakladal, kua. svagor ma to iste dava jej poriadne zabrat a zatial je v pohode, je sice pravda ze este 200t/km nema :)
ford mondeo kombi mk4 1.8tdci titanium, mondeo mk3 ST titanium X 2.2 tdci 136kW

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Pístní kroužky

Příspěvek od ballu » 09.10.2013 10:11

Po revoluci, kdy se sem začala tahat silná auta, tak policajti ve favoritech nestíhali a na silné služební káry nebylo. Řešení bylo takové, že jsem vložky převrtával na průměr pístů a kroužků z Renaultu. Pak ty pekelné stroje favorit, vážící 800 kg měly 1600 obsah a přes 100 koní, výdrž 25 tis, km. To se pak machři v bavoráku divili , jak jim fávo líže prdel. To jen pro ilustraci, jak se dá z průseru vybruslit. Přikládám tabulku, ve které jsou rozměry vrtání jiných motorů a k nim písty a kroužky. Když nejde sehnat origo kroužek, tak vem stejného rozměru nebo max do 1 mm navíc, zámek zapiluj a dej na píst do motoru, Válec je stejně již exentricky vydřený, kroužky budou taktéž + určitě nějaký rozlomený. Časem se nový kroužek srovná s válcem a bude to těsnit. Toto je jediná možnost, jak to dát ještě dohromady za lavnější peníz. Při zapilovávání musí být v zámku co nejmenší mezera, ale kroužek musí být volný. Časem najetýma km se vůle v zámku bude zvětšovat ale lépe bude kroužek sedět ve válci. Kroužek s válcem se vzájemně opotřebí - zabrousí a je na další 100 tis km s motorem klid. Z počátku častější výměna filtru a oleje pro možné mikropiliny.
Odzkoušeno na více autech a hlavně na veteránech, kde se musí improvizovat nejčastěji.

http://www.cesomot.cz/vyprodej.php
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti